Oud 08-04-2006, 11:05
Streepjescode
Avatar van Streepjescode
Streepjescode is offline
Kwam dit tegen in een ander topic en wilde er wel even op doorgaan...

Stel het meisje is aan de pil. Maar om wat voor reden dan ook wil ze ook graag een condoom gebruiken.

Is dat dan overdreven of onzin? Of denk je 'Sure, okay' en rol je gewoon zo'n ding om? En waarom, of waarom niet?
__________________
you fluttered struggling between two waves in the air now...and then under the water and out again...a fish...a bird...a fin thing...a wing thing...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 11:10
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Dat ligt aan de reden waarom, natuurlijk. Een condoom als extra middel tegen zwangerschap is zinloos, een condoom als middel tegen eventuele soa's zeker niet.
__________________
Relativeren is een werkwoord
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 11:14
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Het kan een veiliger gevoel geven, maar de pil is veilig genoeg tegen zwangerschap eigenlijk, ik denk niet dat een condoom hier veel aan toe te voegen heeft (behalve als je antibiotica gebruikt, diarree hebt of hebt overgegeven)
Tegen soa is een condoom wél erg nuttig en heb je weer niets aan de pil.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 11:15
Verwijderd
Het is nooit onzin om veilig te willen vrijen. Een vriendin van me is 2 keer zwanger geworden door de pil heen, dus ik kan me voorstellen dat ze het dan met een condoom zou willen doen.

Verder beschermt de pil niet tegen soa's, dus zolang je niet een negatieve uitslag van een soatest hebt gezien, lijkt het me volkomen logisch dat je het condoom erbij gebruikt.

Het is misschien niet altijd nodig, maar het is nooit onzin. Het is wel je eigen leven, je eigen lichaam dus dat mag je zelf beslissen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 11:49
Mariekje*
Mariekje* is offline
Lijkt me geheel afhankelijk van de reden. Als het een meisje er een extra veilig gevoel van krijgt om met zowel condoom als pil te vrijen, om zo zwangerschap te voorkomen, begrijp ik dat wel enigzins al is het natuurlijk complete onzin, want die pil is gewoon safe mits je hem goed slikt.

In geval van (mogelijke) soa's vind ik het heel logisch als iemand het dubbel veilig wil doen, en zo zijn er wel meerdere redenen te bedenken waarom ik 'double dutch' logisch vind.

Voor mij persoonlijk zou mét condooms een stuk fijner zijn, maar dat is meer omdat mijn huid en vagina altijd enorm fel op sperma reageren, gevolg irritatie, roodheid en pijn.
Maargoed ik vind mét niet zo'n geweldig gevoel, dus och.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 11:51
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Een condoom naast de pil uit bescherming tegen een SOA is prima natuurlijk. Of als de pil tijdelijk niet betrouwbaar is, omdat je ziek bent (geweest) of antibiotica slikt. Maarja, dan is het ook niet echt dubbel veilig meer, omdat je al weet dat je op dat moment even niet op de pil alleen kunt vertrouwen. En dus ga je over op een alternatief. Wat betreft het gebruik van een condoom uit angst voor een zwangerschap naast de pil, terwijl je weet dat je die gewoon goed gebruikt, of dat er geen reden als bovengenoemde is dat hij niet zou werken, had ik mijn mening al gegeven:

Citaat:
Thee Muts schreef op 06-04-2006 @ 16:26 :
Nou, als je zelfs niet meer op de pil kunt vertrouwen, kun je maar beter geen seks hebben... Of het dubbel veilig doen natuurlijk, maar in mijn ogen is dat echt grote onzin. Als je van jezelf weet dat je gewoon netjes de pil slikt zoals het hoort is er toch niks aan de hand? De pil is niet voor niks een van de meeste gebruikte voorbehoedsmiddelen...

....

Het gaat idd wel eens mis ja. Maar dat gebeurd vele malen minder dan dat het gewoon prima gaat. En als iemand zich er beter bij voelt door het ook nog met condoom te doen, zal ik hem niet tegen houden. Dat bepaald ieder voor zichzelf natuurlijk. Ik zelf vind het alleen maar onzin en zonde dat mensen zich zo in kunnen perken, puur uit een angst die niet eens echt reeël is. En dat geldt echt niet alleen in dit soort situaties, maar dat zie ik mensen in veel meer situaties doen
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 14:29
Verwijderd
Mja, ik vertrouw gewoon op de pil, dus wat mij betreft is het onzin om het dubbelop te doen. Maar ja, als je je gewoon zo onveilig voelt dat je niet meer ervan kunt genieten, kun je maar beter toch een condoom omrollen...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 15:31
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Natuurlijk is het geen onzin.

