Oud 19-02-2004, 18:04
Goeniegoegoe
Avatar van Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
is wraak slecht of niet?

aan de ene kant ben je soft als je over je heen laat lopen, aan de andere kant is het weer kinderachtig.

wat denken jullie ??
__________________
huh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2004, 18:16
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
ik vond wraak altijd vrij smerig, maar pasgeleden zij een man (the goodguy) tegen een andere man (ook een goodguy) die dood ging omdat ie neergeknald was: "we zullen je wreken" (was in een film), en dat vond ik eigenlijk wel überstoer.

En wraak is soms gewoon fijn.

Maar harstikke fout natuurlijk
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 10:42
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
vergeld het kwade met het goede, aan god is de wrake.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 10:49
Einherjar
Avatar van Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
Goeniegoegoe schreef op 19-02-2004 @ 19:04:
is wraak slecht of niet?

aan de ene kant ben je soft als je over je heen laat lopen, aan de andere kant is het weer kinderachtig.

wat denken jullie ??
Als je wraak moet hanteren om niet over je heen te laten lopen ben je wel een erg triest persoon.
__________________
De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, deze is tot een hoeksteen geworden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:00
Ovidius
Avatar van Ovidius
Ovidius is offline
Je kunt jezelf oneindig veel meer eigenwaarde toekennen als je over je heen laat lopen dan als je wraak neemt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 14:43
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 20-02-2004 @ 13:00:
Je kunt jezelf oneindig veel meer eigenwaarde toekennen als je over je heen laat lopen dan als je wraak neemt.
Juist, want als je wraak neemt om kleine dingen verlaag je jezelf tot het niveau van die ander. Je hoort daar denk ik boven te staan...
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je iemand lekker wil terugpakken, heb ik zelf ook wel gedaan
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 16:26
Verwijderd
Wraak is in de meeste gevallen terecht.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 21:53
Nietapparaat
Avatar van Nietapparaat
Nietapparaat is offline
Luc 6,29
Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 00:40
actionhank
actionhank is offline
hank 13,37
Neemt iemand de maagdelijkheid van uw dochter met harde hand, laat hem dan ook uw vrouw nemen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 06:59
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
actionhank schreef op 21-02-2004 @ 01:40:
hank 13,37
Neemt iemand de maagdelijkheid van uw dochter met harde hand, laat hem dan ook uw vrouw nemen.


Wraak is op verschillende manieren te nemen, de ene manier minder erg dan de ander. Door nooit wraak te nemen neem je volgens mij een te passieve houding aan die je persoonlijk welzijn behoorlijk kan verminderen.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Nietapparaat schreef op 20-02-2004 @ 22:53:
Luc 6,29
Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen.
Numeri 31:3 - "Mozes dan sprak tot het volk, zeggende: Dat zich mannen uit u ten strijde toerusten, en dat zij tegen de Midianieten zijn, om de wraak des HEEREN te doen aan de Midianieten."

Deuteronomium 32:41 - "Indien Ik Mijn glinsterend zwaard wette, en Mijn hand ten gerichte grijpt, zo zal Ik wraak op Mijn tegenpartijen doen wederkeren, en Mijn hateren vergelden"

Deuteronomium 32:43 - "Juicht, gij heidenen, met Zijn volk! want Hij zal het bloed Zijner knechten wreken; en Hij zal de wraak op Zijn tegenpartijen doen wederkeren, en verzoenen Zijn land en Zijn volk."

Richteren 11:36 - "En zij zeide tot hem: Mijn vader! hebt gij uw mond opengedaan tot den HEERE, doe mij, gelijk als uit uw mond gegaan is; naardien u de HEERE volkomene wraak gegeven heeft van uw vijanden, van de kinderen Ammons."

2 Samuël 22:48 - "De God, Die mij volkomene wraak geeft, en de volken onder mij nederwerpt"

En een van mijn favorieten:
Psalmen 58:11 - "De rechtvaardige zal zich verblijden, als hij de wraak aanschouwt; hij zal zijn voeten wassen in het bloed des goddelozen."

