Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2012, 19:13
JustSaying
JustSaying is offline
hallo mijn ouders hebben een cafetaria en het is laatste tijd best rustig weet iemand hoe ik het kan drukker maken ofzo ??? en het kan zijn dat het ook daar mij komt want dan verget ik dan iets en ja das kut.....

Laatst gewijzigd op 17-05-2012 om 19:14. Reden: cafetaria
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2012, 20:00
Paula v
Avatar van Paula v
Paula v is offline
Waar staat jullie café, ook belangrijk, gastvrij wezen, goed humeur van de barman/vrouw. oja binnenkort is er het EK voetbal, de zaak versieren in oranje, daar moet je nu al mee beginnen. Ik zie genoeg café's die nu al helemaal in het Oranje zijn versiert, zorgen dat de zaak opvalt in de straat. zoiets ongeveer. succes
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 20:34
JustSaying
JustSaying is offline
Citaat:
Waar staat jullie café, ook belangrijk, gastvrij wezen, goed humeur van de barman/vrouw. oja binnenkort is er het EK voetbal, de zaak versieren in oranje, daar moet je nu al mee beginnen. Ik zie genoeg café's die nu al helemaal in het Oranje zijn versiert, zorgen dat de zaak opvalt in de straat. zoiets ongeveer. succes
geen cafe xd cafetaria is een snackbar en restaurant

Laatst gewijzigd op 17-05-2012 om 20:49.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 20:50
Paula v
Avatar van Paula v
Paula v is offline
Nou het zal wel niet door jou komen dat de zaak minder bezoekers krijgt. Misschien een afhaal formule van het restaurant toevoegen. Dat ze restaurant maaltijden ook kunnen nemen, of een shirt-sponsor worden van een voetbalclub, dan krijg je naamsbekendheid, de menu's aanpassen. Of de zaak binnen en buiten eventueel vernieuwen een opfrisbeurt geven, heb totaal geen idee over de financieële haalbaarheid, maar het zijn maar ideën, succes
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 13:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nou het zal wel niet door jou komen dat de zaak minder bezoekers krijgt.
Ik zou het niet uitsluiten. TS werkt er ook en vergeet regelmatig iets. Daar verlies je klanten mee. Een keer een slechte ervaring willen mensen vaak nog wel accepteren, maar na de tweede keer gaan ze net zo lief naar een andere zaak, zeker als er nog één in de buurt zit.
Dus TS, begin met meer secuur te werken, of stop als het je onvoldoende ligt. Verder zijn acties vaak wel een goed middel om mensen te lokken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 15:10
BIJBAANKONINGnl
Avatar van BIJBAANKONINGnl
BIJBAANKONINGnl is offline
Redenen waarom het wel/niet druk is bij een cafetaria kunnen legio zijn. Tevens zijn er allerlei mogelijkheden om het drukker te maken. Hieronder schrijf ik een aantal punten en vraagstellingen, die bij elkaar heel belangrijk kunnen zijn voor de huidige beperkte drukte zoals jij noemt.

- Kwaliteit van de producten, hoe goed is jullie geleverde eten?
- Assortiment, hebben jullie de producten die de klanten willen?
- Serviceniveau van personeel, snelheid/beleefdheid/...
- Hygiene, in de winkel/tijdens bereiden van eten/...
- Worden jullie klanten weleens verbaasd? Bijv. doordat ze onverwacht veel frites krijgen...
- Acties, zetten jullie weleens acties uit om (nieuwe) klanten te lokken?

Ben benieuwd wat jullie nu al doen, als je vragen hebt reageer gerust.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 19:32
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Is 't de laatste tijd opvallend rustiger geworden in de zaak? Sinds wanneer ongeveer? Wat zouden de oorzaken hiervan kunnen zijn?:
- Heeft zich onlangs een nieuwe concurrent gevestigd in de buurt van jullie zaak?
- Hebben jullie concurrenten goeie aanbiedingen/acties gehad?
- Hebben jullie de laatste tijd klachten gehad over de producten of de dienstverlening?