De pil beschermt niet tegen SOA's.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 16:40
Verwijderd
Ik geloof dat het hier puur om zwangerschap ging... kijk, als je het nodig vindt om seks te hebben met mensen waarvan je niet zeker weet of ze soa's hebben of niet, dan zou ik dat condoom ook maar niet vergeten.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 16:43
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik weet niet of het onzin is. Ik slik zelf de pil en ben in die paar jaar dat ik seks heb nog nooit zwanger geworden ondanks de pil. Toch is het zo dat ik, als ik verhalen hoor van mensen die ondanks de pil zwanger zijn geworden, me toch een beetje zorgen maak. Nu is het zo dat als ik ook maar iets heb, niet zo lekker, andere medicijnen, we extra een condoom gebruiken. Maar anders niet, de pil lijkt voor mij veilig genoeg.
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 16:49
Verwijderd
Als je dat nodig hebt om je op je gemak te voelen, dan is het geen onzin. En als je een soa zou kunnen hebben natuurlijk ook niet.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 17:31
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Als het één van beiden een prettiger gevoel geeft, ja dan heeft het zin. Lijkt me nogal logisch. Met een gerust hart kunnen vrijen is toch een stuk leuker.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 17:36
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ik vind het geen onzin...

Alleen zelf vind ik het niet zo fijn.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 17:50
Estar
Estar is offline
Ik vind het geen onzin, aangezien de pil bij mij niet goed zijn werk doet, en ik niet weg ben van condooms( die dingen knappen met bosjes )
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 18:29
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Qimm schreef op 08-04-2006 @ 11:14 :
Het kan een veiliger gevoel geven, maar de pil is veilig genoeg tegen zwangerschap eigenlijk, ik denk niet dat een condoom hier veel aan toe te voegen heeft (behalve als je antibiotica gebruikt, diarree hebt of hebt overgegeven)
Tegen soa is een condoom wél erg nuttig en heb je weer niets aan de pil.
Of als je onder narcose bent geweest, dan moet je wachten totdat je weer ongesteld bent geworden. Dan moet je dus ook een condoom gebruiken.

Maar ik vind zoiets helemaal geen onzin, als het voor je gevoel veiliger is.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 19:14
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Tsu schreef op 08-04-2006 @ 18:29 :
Of als je onder narcose bent geweest, dan moet je wachten totdat je weer ongesteld bent geworden. Dan moet je dus ook een condoom gebruiken.
Daar heb ik nog nooit iets van gehoord
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 19:51
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 08-04-2006 @ 19:14 :
Daar heb ik nog nooit iets van gehoord
Nou dat is mij verteld, ik ben geopereerd en moest daarvoor onder narcose. Toen heb ik nog gevraagd of het effect had op de veiligheid van de pil en ze hebben me verteld dat ik het met condoom moest doen en pas nadat ik ongesteld was, het zonder kon doen. Dus het is wel degelijk waar.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 16:12
hola
hola is offline
Citaat:
HvJ schreef op 08-04-2006 @ 11:49 :

Voor mij persoonlijk zou mét condooms een stuk fijner zijn, maar dat is meer omdat mijn huid en vagina altijd enorm fel op sperma reageren, gevolg irritatie, roodheid en pijn.
Maargoed ik vind mét niet zo'n geweldig gevoel, dus och.

Dat heb ik ook. Meestal doe ik het toch zonder, met als gevold dat een tweede keer er niet altijd inzit.
Vroeger deed ik het wel altijd met concoom én met de pil, gewoon omdat ik bang was zwanger te raken. Ik heb me daar nu overheen gezet, en tot nu toe zijn er nog geen kinderen uit voortgekomen.
__________________
8-)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 16:38
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Als er meerdere partners voor jou zijn geweest, dan is 'double dutch' zeker verstandig, zoals gezegd tegen soa's. Voor de zekerheid, als er nog geen test is gedaan of zo.

