Oud 30-01-2010, 23:58
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
De studentenreisproducten die met naam genoemd zijn, zijn de tijdelijke producten die al op je kaart stonden toen je hem kreeg, niet de producten die je opgehaald hebt.
Advertentie
Oud 01-02-2010, 10:47
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Vandaag al meteen gezeik dat ik geen ov-chipkaart heb! Ze wilden me de tram uit zetten. NU maar de pagina van het ministerie uitprinten in de hoop dat de volgende conducteur mij wel geloofd. Slecht ingelichte gasten zeg.... *zucht*
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 03-02-2010, 08:22
Verwijderd
Gisteren lukte mij het om de OV-chipkaart up te loaden! Wel stom dat vele mensen nog geen ov chipkaart hebben of niet kunnen activeren.

Overheid moet zich schamen!
Oud 03-02-2010, 15:04
Verwijderd
Argh. Ik heb inmiddels mijn ov-chipkaart, maar nu kan ik m niet opladen. De automaat zegt steeds dat er geen bestelling voor me klaar staat. Via mijn ovchipkaart zou je moeten kunnen zien of er uberhaupt iets klaar moet staan. Nu probeer ik me daar te registreren, roept ie dat de gegevens niet overeenkomen met mn aanvraag gegevens.. terwijl ik mn adres en kaartnummer etc. echt wel goed invoer. Iemand iets soortgelijks gehad??
Oud 03-02-2010, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Argh. Ik heb inmiddels mijn ov-chipkaart, maar nu kan ik m niet opladen. De automaat zegt steeds dat er geen bestelling voor me klaar staat. Via mijn ovchipkaart zou je moeten kunnen zien of er uberhaupt iets klaar moet staan. Nu probeer ik me daar te registreren, roept ie dat de gegevens niet overeenkomen met mn aanvraag gegevens.. terwijl ik mn adres en kaartnummer etc. echt wel goed invoer. Iemand iets soortgelijks gehad??
Als je je kaart hebt gekregen kun je hem de eerste week (7 dagen, dus geen werkweek) niet opladen. Blijkbaar is het voor de uitvoerende instanties te lastig om een fatsoenlijk softwaresysteem te bouwen, dus je zult even moeten wachten.
Oud 03-02-2010, 18:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Argh. Ik heb inmiddels mijn ov-chipkaart, maar nu kan ik m niet opladen. De automaat zegt steeds dat er geen bestelling voor me klaar staat. Via mijn ovchipkaart zou je moeten kunnen zien of er uberhaupt iets klaar moet staan. Nu probeer ik me daar te registreren, roept ie dat de gegevens niet overeenkomen met mn aanvraag gegevens.. terwijl ik mn adres en kaartnummer etc. echt wel goed invoer. Iemand iets soortgelijks gehad??
Heb je aangevinkt dat je kaarthouder, rekeninghouder bent of beide? In eerste instantie moet je namelijk alleen kaarthouder aanvinken, rekeninghouder ben je pas als je er producten als automatisch opladen op zet maar niet als je dat nog niet hebt. Bij mij ging het daardoor mis met aanmelden, misschien is dat bij jou ook het probleem?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-02-2010, 13:36
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Ik krijg per april stufi. Nu ben ik dus in begin januari van opleiding veranderd. Ander niveau én het duurt een jaartje langer. Maar dat kan ik volgens mij niet wijzigen op de site van IB, dat ben ik nu aan het proberen, alleen gaat het niet zoals het hoort.. Of zie ik wat over het hoofd? Ik kan het wel naar middenkaderopleiding aanpassen. Maar het aantal jaar kan ik dus niet wijzigen? Wat nu..?

Of maak ik een probleem van iets, wat geen probleem is?
Oud 04-02-2010, 14:04
Verwijderd
Je post in ieder geval niet in het topic waar deze vraag thuishoort, dus dat regel ik alvast even
Oud 04-02-2010, 23:45
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Gisteren lukte mij het om de OV-chipkaart up te loaden! Wel stom dat vele mensen nog geen ov chipkaart hebben of niet kunnen activeren.

Overheid moet zich schamen!
Als ik deze drama verhalen in dit topic zo lees ben ik ZO blij dat ik het advies om tot 13 januari te wachten om het ding op te laden genegeerd heb...

Ik kwam op 5 januari langs een gele ophaalpaal en toen stond er maar 1 jongen voor me dus ik dacht moooooooi we gaan het eens proberen ook al mag het nog niet Half januari begon de ellende met defecte gele ophaalpalen en ellenlange wachtrijen hier...
Oud 04-02-2010, 23:54
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Hoi Hoi!

