Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2009, 19:34
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik heb sinds enkele jaren last van hooikoorts.
De dokter heeft mij pillen en neusspray toen voorgeschreven. Geen druppels omdat niet goed was in combinatie met lenzen.

Nu is het dit jaar bijna niet te doen. Mijn ogen jeuken soms zo erg, en als ik daar aan toegeef en wrijf dan worden ze enorm rood en dik. Daar heb ik dan gewoon dagen last van. Ik ben ook al naar de opticien geweest, en mijn lenzen hebben er wel last van. Ze zaten vaster op mijn oog, en waren sneller wat viezer. Doordat ze wat vaster zaten leek het ook net of ik wat achteruit was gegaan.

Nu is mijn vraag. Zijn er hier mensen met hooikoorts die druppels gebruiken en ook zachte lenzen hebben? Bevalt dit?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 20:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb geen lenzen, maar ik wil alvast aangeven dat druppels ook geen wondermiddel zijn.
Op het moment dat je druppels gebruikt ben je doorgaans al te laat en heb je al gewreven. Bij mij heeft het dan tot gevolg dat de druppels erg prikken en helemaal niet fijn aan voelen.
Vervolgens heb ik nog continu het gevoel dat er een soort laagje op mijn ogen zit.
Nou ja, het jeuken stopt dus, maar ik hou er wel geïrriteerde ogen aan over.

Als je trouwens toch ook een bril hebt, zou ik die opzetten. Door een bril krijg je namelijk minder pollen in je ogen. Dat is de reden dat ik de halve lente met een zonnebril op loop.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 17:12
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik loop wel bijna hele dagen met een zonnebril buiten, maar mijn opticien zei dat je je lenzen je ogen beschermden voor pollen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 17:57
Verwijderd
ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb het vorig jaar nagevraagd bij de huisarts en die zei dat je zeker bij zachte lenzen geen oogdruppels mocht gebruiken omdat die bestanddelen van de druppels zouden opnemen of zoiets. Nja, dan maar geen druppels, maar 't is inderdaad dit jaar niet te harden. Zelfs als het regent en het waait niet kan ik m'n ogen nog uitkrabben. Er zijn trouwens wel druppels speciaal voor als je lenzen hebt, maar dat zijn dan van die druppels die alleen je ogen wat vochtiger maken als je last hebt van droge ogen. En inderdaad, zoals Balance zegt, meestal doe je druppels pas in als je al aan je ogen gezeten hebt omdat je dan last hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 09:48
Kristaatje
Kristaatje is offline
Hi,

Er zijn inderdaad ook mensen met zachte lenzen en die ook oogdruppels gebruiken. En soms gaat dat goed hoor. Maar het blijkt wel dat dat echt per persoon verschilt. Wat je ook kan doen bij hooikoorts, is vette creme, zoals creme Bioforce in je neus smeren. Dan blijven de pollen al een plakken en heb je een extra barrière tegen de pollen. Er is eigenlijk best veel wat je nog kan doen bij hooikoorts. Meer tips kan je lezen op http://hooikoorts.avogel.nl.

Succes ermee!
Krista (ik werk bij A.Vogel)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 14:38
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem. Door de hooikoorts kan ik echt niet langer dan een half uurtje lenzen dragen en daarna jeuken m'n ogen en zijn ze hartstikke rood en pijnlijk.

Binnenkort ga ik een afspraak maken met de opticien. Ik draag nu regelmatig een bril, maar ook in de zomer heb ik het liefst lenzen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 15:35
*amélie*
*amélie* is offline
@ Kristaatje: je klinkt wel heel positief. Van de mensen die ik ken met hooitkoorts, heeft niemand nog een echte oplossing gevonden.

Ik draag lenzen en heb sommige jaren ook enorm last van mijn ogen. Ik heb van de huisarts wel oogrdruppels gekregen, maar moest die een half uur voordat ik mijn lenzen inzette, indoen. Wat er op neer kwam dat ik dit 's morgens vroeg deed. Verlichtte de jeuk wel iets. 's Avonds had ik soms een oogbad (ofzo) en dat verkoelde. Echt zo'n verlichting. Maar allemaal van korte duur. Alle kleine beetjes helpen dacht ik dan maar.

De laatste twee jaar heb ik weinig last meer gehad van mijn ogen, maar wel veel andere hooikoorts klachten. Die ogen zijn echt het ergst! Sterkte ermee!
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Contactlenzen !
Mimuna
13 02-02-2012 19:13
Lichaam & Gezondheid De hooikoorts periode breekt weer aan
Lorelei
100 20-03-2007 15:48
Lichaam & Gezondheid Lenzen
Iduna
51 08-04-2006 12:53
Lichaam & Gezondheid Aan de Harde-lenzen-drager.
Dreamerfly
28 17-11-2004 19:27
Lichaam & Gezondheid Probleempje lenzen....
--Pipeloi--
25 18-06-2004 17:24
Lichaam & Gezondheid Slaap (in je ogen)
Quiana
12 17-06-2003 14:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.