Als het meisje bang is om zwanger te raken, dan is seks ook niet echt fijn. Als het gebruiken van een condoom helpt, waarom niet? (Maar imo moet je geen seks hebben als je echt te bang bent om zwanger te raken.)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 17:07
Verwijderd
Hangt af van de reden. Maar double dutch vind ik als preventie van zwangerschap onzin en teveel geld kosten om elke keer ook nog een condoom te gebruiken.

Dit tot woede van mijn lerares Frans een keer toen het gesprek in de klas hierover ging en zij vond dat iedereen per se double dutch moet doen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 17:42
FebianJ
FebianJ is offline
Ik vind double Dutch onzin als je allebei soa-vrij bent. Dat minipercentage meer veiligheid wat het condoom geeft naast de pil is te verwaarlozen. Het zit meer bij meisjes in hun hoofd dat het echt stukken veiliger zou zijn. Je kunt je er maar beter overheen zetten denk ik. Wat moet je anders? Met een vaste vriend de complete periode totdat je kinderen wil steeds met condoom doen? Lijkt me niet echt handig hè.

Dat de pil zo onveilig zou zijn geloof ik ook niet echt. Zelfs al is de pil in sommige gevallen wat licht, dan nog beschermd het goed tegen zwangerschap. Verhalen over mensen die al 2x zwanger zijn geworden ondanks gebruik van de pil vertrouw ik nooit zo. Lijkt me eerder een geval van incorrect gebruik.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 18:16
Verwijderd
"Dubbel veilig" vind ik het fijnst. Het geeft me gewoon een veiliger gevoel en zonder een veilig gevoel lijkt seks me nou niet bepaald leuk. Meer zorgen dan plezier.

Gelukkig hoor ik mijn vriend er niet over klagen en als hij dat zou doen, dan heeft hij maar mooi pech.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 18:35
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
als zij het wilt moet je het gewoon doen vind ik. De condoom beschermt trouwens ook nog tegen een soa, en de pil niet.
__________________
niet alleen =)

Laatst gewijzigd op 10-04-2006 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 09-04-2006 @ 18:35 :
als zij het wilt moet je het gewoon doen vind ik. De pil beschermt trouwens ook nog tegen een soa, en de pil niet.
De pil beschermt tegen een soa? Die wil ik dan ook wel.

Sorry, een flauwe bui.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 21:52
Streepjescode
Avatar van Streepjescode
Streepjescode is offline
Dat er meiden zijn waar het niet zo nodig voor hoeft, ik vind het prima. Dat risico mogen ze zelf dragen.
Ik heb een tijd gehad (met een ex) dat een kans van 1 op de 1000 of zelfs 1 op de 10 000 zo klein niet leek. Ikzelf wil gewoon geen kinderen dus is het allang duidelijk wat ik zou doen in het geval van een evt. zwangerschap zou doen. Hij kon dat idee absoluut niet verdragen en het zou voor ons allebei een groot drama geweest zijn als het mis gegaan was. Dus sexte niet echt ontspannen dus hebben we het toen met condoom gedaan.

Overigens is het mede daarom ook uitgegaan. We hadden wel zo'n fundamenteel verschil van mening over deze kwestie dat 'we zorgen gewoon dat het niet gebeurd' wat mij betreft niet afdoende was. Want, ja... wat ALS?

De kans op zwangerschap bij correct gebruik is overigens klein, maar echt niet verwaarloosbaar klein. 99.99% veilig betekent nog altijd dat 1 op de 1000 WEL zwanger word. Dat is een vele malen grotere kans dan als je de loterij speelt, en kijk eens hoeveel mensen loten kopen
__________________
you fluttered struggling between two waves in the air now...and then under the water and out again...a fish...a bird...a fin thing...a wing thing...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 23:06
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Estar schreef op 08-04-2006 @ 17:50 :
ik niet weg ben van condooms( die dingen knappen met bosjes )
Dan doe je echt iets fout...