Psalmen 99:8 - "O HEERE, onze God! Gij hebt hen verhoord, Gij zijt hun geweest een vergevend God, hoewel wraak doende over hun daden."

Psalmen 149:7 - "Om wraak te doen over de heidenen, en bestraffingen over de volken"

Afsluitende met de bekende klapper:
Ezechiël 25:17 - "En Ik zal grote wraak met grimmige straffingen onder hen doen; en zij zullen weten, dat Ik de HEERE ben, als Ik Mijn wraak aan hen gedaan zal hebben."

etc etc etc

Om maar even aan te tonen dat de Heer niet praktiseert wat Hij predikt....
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 19:11
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Ik heb ooit wel wraak genomen en dat werkte averechts.
Ik neem nooit meer wraak, ook omdat ik in karma geloof.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 19:44
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ach wraak...soms zou ik het doen, het is niet perse slecht, slechts logisch.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 21:10
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
do not get angry.

get even.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 19:47
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Wraak is op zich niet slecht, doe het af en toe ook wel is, je moet alleen wel de gevolgen overzien, niet dat je in een vicieuze cirkel kom en elkaar het leven zuur maakt.
__________________
De mens wist vroeger (1000 n. Chr.) 0,001 % af van de natuurwetten, aarde en heelal. Nu is dat 100x zo veel.

Laatst gewijzigd op 23-02-2004 om 12:05.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 21-02-2004 @ 19:07:
*knip* Om maar even aan te tonen dat de Heer niet praktiseert wat Hij predikt....
Dat is nu het verschil tussen de strenge God van het OT en de milde God van het NT.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 23:11
actionhank
actionhank is offline
Gelukkig maar dat er zoveel verschillende goden zijn
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 23:25
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 22-02-2004 @ 20:47:
Wraak is op zich niet slecht, doe het af en toe ook wel is, je moet alleen wel de gevolgen overzien, niet dat je in een visuele cirkel kom en elkaar het leven zuur maakt.
omg.

ik hoop dat dat 'visuele cirkel' een grapje is.

het is vicieuze cirkel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-02-2004, 23:27
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 22-02-2004 @ 20:47:
Wraak is op zich niet slecht, doe het af en toe ook wel is, je moet alleen wel de gevolgen overzien, niet dat je in een visuele cirkel kom en elkaar het leven zuur maakt.
muhahahaha visuele cirkel
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 23:30
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nah goed, even serieus nu:

Wraak is niet slecht en het is zelfs toegestaan in Nederland...alleen niet door burgers zelf. De rechterlijke macht heeft die macht om wraak uit te oefenen op mensen die regels overtreden. Rechters hebben dan ook 2 functies: wraakuitoefening (boete doen tegenover de samenleving) en afschrikken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 00:00
Krirby
Krirby is offline
Ligt eraan in welke vorm je wraak neemt
__________________
Weeebl
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 10:53
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Krirby schreef op 23-02-2004 @ 01:00:
Ligt eraan in welke vorm je wraak neemt
Wraak is toch wraak? Of je nou een geldboete, celstraf of 300 uur harken in het plaatselijke park oplegt, het blijft straf.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 12:07
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 23-02-2004 @ 00:25:
omg.

ik hoop dat dat 'visuele cirkel' een grapje is.

het is vicieuze cirkel.
Oke oke het moet vicieuze cirkel zijn, het was gewoon een schrijffout het is al verbeterd hoor.
__________________
De mens wist vroeger (1000 n. Chr.) 0,001 % af van de natuurwetten, aarde en heelal. Nu is dat 100x zo veel.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 12:37
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Aan wraak denk ik eerder aan wraak voor je familie. Dus als iemand je moeder heeft vermoord.

