Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2006, 17:43
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 24-11-2009 om 23:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2006, 18:03
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Hoezo sinds een paar maanden?Komt dat opeens?
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 18:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Gehad en vanaf gekomen.

Het was niet mijn enige probleem, dus ik ben met de uitleg naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar Jeugdzorg. Daar kon ik binnen redelijke tijd geholpen worden. Het bleek dat ik al een eind op weg was, aangezien ik niet van plan was zaken te vermijden tot het echt niet meer ging, dus pas bij een beginnende paniekaanval zocht ik een andere plaats op. In stapjes heb ik samen met mijn psych het probleem opgelost, nu gaat alles prima. Ik voel zo nu en dan nog een kleine prikkeling, maar ik weet nu hoe ik die aan moet pakken en tot een paniekaanval zal het nooit meer komen.

Tips:
Vermijd niets, en zeker niet steeds meer. Je moet gewoon de dingen doen die je zonder die fobie ook gedaan zou hebben.
Werk aan je ademhaling. De meeste mensen gaan fout ademen als ze zich benauwd voelen, dat versterkt een paniekaanval alleen maar. Neem regelmatig even een moment om heel bewust door heel je lichaam te ademen, tot je dit gevoel zo goed kent dat je het ook op kunt roepen wanneer je je ongemakkelijk begint te voelen.
En zoek iemand op om je ermee te helpen, want als je er zelf niet vanaf kunt komen is dit ook heel goed behandelbaar.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 21:46
Coney Island
Coney Island is offline
Ik heb het in een heel lichte vorm. Het begon zo'n 5 jaar geleden en het is inmiddels gelukkig wat minder geworden.
Nouja, minder... Ik weet bepaalde dingen goed te vermijden waardoor ik er niet zoveel last van heb.
Na de vakantie moet ik er weer mee aan de slag (ik heb in de vakantie geen contact met mn psych).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 13:10
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Heb het in iets andere vorm. Ik ben ook in cognitieve gedragstherapie geweest, dat ademhalentherapie hoefde ik niet, had ik al bij een fysio gehad.
Je moet inderdaad dingen niet gaan vermijden, op je ademhaling letten etc etc. Maar nu 3 jaar na mijn therapie zijn er toch weer plekken die ik vermijd, ik kreeg ook te horen dat je weer en terugval kan hebben etc. Alleen het werkt bij mij niet echt, de angst is te groot. En ik vind het zelf te moeilijk om ermee te dealen zeg maar.

Ik denk dat ik misschien iets te snel met therapie gestopt ben, dus ik geef je als tip daar gewoon heel serieus mee te werk te gaan, en net zolang ermee door te gaan totdat je denkt er 'vanaf' te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Mijn kliniek verhaal
Eend
21 15-08-2002 14:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.