Had een vraag, hopelijk weten jullie meer!

Sinds 1 December ben ik UITWONEND. 10 December(beetje laat) heb ik aangegeven uitwonend te zijn. De wijziging is NOG STEEDS NIET GESLAAGD!!!

Volgende maand krijg ik pas uitwonend. Heb al een email gestuurd, maar zoals jullie wel dachten, gebeurd daar niet veel mee.

ALs ik uitwonend ben, heb ik toch RECHT op uitwonende studiefinancering?? Hoe moet ik mijn huur anders betalen?

Het ging vrij snel, dat ik een appartement kon huren, meteen erin getrokken, hoe kan ik dan van te voren mijn uitwonende beurs vragen als ik het niet eerder wist?

Ik voel me niet serieus genomen!!! Ik heb toch recht op dat geld!!! Nu moet ik als student in de schulden zitten????!!!!
Nou ik wens je succes. Ik betwijfel of je dat geld nog krijgt. Je moet inderdaad per de eerste van de maand uitwonend zijn maar dan moet je het wel voor de eerste van die maand al doorgegeven hebben want IBG/DUO is een instantie en dus ontzettend traag met dingen verwerken.

Ik had 3 jaar geleden toen ik op kamers ging wonen een soortgelijk probleem, 2 maart hoorde ik dat ik een kamer kon krijgen, 7 maart kon ik het contract tekenen, de huur van de rest van de maand werd gewoon verrekend, maar omdat ik niet per de 1e van de maand uitwonend was geworden had ik geen recht op uitwonenden stufi en moest ik ergens 200 euro vandaan zien te halen....
Oud 06-02-2010, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Als ik deze drama verhalen in dit topic zo lees ben ik ZO blij dat ik het advies om tot 13 januari te wachten om het ding op te laden genegeerd heb...

Ik kwam op 5 januari langs een gele ophaalpaal en toen stond er maar 1 jongen voor me dus ik dacht moooooooi we gaan het eens proberen ook al mag het nog niet Half januari begon de ellende met defecte gele ophaalpalen en ellenlange wachtrijen hier...

Ik heb geen rij gezien
Oud 07-02-2010, 21:20
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik ben al vanaf begin december bezig met het krijgen van een studenten ov-chipkaart. Inmiddels ben ik op het punt dat ik drie weken geleden per mail een ontvangstbevestiging van het aanvraagformulier heb ontvangen met daarop de mededeling dat de kaart binnen een week opgestuurd zou worden. Heb al een aantal keer gebeld, maar krijg iedere keer te horen dat ik hem binnen een paar dagen krijg.

Nou is het dus zo dat ik voor mijn studie een keer per week naar amsterdam moet (vanuit groningen). Vorig jaar had ik geen OV-kaart dus daar kan ik ook niet meer mee reizen. Kan ik die 42 euro per week op een of andere manier declareren bij dat OV-bureau?
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Oud 12-02-2010, 08:54
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van extra stufi voor studievertraging door medische/niet-medische oorzaken?

En dan vooral of ze coulant zijn, moet je naast dat formulier op de website nog andere dingen aandragen, waar ze op beoordelen?

Of is t echt alleen dat formulier insturen, en verder niks?
Oud 12-02-2010, 09:45
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van extra stufi voor studievertraging door medische/niet-medische oorzaken?

En dan vooral of ze coulant zijn, moet je naast dat formulier op de website nog andere dingen aandragen, waar ze op beoordelen?

Of is t echt alleen dat formulier insturen, en verder niks?
op het formulier zelf staat welke eventuele aanvullende informatie vereist is. daarnaast moet je deze aanvraag altijd in samenwerking met je onderwijsinstelling doen. de decaan heeft de verantwoordelijkheid om te beslissen of jij wel of niet je aanvraag mag doen. in het geval van een medisch probleem, moet ook een arts het formulier ondertekenen.

of zoals de IBG het zegt:
Citaat:
Als je denkt voor één van deze regelingen in aanmerking te komen, neem dan contact op met je (studenten)decaan. Je kunt alleen gebruikmaken van deze regeling als je decaan het verzoek ondersteunt. De decaan moet de ‘Verklaring onderwijsinstelling’ op het formulier invullen. Als je een verzoek indient vanwege een medische omstandigheid moet je ook een medische verklaring met je verzoek meesturen. Op het formulier kun je lezen welke bewijsstukken je moet meesturen met je verzoek.
sorry, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de vraag hoe coulant ze zijn, lijkt me niet in zijn algemeenheid te beoordelen. iedere situatie is anders. als ik het formulier zo bekijk, hangt het vooral van je decaan en/of behandelend arts af.
__________________
Change the planet, or go home.
Oud 12-02-2010, 10:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ken via een ander forum wel een aantal mensen (met ernstig astma) die een jaar extra stufi hebben gekregen. Als ze het toekennen krijg je volgens mij wel gelijk een jaar extra.

Ik heb zelf getwijfeld of ik het aan zou vragen toen het voor mij tijdelijk niet mogelijk was om vijf dagen per week stage te lopen en ik vier dagen stage wilde gaan lopen en daardoor langer over m'n stage zou doen. Ik ben toen bij de decaan geweest en die stond er eigenlijk niet zo achter om het aan te vragen. Ik heb het daar toen wel gemeld zodat ik op school geen problemen ermee zou krijgen maar het niet aangevraagd bij de IB-Groep. Achteraf was het ook niet heel hard nodig geweest want door coulance van m'n stageplaats (mogelijkheden om thuis te werken, etc) heb ik uiteindelijk maar drie maanden studievertraging gehad (en die heb ik zelf bekostigd met lenen). Ik denk dat het wel aan de situatie ligt maar als je het ziet zitten om het aan te vragen zou ik het zeker doen want het is niet zo dat ze het bijna nooit uitkeren ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-02-2010, 14:19
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Citaat:
Ik ben al vanaf begin december bezig met het krijgen van een studenten ov-chipkaart. Inmiddels ben ik op het punt dat ik drie weken geleden per mail een ontvangstbevestiging van het aanvraagformulier heb ontvangen met daarop de mededeling dat de kaart binnen een week opgestuurd zou worden. Heb al een aantal keer gebeld, maar krijg iedere keer te horen dat ik hem binnen een paar dagen krijg.

Nou is het dus zo dat ik voor mijn studie een keer per week naar amsterdam moet (vanuit groningen). Vorig jaar had ik geen OV-kaart dus daar kan ik ook niet meer mee reizen. Kan ik die 42 euro per week op een of andere manier declareren bij dat OV-bureau?
Ok, nu zeggen ze dus dat ze mijn student OV-chipkaart wel op hebben gestuurd maar "dat de post hem dan wel kwijt zal hebben gemaakt". Is het niet zo dat zij er verantwoordelijk voor zijn dat ik die kaart krijg en dus alle kosten die ik eventueel maak bij het laten blokkeren van de kaart en een nieuwe aanvragen voor hun rekening komt?
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Oud 12-02-2010, 14:24
Verwijderd
Ja, verzender is verantwoordelijk voor aflevering.
Oud 12-02-2010, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Ok, nu zeggen ze dus dat ze mijn student OV-chipkaart wel op hebben gestuurd maar "dat de post hem dan wel kwijt zal hebben gemaakt". Is het niet zo dat zij er verantwoordelijk voor zijn dat ik die kaart krijg en dus alle kosten die ik eventueel maak bij het laten blokkeren van de kaart en een nieuwe aanvragen voor hun rekening komt?
Absoluut, zij moeten zorgen dat jij die kaart krijgt, als dat ding kwijt raakt in de post, is dat hun probleem en niet dat van jou.
Oud 01-03-2010, 13:11
Patt92
Patt92 is offline
Even een vraagje, ik heb stufi aangevraagd en een mailtje gehad dat ik mijn aanvraag kon zien via Mijn IB-Groep. Dus ik vandaag kijken of er al iets is, maar hij staat er niet meer in. Is dat dan gewoon het teken dat ie afgekeurd is?
Oud 01-03-2010, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van extra stufi voor studievertraging door medische/niet-medische oorzaken?

En dan vooral of ze coulant zijn, moet je naast dat formulier op de website nog andere dingen aandragen, waar ze op beoordelen?

Of is t echt alleen dat formulier insturen, en verder niks?
Onder ernstige omstandigheden of medische oorzaken, kan je dat aanvragen.
Als je kan aantonen, dat je bijv dyslexie heb(in mijn geval) en daardoor studievertraging ondergaat, wordt het zonder problemen uitgekeerd.

