Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2002, 14:02
zozze
Avatar van zozze
zozze is offline
Ze kokhalsde. De toiletpot stonk en maakte dat ze nog meer moest kotsen. Ze spoelde door. Daar gingen de brokken, de diepte in. En nog eens. En nog eens. Tot haar maag leeg was en het water van het toilet weer proper was. Met een leeg gevoel stapte ze terug naar haar kamer. Ze kroop diep onder de dekens. Een paar pieken van haar haren staken er warrig bovenuit. Opeens voelde ze iets aan haar voeten. Ze graafde in de dekens en haalde er een schriftje onder vandaan. Zich afvragend wat het daar lag te doen bladerde ze erdoor. Het was leeg. Ze haalde een balpen van haar nachttafeltje en begon te schrijven.

Waarom ik hierin schrijf? Geen idee. Omdat ik gek ben misschien. Of omdat ik graag dat klein mormel waarmee ik dit huis deel mijn problemen laat weten.

Ze dacht na en draaide de bladzijde om. Daar schreef ze voort.

Nee. Ik mis haar. Tien maand al… Nog twee maand te gaan. Een jaar is lang. Ik sta op uitbarsten. Al die problemen… Er is niemand om te luisteren. Er is niemand om te knuffelen. Niemand die mij opvangt als ik val. Niemand.

Ze gooide het schrift op haar bed en liep naar het toilet. Haar maag was toch niet zo leeg als ze gedacht had. Ze huilde bittere tranen terwijl ze weer naar haar kamer liep.

Niemand die weet hoe erg ik haar mis. Iedereen die zegt: ‘Ze gaat niet dood, ze komt nog wel terug’ Ik kots ervan. Letterlijk. En figuurlijk. Niemand om de leegte op te vullen. Tien maand. Nog twee te gaan. Nog een zesde. Nog eenenzestig dagen. Lang woord. Lange tijd. Hoe heb ik die tien maand overleefd? Door alles uit te kotsen. En die sukkels maar zoeken naar een oorzaak. In het begin was het een griepje. Niets aan de hand, volgende week is het over. Niet dus. Boulimie misschien? Ze zijn gek. Ik ben gek. Op school elke vijf minuten naar het toilet spurten. Ze vinden mij gek. Ik ben gek.

Haar moeder had een stapel boeken op haar nachttafeltje gelegd. Vierhonderd bladzijden en meer, ‘die lees je toch zo graag.’ Ze veegde de boeken van het nachttafeltje. Met een harde plof kwamen ze op de grond terecht.

Ik ben toch zo gek, dan kan ik best wel een stapel boeken op de grond gooien. Ze lagen in de weg. Alles ligt in de weg. Telefoon. Ik neem toch lekker niet op. Ik ben gek. Ziek. Een ziek lichaam, een ziek hoofd.

De telefoon bleef maar overgaan. Biep. Het antwoordapparaat. Hij was het. Ze werd woedend. Hoe durft hij zich nog te laten horen! Ze werd woedend. ‘Bel alsjeblieft zo snel mogelijk terug! Het gaat echt niet om onze ruzie, vergeet die even, alsjeblieft! Wat er is ga ik niet tegen je antwoordapparaat gaan vertellen, maar bel me alsjeblieft terug!’ Zijn stem klonk eerder wanhopig. Ietwat nieuwsgierig toetste ze het nummer dat ze in een vorig leven vanbuiten geleerd had. Hij nam op.
‘Wat wil je?’ vroeg ze mat.
‘Ze is gisteren overleden in een vliegtuigcrash, ze nam een vervroegd vliegtuig terug naar huis, speciaal voor jou!’ snikte hij.
Ze voelde alles weer opborrelen in haar maag. Hij had haar naam niet genoemd, maar toch wist ze over wie hij het had. Ze smeet de hoorn neer, kotste de telefoon onder en kroop diep onder de lakens, klaar om nooit meer wakker te worden.
__________________
Massive
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2002, 14:12
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
Avatar van ~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ is offline
hm, ik wacht al op een vervolg...

xxx
Ems
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 14:29
zozze
Avatar van zozze
zozze is offline
Citaat:
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ schreef:
hm, ik wacht al op een vervolg...

xxx
Ems
ik beschouwde dit eerder als af, want ik heb nooit de moed om verder te schrijven, ik wil het altijd snel afhebben en dan loop ik het toch maar te verkloten... maar misschien schrijf ik ooit wel eens een stukje verder
__________________
Massive
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 14:42
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline


Ik vind het eigenlijk al af, tis een leuk einde. Vervolg lijkt me niet nodig.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:15
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
Avatar van ~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ is offline
hm, ik vond het eerder nogal ingewikkeld (maar dat kan natuurlijk ook helemaal aan mij liggen ) en daarom verwachtte ik nog een vervolg, mja, ga het nu nog es heel aandachtig herlezen, misschien snap ik het dan wel een beetje beter

xxx
Ems
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 20:35
viekemieke
viekemieke is offline
ik vond het al heel goed, maar misschien dat je er toch ietske kunt bijschrijven om het volledig af te maken.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 20:44
Verwijderd
Wie is 'ze'?

Volgens mij schrijf je soms in de verleden tijd en dan weer in de tegenwoordige tijd. 'De telefoon bleef maar overgaan. Biep. Het antwoordapparaat. Hij was het. Ze werd woedend. Hoe durft hij zich nog te laten horen!' Alles is verleden tijd, behalve het dik gedrukte. Misschien bewust, maar het viel mij op.

