Oud 15-10-2009, 12:34
Verwijderd
net met de ibg gebeld (die sneller zijn dan op t kantoor) en blijkbaar kan ik met mijn afhaalbericht die ik in oktober vorig jaar heb gehad op mn oude adres (heb ik dus niet meer maar een nummer gekregen) mijn ov ophalen maar dat stond niet op mijn ibg... hurray!!
Advertentie
Oud 20-10-2009, 20:35
c-hout-h
c-hout-h is offline
c-hout-h
Lid
c-hout-h is nu online

Goeieavond mensen,

Zoals vele van jullie moet ik deze maand mijn les-geld gaan betalen, dit doe ik in 1 keer. Nu heb ik simpel weg niet het geld om al mijn lasten te gaan betalen, lesgeld, huur en verzekering. Wat zal er gebeuren als ik mijn lesgeld ''vergeet'' te betalen ? Krijg ik dan een aanmaning, dat ik eind November het MOET betalen ?

Groetjes mede-student.
Oud 20-10-2009, 20:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Lesgeld betaal je aan school, niet aan de IB-groep.
Oud 20-10-2009, 20:58
c-hout-h
c-hout-h is offline
Je betaalt het aan IB, die betalen het aan school. De accept-giro is namelijk van IB.
Oud 21-10-2009, 08:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Oh, oke. Ik kreeg van de universiteit en het HBO altijd gewoon een acceptgiro van henzelf.
Oud 21-10-2009, 09:08
Verwijderd
mbo is naar de ibg
wat ik weer niet snap want dan gaan ze me eerst stufi geven en daarna t schoolgeld afschrijven wat suf is, hou t dan gewoon in....

maar dan had je moeten bedenken dat dat niet ging, ms kan je t nog op termijnen zetten?
Oud 22-10-2009, 20:08
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
In augustus ben ik afgestudeerd. Met mijn stomme kop studiefinanciering niet direct stopgezet, dus onterecht in september nog ontvangen. Begin oktober ontving ik een brief met de melding dat mijn onderwijsinstelling bij de IBG mijn afstuderen heeft gemeld. Tot mijn verbazing zie ik online dat stufi oktober wel naar mij is overgemaakt.

Klopt de website niet, of moet ik het álsnog zelf stopzetten?
Oud 22-10-2009, 20:11
Verwijderd
Citaat:
In augustus ben ik afgestudeerd. Met mijn stomme kop studiefinanciering niet direct stopgezet, dus onterecht in september nog ontvangen. Begin oktober ontving ik een brief met de melding dat mijn onderwijsinstelling bij de IBG mijn afstuderen heeft gemeld. Tot mijn verbazing zie ik online dat stufi oktober wel naar mij is overgemaakt.

Klopt de website niet, of moet ik het álsnog zelf stopzetten?
Je moet het alsnog zelf stopzetten.
Oud 22-10-2009, 20:17
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
hmm dan heb ik morgen een lekker saldo, ook al kan ik er niks mee .

Dacht dat ze die link zelf wel hadden gelegd, ivm afstuderen.
Oud 22-10-2009, 23:07
ganralph
ganralph is offline
je moet het natuurlijk wel ooit terug betalen, met rente...

en niet te snel verwachten dat ze zelf een link leggen in januari krijg je te horen hoe ze je afstuderen verwerkt hebben. (ibg bekijkt dat eens per jaar)
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 24-10-2009, 18:32
wup
wup is offline
In januari ( of december) loopt mijn studfi ten einde. Ik kan dan nog 3 jaar lenen dus. Nu zit ik in het 3e jaar en wil na mijn 4e jaar nog door studeren, dus ik ga die lening wel nodig hebben.
In mijn 4e jaar loop ik stage, wat ongeveer net zoveel betaalt als mijn stufi, dus dan kan ik dat jaar zonder lening doorkomen. Maar hoe zit het met een 0-lening? Als ik dat jaar wel een ov wil en dus een 0-lening aanvraag, gaat dat ook af van die 3 jaar?
Oud 24-10-2009, 20:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, een nullening geldt ook gewoon als jaar lenen. Je kunt dus niet drie jaar een bedrag lenen en daarna nog x jaar nul euro lenen. Wat je wel kunt doen is in plaats van nul euro het bedrag lenen wat je later nodig denkt te hebben en dat op een eigen spaarrekening zetten en het later gebruiken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-10-2009, 19:50
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
je moet het natuurlijk wel ooit terug betalen, met rente...

en niet te snel verwachten dat ze zelf een link leggen in januari krijg je te horen hoe ze je afstuderen verwerkt hebben. (ibg bekijkt dat eens per jaar)
Dus in theorie kan je in januari afstuderen, en vervolgens tm december stufi trekken?