DAN vind ik het wel rechtvaardig de wraak.
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 12:46
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 23-02-2004 @ 13:37:
Aan wraak denk ik eerder aan wraak voor je familie. Dus als iemand je moeder heeft vermoord.

DAN vind ik het wel rechtvaardig de wraak.
Wraak (door burgers) is NOOIT gerechtvaardigd, hoe erg het misdrijf ook is. Het is een begrijpelijke emotie, die door de rechterlijke macht in Nederland ook mee wordt genomen in de uitspraak (ben geen jurist dus weet niet het fijne ervan...misschien een rechtenstudent in the house? of een jurist?)
Als iedereen maar iedereen gaat lopen wreken dan hebben we anarchie en dan zijn we nog verder van huis...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2004, 12:58
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Dat begrijp ik, maar nederland kent geen doodstraf, das weer een argument VOOR een wraak.


btw: Wat zou jij eigenlijk ECHT doen,als je diegene kent die jouw moeder heeft vermoord, en als ie maar 10 jaar heeft gekregen.
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 13:06
HoopStront
HoopStront is offline
Citaat:
actionhank schreef op 21-02-2004 @ 01:40:
hank 13,37
Neemt iemand de maagdelijkheid van uw dochter met harde hand, laat hem dan ook uw vrouw nemen.
Geniaal
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 15:53
Verwijderd
Het is heel makkelijk om nu te zeggen dat het 'fout' is, dat het niet de oplossing is...

En dat is natuurlijk ook zo

Maar: Ik vind wraak wel vaak te begrijpen.

Wie weet hoeveel schade een ander je al heeft toegedaan, en dat je dan opeens iemand ongenadig hard wil terug pakken. Heel logisch.

Waarom dan toch niet de oplossing?

De een begint, de ander neemt wraak, die ene gaat weer verder, en dan neemt die ene weer wraak, en betrekt er zijn vrienden bij en verder en verder..Boem, Wereldoorlog 3.

Ok, beetje overdreven misschien Maarr Haat en haat wordt nog meer haat. haat en liefde wordt liefde..

En ik ben een groot voorstander van de Liefde-leer (Als daar al een leer van is). Je wordt van haat alleen maar een verbitterd oud mannetje/vrouwtje. Anders word je alleen maar oud
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 15:54
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 23-02-2004 @ 13:58:
Dat begrijp ik, maar nederland kent geen doodstraf, das weer een argument VOOR een wraak.


btw: Wat zou jij eigenlijk ECHT doen,als je diegene kent die jouw moeder heeft vermoord, en als ie maar 10 jaar heeft gekregen.
Dat is onmogelijk, geen moordenaar krijgt 10 dagen....en natuurlijk zou ik mijn moeder's moordenaar z'n kop eraf willen rukken, das een begrijpelijke emotie. Ik wil alleen aangeven dat dat gelukkig niet mogelijk is in Nederland (nou ja, wel mogelijk, maar ik heb begrepen dat wraak zeer streng wordt bestraft, een mooie afschrikking.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 23-02-2004 @ 16:54:
Dat is onmogelijk, geen moordenaar krijgt 10 dagen....en natuurlijk zou ik mijn moeder's moordenaar z'n kop eraf willen rukken, das een begrijpelijke emotie. Ik wil alleen aangeven dat dat gelukkig niet mogelijk is in Nederland (nou ja, wel mogelijk, maar ik heb begrepen dat wraak zeer streng wordt bestraft, een mooie afschrikking.
Er staat dan ook 10 jaar
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 16:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Xia schreef op 23-02-2004 @ 16:55:
Er staat dan ook 10 jaar


Shame on me, maar mijn argument blijft staan, er staan op moord in principe levenslang
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 16:02
Fgank
Avatar van Fgank
Fgank is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 20-02-2004 @ 13:00:
Je kunt jezelf oneindig veel meer eigenwaarde toekennen als je over je heen laat lopen dan als je wraak neemt.
__________________
"let me forget about today until tomorrow"->Bob Dylan{The Artist}<-
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 16:10
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 23-02-2004 @ 17:01:


Shame on me, maar mijn argument blijft staan, er staan op moord in principe levenslang
En das dan 20 jaar, met nog vervroegd vrijkomen ook, vaak.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 16:14
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Xia schreef op 23-02-2004 @ 17:10:
En das dan 20 jaar, met nog vervroegd vrijkomen ook, vaak.
Fout, levenslang is levenslang in Nederland, een vaakvoorkomende fout. Als je levenslang hebt, kun je je alleen nog beroepen op Hare Majesteit de Koningin door gratie te vragen (wat overigens zeeeeer zelden wordt toegepast).

20 jaar is het maximum wat je kan krijgen voor een misdrijf (exlcusief "strafkorting") daarna volgt levenslang. Overigens is er laatst een wetsontwerp gepresenteerd door D'66 waarin de maximum straf wordt opgehoogd naar 30 jaar, een goede ontwikkeling, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 16:24
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 23-02-2004 @ 17:14:
Fout, levenslang is levenslang in Nederland, een vaakvoorkomende fout. Als je levenslang hebt, kun je je alleen nog beroepen op Hare Majesteit de Koningin door gratie te vragen (wat overigens zeeeeer zelden wordt toegepast).

20 jaar is het maximum wat je kan krijgen voor een misdrijf (exlcusief "strafkorting") daarna volgt levenslang. Overigens is er laatst een wetsontwerp gepresenteerd door D'66 waarin de maximum straf wordt opgehoogd naar 30 jaar, een goede ontwikkeling, lijkt mij.
Hoe weet je dat zo zeker? Heb je daar bronnen van? Het kan zijn dat ik in de war ben hoor, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van jouw gelijk..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 16:28
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Xia schreef op 23-02-2004 @ 17:24:
Hoe weet je dat zo zeker? Heb je daar bronnen van?
....ik ben verbaasd...staat gewoon netjes in het Burgerlijk Wetboek van Strafrecht...maar zoals ik zei IN PRINCIPE staat voor moord levenslang, maar het wordt gewoonlijk opgelegd voor meerdere moorden/ verkrachtingen

Ik ben er zeker van. Is er een rechtenstudent die mij kan backen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2004, 16:30
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nog ff een aanvulling: de straffen die in het Wetboek staan zijn maximum straffen, dus de rechter kan altijd beslissen om daaronder te gaan. Minimum straffen kennen we niet in Nederland niet volgens mij
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 16:47
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
MarKel schreef op 23-02-2004 @ 16:54:
Dat is onmogelijk, geen moordenaar krijgt 10 dagen....en natuurlijk zou ik mijn moeder's moordenaar z'n kop eraf willen rukken, das een begrijpelijke emotie. Ik wil alleen aangeven dat dat gelukkig niet mogelijk is in Nederland (nou ja, wel mogelijk, maar ik heb begrepen dat wraak zeer streng wordt bestraft, een mooie afschrikking.
Ik vind dat wraak juist niet zo streng moet worden bestraft. Het moet wel een beetje binnen het redelijke blijven, maar als je de neus breekt van de moordenaar van je moeder ofzo, dan vind ik dat daar niet zo moeilijk over moet worden gedaan.
Kijk, het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik die persoon ga lopen vermoorden en dan zijn zoon mij weer en dan mijn vader hem enz... Maar ik vind dat als iemand jou of één van je dierbaren iets ernstigs heeft aangedaan, je best even wat terug mag doen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 16:49
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 23-02-2004 @ 17:47:
Ik vind dat wraak juist niet zo streng moet worden bestraft. Het moet wel een beetje binnen het redelijke blijven, maar als je de neus breekt van de moordenaar van je moeder ofzo, dan vind ik dat daar niet zo moeilijk over moet worden gedaan.
Kijk, het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik die persoon ga lopen vermoorden en dan zijn zoon mij weer en dan mijn vader hem enz... Maar ik vind dat als iemand jou of één van je dierbaren iets ernstigs heeft aangedaan, je best even wat terug mag doen.
Wraak IS onredelijk in het handelen, niet in gedachte.