Je moet gewoon echt goed motiveren waarom je er recht op heb.
Oud 23-03-2010, 17:07
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
ik heb een tijdje geleden een OV-chip aangevraagd...maar heb 'm nog steeds niet binnen.
als ik naar school ga moet ik buskaart kopen
Oud 23-03-2010, 17:09
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
... heb pas geleden gebeld en gevraagd waar die blijft, ze zeggen dat ie onderweg is, dat zeggen ze steeds als ik bel.

heeft iemand hetzelfde probleem?
Oud 23-03-2010, 20:08
Verwijderd
Gisteren vertelde een conducteur me dat als je recht hebt op vrij reizen/korting, maar je heb nog geen ov-chipkaart of deze werkt nog niet naar behoren, zorg er dan voor dat je je oude kaart bij je hebt en bijvoorbeeld voor een printje van de IBG/DUO waarin staat dat je recht hebt op vrij reizen etc. Hij komt dagelijks studenten tegen met defecte kaarten (die dus helemaal niets doen, een niet-geactiveerde kaart doet iig nog iets) en raadde hen allemaal aan om voor zo'n printje van de IBG te zorgen (waar dan dus je info ook op staat, zodat het nog enigszins verifieerbaar is voor controleurs).

Ga er in ieder geval zeker achteraan en zorg dat de IBG/DUO met een oplossing komt, laat je niet afschepen met 'oh, die kaart komt deze week', maar je hebt 'm vandaag al nodig, zeker als je hem lang geleden al hebt aangevraagd. Laat ze maar met een oplossing komen zodat jij geen kaartjes moet kopen etc.
Oud 23-03-2010, 21:43
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Gisteren vertelde een conducteur me dat als je recht hebt op vrij reizen/korting, maar je heb nog geen ov-chipkaart of deze werkt nog niet naar behoren, zorg er dan voor dat je je oude kaart bij je hebt en bijvoorbeeld voor een printje van de IBG/DUO waarin staat dat je recht hebt op vrij reizen etc. Hij komt dagelijks studenten tegen met defecte kaarten (die dus helemaal niets doen, een niet-geactiveerde kaart doet iig nog iets) en raadde hen allemaal aan om voor zo'n printje van de IBG te zorgen (waar dan dus je info ook op staat, zodat het nog enigszins verifieerbaar is voor controleurs).

Ga er in ieder geval zeker achteraan en zorg dat de IBG/DUO met een oplossing komt, laat je niet afschepen met 'oh, die kaart komt deze week', maar je hebt 'm vandaag al nodig, zeker als je hem lang geleden al hebt aangevraagd. Laat ze maar met een oplossing komen zodat jij geen kaartjes moet kopen etc.
hoi Andijvie,

dat is raar ik lied ook me tijdelijk OV-chip zien en toch moet ik er niet mee reizen .
Oud 23-03-2010, 21:43
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
moet = mocht
Oud 23-03-2010, 21:44
Verwijderd
Citaat:
hoi Andijvie,

dat is raar ik lied ook me tijdelijk OV-chip zien en toch moet ik er niet mee reizen .
Ze mogen 'm inderdaad weigeren en veel controleurs doen dat ook, de conducteur die ik sprak alleen niet omdat hij ook inziet dat er problemen spelen waar studenten helemaal niets aan kunnen doen.

Bel de IBG/DUO en zorg dat zij met een oplossing komen zodat jij gewoon gratis kan reizen.
Oud 24-03-2010, 10:17
WAT
WAT is offline
was het niet voorheen zo dat als jij een ov aanvraagt en zij kunnen hem niet binnen 10 werkdagen leveren dat jij per halve maand een bedrag krijgt ter compensatie? ik heb hier in het verleden gebruik van gemaakt wegens problemen met het omruilen van mijn ov.... weet niet of het nog zo is maar mogelijk het bekijken waard voor de mensen die hem nog niet gekregen hebben?
Oud 24-03-2010, 15:30
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
ik ben vandaag naar de IBG gegaan en heb je gevraagd naar een bewijsje van dat ik nog op school zit. de medewerker gaf mij een brief mee met daarin mijn gegeven en als bewijs dat ik nog op school zit en zei erbij dat het kan zijn dat de condecteur t kan weiger en dat je een boete moet betalen
Oud 31-03-2010, 17:12
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
ik heb eindelijk mn OV-CHIP binnen. heb m geprobeerd op te laden maar krijg op dat beeldschermpje te zien dat mijn bestelling nog niet klaar staat. Weet iemand hoe ik die bestelling erop kan zetten ofzo?

D.
Oud 31-03-2010, 18:27
Verwijderd
Citaat:
ik heb eindelijk mn OV-CHIP binnen. heb m geprobeerd op te laden maar krijg op dat beeldschermpje te zien dat mijn bestelling nog niet klaar staat. Weet iemand hoe ik die bestelling erop kan zetten ofzo?

