Oud 02-10-2001, 12:36
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Stel, een stel kan geen kinderen krijgen en wil een kind. Er biedt zich een draagmoeder aan om voor fl 20.000,- het kind te dragen. Ze hebben een contract(overeenkomst) tevens getekend. Na de negen maanden ziet de draagmoeder ervan af en wil het kind zelf houden... mag zij het kind houden???
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 12:47
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Volgens mij wel.. draagmoeder zijn is toch verboden of zit ik mis?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 13:12
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
Volgens mij wel.. draagmoeder zijn is toch verboden of zit ik mis?
is niet verboden, is geen wet voor.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 15:24
miro
Avatar van miro
miro is offline
ik weet het ook niet, maar ik denk dat de draagmoeder het kind mag houden, dan krijgt ze natuurlijk het geld niet (trouwens, kinderen zijn niet te koop vind ik) maar het is en het blijft haar kind.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 16:40
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Nee dat is fout...
De draagmoeder moet het kind afstaan. Er is een overeenkomst getekend...
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 16:52
highlight
Avatar van highlight
highlight is offline
mmm...moeilijk. Ten 1e zou ik al niet meegaan in zo'n 'deal', ik zou dan gewoon kinderen adopteren, dan weet je zeker dat je niet in de hierboven beschreven situatie komt.Ik denk dat ik in dat geval de draagmoeder het kind laat houden,maar wel mijn geld terugwil...
__________________
|| ==-- Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal --== ||
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 17:01
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
highlight schreef:
mmm...moeilijk. Ten 1e zou ik al niet meegaan in zo'n 'deal', ik zou dan gewoon kinderen adopteren, dan weet je zeker dat je niet in de hierboven beschreven situatie komt.Ik denk dat ik in dat geval de draagmoeder het kind laat houden,maar wel mijn geld terugwil...

en als het stel al spulletje heeft gekocht voor het kind?
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 17:07
highlight
Avatar van highlight
highlight is offline
Citaat:
bracelance schreef:
en als het stel al spulletje heeft gekocht voor het kind?

dan verkopen ze die maar weer....
__________________
|| ==-- Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal --== ||
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 17:21
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
highlight schreef:
dan verkopen ze die maar weer....
je moet serieus antwoorden aub
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 17:52
Verwijderd
Gaat dit over jezelf?

Ik snap hoeveel verdriet er van kan komen als een draagmoeder het kind niet kan afstaan. Het echtpaar heeft zich verheugd op het kind en ziet het misschien wel als de laatste kans om een kindje wat 'enigsinds' van hun is te krijgen, en de draagmoeder ziet het als 'haar' kind en krijgt moedergevoelens enzow.. Moeilijke kwestie. Ik denk dat je het beste geen draagmoeder kunt worden/hebben.. maar jah..kweet et eigenlijk ook niet echt..
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 17:56
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Gaat dit over jezelf?

nee was een stelling op school
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 17:57
highlight
Avatar van highlight
highlight is offline
Citaat:
bracelance schreef:
je moet serieus antwoorden aub

nee, die van jou: wat moeten ze dan met die spullen
__________________
|| ==-- Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal --== ||
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 18:17
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
highlight schreef:
nee, die van jou: wat moeten ze dan met die spullen

is om de stelling te vermoeilijken
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 18:22
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
highlight schreef:
nee, die van jou: wat moeten ze dan met die spullen

is om de stelling te vermoeilijken
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 20:05
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
oei, das lastig, ik vind aan de ene kant van niet omdat ze niet de officiele ouder is maar aan de andere kant is zij wel zwanger van het kind geweest... erg lastig
__________________
*Doe lief*
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 20:41
Verwijderd
Draagmoederschap is volgens mij bij de wet verboden. Denk dus niet dat een getekend iets iets uitmaakt als de draagmoeder een rechtzaak aanspant. Maar kweet het ook niet precies.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 22:13
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Draagmoederschap is volgens mij bij de wet verboden. Denk dus niet dat een getekend iets iets uitmaakt als de draagmoeder een rechtzaak aanspant. Maar kweet het ook niet precies.
Is geen wet voor... is toegestaan
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 06:16
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef:
Is geen wet voor... is toegestaan

Niet als er voor betaald wordt, volgens mij. Dan is het nl gewoon je kind verkopen, net als ze in het buitenland wel eens doen. Volgens mij is dat wel een wet, dat het wel mag, maar niet als er voor betaald wordt. Ik weet het ook niet meer, maar d'r is iets mee, dat weet ik wel.

Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 14:42
highlight
Avatar van highlight
highlight is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Citaat:
bracelance schreef:
Is geen wet voor... is toegestaan

Niet als er voor betaald wordt, volgens mij. Dan is het nl gewoon je kind verkopen, net als ze in het buitenland wel eens doen. Volgens mij is dat wel een wet, dat het wel mag, maar niet als er voor betaald wordt. Ik weet het ook niet meer, maar d'r is iets mee, dat weet ik wel.

ja, volgens mij ook zoiets..
__________________
|| ==-- Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal --== ||
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 15:10
Verwijderd
draagmoederschap is toegstaan, aleen er mag niet voor beteeld worden.

ik heb er namelijk iets over gezien op televisie, iemand die gratid voor haar kennissen draagmoeder wilde zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 16:05
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
bracelance schreef:
De draagmoeder moet het kind afstaan. Er is een overeenkomst getekend...
Dat klopt, zie het als een gewone 'koopovereenkomst'. Wanneer de leverancier niet leverd, of de koper niet koopt is er sprake van wanprestatie en dat is strafbaar.