Double dutch in een relatie is overdreven als je allebei soa-vrij bent, het is duur en slecht voor het milieu. Bovendien zijn condooms nu niet bepaald de meest opwindende dingen die ik kan bedenken, vormen vaak een storende onderbreking van de seks. Buiten een goede relatie: altijd condoom, als het meisje aan de pil is dan is dat natuurlijk sowieso een pré.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 23:27
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 08-04-2006 @ 11:10 :
Dat ligt aan de reden waarom, natuurlijk. Een condoom als extra middel tegen zwangerschap is zinloos, een condoom als middel tegen eventuele soa's zeker niet.
yeah, what he said!
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 23:38
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Nala schreef op 08-04-2006 @ 11:15 :
Het is nooit onzin om veilig te willen vrijen. Een vriendin van me is 2 keer zwanger geworden door de pil heen, dus ik kan me voorstellen dat ze het dan met een condoom zou willen doen.

Verder beschermt de pil niet tegen soa's, dus zolang je niet een negatieve uitslag van een soatest hebt gezien, lijkt het me volkomen logisch dat je het condoom erbij gebruikt.

Het is misschien niet altijd nodig, maar het is nooit onzin. Het is wel je eigen leven, je eigen lichaam dus dat mag je zelf beslissen.
zwanger worden door de pil is als het winnen van de lotterij, en jij verteld mij dat je vriendin 2 keer de jackpot scoort ?
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 23:50
Estar
Estar is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 09-04-2006 @ 23:06 :
Dan doe je echt iets fout...

Schijnbaar, heb het alleen al bij 2 partners gehad, of hun het om deden of ik, maakte geen verschil Wat ik verkeerd doe weet ik dus niet.

Bij de andere 3 waren er nooit problemen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 08:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 09-04-2006 @ 23:38 :
zwanger worden door de pil is als het winnen van de lotterij, en jij verteld mij dat je vriendin 2 keer de jackpot scoort ?
Sommige mensen zijn er vatbaar voor. Mijn moeder bijvoorbeeld ook.

Verder zou ik alleen als extra de condoom gebruiken als de kans op een soa bestaat. Niet omdat ik bang ben door de pil heen zwanger te raken.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 09:31
Verwijderd
Citaat:
All Out Of Love schreef op 09-04-2006 @ 23:38 :
zwanger worden door de pil is als het winnen van de lotterij, en jij verteld mij dat je vriendin 2 keer de jackpot scoort ?
Het winnen van de loterij? Als tweehonderd vrouwen de pil slikken, kan je er geld op zetten dat er één zwanger is na een jaar. Waar haal jij je cijfertjes dan vandaan?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-04-2006 @ 08:44 :
Sommige mensen zijn er vatbaar voor. Mijn moeder bijvoorbeeld ook.

Verder zou ik alleen als extra de condoom gebruiken als de kans op een soa bestaat. Niet omdat ik bang ben door de pil heen zwanger te raken.
Nee, die zijn niet vatbaar voor 'zwanger raken ondanks de pil', maar die zijn gewoon níet vatbaar voor de pil. Medicijnen werken niet altijd bij iedereen even goed, en de anticonceptiepil is een van de best werkende medicijnen die er zijn (ter vergelijking: een aspirine werkt maar 60 % van de tijd).
Het is alleen niet zo slim als je dat twéé keer overkomt, want na de eerste keer is toch wel duidelijk dat hormonale anticonceptie niet goed bij je werkt en dan kun je beter bv. een koperspiraaltje nemen.
En snees, dat is ook niet waar. Ten eerste is het gemiddeld 1 op de 500 vrouwen na een jaar, ten tweede is het niet zo dat je daar geld op kunt inzetten want je zou er maar net 500 hebben waarin niemand zwanger raakt terwijl in een andere groep van 500 er 2 zwanger raken.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 13:40
Verwijderd
Mijn cijfers kwamen van de Pearl Index (wikipedia), die per jaar 0,3 tot 1,25% aangeeft, en dat is onder ideale omstandigheden. Bij niet-ideaal gebruik loopt die index van 2,15 tot 8%. Al geloof ik best dat er andere onderzoeken zijn dat krappere cijfers aangeven. En ik weet genoeg van kansrekening om nooit op dit soort dingen te gokken
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 14:16
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 08-04-2006 @ 11:05 :
Kwam dit tegen in een ander topic en wilde er wel even op doorgaan...

Stel het meisje is aan de pil. Maar om wat voor reden dan ook wil ze ook graag een condoom gebruiken.