Heb je dán nog steeds de mogelijkheid alles bij je al bestaande studieschuld op te tellen, of pakken ze het dan anders aan?

Bijzonder 'bedrijf', IBG..
Oud 26-10-2009, 09:38
ganralph
ganralph is offline
niet helemaal ik ben in januari afgestudeerd en kreeg in mei een brief van de ibg dat ze het te horen hadden gekregen van de universiteit. ik vermoed dat ze het in mei dus zelf wel stop gezet hadden, als ik dat niet eerder gedaan had. het duurt echter tot januari voordat ze precies naar je dossier gaan kijken. (schulden, prestatiebeurs, etc.) een paar maanden smokkelen zou dus wel kunnen.

voor je ov-kaart betaal je dan iig een flinke boete. de stufi zelf geldt dan, denk ik, als "te veel ontvangen".
ontvang je nog stufi, dan wordt het "te veel" verrekend, maar als er niets te verrekenen valt (in dit geval dus) dan kun je het volgens mij meteen terug betalen per acceptgiro. anders wordt het een rentedragende lening. (zo werkt het tenminste als je nog recht hebt; geen idee of dat verandert na je afstuderen)
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 26-10-2009, 10:29
Verwijderd
Ik vroeg mij het volgende af. Op het moment dat je afstudeert, dan geef je dat door aan de IBG. Maar wanneer moet je dan je ov inleveren, ik dacht namelijk uiterlijk de 5e van de volgende maand. Dus als je in maart klaar bent, uiterlijk 5 april. Klopt dit?
Oud 26-10-2009, 12:57
ganralph
ganralph is offline
de vijfde werkdag ja. (dus soms de 6e of 7e)

hou er wel rekening mee dat het om de maand van afstuderen gaat! voor de meeste universiteiten is dit de maand waarop je je scriptie inlevert. ook al krijg je pas drie maanden later je uitslag.

stel je levert je scriptie in oktober in, en je krijgt in januari te horen dat je geslaagd bent, dan geeft je uni door dat je per 1 november uitgeschreven was. als jij in nov-jan nog met je ov reist, krijg je daar een boete over!
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 26-10-2009, 13:03
Verwijderd
Citaat:
de vijfde werkdag ja. (dus soms de 6e of 7e)

hou er wel rekening mee dat het om de maand van afstuderen gaat! voor de meeste universiteiten is dit de maand waarop je je scriptie inlevert. ook al krijg je pas drie maanden later je uitslag.

stel je levert je scriptie in oktober in, en je krijgt in januari te horen dat je geslaagd bent, dan geeft je uni door dat je per 1 november uitgeschreven was. als jij in nov-jan nog met je ov reist, krijg je daar een boete over!
Ah ok, maar zo werkt het bij ons niet. Je moet namelijk een presentatie + verdediging houden over je scriptie en daarna krijg je direct je cijfer en diploma. Dus dat valt dan mee.
Oud 26-10-2009, 13:20
ganralph
ganralph is offline
scheelt idd. vind het ook een vreemd systeem voor de mensen die moeten herkansen, maar goed.

inleverbewijs van je ov moet je trouwens 5 jaar bewaren.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 26-10-2009, 21:11
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Voor de grap even precies opgevraagd:

Vraag:
Als ik in augustus afstudeer dan heb ik in september geen recht meer op deze
lening. Wat gebeurd er als ik te laat mijn studiefinanciering stopzet en alsnog
in september deze lening uit de leenfase ontvang? Wordt dit dan ook gewoon nog
opgeteld bij de totale studieschuld?

Heb gelezen dat dit wordt gezien als kortlopende schuld, maar dat dit dan alsnog
wordt toegevoegd aan de langlopende studieschuld en dan meegaat in de normale
terugbetaalprocedure?

Antwoord IBG:
Beste XXXX,

Dat klopt. Wordt de lening onterecht uitbetaald, dan krijg je daar eerst bericht
van dat je het moet terugbetalen met een acceptgiorkaart. Doe je dat niet, dan
gaan we ervanuit dat je het als studieschuld wilt aflossen.


Met vriendelijke groet,
XXXXXXX
Medewerkster Klantenservice
www.ib-groep.nl
Oud 26-10-2009, 21:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
scheelt idd. vind het ook een vreemd systeem voor de mensen die moeten herkansen, maar goed.

inleverbewijs van je ov moet je trouwens 5 jaar bewaren.
Ik heb me per 1 december uitgeschreven bij de hogeschool en moest dus eigenlijk op de vijfde werkdag in januari mijn OV inleveren. Dat heb ik niet gedaan omdat hij toch niet meer geldig is en het dan nutteloos is. Maar kunnen ze dan ooit toch nog gaan vragen om een inleverbewijs wat ik dus niet heb?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-10-2009, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Ik heb me per 1 december uitgeschreven bij de hogeschool en moest dus eigenlijk op de vijfde werkdag in januari mijn OV inleveren. Dat heb ik niet gedaan omdat hij toch niet meer geldig is en het dan nutteloos is. Maar kunnen ze dan ooit toch nog gaan vragen om een inleverbewijs wat ik dus niet heb?
Daar kunnen ze natuurlijk om vragen, maar dan geef je aan dat je je OV nooit afgehaald hebt.
Oud 27-10-2009, 10:19
ganralph
ganralph is offline
volgens mij stuurt het postkantoor na dit jaar dan je niet-opgehaalde ov terug naar de ibgroep.

als je een kaart ophaalt, moet je daar voor tekenen. aangezien de ibg jouw handtekening niet heeft, hoef jij ook niet te bewijzen dat je hem ingeleverd hebt. zij hebben immers geen "bewijs" dat jij hem afgehaald hebt.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 27-10-2009, 12:37
Verwijderd
Citaat:
volgens mij stuurt het postkantoor na dit jaar dan je niet-opgehaalde ov terug naar de ibgroep.

als je een kaart ophaalt, moet je daar voor tekenen. aangezien de ibg jouw handtekening niet heeft, hoef jij ook niet te bewijzen dat je hem ingeleverd hebt. zij hebben immers geen "bewijs" dat jij hem afgehaald hebt.
De IBG kan zelfs in het systeem zien dat je hem niet opgehaald hebt, dus ik denk niet dat ze er om zullen gaan zeuren.
Oud 30-10-2009, 12:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het afhaalbewijs van m'n nieuwe heb ik thuis ook nog liggen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-11-2009, 09:41
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
officieel ben ik al afgestudeerd, maar (zonder al te veel in detail te treden): nog een maand 'te laat' de lening opzeggen zou niet geheel onhandig zijn. Wordt dit, voor zover jullie weten, tzt ook gewoon bijgevoegd bij de totale studieschuld of gaat er dan wat anders gelden ivm het toch al afgestudeerd zijn?
Oud 07-11-2009, 20:21
Verwijderd
Ik heb even een vraagje over het bijverdienen. Ik overweeg om vanaf januari te gaan werken, maar ik ben dan nog niet afgestudeerd. Ik wil dan gaan werken en studeren tegelijkertijd (50:50). Ik krijg geen studiefinanciering meer en heb alleen nog een 0-lening + OV-kaart. Nu verwacht ik dat het dan een paar maanden langer duurt voordat ik klaar ben. Maar ik verwacht dan gedurende een half jaar elke maand 1500 euro te verdienen. Ik vroeg me af of dit verder nog gevolgen heeft voor een OV-kaart.
Oud 08-11-2009, 10:10
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik heb even een vraagje over het bijverdienen. Ik overweeg om vanaf januari te gaan werken, maar ik ben dan nog niet afgestudeerd. Ik wil dan gaan werken en studeren tegelijkertijd (50:50). Ik krijg geen studiefinanciering meer en heb alleen nog een 0-lening + OV-kaart. Nu verwacht ik dat het dan een paar maanden langer duurt voordat ik klaar ben. Maar ik verwacht dan gedurende een half jaar elke maand 1500 euro te verdienen. Ik vroeg me af of dit verder nog gevolgen heeft voor een OV-kaart.
jep, je hebt dan ook geen recht op je ov als je teveel verdient:

Citaat:
Bijverdienen in de leenfase

Inkomsten over maanden waarin je alleen nog kon lenen, tellen ook mee voor je bijverdiensten. Ook als je een nullening hebt om de OV-studentenkaart te kunnen gebruiken, moet je je houden aan de bijverdiengrens.
aldus de IB-groep
in 2009 was de boete 80,25 per maand.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 08-11-2009, 11:18
Verwijderd
Citaat:
jep, je hebt dan ook geen recht op je ov als je teveel verdient:


aldus de IB-groep
in 2009 was de boete 80,25 per maand.
En is dat teveel verdienen op jaarbasis? Of als ik maar tot juli studeer normeren ze het dan tot 6 maanden?
Oud 08-11-2009, 11:34
ganralph
ganralph is offline
als jij je stufi stopzet in juli, dan telt het geld dat je daarna verdient niet meer voor de bijverdiengrens:

Citaat:
Wat telt niet mee?

Inkomsten die je aantoonbaar ontvangen hebt in een periode waarin je geen studiefinanciering en/of OV-studentenkaart ontvangt. Deze periode kan uitsluitend aan het begin van 2009 (vanaf januari) zijn of aan het einde van het jaar (tot en met december). Onderbreek je gedurende het jaar je studiefinanciering, dan tellen de inkomsten wél gewoon mee.
zie pagina 2

als ik het goed begrijp is dit dus op jou van toepassing. met 1500,- per maand ga je de grens van € 13.215,83 dus niet halen in een half jaar.

(zou ook gek zijn als je in januari afstudeert, dat je dan tot en met december niet meer dan 13.000 zou mogen verdienen bij een fulltime baan)

[edit] uiteraard zijn dit de regels van 2009
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 08-11-2009 om 11:40.
Oud 08-11-2009, 12:04
Verwijderd
Citaat:
als jij je stufi stopzet in juli, dan telt het geld dat je daarna verdient niet meer voor de bijverdiengrens:


zie pagina 2

als ik het goed begrijp is dit dus op jou van toepassing. met 1500,- per maand ga je de grens van € 13.215,83 dus niet halen in een half jaar.
Ah bedankt!
Citaat:

(zou ook gek zijn als je in januari afstudeert, dat je dan tot en met december niet meer dan 13.000 zou mogen verdienen bij een fulltime baan)

[edit] uiteraard zijn dit de regels van 2009
Ja, maar ik dacht misschien zeggen ze van je mag 13000 per jaar verdienen, maar je hebt maar een half jaar gestudeerd, dus dat half jaar mag je maar 6500 verdienen.
Oud 02-12-2009, 13:47
SamH
SamH is offline
Kan je bij de IB-groep een gesprek aanvragen voor informatie over studiefinanciering voor UC's en in het buitenlandstuderen etc.... niet de standaard vragen dus?
Oud 02-12-2009, 14:00
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Kan je bij de IB-groep een gesprek aanvragen voor informatie over studiefinanciering voor UC's en in het buitenlandstuderen etc.... niet de standaard vragen dus?
dit is echt een vraag waar je de IBG even heel makkelijk voor kunt bellen.

ook kun je in sommige steden langs gaan op een servicekantoor. daar kun je wellicht iemand "face-to-face" spreken als je dat fijner vindt, misschien ook een afspraak maken voor een uitgebreid gesprek.

klik hier voor de adressen

overigens valt studeren in het buitenland wel redelijk onder de standaardvragen denk ik. je kunt er iig al van alles over vinden op de site.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 02-12-2009, 14:05
SamH
SamH is offline
Citaat:
dit is echt een vraag waar je de IBG even heel makkelijk voor kunt bellen.

ook kun je in sommige steden langs gaan op een servicekantoor. daar kun je wellicht iemand "face-to-face" spreken als je dat fijner vindt, misschien ook een afspraak maken voor een uitgebreid gesprek.

klik hier voor de adressen

overigens valt studeren in het buitenland wel redelijk onder de standaardvragen denk ik. je kunt er iig al van alles over vinden op de site.
O chill, dankje! Er zit er een in Nijmegen dus dat is helemaal ok! Ik zal de site ook eens goed doornemen.
Cheers!
Oud 04-12-2009, 23:22
fleurtje26
fleurtje26 is offline
Hallo,

Ik wil stoppen met mijn opleing ivm slechte stage.
Nou ben ik bang dat ik de jaren dat ik wel studiebeurs heb gehad moet terig betalen???
Wie weet er mee van?
Oud 05-12-2009, 11:08
Verwijderd
Jammer dat er maar 1 stageplek is joh.
Oud 05-12-2009, 11:50
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ja als je nu stopt is de kans groot dat je je hele studiebeurs + 25% moet terugbetalen.
Waarschijnlijk moet je ook je stagevergoeding terugbetalen als je die al kreeg.

Meer weet ik er ook niet van.
__________________
ofzoiets
Oud 05-12-2009, 12:20
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Ja als je nu stopt is de kans groot dat je je hele studiebeurs + 25% moet terugbetalen.
Waarschijnlijk moet je ook je stagevergoeding terugbetalen als je die al kreeg.

Meer weet ik er ook niet van.
Hoe kom je aan die 25%? Je moet je prestatiebeurs pas terugbetalen als je niet binnen 10 jaar een diploma hebt gehaald.

Dus stel dat je nu in je eerste studiejaar is, dan betekent dat dat je uiterlijk 2019 een diploma in het hoger onderwijs moet behalen.
Stop je dus nu je opleiding + je studiefinanciering, maar ga je bijvoorbeeld vanaf augustus 2010 een andere opleiding volgen, waar je dan voor 2019 een diploma voor haalt, dan hoef je de studiefinanciering niet terug te betalen.
Let wel op! Het aantal maanden wat je nu al ontvangen hebt aan prestatiebeurs, gaat wel af van het totale aantal maanden dat je recht hebt op een prestatiebeurs, bij een 4 jarige opleiding zijn dat 48 maanden. Dus als jij nu al 3 maanden studiefinanciering hebt ontvangen, en je zou nu stoppen en in augustus een nieuwe (4-jarige) opleiding beginnen dan heb je dus nog recht op 45 maanden prestatiebeurs. De laatste 3 maanden kun je dan of alleen een OV krijgen, of lenen.

Als je nu helemaal stopt met je opleiding, en niet meer gaat verder leren, dan moet na 2 jaar op vanaf 1 januari maandelijks je studiefinanciering terugbetalen. In de eerste 2 jaar nadat je gestopt bent hoef je dus niets terug te betalen, maar het mag wel. Je studiefinanciering is een lening, dus hoe langer je wacht met terugbetalen, hoe hoger het rentebedrag. De rente wordt telkens voor 5 jaar vastgesteld, en op de site van de IB-groep is te zien dat voor 2009 de rente 3,58% op jaarbasis.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Oh ja, en dit:
Citaat:
Jammer dat er maar 1 stageplek is joh.
Oud 09-12-2009, 13:05
somery
Avatar van somery
somery is offline
Ik ben als voltijd student begonnen met éénjarig VWO op de VAVO. Vanwege privéomstandigheden heb ik besloten om met een aantal vakken (Duits, wiskunde en scheikunde) te stoppen en die volgend jaar (eventueel) nog te voltooien om een VWO-diploma te halen.

Door deze vakkenmutatie ben ik een deeltijdstudent geworden. Op de IBG-site staat dat je als deeltijdstudent geen recht hebt op 'tegemoetkoming scholieren' (als voltijdstudent had ik dat dus wel). Door de administratie op school werd mij verteld dat ik wellicht nog recht had op een 'tegemoetkoming deeltijders' (maar waarschijnlijk niet), maar ik krijg geen restitutie van mijn schoolgeld, wat gewoon betaald is voor een voltijdstudent. Mijn reiskosten e.d. (ik heb geen recht op een OV) blijven gewoon hetzelfde, schoolkosten ook en het geld voor mijn reeds betaalde boeken krijg ik uiteraard niet terug. Kortom: mijn kosten worden niets minder, ik krijg niets terug maar heb tegelijkertijd ook geen recht meer op een tegemoetkoming van de IB-groep.

Of zie ik dit verkeerd?
Oud 09-12-2009, 13:32
ganralph
ganralph is offline
als jij nog als voltijdstudent moet betalen/betaald hebt, mag jij je volgens mij nog voltijdstudent noemen. weet niet hoe dit precies werkt op VWO/VAVO, maar je kunt natuurlijk voltijdstudent zijn (dus volle mep betalen, en tegemoetkoming ontvangen) en maar de helft van je lessen volgen.

je bent dan twee jaar lang voltijd, ipv twee keer deeltijd. ik geloof niet dat de IBG gaat controleren hoeveel tijd jij aan je opleiding besteedt, zij kijken alleen of jij ingeschreven staat - en dus betaalt - als voltijdstudent. dus als je school niet flauw gaat lopen doen, kan dit volgens mij.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 09-12-2009, 16:02
somery
Avatar van somery
somery is offline
Heel erg bedankt voor de snelle reactie!

Mijn school zegt dat ik veranderd word naar 'deeltijdstudent', en de vrouw van de administratie benadrukte nog dat ik het echt aan moest geven bij de IBG omdat zij het controleren en ik het anders dus terug moet gaan betalen..

Wellicht kan ik beter even langs de IBG gaan, maar ik vind het zó onterecht als m'n tegemoetkoming volledig stopt, dus ben bang dat ik boos ga worden.
__________________
As we lie beneath the stars we realize how small we are..
Oud 09-12-2009, 17:01
ganralph
ganralph is offline
ik vrees dat de IBG weinig voor je kan/gaat doen. Als de school je echt overzet op deeltijd, dan zou ik op zijn minst het verschil in schoolgeld terugeisen. anders moeten ze je lekker als voltijd laten staan. ik zie niet in waarom dat voor de school een probleem zou zijn, maar jij bent er wel mee geholpen.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 09-12-2009, 17:12
Verwijderd
Ik vroeg me af waar staat dat je als student aan een universiteit recht hebt op studiefinanciering en een OV-kaart. En dan bedoel ik niet op de IBG-site, maar gewoon in een door de minister opgesteld werk. Verder vroeg ik mij ook af of ergens te vinden is wie er belast is met het uitvoeren van de studierechten. (Ja dit is de IBG, maar ik zoek dat even zwart op wit).
Oud 09-12-2009, 17:21
ganralph
ganralph is offline
misschien heb je hier iets aan?

http://wetten.overheid.nl/BWBR000632...tum_09-12-2009
de wet waarin de functie en de oprichting van de IBG is geregeld (verzelfstandiging van de voormalige Informatiseringsbank)

[edit]de wet studiefinanciering heb je neem ik aan al doorzocht?
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 09-12-2009, 17:32
Verwijderd
Citaat:
misschien heb je hier iets aan?

http://wetten.overheid.nl/BWBR000632...tum_09-12-2009
de wet waarin de functie en de oprichting van de IBG is geregeld (verzelfstandiging van de voormalige Informatiseringsbank)

[edit]de wet studiefinanciering heb je neem ik aan al doorzocht?
Ah bedankt. Ja die laatste had ik gevonden. Maar nu zie ik ook waar ik terecht kan als het IBG nalatig is. Ik moet nog steeds m'n OV-chipkaart ontvangen, maar zij verwijzen de hele tijd naar Ov-chipkaart en die willen er wel 1 aanmaken, maar dat moet ik 2 pasfoto's aanleveren en een handvol gegevens dat ik stufi ontvang. Maar nu ik weet dat het gewoon de taak is van de IBG, kan ik hun er op aanspreken.
Oud 09-12-2009, 17:37
ganralph
ganralph is offline
vraag dan ook ff mijn twee foto's terug, want ik ben al 2 jaar afgestudeerd

(overigens zag ik bij de eerste link ook dat de IBG per 2010 verandetd in een nog meer omvattend onderwijsorgaan met een andere naam; ik weet niet of bezwaarprocedures dan ook veranderen...?)
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 09-12-2009, 21:42
Verwijderd
goeie grap, ik heb die ene van 3 jaar geleden die toen al klaar lag ws met foto gehad, sukkels, voor niks nog 3x pasfotos ingeleverd
Oud 10-12-2009, 12:25
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Hoelang moet ik ongeveer wachten op een reactie van de Ib-groep betreffende het vragen voor een extra jaar stufi voor 2 jarige master in buitenland? Ik heb inmiddels bijna 4 weken geleden een brief gestuurd en ik heb heel hard de neiging er achteraan te gaan bellen
mochten mensen nog geinteresseerd zijn hoe dit is afgelopen - heb eind oktober gebeld, ik moest nog geduld hebben. eind november boos een mail gestuurd van 'jezus jongens hoelang kan het nog duren', zou die week bericht krijgen. kreeg ik ook inderdaad - ze hebben er uiteindelijk 2 maanden over gedaan om te zeggen 'dat ik te laat was met in beroep gaan en ze dus niet eens naar de inhoud gekeken hebben en mn voorstel dus gewoon geweigerd hebben'

kut ibgroep.
Oud 10-12-2009, 12:25
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Hoelang moet ik ongeveer wachten op een reactie van de Ib-groep betreffende het vragen voor een extra jaar stufi voor 2 jarige master in buitenland? Ik heb inmiddels bijna 4 weken geleden een brief gestuurd en ik heb heel hard de neiging er achteraan te gaan bellen
mochten mensen nog geinteresseerd zijn hoe dit is afgelopen - heb eind oktober gebeld, ik moest nog geduld hebben. eind november boos een mail gestuurd van 'jezus jongens hoelang kan het nog duren', zou die week bericht krijgen. kreeg ik ook inderdaad - ze hebben er uiteindelijk 2 maanden over gedaan om te zeggen 'dat ik te laat was met in beroep gaan en ze dus niet eens naar de inhoud gekeken hebben en mn voorstel dus gewoon geweigerd hebben'

kut ibgroep.

aanvulling: en als ik er niet achteraan was gegaan had het nog langer geduurd en was ik daarom ook te laat om bezwaar te maken voor 2010.
Oud 22-12-2009, 11:49
replay354
replay354 is offline
Hallo,

Ik ben helemaal pissed! Ik heb in Januari een aanvullende aangevraagd, mijn ouders kunnen mijn studie niet betalen want die zitten zelf al krap.. In juli had ik nog steeds geen aanvullende.. bellen: Ja, meneer we hebben nog niks ontvangen... Ik bel in augustus, toen ook nog niks ontvangen. Nog maar in september gebeld en weer niks! Naar belastingdienst gebeld en die zeggen dat ze het al 2 keer hebben op gestuurd. Toen naar onszelf laten sturen. Toen de IB groep gebeld. ( december ) Ik moest hem faxen naar die mevrouw en dan zou ik in december de aanvullende vanaf juli in een keer krijgen. Dus gefaxt!.. Ik kreeg vandaag m'n studiefinancering, en wat denk je ? Ik krijg alleen van deze maand de aanvullende. Ik ben echt woedend. Want ik heb het geld hard nodig, ik betaal alles zelf hier.. Wat moet ik doen?

Thanks!
Oud 22-12-2009, 12:28
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Hallo,

Ik ben helemaal pissed! Ik heb in Januari een aanvullende aangevraagd, mijn ouders kunnen mijn studie niet betalen want die zitten zelf al krap.. In juli had ik nog steeds geen aanvullende.. bellen: Ja, meneer we hebben nog niks ontvangen... Ik bel in augustus, toen ook nog niks ontvangen. Nog maar in september gebeld en weer niks! Naar belastingdienst gebeld en die zeggen dat ze het al 2 keer hebben op gestuurd. Toen naar onszelf laten sturen. Toen de IB groep gebeld. ( december ) Ik moest hem faxen naar die mevrouw en dan zou ik in december de aanvullende vanaf juli in een keer krijgen. Dus gefaxt!.. Ik kreeg vandaag m'n studiefinancering, en wat denk je ? Ik krijg alleen van deze maand de aanvullende. Ik ben echt woedend. Want ik heb het geld hard nodig, ik betaal alles zelf hier.. Wat moet ik doen?

Thanks!
de wijziging is nu in ieder geval doorgekomen, want je hebt voor december helemaal gekregen waar je recht op hebt toch? dat is tenminste iets...

ik zou nu even bellen om te vragen wanneer de rest van de maanden wordt overgemaakt. misschien doen ze dit op een ander moment dan je gewone stufi, of misschien wordt het pas in januari gedaan wegens de feestdagen?

heb je wel nog ergens zwart op wit staan dat je voor het hele jaar de aanvullende wil? fax een kopie van die aanvraag evt. nog een keer als zij het niet terug kunnen vinden of zo.
__________________
Change the planet, or go home.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.