Advertentie | |
|
26-01-2004, 18:56 | ||
Citaat:
30-01-2004, 23:36 | ||
Citaat:
30-01-2004, 23:55 | ||
Citaat:
Maar goed, ik denk niet dat er iets van 'leven na de dood' is. Dit baseer ik op het op het feit dat ik bar weinig meer weet van wat er voor mijn geboorte plaats vond. Gewoon een grote leegte, 'niets'. Laatst gewijzigd op 31-01-2004 om 01:42. |
31-01-2004, 15:36 | ||
Citaat:
dan concludeer ik: zonder tijd geen ruimte en dus geen wereld zonder tijd
31-01-2004, 18:04 | |
Ik geloof ook in een leven na de dood. Om het maar eventjes net zo zwart-wit als charmedkiz neer te zetten: Hemel of hel.
31-01-2004, 18:30 | |
Ik heb er nooit echt zo in gelooft, een leven na de dood. Maar het verdwijnen is ook weer zo onvoorstelbaar. Mja, ik zie het wel als het zover is.
Maar laatst sprak ik een moslim, en ik vroeg haar of het niet rot zou zijn als er na de dood niets zou zijn en zij dan vol beperkingen had geleefd met het idee dat dit leven een test zou zijn zodat ze een mooi leven na de dood zou krijgen. Zij antwoorde dat zij het eigenlijk beter bekeken had dan ik. Als er geen leven na de dood zou zijn en ze weg zou zijn, dan zou ze weg zijn, geen spijt, niets missen, want ze zou er niet meer zijn. Maar als er wel iets na de dood zou zijn, dan zou zij in ieder geval goed zitten, omdat zij haar leven volgens allerlei goddelijke normen en waarden had geleefd en ik zou dan in de problemen komen, omdat mijn strafblad, of mijn verhaal(zoals JaJ het noemde), niet smetteloos zou zijn. Dus of er nou wel of geen leven na de dood is, je kunt er maar beter wel in geloven en er op voorbereiden, al was het alleen maar voor de zekerheid, toch?
03-02-2004, 15:41 | |
Zit er veel over te denken maar kom er niet echt uit...
Ik geloof wel dat iedereen een ziel heeft (alle levende dingen) en dat dus als je lichaam dood gaat je ziel niet ( in principe dus wel leven na de dood) Maar misschien een hemel of hel of een nieuw leven. Ik hoop een nieuw leven .... zou ook best kunnen want er zijn van die mensen die daar dingen over kunnen vertellen ( kan natuurlijk ook nep zijn maarja) LAten we zo zeggen ik hoop dat er leven na de dood is ......
05-02-2004, 14:54 | ||
Citaat:
Dus hoe erg is het dan? Ik snap je wel hoor, dit is ook precies de reden dat ik geen donor wil zijn. Toch denk ik wel dat het zo is. Dat als je dood gaat, dat je lichaam dan vervalt in stoffen (atomen) die op de een of andere manier verbonden weer tot iets levends worden. En stel nou dat alle stoffen waar jij eerst uit bestond, op precies dezelfde manier weer bij elkaar komen, zodat jij jij weer bent eigenlijk...ben je dat dan ook? (Hier heeft Lucretius, een epicurist (en atomist) een heel boek over geschreven) Hij zegt van niet, omdat je je herinneringen niet meer hebt, dus weet je niet dat je eerder al hebt geleefd en hoe je toen was enzo. Ik vind dit wel een logische gedachte, want niemand herinnert zich toch zijn eventuele leven? Maar aan de andere kant, zijn herinneringen dan geen atomen? |
06-02-2004, 14:29 | |
Tuurlijk is er leven naar de dood, lees de Bijbel maar.
Voor degene die geen Bijbel hebben of er niet in willen lezen heb ik een stukje opgezocht en dat is Lucas 23:39-43 39 Eén der gehangen misdadigers lasterde Hem: Zijt Gij niet de Christus? Red Uzelf en ons! 40 Maar de andere antwoordde en zeide, hem bestraffende: Vreest zelfs gij God niet, nu gij hetzelfde vonnis ontvangen hebt? 41 En wij terecht, want wij ontvangen vergelding, naar wat wij gedaan hebben, maar deze heeft niets onbehoorlijks gedaan. 42 En hij zeide: Jezus, gedenk mijner, wanneer Gij in uw Koninkrijk komt. 43 En Hij zeide tot hem: Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn. Het gaat vooral om vers 42 en 43. Daarin vraagt de moordenaar, die ook aan een kruis hing, als Jezus aan hem zou willen denken als hij in de hemel is. En dan antwoord Jezus dat hij, samen met hem, die dag nog in het paradijs of anders gezegt in de hemel zal zijn.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
07-02-2004, 18:38 | |
Verwijderd
|
ja, en wel omdat ik toch wel geloof dat alles nut heeft, ook al zie je het niet altijd. ik vind dit leven behoorlijk nutteloos, je gaat (waarschijnlijk) toch dood. daarom moet er wel iets zijn na dit leven, misschien dat dat ook weer nutteloos is, misschien niet, we zullen zien.
|
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 10:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 13:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |