Oud 29-02-2004, 11:05
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Waren de games van vroeger, van rond het SNES/Genesis tijdperk, goedkoper dan de F 100/€ 50 van nu?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2004, 11:54
'EliteZeehond'
Avatar van 'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
ik geloof dat veel snes games meer als 150 gulden waren nieuw
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:58
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
n64 waren 120 gulden of meer...dat weetik nog wel
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:46
Verwijderd
Het is allemaal de schuld van de euro!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 14:14
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik vond het vroeger toch wel goedkoper.. Het meeste wat ik ooit voor een spel betaald heb was 91 gulden, voor Descent 1.
De meeste spellen, die ook net nieuw waren, heb ik gekocht voor rond de 40 a 50 gulden.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 15:26
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
PC spellen waren in 1997 nog zo rond de 70 gulden nieuw. Werd al gauw 100 gulden en met de euro 50 euro = 110+ gulden.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 16:16
S
Avatar van S
S is offline
Ik geloof dat perfect dark 169.99 gulden was, exclusief de expension pack. Je was dus wel 230 gulden kwijt voor dat spel. Maar het was te vet.

Goldeneye was 129.99 geloof ik.

Ik dacht dat N64 spellen gemiddeld 130 gulden inderdaad waren.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:04
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Leuk dat jullie de N64 er bij halen, maar ik had het toch echt over de SNES en de Megadrive...

Ik stelde de vraag hier even naar aanleiding van een brief in de Power Unlimited, waarin gezegd werd dat het vroeger allemaal veel goedkoper was. Maar nu weet ik genoeg, bedankt voor de reacties.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:05
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Games zijn altijd al duur geweest.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:16
Verwijderd
De redelijk moderne games (vanaf NFS1 toch al wel) zijn fl 100,- geweest..
Niet zoveel verschil met nu...

Maar waarom de vraag?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 18:45
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
********** schreef op 29-02-2004 @ 17:16:
De redelijk moderne games (vanaf NFS1 toch al wel) zijn fl 100,- geweest..
Niet zoveel verschil met nu...

Maar waarom de vraag?
tegen de 49 van nu..
das weer 10 gulden winst..
10 spelle kopen en je hebt er 1 teveel betaald..

ik snap niet dat ze games niet de helft goedkoper maken..dan verkopen ze 5x zoveel
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 19:06
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik weet alleen 1200 gulden voor de ps 2
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 19:20
Verwijderd
1200??
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 29-02-2004 @ 18:45:
ik snap niet dat ze games niet de helft goedkoper maken..dan verkopen ze 5x zoveel
jah dat snap ik ook niet, hoe goedkoper et is hoe meer ze verkopen hoe sneller de ontwikkelaars hun geld terug hebben, net zoals cd's sommige zijn ook 40 á 50€. ik koop echt geen cdtje of spelletje voor de lol.
ik leen ze altijd bij de bieb .
gewoon gekkewerk, als je een spel van 60€ heb uitgespeeld ligt het daar maar in de kast, tenzij het een hoge Replay waarde heeft zoals underground

Greet*z
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 19:36
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
iedereen klaagt altijd maar over de prijzen, maar de games zijn altijd zo duur geweest. Nieuwe PC games zijn nooit duurder dan 45 euro, wat gelijk is aan 100 gulden. Consolegames waren (bijna) altijd rond 140 gulden... dus 60 euro is nog niet eens zo gek. Sommige mensen vinden het een goed excuus voor het branden van games: "vroeger waren ze veel goedkoper" BULLSHIT!
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 20:05
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Retarded schreef op 29-02-2004 @ 19:36:
iedereen klaagt altijd maar over de prijzen, maar de games zijn altijd zo duur geweest. Nieuwe PC games zijn nooit duurder dan 45 euro, wat gelijk is aan 100 gulden. Consolegames waren (bijna) altijd rond 140 gulden... dus 60 euro is nog niet eens zo gek. Sommige mensen vinden het een goed excuus voor het branden van games: "vroeger waren ze veel goedkoper" BULLSHIT!
ik weet niet hoe vaak jij naar games prijzen kijkt, maar ze liggen regelt boven de 45 euro
ik brand ze al sinds ik een branger heb, ik ga geen 100 gulden aan een cdtje uitgeven als ik het ook kan downloaden..
25 euro, dan koop ik er veeeel meer.. nu koop ik alleen games als ik persee die serial nodig heb en ik het spel ook echt heel vet vind