Is dat dan overdreven of onzin? Of denk je 'Sure, okay' en rol je gewoon zo'n ding om? En waarom, of waarom niet?
Dat ligt denk ik aan de jongen en aan de relatie met die jongen. Als die jongen maagd is, of zich heeft laten nakijken, vind ik het onzin. Als het een eenmalig neukertje is, vind ik het redelijk. Als je al een tijdje een relatie hebt vind ik het ook onzin. Ervan uitgaande dat hij niet vreemdgaat.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 14:30
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Totale onzin vind ik het niet. Ik begrijp het wel, iedere maand hou ik ook even mn hart vast
Maar zoals verteld is het met correct gebruik het getal dat het fout gaat bijna te verwaarlozen. Ik ben panisch in het goed slikken van de pil, dus vertrouw ik daar ook maar op.

maar 100% vertrouwen doe ik het niet, tis meer dat men vindt dat het zo veilig, maar ik vertrouw hoe dan ook geen medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 10-04-2006 @ 13:40 :
Mijn cijfers kwamen van de Pearl Index (wikipedia), die per jaar 0,3 tot 1,25% aangeeft, en dat is onder ideale omstandigheden. Bij niet-ideaal gebruik loopt die index van 2,15 tot 8%. Al geloof ik best dat er andere onderzoeken zijn dat krappere cijfers aangeven. En ik weet genoeg van kansrekening om nooit op dit soort dingen te gokken
die van mij uit het Farmacotherapeutisch Kompas, een enorm overzicht van alle bestaande medicijnen dat artsen ook gebruiken, lijkt mij betrouwbaarder dan wikipedia
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:24
Verwijderd
Okay (het zal er wel van afhangen dat Nederlanders andere medicijnen op een andere manier gebruiken)
Dat ding zag ik trouwens laatst in het ziekenhuis liggen, ik vroeg me al af wat er in die bijbel stond.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:58
Verwijderd
Citaat:
All Out Of Love schreef op 09-04-2006 @ 23:38 :
zwanger worden door de pil is als het winnen van de lotterij, en jij verteld mij dat je vriendin 2 keer de jackpot scoort ?
Nee joh, dat was gewoon een grapje om schokkend over te komen.
Nee serieus, ze is echt twee keer zwanger geworden door de pil heen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:55
;Fashion_babe_*
;Fashion_babe_* is offline
tuurlijk extra veilig.,

de pil is er alleen TEGEN zwangerschap! niet tegen soa's!
__________________
erotisch is met een veertje, Kinki is met een hele kip
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:57
Verwijderd
Citaat:
;Fashion_babe_* schreef op 10-04-2006 @ 17:55 :
tuurlijk extra veilig.,

de pil is er alleen TEGEN zwangerschap! niet tegen soa's!
Klopt en dat vergeten er veel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 18:05
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik vind het wel onzin

Ik gebruik ze alleen als ik twijfel over hoe ik mijn pil heb genomen ofdat ik geen zin heb in dat 'gelek'
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 18:10
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Niet echt onzin nee.

Bijvoorbeeld bij gevaar van soa. Of als je geen zin hebt in dat 'gelek'. Soms ook omdat (ik bijvoorbeeld) sperma in mijn vagina absoluut niet samen gaat..

