Oud 02-02-2002, 19:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik heb 1 oog dat 1.75 astigmatisch is. Bijde ogen zijn +0.25. Da's op zich niet veel, maar ik merk wel door het astigmatisme in mijn rechteroog dat ik minder scherp zie met dat oog. Op zich kan ik er wel mee leven door veel pauzes te houden, maar aangezien ik veel de computer gebruik en veel lees, word dat steeds moeilijker.

Heeft iemand van jullie ook zo'n oog?
Astigmatisme: "De afwijking ontstaat als de doorzichtige voorkant van het oog, het hoornvlies, Ûf de ooglens geen zuivere bolvorm meer heeft. De fout kan ook in beide het geval zijn. Populair en overdreven gezegd is het oog dan geen ronde voetbal meer, maar een ovale rugbybal."
En hoe heb je er mee leren leven? Bril aangeschaft voor inspannende bezigheden?

Verder heb ik ook continue een zwart puntje in mijn oog, dat volgens mij in of op de lens zit. Ik ben daarvoor naar de dokter geweest die zei dat er een krasje op mijn lens zat. Ik heb wat spul gekregen dat ervoor moest zorgen dat mijn oog niet zou gaan ontsteken. Na een week ben ik weer terug gegaan naar de dokter voor een check-up. Ze zag geen krasje meer. Toch bleef ik dat zwarte plekje behouden. Weer terug gegaan dus, maar de dokter zei dat het kon dat ik resten van de heling (littekens) op mijn lens zou zien. Dit zit er echter al een jaar.
Heeft iemand anders dit ook? Het is een zwart puntje dat meebeweegt met de lens...Het ziet er meer uit als iets troebels dan een duidelijk zwart puntje. Misschien dat het wat met die astigmatisme te maken heeft? Is een bezoek aan de oogarts het best misschien?

Gatara
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 22:11
*Norena*
Avatar van *Norena*
*Norena* is offline
Nee, heb het zelf niet..Maar wil toch even m`n antwoord even kwijt..denk aan je!!
mischien lullig .maar zo bedoel ik het niet..

Mensen met afwijkingen kunnen ook gelukkig zijn..Let it come treu
__________________
** (w) Sometimes the very thing you`re Looking for, Is the one Thing you can`t see (w) **Debbie** Melisa**Breggie**Lars**Mars**
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 22:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*Norena* schreef:
Nee, heb het zelf niet..Maar wil toch even m`n antwoord even kwijt..denk aan je!!
mischien lullig .maar zo bedoel ik het niet..

Mensen met afwijkingen kunnen ook gelukkig zijn..Let it come treu
Weet ik wel, maar het is gewoon vervelend. En tja, als er wat aan gedaan kan doen zonder ingewikkelde ingreep, waarom niet?
Als het iets onschuldigs blijkt te zijn, wat alleen maar weg te krijgen is door een operatie, doe ik het niet. Ik hoef die wachtlijst niet voller te maken dan dat ie al is!

Gatara
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 23:34
Me2u
Me2u is offline
Ik heb ook een vlekje op me oog, al heel wat jaren, ik heb er meestal niet echt last van, het beweegt gewoon mee, maar af en toe lijkt het alsof er een vliegje voor me vliegt, wat dan niet het geval blijkt te zijn. Ik ben er nog nooit mee naar een dokter geweest, ik heb er wel mee leren leven.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.