edit:
http://www.freerecordshop.nl/pages/category.asp
doe jij eens kijken hoeveel NIEUWE spellen 45 euro kosten.. goedzo..allemaal 49,95
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 20:41
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 29-02-2004 @ 18:45:
ik snap niet dat ze games niet de helft goedkoper maken..dan verkopen ze 5x zoveel
Dat betwijfel ik. De meeste games worden verkocht aan mensen in de leeftijdscategorie 20-30 jaar en die hebben veel meer geld te besteden aan hun hobbies dan tieners. Dat tieners 5x meer games kopen zou best kunnen, maar ik denk dat de stijging in de 20-30 jaar categorie wel eens vies tegen zou kunnen vallen en dan lijden ze flink wat verlies op die op het eerste oog slimme prijsdaling.

Verder zijn games helemaal niet zo duur als je het vergelijkt met andere hobbies.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 20:54
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
spelletjes spelen is toch geen hobbie he.......

trouwens spelletjes zijn altijd al reteduur geweest, dus als je je druk gaat maken over omgerekend 10 gulden verschil.....
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-02-2004, 23:14
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Je moet ook niet vergeten dat 't productiebudget voor een goede game gemiddeld rond de 4 miljoen euro ligt. Natuurlijk verdienen ze dat dik terug, maar toch. 4 miljoen is geen peanuts ofzo.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 23:19
Dannemann
Dannemann is offline
Ik weet nog dat toen ik nog heel klein was ik een nes van mn ouders had gekregen met kerst. Ik ging daarna druk sparen om zelf er ook nog een spelletje bij te kopen, toen ik 80 gulden had ging ik blij naar de winkel, en toen bleek zo'n dom spel tussen de 120 en 160 gulden te kosten, een jeugdtrauma
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 23:33
Verwijderd
Ik weet dat een vriend van me Killer Instinct voor de SNES toen voor 170/180 gulden heeft gekocht.
Console games zijn volgens mij dus gewoon goedkoper geworden.
En cd rom games voor zover ik weet altijd rond de 100 gulden geweest. Bij de mediamarkt ben je voor 40 euro sowieso klaar met games dus eigenlijk vind ik het best meevallen allemaal.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 01:12
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Glow schreef op 29-02-2004 @ 23:33:
Ik weet dat een vriend van me Killer Instinct voor de SNES toen voor 170/180 gulden heeft gekocht.
Console games zijn volgens mij dus gewoon goedkoper geworden.
En cd rom games voor zover ik weet altijd rond de 100 gulden geweest. Bij de mediamarkt ben je voor 40 euro sowieso klaar met games dus eigenlijk vind ik het best meevallen allemaal.
Killer instinct heb ik voor 30 gulden gekocht toen de n64 net op de markt kwam, echt een goed spel
*gaat morgen de kast uitspitten naar de snes*
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 16:12
Verwijderd
Jullie vergeten 1 aspect qua prijsverhogingen. De economie veranderd om eens heen zo snel als het gaat. Prijzen stijgen de hele geschiedenis al. Dankzij een econimische resesie zijn prijzen hoger. Niet alleen dankzij de euro, al ben ik wel van mening dat de euro wel een rol heeft gespeeld met het probleem "afronden".

Maar algemeen gezien is alles normaal qua prijzen pc-games. De rest weet ik niet van, want ik speel alleen maar pc-games.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 16:17
Verwijderd
Wat is trouwens duur? Duur is maar zeer relatief. Mijns inziens zijn de huidige prijzen voor games nog lang geen reden om nooit van je levensdagen een game te kopen. Ik ben van mening dat wanneer je ècht een dope game hebt je 'm ook dient te kopen. En ja, voor die 50/50 euro kun je inderdaad een relaxed avondje stappen met plenty bier en bluntjes. Maar voor datzelfde geld heb je ook een goede game waar je veel uren plezier aan hebt.

Mensen, stel verdomme eens prioriteiten in plaats van het eeuwige gezeik dat games te duur zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 17:33
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
ze zijn niet duur voor de mensen die alleen wonen of 2verdiener zijn met allbei een inkomen van ongeveer 25000 euro maar als tiener verdien je misschien als je al tijd hebt om te werken 100 euro in de maand
je moet stappen lol maken kleren kopen enz

en dan nog die games erbij

reken maar
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2004, 17:43
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 01-03-2004 @ 17:33:
ze zijn niet duur voor de mensen die alleen wonen of 2verdiener zijn met allbei een inkomen van ongeveer 25000 euro maar als tiener verdien je misschien als je al tijd hebt om te werken 100 euro in de maand
je moet stappen lol maken kleren kopen enz

en dan nog die games erbij

reken maar
erg he die verplichting...damn je MOET stapen...je MOET merkkleding kopen, je MOET ergens heen om lol te maken
no offence verder
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 18:23
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 01-03-2004 @ 17:43:
erg he die verplichting...damn je MOET stapen...je MOET merkkleding kopen, je MOET ergens heen om lol te maken
no offence verder
je moet dat niet,
maar ik mag hopen dat je je sociaal leven boven je games prefereert
en dat kleding, dat is relatief, maar ik steek liever 150 euro in een merkbroek dan 50 euro in een game die je na 10 mins wel gezien hebt
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:53
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 01-03-2004 @ 18:23:
je moet dat niet,
maar ik mag hopen dat je je sociaal leven boven je games prefereert
en dat kleding, dat is relatief, maar ik steek liever 150 euro in een merkbroek dan 50 euro in een game die je na 10 mins wel gezien hebt
Waarom lees je mijn post niet? Ik heb het over games die je dope vindt. Niet een game die je na 10 minuten wel gezien hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:11
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
Nes games waren immer tussen de 100 en 150 gulden. Aangezien Cube spellen zo'n 60 euro zijn kun je zelfs stellen dat de prijzen gedaald zijn als je rekening met inflatie e.d. houdt
__________________
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back, he's really going to want to see a fucking cross?"
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 21:00
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 01-03-2004 @ 18:23:
je moet dat niet,
maar ik mag hopen dat je je sociaal leven boven je games prefereert
en dat kleding, dat is relatief, maar ik steek liever 150 euro in een merkbroek dan 50 euro in een game die je na 10 mins wel gezien hebt
Ik vind eerlijk gezegd die 150 euro voor een merkbroek net zo debiel als die 50 euro voor een prutgame als je bedenkt dat je hetzelfde model broek gemaakt van dezelfde stof vast wel met een ander b-merkje erop ergens anders zeker 110 euro goedkoper kunt halen.

Maar goed, dan gaan we wel heel erg offtopic.

Ik download tegenwoordig een game.
Test em. Bevalt ie ga ik em kopen.
Bevalt ie iets minder haal ik em na een halfjaar/jaar wel uit de budgetbak
Is het prut verwijder ik em gewoon weer
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 03:21
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 29-02-2004 @ 11:05:
Waren de games van vroeger, van rond het SNES/Genesis tijdperk, goedkoper dan de F 100/€ 50 van nu?
Haha, echt niet. Kan me niet herinneren dat ik ooit minder dan 120 gulden voor een nieuwe SNES game heb betaalt. Kon oplopen tot iets van 180 gulden, geloof ik.

Citaat:
CryptapiX schreef op 01-03-2004 @ 18:23:
en dat kleding, dat is relatief, maar ik steek liever 150 euro in een merkbroek
Jezus, dat is pas geldverspilling.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 07:29
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 01-03-2004 @ 21:00:
Ik vind eerlijk gezegd die 150 euro voor een merkbroek net zo debiel als die 50 euro voor een prutgame als je bedenkt dat je hetzelfde model broek gemaakt van dezelfde stof vast wel met een ander b-merkje erop ergens anders zeker 110 euro goedkoper kunt halen.
uhuh.. dat is echt bs.. mensen die nog steeds geloven dat er b-merk broeken zijn die precies zelfde zijn als a-merken..


Citaat:
MazeMouse schreef op 01-03-2004 @ 21:00:
Ik download tegenwoordig een game.
Test em. Bevalt ie ga ik em kopen.
Bevalt ie iets minder haal ik em na een halfjaar/jaar wel uit de budgetbak
Is het prut verwijder ik em gewoon weer
doe ik ook, maar er zijn toch heeel veel games die wel bevallen maar die ik toch echt niet koop omdat het bijv alleen SP is, dan heb je heel die serial niet nodig en ga ik er dus geen 50 pleuro aan uitgeven

Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-03-2004 @ 03:21:
Jezus, dat is pas geldverspilling.
mjah goed ieder zijn ding natuurlijk, en kan ook best wel begrijpen dat het voor sommige onder ons (en de minder bedeelde) teveel kost om allemaal merkjes te kopen
of dat ze gwoonweg het geld er niet aan uit willen geven..
maar vind jij 50 euro ook niet een beetje veel voor een game? ik koop games echt alleen als ik het supervet vind en ik de serial nodig heb om online te spelen
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 11:40
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 02-03-2004 @ 07:29:
mjah goed ieder zijn ding natuurlijk, en kan ook best wel begrijpen dat het voor sommige onder ons (en de minder bedeelde) teveel kost om allemaal merkjes te kopen
of dat ze gwoonweg het geld er niet aan uit willen geven..
nee, het is ook bullshit als je broeken die er vrijwel hetzelfde uitzien en net zo lang meegaan zoniet langer ook ergens anders kunt aanschaffen ergens vele malen goedkoper aan kunt schaffen ben je gewoon debiel als je het niet doet.
(ik bedoel, reken maar uit hoeveel geld ik uitspaar daarmee alleen al en reken er dan ook nog eens bij uit dat ik gewoon mijn eigen stijl vast houd en nu al JAREN een vaste kledingstijl vasthoud ipv de mode te volgen hoeveel geld ik daar mee uitspaar. Per maand zo'n broek dan houd ik toch 1320euro meer over dan iemand die voor de 150 euro broek gaat. Kan ik toch mijn PC een aardige update mee geven of een stapeltje games voor aanschaffen etc, etc, etc....)

Citaat:

maar vind jij 50 euro ook niet een beetje veel voor een game? ik koop games echt alleen als ik het supervet vind en ik de serial nodig heb om online te spelen
50 euro voor een game waar ik uren en uren en uren mee speel. Mijn persoonlijke hygiene voor vergeet en iedere ochtend rond 6 uur ontdek dat ik die nacht vergeten ben te slapen.. (zo'n 40 uurige gameweek)
Ja daar heb ik die 50 euro wel voor over.

Een game die ik in 2 uur uitspeel en daarna in de hoek flikker om na een paar maanden weer te herhalen niet....
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:11
Verwijderd
Een broek van 150 euro...
Straks is het nog populair om een tandeborstel van Ralph te kopen van 120 euro.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:45
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 02-03-2004 @ 11:40:
nee, het is ook bullshit als je broeken die er vrijwel hetzelfde uitzien en net zo lang meegaan zoniet langer ook ergens anders kunt aanschaffen ergens vele malen goedkoper aan kunt schaffen ben je gewoon debiel als je het niet doet.
(ik bedoel, reken maar uit hoeveel geld ik uitspaar daarmee alleen al en reken er dan ook nog eens bij uit dat ik gewoon mijn eigen stijl vast houd en nu al JAREN een vaste kledingstijl vasthoud ipv de mode te volgen hoeveel geld ik daar mee uitspaar. Per maand zo'n broek dan houd ik toch 1320euro meer over dan iemand die voor de 150 euro broek gaat. Kan ik toch mijn PC een aardige update mee geven of een stapeltje games voor aanschaffen etc, etc, etc....)


