Oud 29-08-2002, 19:55
FlyingPinguin
Avatar van FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
ik wilde graag weten of de volgende dingen goed, tussenin, slecht, heel slecht, of heel vreselijk slecht zijn voor je haar.


* verven/bleken (ik heb al zo'n vaag vermoeden dat dit heel vreselijk slecht gaat worden, maar toch...)
* anti roos shampoo
* shampoo voor extra volume
* cremespoeling
* conditioner
* 2in1shampoo
* wassen met verschillende shampoos vlak na elkaar (eerst een antiroosshampoo, dan een shampoo ver extra volume en dan nog een conditioner en een cremespoeling erdoorheen bijv)
* elke dag je haar wassen
* je haar fohnen
* vaak je haar kammen (meer dan 5 keer per dag dus)
* elke dag een vlecht in je haar maken
* eke dag een staart in je haar maken
* elke dag je haar los doen


En verder, wat voor kam/borstel kan je het beste gebruiken, en wat voor elastiekjes zijn het beste voor je haar?
__________________
Things are getting worse, please send chocolate

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:07
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
FlyingPinguin schreef:

* verven/bleken (ik heb al zo'n vaag vermoeden dat dit heel vreselijk slecht gaat worden, maar toch...) --> idd, slecht
* elke dag wassen --> ook niet zo goed
* elke dag je haar wassen--> zie hierboven
* je haar fohnen --> slecht (droogt uit enzo)
de rest wist ik niet
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:41
Verwijderd
Citaat:
FlyingPinguin schreef:
ik wilde graag weten of de volgende dingen goed, tussenin, slecht, heel slecht, of heel vreselijk slecht zijn voor je haar.


* verven/bleken (ik heb al zo'n vaag vermoeden dat dit heel vreselijk slecht gaat worden, maar toch...) slecht
* anti roos shampoo goed lijkt me
* shampoo voor extra volume lijkt me ook wel goed
* cremespoeling ook wel goed
* conditioner is toch t zelfde als cremespoeling
* 2in1shampoo lijkt me ook wel goed
* wassen met verschillende shampoos vlak na elkaar (eerst een antiroosshampoo, dan een shampoo ver extra volume en dan nog een conditioner en een cremespoeling erdoorheen bijv) lijkt me geen nut hebben
* elke dag je haar wassen is wel goed,want je amsseerd je hoofdhuid, maar t zet wel talgproductie aan
* je haar fohnen kan je haar van beschadigen
* vaak je haar kammen (meer dan 5 keer per dag dus) goed voor de hoofdhuid
* elke dag een vlecht in je haar maken
* eke dag een staart in je haar makengeen idee
* elke dag je haar los doen lijkt me wel goed


En verder, wat voor kam/borstel kan je het beste gebruiken, en wat voor elastiekjes zijn het beste voor je haar?

wat je zelf fijn vind
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 14:56
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
*verven/bleken (ik heb al zo'n vaag vermoeden dat dit heel vreselijk slecht gaat worden, maar toch...)
* anti roos shampoo -als je roos hebt wel ok.
* shampoo voor extra volume -lijkt me wel goed
* cremespoeling -voor mijn haar veels te sterk,krijg dr haaruitval door, bij andere mensen?dunno
* conditioner -zie hierboven
* 2in1shampoo -zie boven de hierboven
* wassen met verschillende shampoos vlak na elkaar (eerst een antiroosshampoo, dan een shampoo ver extra volume en dan nog een conditioner en een cremespoeling erdoorheen bijv)- lijkt me zeer slecht
* elke dag je haar wassen -slecht, krijg je vettig haar van
* je haar fohnen -slecht,krijg je droog haar van
* vaak je haar kammen (meer dan 5 keer per dag dus) - lijkt me gewoon niet nodig
* elke dag een vlecht in je haar maken -*geldt ook vd 2 hieronder* volgens mij maakt t niet uit,maar afwisseling lijkt me leuker
* eke dag een staart in je haar maken
* elke dag je haar los doen