Ook dat je 'tien maand' schrijft en ook 'klein mormel' en nog wel vaker zo iets. Misschien ook bewust en met een reden, maar ik vind het niet zo fijn lezen.

Verhaal vind ik opzich wel goed. Ook omdat het vragen opwekt, ook al kan ik daar nooit zo goed tegen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 20:51
zozze
Avatar van zozze
zozze is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wie is 'ze'?
ik vind het leuk om altijd een persoon heel onduidelijk te maken is een gewoonte van mij... Je kan fantaseren wie 'ze' is, ze heeft niet een bepaalde persoonlijkheid.

Citaat:
Volgens mij schrijf je soms in de verleden tijd en dan weer in de tegenwoordige tijd. 'De telefoon bleef maar overgaan. Biep. Het antwoordapparaat. Hij was het. Ze werd woedend. Hoe durft hij zich nog te laten horen!' Alles is verleden tijd, behalve het dik gedrukte. Misschien bewust, maar het viel mij op.
Alles is verteld in het verhaal, maar dat denkt ze, ja, het schemert nie zo erg door... kzallet veranderen

Citaat:
Ook dat je 'tien maand' schrijft en ook 'klein mormel' en nog wel vaker zo iets. Misschien ook bewust en met een reden, maar ik vind het niet zo fijn lezen..
dat ligt aan mijn belgisch accent waarschijnlijk, iemand uit belgië zal daar waarschijnlijk niets van merken, of het zou hem toch niet storen

Citaat:
Verhaal vind ik opzich wel goed. Ook omdat het vragen opwekt, ook al kan ik daar nooit zo goed tegen.
tnx
__________________
Massive
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 20:59
Verwijderd
Citaat:
zozze schreef:

dat ligt aan mijn belgisch accent waarschijnlijk, iemand uit belgië zal daar waarschijnlijk niets van merken, of het zou hem toch niet storen
't viel mij helemaal niet op, en kom niet eens uit Belgie

Maar verder, t verhaatje roept vragen op
wie is er neergestort met het vliegtuig?
2 doden in 10 maanden? of is dat laatste eerst gebeurt, en daana pas het begin van je verhaal?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 21:57
zozze
Avatar van zozze
zozze is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:


't viel mij helemaal niet op, en kom niet eens uit Belgie

Maar verder, t verhaatje roept vragen op
wie is er neergestort met het vliegtuig?
2 doden in 10 maanden? of is dat laatste eerst gebeurt, en daana pas het begin van je verhaal?
hmm... ksnap er niet erg veel van

het ene meisje zit thuis, en het andere meisje is voor een jaar weg. Dat ene meisje mist het andere meisje zo erg, dat ze er ziek van wordt. Dan krijgt ze telefoon van een jongen, die haar vertelt dat het andere meisje is neergestort met haar vliegtuig, een vlucht die ze speciaal voor het ene meisje genomen had, om haar sneller terug te zien.

daar komt het op neer namen zijn toch handiger

maar het andere meisje en die jongen hebben dus geen persoonlijkheid, het kunnen vrienden zijn, familie,.... alleen de persoonlijkheid van het ene meisje is duidelijk.
__________________
Massive
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 03:51
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
hisj eg mooi... zileig ook komt r nmog ene stukkie bij? plaese
__________________
Doej lieve randy roar :(
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 10:08
zozze
Avatar van zozze
zozze is offline
Citaat:
funny-1 schreef:
hisj eg mooi... zileig ook komt r nmog ene stukkie bij? plaese
waarschijnlijk niet... maar misschien ooit wel
__________________
Massive
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 15:42
Verwijderd
Citaat:
zozze schreef:


hmm... ksnap er niet erg veel van

het ene meisje zit thuis, en het andere meisje is voor een jaar weg. Dat ene meisje mist het andere meisje zo erg, dat ze er ziek van wordt. Dan krijgt ze telefoon van een jongen, die haar vertelt dat het andere meisje is neergestort met haar vliegtuig, een vlucht die ze speciaal voor het ene meisje genomen had, om haar sneller terug te zien.

daar komt het op neer namen zijn toch handiger

maar het andere meisje en die jongen hebben dus geen persoonlijkheid, het kunnen vrienden zijn, familie,.... alleen de persoonlijkheid van het ene meisje is duidelijk.
oww, nou snap ik em... had niet begrepen dat het adere meisje voor een jaar weg was...
Ja, nu ik em voor de 2e keer lees, idd, het andere meisje is idd voor een jaar weg
Vergeet mn vorige post maar

Goed verhaal! Echt mooi
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 17:29
rozijntje
rozijntje is offline
ja tis leuk... eerst dacht ik van: o nee weer zo iemand die autobiografische ervaringen probeert op te schrijven tot een leesbaar geheel, iets wat bijna nooit lukt, maar dit was best wel goed. vooral het einde. zeker geen vervolg aan maken, en ook geen namen gebruiken, ik vind je stijl echt wel tof.
__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [verhaal] nog geen titel
Bloementje
11 04-05-2005 19:14
Verhalen & Gedichten [Verhaal] nog zonder titel
Verwijderd
22 25-10-2004 10:18
Verhalen & Gedichten Nog geen titel...
CoveredEyes
13 04-10-2003 08:48
Verhalen & Gedichten [ begin verhaal ] nog geheel zónder titel
shameonme
12 08-08-2003 10:52
Verhalen & Gedichten [Verhaal] (nog) geen titel
Nieni
23 21-07-2003 09:49
Verhalen & Gedichten [verhaal] Diamant
Maresa
8 27-03-2003 21:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.