50 euro voor een game waar ik uren en uren en uren mee speel. Mijn persoonlijke hygiene voor vergeet en iedere ochtend rond 6 uur ontdek dat ik die nacht vergeten ben te slapen.. (zo'n 40 uurige gameweek)
Ja daar heb ik die 50 euro wel voor over.

Een game die ik in 2 uur uitspeel en daarna in de hoek flikker om na een paar maanden weer te herhalen niet....
vaste kleding stijl, jah ik ga dus WEL met de mode mee.. sorry daarvoor..
geld overhouden, ach sommige geven honderden euros uit aan roken en uitgaan.. daar kan je ook veel op besparen..
pakje per dag, 4 euro per dag, 28 per week, 52x28=1456, zie je.. nog meer
pc upgraden doe ik ook wel, en games.. bs.. download ze wel
ik koop wel games als ik de serial persee nodig heb of ze de helft goedkoper worden
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:53
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 02-03-2004 @ 15:45:
vaste kleding stijl, jah ik ga dus WEL met de mode mee.. sorry daarvoor..
geld overhouden, ach sommige geven honderden euros uit aan roken en uitgaan.. daar kan je ook veel op besparen..
pakje per dag, 4 euro per dag, 28 per week, 52x28=1456, zie je.. nog meer
pc upgraden doe ik ook wel, en games.. bs.. download ze wel
ik koop wel games als ik de serial persee nodig heb of ze de helft goedkoper worden
Dan ben je een flinke geldverspiller
Ik bedoel mode volgen betekend dat er eens in de zoveel tijd perse nieuwe kleding voor dat geld moet komen...
Ik koop 6 broeken en ben weer minimaal 2 jaar voorzien. (tenzij overige omstandigheden de slijtage van de broeken versnellen)
Dus die 1300 die ik noemde was zelfs nog te laag gerekend. Ik bespaar meer uit.
Goh, dan bespaar ik met al dat roken er ook nog eens bij 1400 zoveel euro per jaar.
Kun je een aardige PC voor kopen dacht ik zo

En als je de serial nodig hebt betekend het dat je veel tijd in een game steekt en dan vind ik het ook wel de prijs waard
(ik bedoel ik heb 3 jaar lang iedere dag minimaal 2uur per dag Diablo2 online zitten spelen. Als je even uitrekent hoeveel tijd daarin gaat zitten is die game zijn geld dubbel en dwars waard geweest)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!

Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 15:56.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-03-2004, 15:53
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 29-02-2004 @ 20:05:


edit:
http://www.freerecordshop.nl/pages/category.asp
doe jij eens kijken hoeveel NIEUWE spellen 45 euro kosten.. goedzo..allemaal 49,95
Heb je een ANWB-pas of een Free-ID kaart dan zijn de games niet 50 maar 45 euro... of je moet gewoon zoeken.. er zijn zat goedkopere zaken dan FRS qua games..
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:12
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 02-03-2004 @ 15:53:
Dan ben je een flinke geldverspiller
Ik bedoel mode volgen betekend dat er eens in de zoveel tijd perse nieuwe kleding voor dat geld moet komen...
Ik koop 6 broeken en ben weer minimaal 2 jaar voorzien. (tenzij overige omstandigheden de slijtage van de broeken versnellen)
Dus die 1300 die ik noemde was zelfs nog te laag gerekend. Ik bespaar meer uit.
Goh, dan bespaar ik met al dat roken er ook nog eens bij 1400 zoveel euro per jaar.
Kun je een aardige PC voor kopen dacht ik zo

En als je de serial nodig hebt betekend het dat je veel tijd in een game steekt en dan vind ik het ook wel de prijs waard
(ik bedoel ik heb 3 jaar lang iedere dag minimaal 2uur per dag Diablo2 online zitten spelen. Als je even uitrekent hoeveel tijd daarin gaat zitten is die game zijn geld dubbel en dwars waard geweest)
serial betekent niet per defenitie dat het veel speelplezier is..
zat zuigende spellenb met serial.. d2 heb ik ook superveel gespeeld.. maar dat is ook echt een spel wt het geld waard is.. maar neem nou bijvoorbeeld ut2003.. waarom zou je dar 50 euro voor gaan lappe (wt ie in begin koste) terwijl je dat nieteens nodig heb
en zo heb je massas spelle die het geld NIET waard zijn