En verder, wat voor kam/borstel kan je het beste gebruiken, en wat voor elastiekjes zijn het beste voor je haar?
-Zoals al eerder gezegd =, wat je fijn en leuk vind
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 15:26
georgie
georgie is offline
Citaat:
[B]
* wassen met verschillende shampoos vlak na elkaar (eerst een antiroosshampoo, dan een shampoo ver extra volume en dan nog een conditioner en een cremespoeling erdoorheen bijv)/[B]
Als je dat nou bij 1 wasbeurt doet lijkt het me nogal onzinnig, want cremespoeling bijvoorbeeld heft de werking van die shampoo voor extra volume weer op. Maar als je het de ene dag met het één wast en de volgende dag met het ander lijkt het me geen probleem. Heb zelfs wel es gehoord dat het goed is om regelmatig van shampoo te wisselen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 16:57
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
FlyingPinguin schreef:
ik wilde graag weten of de volgende dingen goed, tussenin, slecht, heel slecht, of heel vreselijk slecht zijn voor je haar.


* verven/bleken (ik heb al zo'n vaag vermoeden dat dit heel vreselijk slecht gaat worden, maar toch...)
Slecht, ja...
Citaat:
* anti roos shampoo
* shampoo voor extra volume
* cremespoeling
* conditioner
* 2in1shampoo
* wassen met verschillende shampoos vlak na elkaar (eerst een antiroosshampoo, dan een shampoo ver extra volume en dan nog een conditioner en een cremespoeling erdoorheen bijv)
Shampoo is natuurlijk altijd goed. Let er echter wel mee op! Mijn bijbel, de Consumentenbond, zegt namelijk dat 90% van alle haarproblemen worden veroorzaakt door het niet goed uitspoelen van de shampoo. En het schijnt ook, dat als je lang dezelfde shampoo gebruikt, de middelen niet meer goed werken omdat je haar eraan gewend raakt. Dus om de paar maanden nieuw spul kopen.

Citaat:
* elke dag je haar wassen
Zolang je uitspoelt... Sommige drogere haartypes kan je beter niet elke dag wassen.

Citaat:
* je haar fohnen
wordt je haar te droog van.
Citaat:
* vaak je haar kammen (meer dan 5 keer per dag dus)
Door je haar te vaak te kammen of te borstelen, vallen er natuurlijk wat meer haren uit, maar je krijgt er ook eerder beschadigd haar door, vooral als je je haar borstelt als het nog nat is van het wassen.

Citaat:
* elke dag een vlecht in je haar maken
Als je elke dag op dezelfde plaats een strak elastiekje doet, wordt het haar daar droger. Dus geen staart maken en dan een vlecht, maar gelijk een vlecht, dat zou goed zijn.

Citaat:
* eke dag een staart in je haar maken
zie hierboven.

Citaat:
* elke dag je haar los doen
Niks mis mee, lijkt me.

Citaat:
En verder, wat voor kam/borstel kan je het beste gebruiken, en wat voor elastiekjes zijn het beste voor je haar?
Ik geloof dat houten borstels met metalen pinnetjes het beste zijn (kan ook precies andersom zijn....). En die elastiekjes, als ze maar niet te strak zijn, en als je ze afwisselt, niks mis mee.

(Ik vraag me af waarom ik dit eigenlijk allemaal onthoud... )
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 21:44
stella
stella is offline
[QUOTE]FlyingPinguin schreef:
[B]ik wilde graag weten of de volgende dingen goed, tussenin, slecht, heel slecht, of heel vreselijk slecht zijn voor je haar.


* verven/bleken (ik heb al zo'n vaag vermoeden dat dit heel vreselijk slecht gaat worden, maar toch...)

