Oud 19-01-2010, 21:50
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik vind IB-groep niet duidelijk als ik mijn adres wil wijzigen.

Korte toelichting: ik ben afgestudeerd en heb een maand daarvoor al mijn stufi stopgezet + OV ingeleverd. Vervolgens ben ik verhuisd. IBG weet van mijn nieuwe adres, omdat ze het GBA controleren. Onder mijn woonadres staat nog steeds het adres van mijn voormalige studentenkamer. Ik wil dit wijzigen, vervolgens vraagt de site wat ik wil wijzigen: mijn woonsituatie of mijn woonadres.

Mij lijkt logisch mijn woonadres te wijzigen, maar als ik daarna terugkeer naar het overzicht van mijn gegevens, doemt nog altijd het adres van mijn studentenkamer op..

Iemand? (Dus: heb ik het goed gedaan door mijn woonadres te wijzigen en wat is het verschil met woonsituatie? En moet ik een dag wachten tot de wijzigingen worden doorgevoerd, of was dat na het komende weekend? Ik weet het niet meer. )
Advertentie
Oud 19-01-2010, 22:08
Verwijderd
Woonsituatie is of je uitwonend of thuiswonend bent.

En bij mij werkte dat ook niet goed. Ik heb toen gewoon de IB-groep gemaild en dat werkte wel.
Oud 20-01-2010, 09:09
ganralph
ganralph is offline
ik heb het toevallig vorige week ook mijn adres gewijzigd. in de mail die ik daarop kreeg stond:
Citaat:
Tot vrijdagavond 19.00 uur kun je nog veranderingen aanbrengen of de wijziging intrekken. Daarna wordt je wijziging automatisch verwerkt.
en dat is inderdaad over het weekend gebeurd.

heb je geen mail ontvangen / heeft de ibg je mailadres?
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 20-01-2010, 21:52
Verwijderd
Citaat:
nee, helaas. met het verbruiken van je hbo/wo-recht, verbruik je ook je mbo-recht


Wet Studiefinanciering 2.16 lid 2
dit betekent bijvoorbeeld ook dat je na 3 jaar hbo, nog maar voor 1 jaar recht hebt op mbo-stufi.

verder: als jij hbo hebt gevolgd onder de prestatiebeursregeling, dan is een mbo-diploma niet voldoende om de lening kwijtgescholden te krijgen. hbo-prestatiebeurs kun je alleen geschonken krijgen met een hbo (of wo) diploma.

zie ook: kamervragen hierover

doe je bijvoorbeeld 4 jaar hbo (zonder diploma) en vervolgens 4 jaar mbo (met diploma) dan heb je 8 jaar colegegeld helemaal zelf moeten betalen.
kut...
dan heb ik nog maar 1 jaar stufi en mn opleiding duurt nog 4 jaar...
Oud 20-01-2010, 22:14
Verwijderd
Je kunt gelukkig die overige 3 jaar nog lenen. Hoera, hoera.
Oud 21-01-2010, 10:02
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
kut...
dan heb ik nog maar 1 jaar stufi en mn opleiding duurt nog 4 jaar...
en als je dus je hbo niet afmaakt, dan worden die drie jaar stufi die je op het hbo ontvangen hebt, geen gift, maar een lening...

in dat geval (3 jaar hbo + 4 jaar mbo) moet je dus uiteindelijk 6 van de 7 jaren helemaal zelf betalen.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 21-01-2010, 23:01
Verwijderd
ja een dikke vette dolle boel!
hoop dat ik rijk word van taarten bakken
maar LOI telt niet als diploma he? (want ik weet dat je daar geen stufi voor krijgt)
Oud 21-01-2010, 23:14
Verwijderd
Hangt volgens mij van de opleiding af. Er zijn wel opleidingen die gecertificeerd zijn.
Oud 22-01-2010, 10:28
*amélie*
*amélie* is offline
Ik heb een vraagje over mijn ov (week). Op de oude papieren OV stond altijd op welke dagen die niet geldig was. Op de chipkaart staat dat niet en ik kan het niet vinden op internet. Weet iemand hoe dat nu zit? En meereizen? Kunnen er nog steeds drie mensen met korting meereizen op mijn OV?
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Oud 22-01-2010, 12:17
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
maar LOI telt niet als diploma he? (want ik weet dat je daar geen stufi voor krijgt)
dat zou ik toch maar even navragen. voor een deeltijdopleiding krijg je ook geen stufi, maar die geldt wel voor je prestatiebeurs als ik het goed heb. dus het krijgen van stufi is geen voorwaarde voor de status van het diploma.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 22-01-2010, 12:24
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik heb een vraagje over mijn ov (week). Op de oude papieren OV stond altijd op welke dagen die niet geldig was. Op de chipkaart staat dat niet en ik kan het niet vinden op internet. Weet iemand hoe dat nu zit? En meereizen? Kunnen er nog steeds drie mensen met korting meereizen op mijn OV?
Citaat:
Feestdagen in 2010

Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei), 25 december tot en met 1 januari 2011. bron
Citaat:
Mag ik met de Studenten OV-chipkaart ook anderen met korting mee laten reizen?

Dat mag inderdaad, maar alleen in de trein: De meereiskorting op alle binnenlandse treinreizen geldt voor maximaal 3 personen die meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse. Deze 3 mensen mogen dus een kaartje met korting kopen. Door de week is de korting geldig na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de gehele dag. bron
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 23-01-2010, 23:12
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Mijn situatie:
per 26 februari studeer ik af van mijn bachelor. Omdat mijn master pas in september begint ga ik er een half jaar tussenuit. Heb mijn stufi + OV per 1 maart stopgezet.
Nu was ik benieuwd, krijg ik eind maart nog stufi of is eind februari de laatste keer?
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Oud 24-01-2010, 11:21
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
De studiefinanciering over februari wordt eind februari uitbetaald. Als je in maart geen recht meer hebt op studiefinanciering, dan is eind februari dus de laatste keer.
Oud 24-01-2010, 12:54
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Oké duidelijk. Tis beetje vaag met wanneer ik alles nou moet stopzetten enzo, heb maar gewoon 1maart gedaan, dan heb ik straks mooi nog een paar maanden wel recht
Oud 24-01-2010, 23:23
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
ik heb het toevallig vorige week ook mijn adres gewijzigd. in de mail die ik daarop kreeg stond:

en dat is inderdaad over het weekend gebeurd.

heb je geen mail ontvangen / heeft de ibg je mailadres?
IBG heeft mijn mailadres, maar ik had nog aangevinkt staan dat ik informatie per post wil ontvangen. Nu zie ik in het overzicht dat me een brief is verstuurd eerder deze maand, die ligt dus een paar honderd meter verderop..

Ook nu nog in het weekend staat nog steeds mijn oude adres vermeld. Ik wil best nog maandag afwachten, anders ga ik bellen. Verder geen mail o.i.d. ontvangen. Nu heb ik dit gewijzigd, dat ik alles per mail wil, maar geen bevestiging gezien daarna op de site en ik kan nu ook geen optie meer vinden dat ik per post wil ontvangen. Da's een beetje vervelend. Rot-IB.
Oud 25-01-2010, 08:17
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
IBG heeft mijn mailadres, maar ik had nog aangevinkt staan dat ik informatie per post wil ontvangen. Nu zie ik in het overzicht dat me een brief is verstuurd eerder deze maand, die ligt dus een paar honderd meter verderop..

Ook nu nog in het weekend staat nog steeds mijn oude adres vermeld. Ik wil best nog maandag afwachten, anders ga ik bellen. Verder geen mail o.i.d. ontvangen. Nu heb ik dit gewijzigd, dat ik alles per mail wil, maar geen bevestiging gezien daarna op de site en ik kan nu ook geen optie meer vinden dat ik per post wil ontvangen. Da's een beetje vervelend. Rot-IB.
dan is er idd iets mis gegaan. ik heb ook aangevinkt dat ik alles per post wil ontvangen. meteen na wijzigen kreeg ik eerdergenoemde mail en een week later ook een bevestigingsbrief (op mijn nieuwe adres dus).

even bellen dus
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 25-01-2010, 08:33
Verwijderd
Hebben sommige mensen overigens nog steeds last met het opladen van de Studenten-OV-chipkaart:/
Oud 25-01-2010, 22:06
Verwijderd
De mijne kon ik vandaag eindelijk opladen. Ging in 1x goed, maar het duurde wel 5 minuten
Oud 26-01-2010, 17:44
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Zijn er meer mensen met onderstaand probleem?

