Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2007, 20:13
Butterfly__X
Butterfly__X is offline
Ik ga begin juni op excursie met m'n klas, hartstikke leuk natuurlijk! Naar Leiden, om een PO te maken over de verschillende geschiedkundige invloeden die je in de binnenstad van Leiden terug vindt.

We gaan alleen anderhalf uur wandelen, wie heeft het ooit bedacht... Want dat kan ik dus niet ivm beenklachten (onder behandeling van een orthopeed daarvoor, nog niet duidelijk wat het is maar wel dat er iets mis is).. Maar voor dit soort dingen hebben ze dus krukken en rolstoelen uitgevonden, alleen hoe toegankelijk is de binnenstad van Leiden voor iemand met die hulpmiddelen? Ik moet en zal deze excursie meemaken namelijk, heb vorig jaar al alle excursies gemist en dat begint me de neus uit te komen. Dat was overigens wel door andere dingen en ook andere bestemmingen, maar toch... Iedere keer met excursies lijk ik niet mee te kunnen En omdat dit ook nog eens een PO is wat 2x mee gaat tellen voor het rapport wil ik het doen. Toch proberen te lopen is geen optie, met een kwartier ben ik al door al m'n energie heen als ik dat doe...

Dus, wie kan mij vertellen hoe de straten van Leiden zijn? Veel drempels en opstapjes en kleine hobbelsteentjes of mooi bestraat en vlak??
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 21:30
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik vrees voor je dat het lastig wordt. Leiden heeft een oude binnenstad, dus met bruggetjes, hobbelsteentjes en stoepjes. Maar er zullen in Leiden toch ook mensen in een rolstoel wonen, die af en toe de stad ingaan?
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 08:56
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Weetje, het scheelt dat je nog een beetje kunt lopen. Als er een drempel is waar je echt niet op of af kunt, dan sta je ff op, stapt op het drempeltje en ze tillen even de rolstoel er overheen. Dat lijkt mij tenminste wel kunnen.

Volgens mij valt het verder best mee. Het is idd wel een oude binnenstand, maar de 'trend' is toch wel dat alles toegankelijk moet zijn voor rolstoelers. Zeker als je dus nog af en toe ff eruit kunt stappen als het echt niet anders kan, moet het best mogelijk zijn. Gewoon doen!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 09:55
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
ekki schreef op 09-05-2007 @ 09:56 :
Weetje, het scheelt dat je nog een beetje kunt lopen. Als er een drempel is waar je echt niet op of af kunt, dan sta je ff op, stapt op het drempeltje en ze tillen even de rolstoel er overheen. Dat lijkt mij tenminste wel kunnen.
Dat is precies wat ik ook wou zeggen. Ga niet op krukken, maar neem een rolstoel mee, en stap er inderdaad even uit bij een onoverkomelijke hobbel.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 09:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Precies. Met een rolstoel is Leiden ook niet erg handig, maar doordat je de grootste stukken kunt zitten kun je waarschijnlijk energie en pijn besparen waardoor je kleine, onhandige stukjes wel kunt lopen. Leiden is hobbelig en bobbelig en overal zijn trappetjes en hellingen, dus neem iemand mee die sterke armen heeft
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 09:58
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ekki schreef op 09-05-2007 @ 09:56 :
Volgens mij valt het verder best mee. Het is idd wel een oude binnenstand, maar de 'trend' is toch wel dat alles toegankelijk moet zijn voor rolstoelers.
Dat is de theorie ja, in de praktijk valt dat, zeker in oude binnensteden, een beetje tegen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 14:20
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
de binnenstad is erg hobbelig en smal enzo. Maar hierboven goede tips.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 17:14
Butterfly__X
Butterfly__X is offline
Okee, dankjulliewel! Als ik jullie reacties zo lees moet het toch wel lukken met wat hulp en een paar handigheidjes. Ik ga dus mooi naar Leiden heb ik al bedacht Nu nog even m'n schoolbegeleider vertellen dat ik héél graag mee wil en dat het ook echt kan, zij was er namelijk niet zo van overtuigd...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 08:29
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Butterfly__X schreef op 09-05-2007 @ 18:14 :
Okee, dankjulliewel! Als ik jullie reacties zo lees moet het toch wel lukken met wat hulp en een paar handigheidjes. Ik ga dus mooi naar Leiden heb ik al bedacht Nu nog even m'n schoolbegeleider vertellen dat ik héél graag mee wil en dat het ook echt kan, zij was er namelijk niet zo van overtuigd...
Ik wens je veel plezier, Leiden is een gave stad.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 09:34
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
O ja, nog één ding: probeer van te voren iemand te regelen die de hele dag met je meewil en je wil duwen.
Als je daar staat en iedereen zwermt ineens uit dan is het veel moeilijker (en ook vervelender voor jezelf) om dan nog iemand te vinden die je mee wil nemen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 22:58
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Het voelt zo 'gehandicapt' om geduwd te worden, maar als het nodig is in Leiden (ik ken de stad niet, qua bestrating), zou ik het gewoon laten doen.

Owja, tip, laat diegene je dan gewoon op je achterwielen rijden, dan gaan die voorwieltjes ook niet de hele tijd alle kanten op en het scheelt een hoop getril.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Laatste schooljaar op High School - ervaringen?
gimmeyourcookie
2 06-02-2013 08:24
Psychologie paniekaanvallen en agorafobie...sloopt me leven...
telefoontje
24 18-05-2007 12:23
Verhalen & Gedichten Dit is het brieventopic dat ik Postzegel noem.
CSN
244 09-07-2006 17:20
Lichaam & Gezondheid chronisch ziek
-bambi-
225 19-03-2005 13:37
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie helup! (info over Antwerpen)
katrienneke
4 06-04-2004 09:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.