Oud 29-05-2009, 00:53
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Dankje!
Het loont zeker om ingeschreven te blijven staan voor mij omdat ik toch geen studiegeld terugkrijg en de reiskosten hoger zijn dan de stufi die ik ervoor ontvang.

Maar dan ga ik maandag even het een en ander regelen en dan ben ik er vanaf pff...
__________________
wat een heerlijkheid
Advertentie
Oud 29-05-2009, 11:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan niet alleen een nul-lening aanvragen als je nog recht hebt op een basis en/of aanvullende beurs. Dat recht moet je eerst opmaken en dan pas kan je alleen een nul lening aanvragen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-06-2009, 14:55
brands
Avatar van brands
brands is offline
Beste medeforumers,

Een aantal dagen heb ik van de IB-groep een onderwijskaart gekregen met de post. Vorige jaar heb ik die ook gekregen en ingevuld. Maar toen zat ik op het MBO dan is het verplicht om die in te vullen.

Maar sinds februari ben ik overgestapt naar het HBO, omdat ik mijn diploma heb gehaald heb op het MBO. Maar nu zit ik eigenlijk met 1 vraag.

Moet ik nu die onderwijskaart invullen en inleveren?

Aangezien ik weet dat die wel verplicht is voor het MBO maar volgens mij niet voor het HBO.

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,

Jannie
__________________
Gr. Brands
Oud 02-06-2009, 18:41
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Waar moet ik mijn ov inleveren? Alle postkantoren zijn weg..

edit:
Je kunt de OV-studentenkaart inleveren op een servicekantoor van de IB-Groep of op een postkantoor (herkenbaar aan het OV-studentenkaartlogo). Iemand anders mag namens jou de kaart inleveren.
__________________
niet alleen =)
Oud 02-06-2009, 21:36
Duitsers
Duitsers is offline
Vergeet niet overbrugging aan te vragen als je in de zesde klas zit en gaat studeren!
http://www.ib-groep.nl/particulieren...erbrugging.asp
Ik heb er nog niemand over gehoord.
Oud 03-06-2009, 16:52
Dare2bDifferent
Dare2bDifferent is offline
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vraag
Ik doe namelijk HBO Recht eerste jaar, ik wil volgend jaar van studiewisselen ook een HBO opleiding. Ik wil eigenlijk het liefst nu stoppen, ik heb me ook al ingeschreven voor volgend jaar. Moet ik nu van dit jaar alles terug betalen? Ik begrijp het niet zo, kan iemand me uitleggen hoe dit zit?
Oud 03-06-2009, 22:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik kan alvast uitleg geven, maar misschien kan een fb van Algemene Schoolzaken het topic vervolgens samenvoegen met het algemene IBG topic op G&R?


Je wil dus niet persé stoppen met studeren, maar wel stoppen met je HBO Recht en overstappen op een andere HBO studie? Dat kan, dan heb je nog 3 jaar studiefinanciering tegoed (uitgaande van een 4-jarige studie). Dat betekent dus dat als die 3 jaar om zijn, dat jij nog 1 jaar moet studeren maar dat je in dat jaar geen stufi meer krijgt.

Alle studiefinanciering die je nu ontvangt is een lening. Wanneer je binnen 10 jaar een diploma haalt (ongeacht of dat HBO Recht is of een ander diploma) wordt het een gift. Als je met die andere opleiding ook stopt en je haalt binnen 10 jaar nergens een diploma, moet je het dus wel terug betalen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-06-2009, 22:53
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
is dat niet het vroegere : tegemoetkoming scholieren
__________________
niet alleen =)
Oud 04-06-2009, 13:13
Verwijderd
Citaat:
is dat niet het vroegere : tegemoetkoming scholieren
Nee, tegemoetkoming scholieren is voor als je scholier bent (dus op school zit), die overbrugging is voor de maanden tussen het halen van je diploma en het beginnen aan de nieuwe studie (dus voor juli en augustus, als ik het goed heb). Geen idee hoe dat zit als je van studie wisselt, trouwens.
Oud 05-06-2009, 14:28
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Nee, tegemoetkoming scholieren is voor als je scholier bent (dus op school zit), die overbrugging is voor de maanden tussen het halen van je diploma en het beginnen aan de nieuwe studie (dus voor juli en augustus, als ik het goed heb). Geen idee hoe dat zit als je van studie wisselt, trouwens.
ik kreeg in die maanden ook gewoon de tegemoetkoming scholieren...
__________________
niet alleen =)
Oud 05-06-2009, 14:32
Verwijderd
Citaat:
ik kreeg in die maanden ook gewoon de tegemoetkoming scholieren...
Nu heet dat dus overbrugging, kijk maar op de site van de IBG, staat precies wat het is en hoe het werkt.
(En ik meen me te herinneren dat ik ook die overbrugging kreeg, dat is nu iets van 7 jaar geleden, dus toen heette het ook al zo.)
Oud 05-06-2009, 14:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het heet nog steeds overbrugging ja en het is nog gewoon hetzelfde als destijds.
Het is voor de maanden juli en augustus waarin je anders buiten de boot zou vallen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 05-06-2009, 14:44
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik kom hier weer met een, naar mijn gevoel, redelijk domme vraag maar ik snap het niet meer.
Heb besloten om me tóch uit te schrijven op de uni omdat ik toch nog 130euro terugkrijg (kan alleen de maand augustus nog terugkrijgen), maar, hoe zit het nou precies met mijn ov?
Mag ik mijn ov houden tot de 5e werkdag na de dag dat ik me uitschrijf bij de uni en stufi stopzet, of mag ik mijn ov houden tot de 5e werkdag van de maand volgend op de maand waarin ik me uitschrijf (dus in dit geval, 7 juli)?
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 05-06-2009, 21:38
Verwijderd
hoe zit dat met beginnen in februari, geeft dat geen problemen met stufi?
Oud 06-06-2009, 09:15
amiie
amiie is offline
hallo,
ik ga een half jaar stage lopen en omdat ik bij een kennis ga stage lopen kan ik daar voor een half jaar wonen, de reistijd is namelijk te lang om heen en weer te reizen. heb ik recht op een uitwonend studiefinanciering denken jullie of niet?
en hoeveel zal dit dan zijn ongeveer?
Oud 06-06-2009, 10:28
Verwijderd
als jij daar volledig gaat wonen, en die kennis geen eenpersoonshuishouden heeft, en jij je van die kennis mag inschrijven op het adres, wat dus automatisch betekent dat je je in die gemeente inschrijft, dán heb je gewoon recht op uitwonend studiefinanciering. Moet je wel dus zowel inschrijven in de gemeente op dat adres als bij de IB. Uitwonende studiebeurs is, bij mij in ieder geval, 270 geloof ik. Zoiets ongeveer.
Oud 06-06-2009, 10:34
amiie
amiie is offline
okeee dat inschrijven dat is geen probleem, maar is het dan niet zo dat je een uitwonend studiefinaciering krijgt als je huur betaalt. dat hoef ik namelijk niet te doen? heb ik er dan wel recht op?
Oud 06-06-2009, 12:49
Verwijderd
Citaat:
okeee dat inschrijven dat is geen probleem, maar is het dan niet zo dat je een uitwonend studiefinaciering krijgt als je huur betaalt. dat hoef ik namelijk niet te doen? heb ik er dan wel recht op?
De enige eis is dat je op een ander adres ingeschreven staat dan een van je ouders Dus of je nu huurt betaalt of niet doet er niet toe.
Oud 07-06-2009, 15:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik kom hier weer met een, naar mijn gevoel, redelijk domme vraag maar ik snap het niet meer.
Heb besloten om me tóch uit te schrijven op de uni omdat ik toch nog 130euro terugkrijg (kan alleen de maand augustus nog terugkrijgen), maar, hoe zit het nou precies met mijn ov?
Mag ik mijn ov houden tot de 5e werkdag na de dag dat ik me uitschrijf bij de uni en stufi stopzet, of mag ik mijn ov houden tot de 5e werkdag van de maand volgend op de maand waarin ik me uitschrijf (dus in dit geval, 7 juli)?
Tot de 5e werkdag van de maand volgend op de maand waarin je je uitschreef.

Dus als je je uitschrijft op 2 juni, dan wordt het 7 juli dat je je OV in moet leveren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 07-06-2009, 15:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
hoe zit dat met beginnen in februari, geeft dat geen problemen met stufi?
Hoe bedoel je?

Bij een 4-jarige opleiding heb je 4 jaar recht op stufi.
Begin je in februari dan is daar niks anders aan dan als je in september begint.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 08-06-2009, 14:30
Ellemieke Zaal
Ellemieke Zaal is offline
De hoogte van je uitwonende beurs hangt ook af van het inkomen van je ouders. De verschillende bedragen staan op de website van de IBG.
Oud 08-06-2009, 16:02
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Deze topic hoort in het grote IBG-topic, ik kan in ieder geval geen reden bedenken waarom hiervoor een aparte topic zou moeten worden aangemaakt! Dus ik verplaats het.
Oud 08-06-2009, 16:48
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Beste medeforumers,

Een aantal dagen heb ik van de IB-groep een onderwijskaart gekregen met de post. Vorige jaar heb ik die ook gekregen en ingevuld. Maar toen zat ik op het MBO dan is het verplicht om die in te vullen.

Maar sinds februari ben ik overgestapt naar het HBO, omdat ik mijn diploma heb gehaald heb op het MBO. Maar nu zit ik eigenlijk met 1 vraag.

Moet ik nu die onderwijskaart invullen en inleveren?

Aangezien ik weet dat die wel verplicht is voor het MBO maar volgens mij niet voor het HBO.

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,

Jannie
P.S. is hier iemand die er een antwoord op weet?
__________________
Gr. Brands

Laatst gewijzigd op 08-06-2009 om 16:49. Reden: moet nog wat bij
Oud 08-06-2009, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Hoe bedoel je?

Bij een 4-jarige opleiding heb je 4 jaar recht op stufi.
Begin je in februari dan is daar niks anders aan dan als je in september begint.
nouja ik was bang dat ze gingen miepen omdat februari geen september is maar halverwege t jaar enzo, maar ik ga nu 2 jarig mbo doen, dan telt t toch gewoon bij die 1.5 jaar die ik al op t hbo heb gezeten? omdat t andersom niet zo is...
Oud 08-06-2009, 18:14
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Voor MBO en HBO krijg je apart 4 jaar stufi.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 09-06-2009, 00:06
Verwijderd
Die vraag hoort in het IBG topic, dus daar gaat ie ook heen.
Oud 09-06-2009, 22:02
m113
m113 is offline
Hoi,
Kan ik een spaarrekening openen terwijl ik stufi krijg?
Wat zijn de nadelen als ik het open?
Oud 09-06-2009, 23:20
Verwijderd
ja dat kan en ik kan niet echt nadelen bedenken
Oud 10-06-2009, 00:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Hoi,
Kan ik een spaarrekening openen terwijl ik stufi krijg?
Wat zijn de nadelen als ik het open?
Er zijn geen nadelen, de ibg houd geen rekening met je spaargeld tot 19.000.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 10-06-2009, 02:25
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Er zijn geen nadelen, de ibg houd geen rekening met je spaargeld tot 19.000.
Hoe kom je aan deze informatie? Ik heb op de website van de IB-groep gekeken, maar ik kon niets vinden over spaargeld .
__________________
En dat meen ik!
Oud 10-06-2009, 09:11
m113
m113 is offline
Maar ik heb gehoord dat als je een spaarrekening opent en je ontvangt stufi en ze zien dat,
dat dan je stufi wordt stopgezet?
Oud 10-06-2009, 13:30
Verwijderd
dat vroeg je gister ook al en toen zei ik ook al nee
Oud 10-06-2009, 15:01
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Hoe kom je aan deze informatie? Ik heb op de website van de IB-groep gekeken, maar ik kon niets vinden over spaargeld .
Het zit als volgt de ibgroep kijkt naar je "belastbaar" inkomen, je spaargeld boven +/- 19.000(of hoeveel het nu is heb geen zin het op te zoeken, zie www.belastingdienst.nl) word als belastbaarinkomen gezien. Aangezien de IBG uit gaat van het belastbare inkomen moet dit dus worden meegeteld, maar ja er zijn nu eenmaal niet erg veel studenten die zoveel spaargeld bezitten en dan gaat het als je er iets boven zit nog om niet zulke hoge bedragen.

Citaat:
Maar ik heb gehoord dat als je een spaarrekening opent en je ontvangt stufi en ze zien dat,
dat dan je stufi wordt stopgezet?
Onzin
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 10-06-2009, 15:10
m113
m113 is offline
maar ik ken een jongen die in het buitenland een spaarrekening heeft omdat anders als hij in nl spaarrekening had,
zijn stufi stopgezet word


kan dit?
nee tog?
Oud 10-06-2009, 15:18
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
maar ik ken een jongen die in het buitenland een spaarrekening heeft omdat anders als hij in nl spaarrekening had,
zijn stufi stopgezet word


kan dit?
nee tog?
Je stelt je vraag nu drie keer en hij is al voor je beantwoord.

Pas wanneer je spaargeld boven de €19.000,- uitkomt is er sprake van belastbaar loon, dus dan vinden Belastingdienst en IB-Groep dat je teveel spaargeld hebt. Hier ga je dan dus ook belasting over betalen.

In 2009 mag je maximaal €13.215,83 verdienen zonder dat je stufi wordt stopgezet. Je hebt dus nog een hoop te verdienen en te sparen voordat je stufi stopgezet wordt.

Het zou ergens ook vreemd zijn als je niet zou mogen sparen om je stufi te behouden. De overheid wil overigens tegenwoordig liever dat je spaart dan dat je bij de IBG leent. Er zijn ook studenten die maximaal lenen bij de IBG en dit vervolgens op een spaarrekening zetten om er een hogere rente voor te ontvangen. Dat mag ook (hoewel ik het niet aanraad want ik weet daar te weinig van af).

Dus, conclusie: je mag behoorlijk bijverdienen en je mag behoorlijk sparen. Ik denk dat die vriend die een buitenlandse rekening heeft zelf niet helemaal betrouwbaar is of veel spaargeld heeft.
Je recht op stufi en de hoogte daarvan wordt bepaald door de hoogte van het inkomen van je ouders en door je inschrijving (thuis, of uitwonend bij een ander adres of andere gemeente ingeschreven). Dit wordt dus niet bepaald door een beetje spaargeld.

Zo eens duidelijk dan?
Oud 10-06-2009, 15:21
m113
m113 is offline
Citaat:
Je stelt je vraag nu drie keer en hij is al voor je beantwoord.

Pas wanneer je spaargeld boven de €19.000,- uitkomt is er sprake van belastbaar loon, dus dan vinden Belastingdienst en IB-Groep dat je teveel spaargeld hebt. Hier ga je dan dus ook belasting over betalen.

In 2009 mag je maximaal €13.215,83 verdienen zonder dat je stufi wordt stopgezet. Je hebt dus nog een hoop te verdienen en te sparen voordat je stufi stopgezet wordt.

Het zou ergens ook vreemd zijn als je niet zou mogen sparen om je stufi te behouden. De overheid wil overigens tegenwoordig liever dat je spaart dan dat je bij de IBG leent. Er zijn ook studenten die maximaal lenen bij de IBG en dit vervolgens op een spaarrekening zetten om er een hogere rente voor te ontvangen. Dat mag ook (hoewel ik het niet aanraad want ik weet daar te weinig van af).

Dus, conclusie: je mag behoorlijk bijverdienen en je mag behoorlijk sparen. Ik denk dat die vriend die een buitenlandse rekening heeft zelf niet helemaal betrouwbaar is of veel spaargeld is.

Zo eens duidelijk dan?

Oke
Bedankt voor je uitgebreide antwoord
Oud 10-06-2009, 15:22
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Gelukkig.
Oud 10-06-2009, 15:45
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Dat was de zure appel dan en die 19.000 is inderdaad veel. K wist dat trouwens niet
__________________
niet alleen =)
Oud 15-06-2009, 10:27
Mirna
Mirna is offline
Hi allemaal!

Ik heb onlangs een brief van de IB-groep gehad, voor controle of ik daadwerkelijk uitwonend was, wat ik ook was! Ze vroegen dus of ik hiervan bewijs mee wou sturen naar hun toe. Ik kon uit één van de onderstaande opties kiezen:
* de bankafschriften van de betaalde huur per maand
* huurcontract opsturen met de afschrijving van de eerste en de laatste maand van de huur
* gemeente uitreksel van mijn ouders, om aan te tonen dat ik uitwonend was
* bankafschriften van mijn betaalde huur voor de desbetreffende maanden

Ik heb dus mijn bankafschriften geprint en naar ze opgestuurd. Ik kon voor alle maanden aantonen dat ik huur had betaald, behalve voor één maand. Maar dit kwam omdat ik te laat was ingeschreven bij de gemeente,dus voor die ene maand kan ik niet aantonen dat ik uitwonend was.. Ik heb wel mijn huur die ene maand contant betaald.

Nu hebben ze me weer een brief gestuurd dat ik niet genoeg bewijs heb geleverd en dat ze mijn huurcontract willen zien. Mijn toenmalige vriend woonde in een studentenbox en daar was ik bij gaan wonen en ik had me ingeschreven in zijn gemeente op zijn aders.De huurcontract was al op zijn naam, omdat hij in een studentenbox woonde waar ik later bij kwam wonen. Dus ik maakte mijn huur over naar hem maandelijks.

Mijn vraag is, waarom zijn mijn maandelijkse afschriften niet genoeg als bewijs? Ik wil die ene maand wel betalen, omdat ik dat echt niet kan bewijzen. Maar voor de rest van de maanden heb ik alle afschriten. Dit zou toch genoeg moeten zijn?? Weet iemand hier raad mee?

Groeten,
Mirna
Oud 15-06-2009, 12:26
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik weet het zelf niet maar ga even langs bij een IBG-kantoor. Die kunnen je vaak heel duidelijk uitleggen hoe en wat (véél beter dan aan de telefoon of via internet/brieven) en je eventueel helpen om het "probleem" op te lossen.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 16-06-2009, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het zelf niet maar ga even langs bij een IBG-kantoor. Die kunnen je vaak heel duidelijk uitleggen hoe en wat (véél beter dan aan de telefoon of via internet/brieven) en je eventueel helpen om het "probleem" op te lossen.
Idd, ik moest ook bewijzen dat ik uitwonend was en dat ging per brief/e-mail/telefoon echt niet, toen ik langs ging met m'n bewijzen (uittreksels GBA) was 't meteen:'Ja, ik zie het, ik zal in het systeem aangeven dat het goed is.' (Bij mij ging het vooral mis omdat mijn straatnaam bij de IBG anders werd dan bij de gemeente, puur door verschillende systemen (die automatisch van postcode + huisnummer een volledig adres maken).)
Oud 16-06-2009, 11:29
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
puur door verschillende systemen (die automatisch van postcode + huisnummer een volledig adres maken).)
ot: ik ken mensen die door die ongein een verblijfsvergunning zijn misgelopen
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 16-06-2009, 14:02
Verwijderd
Citaat:
ot: ik ken mensen die door die ongein een verblijfsvergunning zijn misgelopen
Belachelijk. Nu nog steeds problemen mee soms; het ene systeem gebruikt Romeinse cijfers, het andere 'gewone' en sommige instanties zien dat dan dus als twee verschillende adressen Zoo irritant.
Oud 16-06-2009, 16:46
YumYum
YumYum is offline
Ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven. Volgend jaar ga ik beginnen aan een hbo studie, dus daarom heb ik afgelopen week (zo laat pas omdat ik echt geeen idee had wat ik nou moest gaan doen) me ingeschreven voor een studie en ook m'n studiefinanciering aangevraagd.
Toen alles ingevuld werd stond d'r dat ik mijn studiefinanciering vanaf 1 oktober zou ontvangen. Terwijl ik 1 september al begin met mijn studie, door een vriend werd me verteld dat dat komt door dat ik 17 ben en ik nog met de kinderbijslag zit, maar dat ik daardoor in de maand september ook geen ov heb. Nu is een retourtje 15 euro... en dat een maand lang is niet heel goedkoop. Mijn eerste vraag is dus, klopt dat en hoe kan ik hier iets aan doen?

Daarnaast ging ik d'r vanuit dat ik geen recht zou hebben op de aanvullende beurs, maar door de terug gang in de economie is m'n moeder gestopt met haar bedrijf en heeft ze sinds deze week nieuw werk. Dat houdt in dat het belastbaar inkomen van mijn ouders in 2007 ongeveer 70.000 was maar voor 2009 waarschijnlijk nog maar 35.000 euro zal zijn. Nu zou ik dus in aanmerking komen voor het verleggen van het peil jaar, maar vraag nummer 2 maakt het dan wat uit dat ik heb ingevuld dat ik alleen de basisbeurs wil?

De website van de ib-groep is steeds ontzettend langzaam en ik word inmiddels ook een beetje gek van de website. Het zou nog best wel eens veel geld kunnen schelen dus ik zou het wel graag weten.

Ik geloof dat m'n verhaal niet heel duidelijk is, dus als er vragen zijn vraag maar raak. Alvast ontzettend bedankt!!
Oud 16-06-2009, 17:10
ganralph
ganralph is offline
het klopt dat je pas in oktober je feestpakket (stufi + ov) krijgt als je nog geen 18 bent. ik geloof dat je daar niets aan kunt veranderen. als je dagelijks reist, kun je een maandtrajectkaart nemen, is iets goedkoper.

verlegging van het peiljaar moet kunnen ja. maar dan moet je inderdaad ook even je aanvullende beurs aanvragen (kan vrij simpel via een wijziging). volgens mij kun je de samenstelling van je stufi iedere maand aanpassen als je zou willen.
ik zou gewoon ieder jaar standaard een aanvullende beurs aanvragen. heb je er recht op, dan krijg je hem; heb je er geen recht op, dan krijg je hem niet.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 16-06-2009, 22:31
YumYum
YumYum is offline
Citaat:
verlegging van het peiljaar moet kunnen ja. maar dan moet je inderdaad ook even je aanvullende beurs aanvragen (kan vrij simpel via een wijziging). volgens mij kun je de samenstelling van je stufi iedere maand aanpassen als je zou willen.
ik zou gewoon ieder jaar standaard een aanvullende beurs aanvragen. heb je er recht op, dan krijg je hem; heb je er geen recht op, dan krijg je hem niet.
Oke, maar op dit moment kan ik niets wijzigen... Wel kan ik de aanvraag intrekken en dan een nieuwe aanvraag doen... Of zou het voldoende zijn als we een brief bij de aanvraag formulieren doen met daarin dat ik dan ook de aanvullende beurs wil.
Oud 16-06-2009, 22:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou wachten tot je een bevestiging krijgt van de IB-Groep dat ze je aanvraag ontvangen hebben en je basisbeurs toegekend hebben. Dan kan je waarschijnlijk ook inloggen op internet (bij mijn IB-Groep) en het dan daar heel eenvoudig wijzigen. Voor die tijd hebben ze je aanvraag nog niet behandeld, heb je nog geen contactnummer enzo en schiet het toch nog niet zo op. Aanvullende beurs aanvragen duurt wel altijd even (maar met verlegging peiljaar sowieso) maar dat krijg je altijd met terugwerkende kracht als je er recht op hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-06-2009, 22:36
YumYum
YumYum is offline
Citaat:
Ik zou wachten tot je een bevestiging krijgt van de IB-Groep dat ze je aanvraag ontvangen hebben en je basisbeurs toegekend hebben. Dan kan je waarschijnlijk ook inloggen op internet (bij mijn IB-Groep) en het dan daar heel eenvoudig wijzigen. Voor die tijd hebben ze je aanvraag nog niet behandeld, heb je nog geen contactnummer enzo en schiet het toch nog niet zo op. Aanvullende beurs aanvragen duurt wel altijd even (maar met verlegging peiljaar sowieso) maar dat krijg je altijd met terugwerkende kracht als je er recht op hebt.
Oke super bedankt, je hebt me een beetje gerustgesteld. Dan gaan we de formulieren komende week maar invullen enzo.
Oud 17-06-2009, 10:21
ganralph
ganralph is offline
idd, wat Daantje zegt. even afwachten (het is nog geen september). Anders heb je ook kans dat verschillende zaken elkaar gaan kruisen in de post en dan wordt het er niet duidelijk op. Je geld krijg je wel
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 17-06-2009, 20:37
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Pas wanneer je spaargeld boven de €19.000,- uitkomt is er sprake van belastbaar loon, dus dan vinden Belastingdienst en IB-Groep dat je teveel spaargeld hebt. Hier ga je dan dus ook belasting over betalen.
Nog één vraagje hierover :
Loop je de kans om je aanvullende beurs kwijt te raken als je spaargeld boven dit bedrag uit zou komen?
__________________
En dat meen ik!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.