Citaat:
Retarded schreef op 02-03-2004 @ 15:53:
Heb je een ANWB-pas of een Free-ID kaart dan zijn de games niet 50 maar 45 euro... of je moet gewoon zoeken.. er zijn zat goedkopere zaken dan FRS qua games..
jah met korting ja..
maar daat gaat het niet om..
als je ze jat zij nze gratis
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:45
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
in het tijdperk 95,96 begin 97 kocht ik ook meestal nieuwe spellen voor zo'n 50 gulden... Ik schrok me toen ook de pleuris toen warcraft 2 met expansion 130 gulden kostten, maar dat was al tijdperk 98

tijdperk euro is gewoon kut...

En idd MazeMouse Diablo2 is inderdaad het geld waard geweest. Ik speel het na bijna 4 jaar nog, en ga maar na.. Het is nog steeds een van de meest gespeelde online game
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 19:14
S
Avatar van S
S is offline
Gaan ze zitten te zeiken over een broek van 150 euro. Pff, dit is een fucking games forum, laat degene die wat meer geld wilt neertellen voor zijn kleren dat alstjeblieft lekker doen. Het maakt mij geen verschil of je nou wel of niet in Evisu loopt.

Mja, voor de Xbox koop ik al mijn spellen. Ik zou zo mijn Xbox om kunnen bouwen en de spellen fikken of downloaden, maar waarom? Ik koop nu alleen de goede games, hou ik ook tijd over voor school . 60 Euro is vrij veel voor een game, maar dat zijn ze meestal waard. Anders wacht ik tot het uitverkoop is.

Voor de pc download ik meestal wel, maar dat gebeurt sporadisch. De laatste is meer als een jaar geleden gedownd, ik zit veel meer op de Xbox.

Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 19:54
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Console spellen zijn aanzienlijk goedkoper geworden. Zeker met de huidige economische crisis mogen we eigenlijk wel blij zijn dat de spellen niet op het oude snes/N64 niveau zijn komen te liggen, alhoewel die natuurlijk de hogere produktiekosten van het cartridge-systeem hadden als nadeel....

Nee, ik vind 50 euro voor een gamcube spel redelijk acceptabel. We moeten nu eenmaal accepteren dat gamen een dure hobby is en dat het nooit echt goedkoop zal worden. Je kunt van een restaurant dat Kaviaar aanbiedt toch ook niet verwachten dat ze de prijs laten zakken tot de bodem, alleen omdat je het al zo lang eet? Duur is duur.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 09:01
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 29-02-2004 @ 14:14:
De meeste spellen, die ook net nieuw waren, heb ik gekocht voor rond de 40 a 50 gulden.
Games zijn altijd al rond de 100 gulden geweest, ik geloof niet dat de prijs daarvan echt substantieel gestegen is. Ik weet niet wanneer jij welke games voor 50 gulden kocht, maar dat waren dan geen recente top-10-ers.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 10:22
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-03-2004 @ 09:01:
Games zijn altijd al rond de 100 gulden geweest, ik geloof niet dat de prijs daarvan echt substantieel gestegen is. Ik weet niet wanneer jij welke games voor 50 gulden kocht, maar dat waren dan geen recente top-10-ers.
games waren altijd 99,95 oid, uitzonderingen waren 110 gulden (age of empires was dat o.a)
tegenwoordig kost een spel 49,95 -> zeg maar 50 euro.. dat is 110 gulden.. nou is dat geen geweldig grote stijging, maar het is wel WEER een punt waarom de euro het leven duurder maakt..
maar goed, ook voor 100 gulden kocht ik niet zoveel spellen.. ik vind het gewoon teveel geld om ff uit te geven aan een spel waarvan je op voorhand niet weet of het wel leuk is.. bovendien kan ik dat geld wel beter gebruiken dus ik koop alleen games als ze het echt waard zijn en me heel wat speelplezier geven..
d2, wc3+tft, ra2, enz.. maar spellen als the sims zal ik nooit originele kopen (hoewel ik dat wel speel) aangezien dat het gewoon niet waard is en er geen goede online mode in zit