Liever zonder dan met, maar och. Niets aan te doen.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 19:26
Mariekje*
Mariekje* is offline
Inderdaad, dat 'gelek' is nog het meest irritante van alles, zeker als je niet altijd iets bij je hebt om het tegen te gaan...
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 21:20
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik vind het veel fijner dubbel veilig, zeker geen onzin.
Natuurlijk is het lastig met condoom en zo, maar ik word er ten minste niet drie weken zenuwachtig van of ik nou wel of niet ongesteld zal worden na die drie weken. Bovendien is er maar een kleine kans, maar stel dat ik diegene ben die de pechvogel is, dan gooit dat mijn héle leven overhoop. Dat wil ik gewoon voorkomen. Ik ben nu zestien, doe vwo, een kind erbij kan écht niet. Als ik zometeen negentien ben of zo en in staat zou kunnen zijn een kind op te voeden, ga ik alleen aan de pil. Dan ben ik volwassen en is het zo'n ramp ook weer niet...
Shit, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 22:06
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Nala schreef op 08-04-2006 @ 11:15 :
Het is nooit onzin om veilig te willen vrijen. Een vriendin van me is 2 keer zwanger geworden door de pil heen, dus ik kan me voorstellen dat ze het dan met een condoom zou willen doen.
Statistisch is de kans dat je een zwanger raakt terwijl je alleen een condoom gebruikt groter dan wanneer je de pil slikt. Zelf ben ik geboren vanwege een vermoord kapotje.
Misschien zou ze een ander soort pil moeten gebruiken? Deze zou slecht kunnen aansluiten bij haar hormonale stelsel.
Persoonlijk loop ik liever het risico van zwanger worden doorheen mijn pil dan ooit nog met van die takke dingen te kloten. Condooms zijn ranszooi. Als je niet zeker weet of je partner een soa heeft, of je niet aan de pil wilt, prima, vooral doen... Maar ik heb te veel klote ervaringen met het vervloekte rubbertje.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 09:12
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 10-04-2006 @ 21:20 :
Ik vind het veel fijner dubbel veilig, zeker geen onzin.
Natuurlijk is het lastig met condoom en zo, maar ik word er ten minste niet drie weken zenuwachtig van of ik nou wel of niet ongesteld zal worden na die drie weken. Bovendien is er maar een kleine kans, maar stel dat ik diegene ben die de pechvogel is, dan gooit dat mijn héle leven overhoop. Dat wil ik gewoon voorkomen. Ik ben nu zestien, doe vwo, een kind erbij kan écht niet. Als ik zometeen negentien ben of zo en in staat zou kunnen zijn een kind op te voeden, ga ik alleen aan de pil. Dan ben ik volwassen en is het zo'n ramp ook weer niet...
Shit, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen.
Eerste met een herkenbaar verhaal
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 11:46
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 10-04-2006 @ 21:20 :
Ik vind het veel fijner dubbel veilig, zeker geen onzin.
Natuurlijk is het lastig met condoom en zo, maar ik word er ten minste niet drie weken zenuwachtig van of ik nou wel of niet ongesteld zal worden na die drie weken. Bovendien is er maar een kleine kans, maar stel dat ik diegene ben die de pechvogel is, dan gooit dat mijn héle leven overhoop. Dat wil ik gewoon voorkomen. Ik ben nu zestien, doe vwo, een kind erbij kan écht niet. Als ik zometeen negentien ben of zo en in staat zou kunnen zijn een kind op te voeden, ga ik alleen aan de pil. Dan ben ik volwassen en is het zo'n ramp ook weer niet...
Shit, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen.
Als je straks gaat studeren kan je dat kind ook niet gebruiken, laat staan dat je het echt al een goede toekomst kan bieden. Dat je het even weet