Op mijn OV chipkaart staat als ik hem scan bij de NS automaten alleen een weekendOV en een weekendkorting product, zelfde geldt voor als ik hem laat scannen in de trein. Nu is dat met doordewijks reizen nog geen probleem want ik heb mijn groene kaart nog, maar als dat na 1 feb zo blijft wordt het wel problematisch gezien de afstand naar mijn stage...

Bij de IB groep heb echter ik al bijna een jaar een weekOV (ook voor 2010) en die laatst ook opgehaald (dacht ik).

Nu had ik hiervoor gebeld naar die studentenov chipkaart service en volgens hen lag het aan de apparatuur van de NS (die was niet goed) en dat heel veel meer mensen dat probleem hebben, al klonk ze niet heel overtuigd. Ze zou contact opnemen als ze meer wist.. (geen goed teken lijkt me)

Vandaag bij de RET had ik een overzichtje geprint en daarop staat dat ik zowel WeekendOV (sinds 1 jan 2009) als Week OV (sinds 1 jan 2010) bezit. Wat wel relaxed is maar bij controle ook een hoop problemen kan gaan opleveren.

Wat moet ik hiermee?
Oud 26-01-2010, 17:57
Verwijderd
Ik heb dat ding nog steeds niet binnen. Weet iemand toevallig wat ik moet doen als ik m na 31 januari binnen krijg? Want je studentproduct opladen kan toch maar tot 31 januari?
Oud 26-01-2010, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dat ding nog steeds niet binnen. Weet iemand toevallig wat ik moet doen als ik m na 31 januari binnen krijg? Want je studentproduct opladen kan toch maar tot 31 januari?
Nee hoor, daarna kan je 'm ook gewoon nog ophalen.
Oud 26-01-2010, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Zijn er meer mensen met onderstaand probleem?

Op mijn OV chipkaart staat als ik hem scan bij de NS automaten alleen een weekendOV en een weekendkorting product, zelfde geldt voor als ik hem laat scannen in de trein. Nu is dat met doordewijks reizen nog geen probleem want ik heb mijn groene kaart nog, maar als dat na 1 feb zo blijft wordt het wel problematisch gezien de afstand naar mijn stage...

Bij de IB groep heb echter ik al bijna een jaar een weekOV (ook voor 2010) en die laatst ook opgehaald (dacht ik).

Nu had ik hiervoor gebeld naar die studentenov chipkaart service en volgens hen lag het aan de apparatuur van de NS (die was niet goed) en dat heel veel meer mensen dat probleem hebben, al klonk ze niet heel overtuigd. Ze zou contact opnemen als ze meer wist.. (geen goed teken lijkt me)

Vandaag bij de RET had ik een overzichtje geprint en daarop staat dat ik zowel WeekendOV (sinds 1 jan 2009) als Week OV (sinds 1 jan 2010) bezit. Wat wel relaxed is maar bij controle ook een hoop problemen kan gaan opleveren.

Wat moet ik hiermee?
Je kan proberen om via de IBG een kaartwissel aan te vragen, kijken of dat werkt (dan moet je dus weer opnieuw je product op gaan halen bij zo'n stom, klein, geen automaatje).
Oud 26-01-2010, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dat ding nog steeds niet binnen. Weet iemand toevallig wat ik moet doen als ik m na 31 januari binnen krijg? Want je studentproduct opladen kan toch maar tot 31 januari?
Gewoon dwingen en eisen dat je hem krijgt! ga maar is 20 keer bellen en zeggen dat je graag ziet dat alles geregeld is...
Oud 26-01-2010, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Gewoon dwingen en eisen dat je hem krijgt! ga maar is 20 keer bellen en zeggen dat je graag ziet dat alles geregeld is...
Dat kost je alleen wel flink knaken want de OV chiplijn is een 0900 nummer. Beter wacht je gewoon want het is een digitaal systeem en Plasterk heeft 01-02-2010 al losgelaten. Er is geen goede reden te bedenken waarom jij je OV chipkaart niet zou kunnen opladen na die datum.
Oud 26-01-2010, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Dat kost je alleen wel flink knaken want de OV chiplijn is een 0900 nummer. Beter wacht je gewoon want het is een digitaal systeem en Plasterk heeft 01-02-2010 al losgelaten. Er is geen goede reden te bedenken waarom jij je OV chipkaart niet zou kunnen opladen na die datum.
Ja, dat is ook zo! gewoon wachten dus
Oud 27-01-2010, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Hangt volgens mij van de opleiding af. Er zijn wel opleidingen die gecertificeerd zijn.
Citaat:
dat zou ik toch maar even navragen. voor een deeltijdopleiding krijg je ook geen stufi, maar die geldt wel voor je prestatiebeurs als ik het goed heb. dus het krijgen van stufi is geen voorwaarde voor de status van het diploma.
thanks jongens, ms ben ik dan nog wel te redden want ik heb nu toch tijd over
Oud 27-01-2010, 14:41
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Je kan proberen om via de IBG een kaartwissel aan te vragen, kijken of dat werkt (dan moet je dus weer opnieuw je product op gaan halen bij zo'n stom, klein, geen automaatje).
zou ik niet doen. voor hetzelfde geld maak je de problemen alleen maar erger door nu ook nog dingen te willen wijzigen. hou de boel in de gaten en reis zo lang het kan met je ouderwetse ov.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 28-01-2010, 10:13
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
*baal**baal* Gisteren is mijn kaart door tweeen gescheurd en doet ie het niet meer. Net de klantenservice gebeld en ik moet een nieuwe kaart aanvragen. Dat duurt dus een paar weken. Die vent aan de telefoon zei dat we tot eind februari op onze ouwerwetse kaart konden reizen, maar ik ken alleen de datum 31 januari als uiterste. Weet iemand hier meer van? Die stomme website van hun geeft ook al geen uitsluitsel en ik voorspel nu al dat er straks allemaal conducteurs gaan zeiken en ik boetes krijg

En hier in Rotterdam kan ik nu niet meer met de metro reizen tenzij ik een anonieme ov-chip aanschaf en zelf de kosten voor reizen betaal *baal**baal*
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 28-01-2010, 10:36
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
*baal**baal* Gisteren is mijn kaart door tweeen gescheurd en doet ie het niet meer. Net de klantenservice gebeld en ik moet een nieuwe kaart aanvragen. Dat duurt dus een paar weken. Die vent aan de telefoon zei dat we tot eind februari op onze ouwerwetse kaart konden reizen, maar ik ken alleen de datum 31 januari als uiterste. Weet iemand hier meer van? Die stomme website van hun geeft ook al geen uitsluitsel en ik voorspel nu al dat er straks allemaal conducteurs gaan zeiken en ik boetes krijg

En hier in Rotterdam kan ik nu niet meer met de metro reizen tenzij ik een anonieme ov-chip aanschaf en zelf de kosten voor reizen betaal *baal**baal*
klik
voorlopig is het nog niet verplicht
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 28-01-2010, 10:39
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Je kan proberen om via de IBG een kaartwissel aan te vragen, kijken of dat werkt (dan moet je dus weer opnieuw je product op gaan halen bij zo'n stom, klein, geen automaatje).
Citaat:
zou ik niet doen. voor hetzelfde geld maak je de problemen alleen maar erger door nu ook nog dingen te willen wijzigen. hou de boel in de gaten en reis zo lang het kan met je ouderwetse ov.
hm, de IBG geeft zelf op haar site aan dat je dat toch het beste kunt doen.

zie: http://www.ib-groep.nl/particulieren...lde_vragen.asp

Citaat:
Op mijn Studenten OV-chipkaart staat niet het abonnement dat ik wil. Wat moet ik doen?

Op je Studenten OV-chipkaart staat een tijdelijk abonnement waarmee je in elk geval kunt reizen tot 1 februari 2010. Soms is dat niet het abonnement dat je wilt gebruiken. Waarschijnlijk omdat je chipkaart niet is aangepast op een wissel van je OV-studentenkaart die je in het verleden hebt aangevraagd. Wisselverzoeken zijn tot en met 21 december 2009 wel verwerkt in je nieuwe abonnement. Ga dus zo snel mogelijk naar een ophaalautomaat om je nieuwe abonnement te activeren.
Is het nieuwe abonnement ook niet het abonnement dat je wilt? Wijzig dan je abonnement door in te loggen. Een wissel staat binnen tien werkdagen voor je klaar in de ophaalautomaat.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 28-01-2010, 23:19
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
dan is er idd iets mis gegaan. ik heb ook aangevinkt dat ik alles per post wil ontvangen. meteen na wijzigen kreeg ik eerdergenoemde mail en een week later ook een bevestigingsbrief (op mijn nieuwe adres dus).

even bellen dus
Ik heb na deze wijziging dus niks gehad, geen mail en geen post. Heb intussen de brief die ik ben misgelopen wel gehad, een oud-huisgenote kwam 'm langsbrengen. Maar goed, ik ga inderdaad er achteraan, want nu weet ik zeker dat het niet helemaal goed zit!
Oud 29-01-2010, 11:19
SanderDuijn
Avatar van SanderDuijn
SanderDuijn is offline
Helleuh!

Ik zit even met een dringende vraag...
Ik krijg nu sinds 1 jaar studie financiering en doe een MBO opleiding...
De MBO opleiding die ik nu doe vind ik achteraf alles behalve leuk (reden : School is een zooitje qua organisatie)
Ik heb een leuke opleiding gevonden (HBO) hiervoor moet ik wel een toelatingsexamen maken etc. als ik toegelaten wil worden.

Is het nu zo dat als ik die HBO opleiding ga doen, dat ik dan de kosten van studiefinanciering van afgelopen maanden terug moet betalen ? omdat ik de MBO opleiding waar ik aan ben begonnen niet heb afgerond ?

Hoop dat iemand mij verder kan helpen


Ciao!
Oud 29-01-2010, 11:24
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik verplaats dit naar het algemene IBG-topic, omdat dit geen reden heeft om in een aparte topic te worden vermeld.
Oud 29-01-2010, 11:55
Verwijderd
Ik heb 2 weken en 1 dag geleden mijn aanvraag voor ov-kaart opgestuurd.
Ik heb em nog steeds niet binnen, terwijl ze zeiden dat ik em binnen 2 weken binnen zou krijgen.
Is dit normaal, of moet ik ze maar even bellen/mailen?
Oud 29-01-2010, 11:58
SanderDuijn
Avatar van SanderDuijn
SanderDuijn is offline
Ik heb hem afgelopen dinsdag eindelijk binnengekregen... dat was na 2 weken en 4 dagen, dus ik denk dat die van jou ook niet meer zo lang gaat duren.
Oud 29-01-2010, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hem afgelopen dinsdag eindelijk binnengekregen... dat was na 2 weken en 4 dagen, dus ik denk dat die van jou ook niet meer zo lang gaat duren.
Ooo oke dan wacht ik nog wel even.
Oud 29-01-2010, 13:17
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Helleuh!

Ik zit even met een dringende vraag...
Ik krijg nu sinds 1 jaar studie financiering en doe een MBO opleiding...
De MBO opleiding die ik nu doe vind ik achteraf alles behalve leuk (reden : School is een zooitje qua organisatie)
Ik heb een leuke opleiding gevonden (HBO) hiervoor moet ik wel een toelatingsexamen maken etc. als ik toegelaten wil worden.

Is het nu zo dat als ik die HBO opleiding ga doen, dat ik dan de kosten van studiefinanciering van afgelopen maanden terug moet betalen ? omdat ik de MBO opleiding waar ik aan ben begonnen niet heb afgerond ?

Hoop dat iemand mij verder kan helpen
Ciao!
nee, als je binnen tien jaar (beginnend met de eerste maand van je mbo!) een diploma mbo, hbo of wo haalt, wordt deze zogenoemde prestatiebeurs kwijtgescholden.

zie: hier


Offtopic: ps: zoals eerder in dit topic is gezegd: stap je over van hbo naar mbo, dan geldt dit niet!
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 29-01-2010, 13:25
SanderDuijn
Avatar van SanderDuijn
SanderDuijn is offline
Citaat:
nee, als je binnen tien jaar (beginnend met de eerste maand van je mbo!) een diploma mbo, hbo of wo haalt, wordt deze zogenoemde prestatiebeurs kwijtgescholden.

zie: hier


Offtopic: ps: zoals eerder in dit topic is gezegd: stap je over van hbo naar mbo, dan geldt dit niet!
Heel erg bedankt voor je reactie!
Dan weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken en achteraf geen schuld heb staan.
Oud 29-01-2010, 23:47
velyne
velyne is offline
Hoi Hoi!