*prijzen zijn overigens van NIEUWE games en niet van de 10 gulden bak (die overigens nu 10 euro bak is )
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 14:03
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 03-03-2004 @ 10:22:
maar het is wel WEER een punt waarom de euro het leven duurder maakt..
maar goed,
Een slechte economie is zeker niet (een) van de oorzaken?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 14:40
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 02-03-2004 @ 17:12:
serial betekent niet per defenitie dat het veel speelplezier is..
zat zuigende spellenb met serial.. d2 heb ik ook superveel gespeeld.. maar dat is ook echt een spel wt het geld waard is.. maar neem nou bijvoorbeeld ut2003.. waarom zou je dar 50 euro voor gaan lappe (wt ie in begin koste) terwijl je dat nieteens nodig heb
en zo heb je massas spelle die het geld NIET waard zijn
Waarom? Nou voornamelijk omdat als je het spel goed genoeg vind om het regelmatig online te gaan spelen het spel het geld gewoon wel waard is.
En een spel als morrowind (wat ik overigens uit de budgetbak heb gepikt) heeft ook geen online modus. Geen serial. Maar is IMO het geld zeker wel waard.
Deus Ex, kwam met een bepaalde patch pas een Multiplayer mode in (de versie die bij mij vers uit de winkel kwam had dat nog niet)
Heb ik nieuw gekocht. Geen serial. Maar als ik zie hoeveel tijd ik in dat spel gestoken heb was het het geld meer dan waard.
Starcraft+Brood War. Wel serial. Wel online. Ook het geld meer dan waard.
Fallout-series (1&2). Geen serial (hell, als je deel 1 volledig installeerde had je zelfs de CD niet meer nodig) allebei IMO weer het geld helemaal waard
Championship Manager 01/02
Geen serial
Brakke multiplayer mogelijkheden.
Maar als ik zie hoeveel maanden ik wel niet in dat spel gestoken heb (voorgangers niet meegerekend) issie het geld helemaal waard gebleken.
Grand Theft Auto series
Geen serials, Geen multiplayer. Ik ga niet eens beginnen over hoeveel tijd ik daar in heb gestoken. Die euro's waren het helemaal waard.

Als een spel van hoge kwaliteit is en goede levensduur heeft (zo'n spel waar je weer minimaal een jaar mee bezig bent gewoon omdat je het leuk blijft vinden) is het spel het geld waard.
Je noemt een UT2k3. Dat vond ik een kutspel dat ik zelf niet eens zou willen downloaden laat staan geld aan uitgeven. (sowieso UT-serie en Q3 en alle add-ons enzo vind ik niks want shooters zijn niet mijn ding)
Maar een spel als zijnde Neverwinter Nights heb ik regelmatig online gespeeld. Heb je een serial voor nodig maar gewoon vanwege de kwaliteit van het spel zou ik het spel al hebben gekocht zelfs al had ik die niet nodig gehad.

Dus er zijn ook genoeg spellen die zelfs zonder serial het geld waard zijn.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 19:45
Azathoth
Avatar van Azathoth
Azathoth is offline
Ik heb nog een oude PU uit '94, waar ook de prijzen van spellen instonden.
Bijvoorbeeld, Final Fantasy III, 200 gulden!
En de rest rond de 150/170
__________________
''Is it possible for me to reserve the BBC2 channel for the commencement of this televisual feast?''
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Advies voor aanschaf nieuwe computer
Distorted
25 21-09-2010 23:21
Games Worms Reloaded
Gyarados
4 05-08-2010 21:20
Software & Hardware dual core of niet?
twinkebel
32 27-12-2006 23:48
Games [KLACHT] Pik jij die nieuwe prijzen voor spellen
Benteknol
237 13-01-2006 17:01
Games [Discussie] B.I.G, wat vinden jullie ervan?
Jolt
122 25-02-2005 23:05
Software & Hardware LAN-party organiseren
dafelix
8 02-04-2004 01:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.