Ik vind het paranoïde, maar goed... ik heb al 2,5 jaar met mijn vriendin en zij heeft nergens last van.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 14:49
Verwijderd
Als je gaat studeren kan je een kind niet gebruiken? Hoe kom je erbij? Bij een normale studie kan je het overgrote deel van je week helemaal zelf indelen. Elke avond op het corps doorzakken zit er niet bij, maar soit. Voorzieningen zijn goed beschikbaar (soms hebben uni's zelf een kinderopvang!) en omdat je als student zelf geen cent te makken hebt kan je aanspraak maken op allerlei potjes en regelingen. Na je studie is je koter vijf jaar oud en is opvang en zorg geen groot probleem meer. Je collega-starters beginnen op dat moment met kinderen en zijn maanden uit de roulatie en stoppen daarna een paar jaar met werken of nemen allebei een paar dagen per week vrij. Bovendien is het leuk voor je kind om jonge ouders te hebben. Het enige nadeel is dat je wel iets langer met je studie bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 15:42
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Snees schreef op 11-04-2006 @ 14:49 :
Inderdaad; volgens mij heb je als student echt wel meer tijd dan met een fulltime baan (verenigingsactiviteiten e.d. niet meegerekend)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 19:33
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Snees schreef op 11-04-2006 @ 14:49 :
Als je gaat studeren kan je een kind niet gebruiken? Hoe kom je erbij? Bij een normale studie kan je het overgrote deel van je week helemaal zelf indelen. Elke avond op het corps doorzakken zit er niet bij, maar soit. Voorzieningen zijn goed beschikbaar (soms hebben uni's zelf een kinderopvang!) en omdat je als student zelf geen cent te makken hebt kan je aanspraak maken op allerlei potjes en regelingen. Na je studie is je koter vijf jaar oud en is opvang en zorg geen groot probleem meer. Je collega-starters beginnen op dat moment met kinderen en zijn maanden uit de roulatie en stoppen daarna een paar jaar met werken of nemen allebei een paar dagen per week vrij. Bovendien is het leuk voor je kind om jonge ouders te hebben. Het enige nadeel is dat je wel iets langer met je studie bezig bent.
Een kind kan je wel combineren met het volgen van een studie (in de collegebanken zitten om tentamens te halen), maar niet met studeren (sociale ontwikkeling).
Denk nu niet dat ik hier alleen maar doel op het corps e.d. Er zijn genoeg dingen die goed zijn om in je studententijd te doen waar een kind niet bij past; jaartje naar het buitenland, beetje onbezorgd leventje leiden, contacten leggen, eerst voor jezelf leren zorgen, uitzoeken welke baan/levensstijl bij je past etc..
Het trekken van een uitkering, omdat je geen geld hebt, is heus niet zaligmakend. Als ik kinderen krijg wil ik alles voor ze kunnen regelen, dwz. financieel onafhankelijk zijn zodat je niet op de 'kleintjes hoeft te letten' (wat een woordkeus). Met zo'n schamele overheidsbijdrage is het alles behalve onbezorgd opvoeden (ik zeg niet dat je je kinderen niet kan opvoeden als je weinig geld hebt, maar het lijkt me aanzienlijk fijner om al een goede baan te hebben; Ik wil mijn kind alle kansen kunnen bieden die ik ook heb gehad; kinderen zijn verschrikkelijk duur en de staat voorziet alleen in het minimale. Ik wil niet over geld in hoeven te zitten als het over mijn kinderen gaat, daar zijn die veel te belangrijk voor. Het is trouwens ook egoïstisch om maar te stellen dat de staat wel een potje vrijmaakt, terwijl niemand jou gevraagd heeft om dat kind te nemen.
Verder lijkt me de kans ook vrij klein dat je al een dermate sterke relatie hebt als je begint met studeren dat je in staat zal zijn om met je partner zo'n verantwoordelijkheid op je te nemen (let wel: ik heb nu al 2,5 jaar een relatie, dus als iemand hier eigenlijk van overtuigd zou moeten zijn, dan ben ik het). In je eentje een kind opvoeden is niet bepaald een ideale situatie. En als je het wel met zijn tweeën wil doen dan is het maar de vraag of je ergens een fatsoenlijke woning kan vinden, laat staan dat die te betalen is.
Bovendien is het op geen enkele manier gunstig voor je CV; veel bedrijven kiezen liever iemand die geen kinderen heeft en daar dus ook geen rekening mee hoeft te houden.
Het belangrijkst van alles, je loopt de kans dat je de 'sociale boot' misloopt. Hiermee bedoel ik te zeggen dat je niet de kans krijgt om jezelf te ontplooien. Je studie moet je snel halen, want je hebt een goede baan nodig om voor je kind te kunnen zorgen (die kids blijven duur en de overheid is echt niet zo vrijgevig). Als je ziet hoe weinig vrije tijd ouders met een goede baan al hebben, stel je dan eens voor hoe dat is als je je studie moet combineren met een bijbaantje en een kind. Je hebt dan geen tijd om goed te kijken wat je nu eigenlijk wil met je studie en de rest van je leven omdat dat kind nou eenmaal van jou afhankelijk is. Uiteindelijk wraakt dit zich sowieso.
Het is dus gewoon bullshit dat het gunstiger zou zijn om kinderen te krijgen aan het begin van je studie. Je bent zelf nog volop in ontwikkeling, hoe kun je daar nu een kind bij gebruiken? Uiteindelijk zijn jij en je kind er allebei de dupe van.
__________________
En toch heb ik gelijk.

Laatst gewijzigd op 11-04-2006 om 19:35.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 15:57
Seksualiteit (serieus) Probleempje met condooms
FebianJ
41 13-04-2006 21:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hamas aan de macht
T_ID
500 30-01-2006 19:44
Lifestyle Taal en Lifestyle
Kosmopolitian
95 16-07-2004 22:21
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.