__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 16:08
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
volgens mij heb je gewoon een overeenkomst.. de ene betaald en de ander levert een dienst.. dus wat dat betreft: als er betaald is dan moet die ander 'de dienst' leveren. Ze mogen dus niet zelf het kind houden..
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 17:11
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef:
volgens mij heb je gewoon een overeenkomst.. de ene betaald en de ander levert een dienst.. dus wat dat betreft: als er betaald is dan moet die ander 'de dienst' leveren. Ze mogen dus niet zelf het kind houden..
In grote lijnen wel, ja.

Als je een overeenkomst met iemand sluit, dat jij het kind levert, en de ander geeft het geld, dan kun je daar niet onderuit.

Degene die het kind niet kwijt wil zou eventueel de overeenkomst kunnen vernietigen of ontbinden. Maar daar moet dan wel een reden voor zijn. Als bijvoorbeeld aangetoond kan worden dat de moeder op het moment van de overeenkomst onder invloed stond van een geestelijke stoornis, of door overmacht werd gedwongen, dan kan de overeenkomst vernietigd of ontbonden worden.
Maar als ze gewoon bij haar volle verstand tekende, en na negen maanden spijt krijgt, zal ze het kind gewoon moeten afdragen.

Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Draagmoederschap is volgens mij bij de wet verboden.
Ik ga het opzoeken, kom vanavond terug.


Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 17:38
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik ga het opzoeken, kom vanavond terug.

is niet verboden... is geen wet voor
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 20:33
lovely girl
lovely girl is offline
Eigenlijk zou de draagmoeder het kind af moeten staan, maar ik zou het heel goed begrijpen als die draagmoeder het niet zou willen afstaan. Het voelt dan echt als je kindje, denk ik. Je hebt er 9 maanden mee gelopen en je hebt een soort band gekregen met het kind.
Maar als het voor geld verboden is bij de wet, dan kan die draagmoeder der geld niet opeisen via een contract. Toch? Want dat is dus verboden. Toch kunnen die mensen die het kind graag willen ook het kind niet opeisen, aangezien er iets onwettigs in het contract staat over het bedrag. Ik weet niet of het contract dan meteen helemaal onwettig wordt verklaard.
I don't know! Ik zou het iig heel goed begrijpen als de draagmoeder het kind wil houden.

-xxx-jes Sabine
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 20:59
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef:
is niet verboden... is geen wet voor
Ik kon ook al niks vinden

Heb heel Boek 1 (personen- en familierecht) van het Burgerlijk Wetboek doorgezocht maar niks gevonden...

Dan zal het idd wel zijn zoals we al dachten, namelijk dat de draagmoeder gewoon niet onder 't contract uit kan

Vette pech heet dat
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 21:32
highlight
Avatar van highlight
highlight is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik kon ook al niks vinden

Heb heel Boek 1 (personen- en familierecht) van het Burgerlijk Wetboek doorgezocht maar niks gevonden...

Dan zal het idd wel zijn zoals we al dachten, namelijk dat de draagmoeder gewoon niet onder 't contract uit kan

Vette pech heet dat
o oke....

(offtopic: 1000ste post!YEAH )

__________________
|| ==-- Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal --== ||
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 11:56
bartje518
bartje518 is offline
Citaat:
lovely girl schreef:
Eigenlijk zou de draagmoeder het kind af moeten staan, maar ik zou het heel goed begrijpen als die draagmoeder het niet zou willen afstaan. Het voelt dan echt als je kindje, denk ik. Je hebt er 9 maanden mee gelopen en je hebt een soort band gekregen met het kind.
Maar als het voor geld verboden is bij de wet, dan kan die draagmoeder der geld niet opeisen via een contract. Toch? Want dat is dus verboden. Toch kunnen die mensen die het kind graag willen ook het kind niet opeisen, aangezien er iets onwettigs in het contract staat over het bedrag. Ik weet niet of het contract dan meteen helemaal onwettig wordt verklaard.
I don't know! Ik zou het iig heel goed begrijpen als de draagmoeder het kind wil houden.

-xxx-jes Sabine

Ik denk eerlijk gezegd dat je dat geld dan niet zo veel kan boeien je hebt je dan 9 maanden verheugt op het kindje, en dat krijg je dan niet. Die 20000 piek krijgt ze dan sowieso niet, maar op dat moment kan mij dat denk ik niks schelen..

Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 16:57
Verwijderd
Volgens mij kan het niet..

De draagmoeder is accoord gegaan met het feit dat zij het kind níet mag houden, dus dan mág ze het kindje níet houden..
Lijkt me..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 17:09
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Als er een contract getekend is, is het wel verplicht denk ik...
__________________
~Voor je liefhebt moet je leren door de sneeuw te lopen zonder voetsporen achter te laten~ ][/Me >DEADLY< in love with my babeh ;)] O_o
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 17:32
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
OK bedank voor jullie meningen...

oplossing: ze moet het kind afstaan omdat er een overeenkomst is getekend. Ze doet er goed aan om niet naar de rechter toe te gaan. Nu krijgt ze er nog geld voor, als de rechter dat hoort krijgt ze helemaal geen geld omdat dat niet mag volgens de wet...

Tot de volgende keer.
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 21:36
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
OK er mag nu een slotje op ofzoiets dergelijks
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #16
Verwijderd
500 24-09-2012 19:22
Liefde & Relatie Spermadonatie of Adoptie?
Verwijderd
56 29-08-2005 10:08
Levensbeschouwing & Filosofie Israël: Wat te doen met andersdenkenden?
Rabbi Daniel
186 29-03-2004 17:21
Films, TV & Radio Living with Michael Jackson (!)
BCR
58 12-02-2003 17:58
Levensbeschouwing & Filosofie Mensen kweken.
Roger
12 11-09-2002 09:46
Levensbeschouwing & Filosofie Is kinderen willen egoistisch?
Sister Bliz
35 17-07-2002 22:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.