Als het bij het breken van een neus begint, volgens ledematen en erger. Zo krijg je anarchie en een niet-werkbare samenleving
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:01
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
MarKel schreef op 23-02-2004 @ 17:49:
Wraak IS onredelijk in het handelen, niet in gedachte.

Als het bij het breken van een neus begint, volgens ledematen en erger. Zo krijg je anarchie en een niet-werkbare samenleving
Tja, je hebt ook wel gelijk opzich, alleen ik vind het zo klote dat je op die manier alles 'uitbesteed' aan de overheid. Als iemand mijn moeder vermoordt, dan wil ik die persoon graag in elkaar slaan en dat vind ik eigenlijk niet zo'n hele foute actie van mij. Maar als iedereen dat gaat doen, dan gaat dat waarschijnlijk niet echt goed...
Ik blijf er echter bij dat voor (terechte) wraakacties aanzienlijk lagere straffen moeten staan dan op dezelfde misdaad zonder zo'n motief.

Op kleinere schaal vind ik wraak wel kunnen. Als iemand jou moedwillig echt iets aandoet, dan mag je die persoon van mij best een beetje terugpakken. Bijvoorbeeld als iemand één of ander verhaal over jou verzint, dat je dat dan ook over die persoon doet.
En als iemand jou trouwens slaat, dan vind ik dat je die persoon ook best terug mag slaan (ook al is dat denk ik mishandeling). Maar ik geloof dat de wet hier ook redelijk tolerant mee omspringt (toch?).
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 17:27
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 23-02-2004 @ 18:01:
En als iemand jou trouwens slaat, dan vind ik dat je die persoon ook best terug mag slaan (ook al is dat denk ik mishandeling). Maar ik geloof dat de wet hier ook redelijk tolerant mee omspringt (toch?).
Zelfverdeding is, in de Wet, alleen toegstaan in levensbedreigende situaties. Terugslaan, omdat iemand jou slaat, is gewoon pure wraak: je kent vast wel het incident met die Albert Heijn-medewerkers die een dief mishandelden. Zij kregen een geldboete, dus dat werd niet zo streng bestraft, mede omdat dit incident verschrikkelijk is opgeblazen door de Media en veel stof deed opwaaien
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 18:15
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
MarKel schreef op 23-02-2004 @ 18:27:
Zelfverdeding is, in de Wet, alleen toegstaan in levensbedreigende situaties. Terugslaan, omdat iemand jou slaat, is gewoon pure wraak: je kent vast wel het incident met die Albert Heijn-medewerkers die een dief mishandelden. Zij kregen een geldboete, dus dat werd niet zo streng bestraft, mede omdat dit incident verschrikkelijk is opgeblazen door de Media en veel stof deed opwaaien
Ik vind dat als je geslagen wordt, je gewoon terug mag slaan. Die gene maakt het er gewoon naar. Het moet echter niet zo zijn dat je die ander dan helemaal in elkaar slaat omdat hij je één klap heeft gegeven. Gewoon één keer terugslaan.
Waarschijnlijk zul je nu wel weer gaan zeggen dat één keer, makkelijk twee, drie, vier keer wordt (denk ik). In dat geval vind ik dat er wel consequenties mogen zijn.
En als die persoon die jou heeft geslagen minder sterk is dan jou en hij door die ene knal op de één of andere manier schade heeft opgelopen, dan heeft hij pech gehad. Had hij maar niet moeten slaan.