Had een vraag, hopelijk weten jullie meer!

Sinds 1 December ben ik UITWONEND. 10 December(beetje laat) heb ik aangegeven uitwonend te zijn. De wijziging is NOG STEEDS NIET GESLAAGD!!!

Volgende maand krijg ik pas uitwonend. Heb al een email gestuurd, maar zoals jullie wel dachten, gebeurd daar niet veel mee.

ALs ik uitwonend ben, heb ik toch RECHT op uitwonende studiefinancering?? Hoe moet ik mijn huur anders betalen?

Het ging vrij snel, dat ik een appartement kon huren, meteen erin getrokken, hoe kan ik dan van te voren mijn uitwonende beurs vragen als ik het niet eerder wist?

Ik voel me niet serieus genomen!!! Ik heb toch recht op dat geld!!! Nu moet ik als student in de schulden zitten????!!!!
Oud 30-01-2010, 00:11
Verwijderd
je hebt recht op het geld, vanaf de datum dat je uitwonend ben. Heel simpel; gewoon beetje aandringen bij de ibg dat ze vaart moeten maken.

er zijn spoedprocedures, waarbij je geld sneller kan krijgen en alles sneller geregeld kan worden.
Oud 30-01-2010, 00:15
velyne
velyne is offline
Citaat:
je hebt recht op het geld, vanaf de datum dat je uitwonend ben. Heel simpel; gewoon beetje aandringen bij de ibg dat ze vaart moeten maken.

er zijn spoedprocedures, waarbij je geld sneller kan krijgen en alles sneller geregeld kan worden.
Dank je wel voor je reactie!!

Ik zal er naar googlen!!
Oud 30-01-2010, 00:50
velyne
velyne is offline
Citaat:
Dank je wel voor je reactie!!

Ik zal er naar googlen!!
Ik heb een juiste bezwaarschrift opgezocht die ik morgen ga printen en opsturen!

Dankjewel voor je reactie! Heb er veel uit kunnen halen.
Oud 30-01-2010, 01:53
Verwijderd
Ik denk niet dat je dat geld krijgt. Bij de IBG werkt het nu eenmaal zo dat je dergelijke wijzigingen minstens een maand van te voren moet doorgeven. Je bent heus niet de enige met wie dat zo gaat, dan had je het maar eerder moeten uitzoeken. Ik zou zeggen: leen voor deze maand iets van je ouders of werk wat meer dan normaal.
Oud 30-01-2010, 02:16
velyne
velyne is offline
Citaat:
Ik denk niet dat je dat geld krijgt. Bij de IBG werkt het nu eenmaal zo dat je dergelijke wijzigingen minstens een maand van te voren moet doorgeven. Je bent heus niet de enige met wie dat zo gaat, dan had je het maar eerder moeten uitzoeken. Ik zou zeggen: leen voor deze maand iets van je ouders of werk wat meer dan normaal.
Dan heb jij het bezwaarschrift niet gezien. Ik ben heus niet de enige, DAAROM schrijf ik deze topic toch ook? Ik ben tenminste wel een die een bezwaarschrift schrijft. Dat ding bestaat niet voor niets. Als die anderen dat niet doen en ermee leven is hun zaakje. Ik spring ook niet in de sloot als hun dat wel doen.
Oud 30-01-2010, 05:39
Verwijderd
Citaat:
Dan heb jij het bezwaarschrift niet gezien. Ik ben heus niet de enige, DAAROM schrijf ik deze topic toch ook? Ik ben tenminste wel een die een bezwaarschrift schrijft. Dat ding bestaat niet voor niets. Als die anderen dat niet doen en ermee leven is hun zaakje. Ik spring ook niet in de sloot als hun dat wel doen.
Doe mij eens een link naar dat bezwaarschrift?