heeeeeeeel slecht, althans, bleken dan.
-----------------------------------------------------------------------------------
* anti roos shampoo

ook niet goed. als je 'gevoelig' haar hebt kun je beter plantaardige anti roosshampoo gebruiken. iig nooooooooit head&shoulders! dan kun je het net zogoed gaan bleken, kom je nog beter vanaf ook.
------------------------------------------------------------------------------------
* shampoo voor extra volume

zover ik weet niet slecht
-----------------------------------------------------------------------------------
* cremespoeling

ook niet slecht, althans, niet voor mijn haar.
--------------------------------------------------------------------------------
* conditioner

is toch hetzelfde als cremespoeling?
-----------------------------------------------------------------------------
* 2in1shampoo

niet slecht, maar ik gebruik het liever los, dan werkt de conditioner beter.
----------------------------------------------------------------------------
* wassen met verschillende shampoos vlak na elkaar (eerst een antiroosshampoo, dan een shampoo ver extra volume en dan nog een conditioner en een cremespoeling erdoorheen bijv)

nee, teveel shapoo gebruiken is slecht
----------------------------------------------------------------------------
* elke dag je haar wassen

ook niet goed, daar wordt je haar droog van en het kan eerder beschadigen plus je krijgt er makkelijkerder gespleten punten van
------------------------------------------------------------------------------
* je haar fohnen

ookal niet goed, daar droogt je haar enorm van uit.
----------------------------------------------------------------------------------
* vaak je haar kammen (meer dan 5 keer per dag dus)

ligt eraan wat voor haar je hebt. als je stijl, glad en een beetje slap haar hebt maakt het volgends mij niet zo heel veel uit.
maar ik denk voor de meeste is het niet goed want van teveel je haar kammer krijg je gespleten haarpunten.
-----------------------------------------------------------------------------------
* elke dag een vlecht in je haar maken

dunno, denk ut nie
---------------------------------------------------------------------------------

* eke dag een staart in je haar maken

denk ut ook nie, behalve als je haar nat is want dan kan het erdoor 'afbreken'
----------------------------------------------------------------------------------

* elke dag je haar los doen

mag hopen van niet
------------------------------------------------------------------------------

En verder, wat voor kam/borstel kan je het beste gebruiken, en wat voor elastiekjes zijn het beste voor je haar?


maakt toch niet zo heel veel uit?
ja ik heb krullens haar dus ik kan beter een kroeskam gebruiken, maar als je normaal haarebt maakt het volgends mij niet zo heel veel uit.
zelfde voor elastiekjes.
behalve dus als jehaar nat is, dan kun je beter een klem in doen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 21:24
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
* verven/bleken (ik heb al zo'n vaag vermoeden dat dit heel vreselijk slecht gaat worden, maar toch...)
idd, heel vreselijk, vooral dat bleken.

* anti roos shampoo
lijkt me nie zo'n probleem, k heb wel eens gehoord dat je er huidkanker van kan krijgen... (weet ik dus niet zeker, ik heb het wel eens gehoord)

* shampoo voor extra volume
is wel best geloof ik.

* cremespoeling
* conditioner
lijkt me ook wel goed.

* 2in1shampoo
ik heb wel eens gehoord dat dat niet goed is voor je haar.

* wassen met verschillende shampoos vlak na elkaar (eerst een antiroosshampoo, dan een shampoo ver extra volume en dan nog een conditioner en een cremespoeling erdoorheen bijv)
mjah, kan wel denk ik...

* elke dag je haar wassen
geen idee eigenlijk...

* je haar fohnen
das wel slecht.

* vaak je haar kammen (meer dan 5 keer per dag dus)
als je het een beetje voorzichtig doet (niet dat je al je haar afbreekt/uittrekt oid) zal het ook niet heel erg zijn denk ik.

* elke dag een vlecht in je haar maken
kan wel

* eke dag een staart in je haar maken
als je het elastiekje niet al te strak doet kan het ook wel.

* elke dag je haar los doen
kan ook wel.

En verder, wat voor kam/borstel kan je het beste gebruiken, en wat voor elastiekjes zijn het beste voor je haar?
Kam/borstel: 1 met plasticen of van die haarachtige pinnentjes. geen metaal, das slecht voor je haar.
elastiekjes: van die zachte wollige elastiekjes zijn wel goed, absoluut geen paardenelastiekjes!!!
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:
*verhaal*
kat, als ik zeg dat ik je, nadat ik de reactie van jou op FlyingPinguin heb gelezen, ik jou een beetje (beetje maar hoor...) vaag vind...

nouja, flyingpinguin, je moet *dacht ik* als je een staart inhebt, niet altijd het elastiekje op de zelfde plek doen (met vlecht dus ook)
en verder... de antwoorden die al zijn gegeven kloppen volgens mij allemaal wel
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:53
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

kat, als ik zeg dat ik je, nadat ik de reactie van jou op FlyingPinguin heb gelezen, ik jou een beetje (beetje maar hoor...) vaag vind...
ik heb toch allemaal redelijk serieusachtige dingen opgeschreven....
maargoed, ergens snap ik je wel... ergens.... ver weg....