En wat stel je dan trouwens voor als alternatief? Als iemand jou slaat, gewoon doorlopen? Niets doen? Het tegen de juf zeggen? Als je één van deze dingen doet, dan laat je in mijn ogen die persoon over je heen lopen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 18:28
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 23-02-2004 @ 19:15:
Ik vind dat als je geslagen wordt, je gewoon terug mag slaan. Die gene maakt het er gewoon naar. Het moet echter niet zo zijn dat je die ander dan helemaal in elkaar slaat omdat hij je één klap heeft gegeven. Gewoon één keer terugslaan.
Waarschijnlijk zul je nu wel weer gaan zeggen dat één keer, makkelijk twee, drie, vier keer wordt (denk ik). In dat geval vind ik dat er wel consequenties mogen zijn.
En als die persoon die jou heeft geslagen minder sterk is dan jou en hij door die ene knal op de één of andere manier schade heeft opgelopen, dan heeft hij pech gehad. Had hij maar niet moeten slaan.

En wat stel je dan trouwens voor als alternatief? Als iemand jou slaat, gewoon doorlopen? Niets doen? Het tegen de juf zeggen? Als je één van deze dingen doet, dan laat je in mijn ogen die persoon over je heen lopen.
Terugslaan blijft wraak, maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben.

Alternatief? Tsja, als terugslaan geen optie is (want dat is wraak ), dan rest mij slechts de sterke arm der wet te bellen, en op die manier mijn 'wraak' te halen.

Kijk, de wet gaat er vanuit dat de mensen verstand bezitten en zich niet laten overheersen door emoties (wat toch heel moeilijk is), dus politie bellen....

Laatst gewijzigd op 23-02-2004 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 19:23
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 23-02-2004 @ 17:28:
....ik ben verbaasd...staat gewoon netjes in het Burgerlijk Wetboek van Strafrecht...maar zoals ik zei IN PRINCIPE staat voor moord levenslang, maar het wordt gewoonlijk opgelegd voor meerdere moorden/ verkrachtingen

Ik ben er zeker van. Is er een rechtenstudent die mij kan backen?
Ik ben niet zo thuis in het rechtssysteem van Nederland, moet ik eerlijk bekennen.

Maar ik zal het van je aannemen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 21:33
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Xia schreef op 23-02-2004 @ 20:23:
Maar ik zal het van je aannemen
Whoohoo! Eindelijk iemand die iets van me wil aannemen!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 23:44
Verwijderd
Citaat:
actionhank schreef op 23-02-2004 @ 00:11:
Gelukkig maar dat er zoveel verschillende goden zijn
Zie het als een ehm.. veranderde opstelling t.o.v de mensheid. Maar dit valt helaas buiten de discussie. Als je wil kan ik er wel een topic over openen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 18:54
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
....................................................hij slaat een beetje dood...................................jammer......................... ..............................................
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:19
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
MarKel schreef op 24-02-2004 @ 19:54:
.................................................... hij slaat een beetje dood...................................jammer
...................................................................... .
Ehm...

Waar slaat dit op?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 23:02
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Als iemand me een klap verkoopt, kan die zeker eentje terug verwachten. Is dat wraak?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 00:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
JCG schreef op 25-02-2004 @ 00:02:
Als iemand me een klap verkoopt, kan die zeker eentje terug verwachten. Is dat wraak?
Absolutement. Het is een begrijpelijke reactie maar daarom niet minder wraak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Beste wraak film
Donny must die
70 25-06-2005 13:31
Verhalen & Gedichten De Wraak van Harry: Deel 5
tss
6 31-03-2005 18:43
Verhalen & Gedichten Schrijver van officieel vervolg op ''De Wraak van Harry'' uitgekozen
Ampelopsis
3 14-03-2005 11:52
Verhalen & Gedichten De Wraak van Harry: Deel III
Gunvald
5 17-02-2005 19:24
Games wraak
reshad
6 18-05-2004 12:21
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Wraak!
Ieke
0 08-12-2003 20:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.