Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2012, 22:48
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
He allemaal,

Ik heb net een mooie nieuwe (sociale) huurwoning aangeboden gekregen voor een kale huurprijs van €525. Ik krijg €275 huurtoeslag waardoor ik uiteindelijk maar €250 betaal.

Volgens het puntensysteem van de rijksoverheid zou ik maar ongeveer €400 moeten betalen. Ik vraag me allereerst af of dit klopt, ik huur het via Ymere en die zouden zich toch aan dit soort regels moeten houden? En mocht het kloppen, is het dan slim om huurverlaging aan te vragen? In de uiteindelijke kosten zal het voor mij waarschijnlijk weinig uitmaken omdat m'n huurtoeslag dan ook omlaag gaat.

Heeft iemand hier een mening over?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2012, 23:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het kan kloppen: ook bij woningcorporaties gaat wel eens iets mis / die houden zich ook wel eens niet aan de regels.

Met een rekenhuur van € 525 heb je recht op € 254 huurtoeslag = € 271 netto per maand.
Met een rekenhuur van € 400 heb je recht op € 173 huurtoeslag = € 227 netto per maand.
(Opmerking: volgens mij doe je iets fout met de servicekosten?)

Maar je ziet dat het toch best veel uitmaakt, elke maand weer!

Daarnaast zal als er in de toekomst bezuinigd wordt op de huurtoeslag (niet heel onwaarschijnlijk), eerder bij hogere huren minder huurtoeslag worden verstrekt.

Tot slot heeft huurverlaging aanvragen binnen een half jaar nadat je er kwam wonen terugwerkende kracht. Daarna niet meer.

Conclusie: ik zou huurverlaging aanvragen, te beginnen bij Ymere zelf natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 16:03
Ivo
Ivo is offline
Weet je zeker dat je het puntensysteem goed hebt ingevuld? Vooral de punten die je woning mogelijk kan krijgen als deze in een 'goede' omgeving ligt, kun je moeilijk zelf inschatten.

Vraag ook eens hoe veel punten jouw woning heeft volgens de woningbouw, en als dat verschilt met jouw eigen puntentelling, lijkt het mij zaak om duidelijk te krijgen waarom er verschil zit in de uitkomsten van de puntentelling.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 18:37
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Aanvulling: als je even belt met de Huurcommissie vertellen de medewerkers daar hoeveel woonomgevingspunten jouw woning heeft. Alle adressen zitten daar in tabellenboeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.