(een mens moet toch wat als ie zin in kerstmis heeft)
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 23:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
oke, toevoeging op wat al gezegd is, want bijna alles klopt wel wat hierboven staat...

bleken: is het allerslechtst, want bleekspul stopt niet met bleken, dat gaat door wanneer je haar aangroeit (hoorde ik van de kapper) en blijft ook lang op één plek bleken. Is heel slecht spul.
verven: hoeft niet altijd heel slecht te zijn, maar het heeft er meer mee te maken dat vaak verven of verven terwijl verf nog neit uitgegroeid is, slecht is. (bij de kapper laten doen is vaak het best. En kleurspoeling is geloof ik ook weer minder slecht als verf)
Elke dag je haren wassen: Het kan idd volgens mij een beetje droog worden van het wassen, maar als je d'r na een conditioner pakt is het weer minder slecht. Maar wel altijd alleen je haar wassen en niet je hoofdhuid erbij masseren. Dát zorgt namelijk voor extra talgproductie, waar je haar juist weer vet van wordt. Zolang je alleen je haar wast is het niet erg.
Anti-roosshampoo: Is goed, zolang je maar wel om de 2 maanden ofzo een ander gebruikt. Anders gaat (zoals eerder gezegd) je haar wennen aan de shampoo en is de functie van het 'anti-roos-gebeuren' weg.

Kat: wat zijn paardenelastiekjes? (weet niet of ik die misschien gebruik..)
En Stella: wat is een kroeskam? (heb ook krullen, dus mss handig zo'n ding)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:


ik heb toch allemaal redelijk serieusachtige dingen opgeschreven....
maargoed, ergens snap ik je wel... ergens.... ver weg....


(een mens moet toch wat als ie zin in kerstmis heeft)

tja, en wat kan je anders doen, als je zin in kerstmis hebt he... wachten duurt ook zo lang

en linda85 paardenelastiekjes zijn volgens mij van die kleine, plastikken elastiekjes
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 11:18
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Kat: wat zijn paardenelastiekjes? (weet niet of ik die misschien gebruik..)
[/B]
van die kleine rubber/plasticachtige elastiekjes, van ongeveer t zelfde materiaal als postbode-elastieken... alleen dan veel kleiner dus.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 13:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Kat schreef:


van die kleine rubber/plasticachtige elastiekjes, van ongeveer t zelfde materiaal als postbode-elastieken... alleen dan veel kleiner dus.
oh oke, maar dat die slecht zijn voor je haar wist ik al
toch bedankt!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:21
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Bijna alle antwoorden zijn al gegeven

Overigens is fohnen minder slecht voor je haar, als je een lage temperatuur kiest (kan je soms instellen).
Anti-roos shampoo is vaak vrij aggressief, niet zo goed voor erg fijn haar dus.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 21:21
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
head&shoulders anti-roos schijnt echt fout te zijn voor je haar..
zei m'n kapster.. , zowiezo is anti-roos shampoo niet goed voor je haar, maar head&shoulders helemaal!
__________________
"Een doel is slechts belangrijk als idee. Het gaat om het werk dat tot het doel leidt. Dat vervult het leven met zin."
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wel.. of niet doen?
May90
30 22-07-2009 18:52
Liefde & Relatie moeder vs. vriend
Dzjun
47 12-05-2007 11:36
Psychologie [Dilemma] Anorexia-patiëten verplichten te eten
Thee Muts
28 08-10-2004 17:45
Lichaam & Gezondheid welke shampoo is goed voor je haar
bayirgul
31 28-04-2004 14:15
Lichaam & Gezondheid Een shampo voor dagelijks gebruik?
G.T.C.
24 17-01-2003 18:23
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.