Dus eerst de oorzaken benoemen, dan kun je pas oplossingen/verbeteringen bedenken .

Mijn ouders hebben ook 'n cafetaria, al ruim 10 jaar. Omdat 't rustig liep, zijn ze aan maandelijkse voordeelmenu's begonnen. Daarnaast hebben ze de zaak laten opknappen voor 'n ietswat meer eigentijdse uitstraling. Tot slot kopen ze vaker nieuwe producten in, om te voorkomen dat klanten denken dat we "altijd en eeuwig hetzelfde verkopen".

Qua dienstverlening zijn m'n ouders wel redelijk goed bezig, naar mijn mening. Babbelen met de klant is logisch voor ze, omdat de cafetaria midden in 'n woonwijk staat. Daardoor hebben wij voornamelijk vaste klanten. Maar 't is natuurlijk essentieel om naar alle klanten toe respect te tonen en je waardering te laten blijken. Als je iets vergeten bent bij hun bestelling; bied je excuses aan, geeft 't product gratis mee en doe er 'n blikje frisdrank bij.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 13:03
.Daan
.Daan is offline
Ondernemen is risico nemen! Geen idee hoe het eruit ziet maar laat de boel is opfrissen, flyers de deur uit, leuke aantrekkelijke aanbiedingen in een regionaal blad. etc.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 08:11
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Is 't de laatste tijd opvallend rustiger geworden in de zaak? Sinds wanneer ongeveer? Wat zouden de oorzaken hiervan kunnen zijn?:
- Heeft zich onlangs een nieuwe concurrent gevestigd in de buurt van jullie zaak?
- Hebben jullie concurrenten goeie aanbiedingen/acties gehad?
- Hebben jullie de laatste tijd klachten gehad over de producten of de dienstverlening?

Dus eerst de oorzaken benoemen, dan kun je pas oplossingen/verbeteringen bedenken .

Mijn ouders hebben ook 'n cafetaria, al ruim 10 jaar. Omdat 't rustig liep, zijn ze aan maandelijkse voordeelmenu's begonnen. Daarnaast hebben ze de zaak laten opknappen voor 'n ietswat meer eigentijdse uitstraling. Tot slot kopen ze vaker nieuwe producten in, om te voorkomen dat klanten denken dat we "altijd en eeuwig hetzelfde verkopen".

Qua dienstverlening zijn m'n ouders wel redelijk goed bezig, naar mijn mening. Babbelen met de klant is logisch voor ze, omdat de cafetaria midden in 'n woonwijk staat. Daardoor hebben wij voornamelijk vaste klanten. Maar 't is natuurlijk essentieel om naar alle klanten toe respect te tonen en je waardering te laten blijken. Als je iets vergeten bent bij hun bestelling; bied je excuses aan, geeft 't product gratis mee en doe er 'n blikje frisdrank bij.
Praten werkt enorm ja. Ik kwam een aantal jaar nieuw wonen in mijn huidige stad en ondanks dat ik niet wekelijks bij mijn cafetaria kwam, riepen ze altijd blij 'buurvrouw!' als ik binnenkwam. Toen ik met een colonne familie en vrienden in kluskleding langskwam vonden ze het jammer dat ik ging verhuizen. Dat was maar 600m verderop en ondanks dat daar ook een cafetaria zit, loop ik vaak nog even 'terug'. En ben ik nog steeds buurvrouw.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Amstelcup 2003/2004
Verwijderd
446 25-05-2004 17:51
Verhalen & Gedichten Tussen Licht en Donker
Reynaert
40 07-01-2004 21:12
De Kantine verboden te roken in de horeca
Buzzzfuzzz.vs
59 04-12-2003 15:05
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Het onbegrijpelijk verbod
clubje
23 12-10-2003 18:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Franse frietjes
TECHNique
45 19-03-2003 09:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bomaanslag op universiteit in Oost-Jeruzalem
Fellaci
52 13-08-2002 18:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.