En natuurlijk bestaan er bezwaarprocedures. Als de IBG een fout maakt, of als er een uitzonderlijke situatie is. Waarbij er iemand thuis mishandeld wordt, bijvoorbeeld, en snel het huis uit moet. Als beide ouders overlijden. Als het ouderlijk huis is platgebrand. Bij internationale studenten, die geen weet hebben van hoe het hier gaat met de studiefinanciering. Ik zeg maar wat, maar dat lijken me gevallen waarin uitzonderingen gemaakt (kunnen) worden.

Maar jij bent geen uitzonderlijk geval, lijkt me. Vergelijk het met zwartrijden in het openbaar vervoer. Je hebt een grote tas bij je en moet lang zoeken naar je plaatsbewijs, of misschien zit je net op de zonegrens en wil je daarom wachten met afstempelen omdat het toch wel een beetje onzin is dat je zoveel meer moet betalen voor die vijftig meter, of je bent net overvallen en je portemonnee met je OV-kaart is gestolen, of je bent vergeten dat het een of andere grrristelijke feestdag is en dat je OV daarom niet geldig is. Dan krijg je een boete. Natuurlijk heb je 'recht' op reizen met 't openbaar vervoer. En natuurlijk is het ook wel een beetje oneerlijk dat het zo gaat. Maar die regels zijn er niet voor niets, en jouw geval is niet bijzonder genoeg om een uitzondering voor te maken. Je hebt je maar gewoon te houden aan de voorschriften, ook als die voor jou (net als voor iedereen in vergelijkbare situaties) lichtelijk nadelig uitvallen. Wees blij dat er überhaupt openbaar vervoer is. Of studiefinanciering, in dit geval.

Maar goed, succes met 't bevechten, hoor. Het lijkt me alleen sterk dat je je gelijk krijgt. Als ze daadwerkelijk aandacht besteden aan de bezwaarschriften, dan.
Oud 30-01-2010, 10:01
Verwijderd
Dit hoort natuurlijk gewoon in het centrale topic, dus daar vertrekt het per nu naartoe.
Oud 30-01-2010, 12:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sowieso krijg je het minstens pas vanaf de datum dat jij je als uitwonend ingeschreven hebt bij de gemeente. Weet niet wanneer je dat gedaan hebt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-01-2010, 19:10
Verwijderd
Vraagje over de chipkaart, misschien weet iemand hier er iets vanaf:
Ik heb sindskort ineens twee nieuwe producten op m'n kaart staan, naast de twee studentenreisproducten (weekkaart + weekend korting) staat er nu ook 'Vraag uw OV-bedrijf' bij, twee keer.... Dat stond er een paar dagen geleden nog niet. Iemand enig idee wat het is?
Oud 30-01-2010, 19:45
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
De producten met de naam "Vraag uw OV-bedrijf" zijn de producten die je recentelijk hebt opgehaald toen je je kaart hebt geactiveerd (het reisproduct hebt opgehaald bij een geel ophaalpunt). Deze producten stonden direct na het ophalen op je kaart, wat je eventueel had kunnen zien bij een NS-kaartautomaat; daar verschijnen ze als Overig OV-product meen ik. Heb je de producten op je account op Mijn OV-chipkaart zien staan, bedenk dan dat deze website altijd achterloopt en dat de informatie dus pas na enige dagen of weken daar wordt bijgewerkt.
Oud 30-01-2010, 23:06
Verwijderd
Citaat:
De producten met de naam "Vraag uw OV-bedrijf" zijn de producten die je recentelijk hebt opgehaald toen je je kaart hebt geactiveerd (het reisproduct hebt opgehaald bij een geel ophaalpunt). Deze producten stonden direct na het ophalen op je kaart, wat je eventueel had kunnen zien bij een NS-kaartautomaat; daar verschijnen ze als Overig OV-product meen ik. Heb je de producten op je account op Mijn OV-chipkaart zien staan, bedenk dan dat deze website altijd achterloopt en dat de informatie dus pas na enige dagen of weken daar wordt bijgewerkt.
Maar ik heb niets opgehaald recent; de producten die ik op gehaald heb, staan er allang op en ineens sinds een paar dagen staan er dus twee andere producten bij die ik niet ken (en waar ik ook niets voor heb gedaan).
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.