D.
Jij kan die bestelling niet klaar laten zetten oid, dat moet de IBG doen... jij kan alleen ophalen wat al klaar staat. Dus... weer ibg bellen, helaas
Oud 31-03-2010, 20:44
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
Citaat:
Jij kan die bestelling niet klaar laten zetten oid, dat moet de IBG doen... jij kan alleen ophalen wat al klaar staat. Dus... weer ibg bellen, helaas
pfff...ik zal morgen weer bellen of erlangs gaan. weet je toevallig ook hoelang het duurt voor die bestelling erop staat ?
Oud 01-04-2010, 01:11
Verwijderd
dat kan tot een week duren nadat je je ov kaart hebt ontvangen
Oud 01-04-2010, 19:06
wup
wup is offline
Ik heb een vraag over het aantal jaren wat je kan lenen. Voor zover ik weet heb je 4 jaar recht op stufi en mag je daarna nog 3 jaar lenen.
Nu is het zo dat ik mijn 4 jaar heb opgemaakt en net ben begonnen met lenen. Ik moet nog 1 jaar voor deze studie ( als alles volgens plan gaat) en daarna wil ik nog verder studeren.
Volgend jaar moet ik op LIO stage, waar ik voor betaald krijg. Ik heb dus die lening niet nodig, maar misschien mijn OV wel. Dan kan ik dus een 0-lening nemen. Nu is mijn vraag: Als ik een jaar een 0-lening neem, gaat dat dan wel of niet van die 3 jaar af?
Oud 01-04-2010, 19:27
WAT
WAT is offline
je moet even vragen hoor, maar als je gaat 'opstromen' naar een hoger niveau zijn er mogelijkheden om opnieuw stufi te krijgen.
zou voor de rest niet weten....
Oud 01-04-2010, 19:44
Verwijderd
Citaat:
je moet even vragen hoor, maar als je gaat 'opstromen' naar een hoger niveau zijn er mogelijkheden om opnieuw stufi te krijgen.
zou voor de rest niet weten....
dat is alleen van mbo -> hbo, verder niks
Oud 01-04-2010, 19:48
WAT
WAT is offline
mijn decaan heeft mij verteld dat in sommige gevallen dit ook voor hbo - uni geld
plus als je docenten opleiding gaat doen op uni kun je docenten toelage krijgen.
Oud 01-04-2010, 20:29
Verwijderd
nee, dat gaat niet op voor hbo -> uni, helaas.
Oud 01-04-2010, 21:30
WAT
WAT is offline
easy dude, ik zei alleen maar dat dit mij verteld was door mijn decaan.

anyway OT:
Je kunt ook vragen over stufi enzo gewoon aan je decaan vragen, die weet daar vaak vanalles vanaf, ook speciale regelingen enzo.
Oud 01-04-2010, 22:20
Verwijderd
dat wil niet zeggen dat het klopt er is alleen een regeling voor mbo > hbo, hbo>wo moet je op je eigen centen rooien helaas.
Oud 02-04-2010, 10:05
ganralph
ganralph is offline
Dittrich heeft gelijk: gewone stufi wordt niet verlengd van hbo-wo.

maar om op de vraag van wup terug te komen: ook een nullening gaat van je 3 jaar leningtegoed af.

bereken dus even of die ov dat waard is (krijg je reiskostenvergoeding, hoeveel verdien je?), of je neemt wel een lening en zet dat geld op een spaarrekening voor na je stage (maar dan ben je je ov even goed na drie jaar kwijt)
Oud 02-04-2010, 14:22
dkhalid
Avatar van dkhalid
dkhalid is offline
het is eindelijk geluk: verwerkt 2 van 2 bestelling(en) waarvan: 2 van de 2 reisproduct(en) zijn
Oud 02-04-2010, 18:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik heb een vraag over het aantal jaren wat je kan lenen. Voor zover ik weet heb je 4 jaar recht op stufi en mag je daarna nog 3 jaar lenen.
Nu is het zo dat ik mijn 4 jaar heb opgemaakt en net ben begonnen met lenen. Ik moet nog 1 jaar voor deze studie ( als alles volgens plan gaat) en daarna wil ik nog verder studeren.
Volgend jaar moet ik op LIO stage, waar ik voor betaald krijg. Ik heb dus die lening niet nodig, maar misschien mijn OV wel. Dan kan ik dus een 0-lening nemen. Nu is mijn vraag: Als ik een jaar een 0-lening neem, gaat dat dan wel of niet van die 3 jaar af?
Ja, dat gaat ook van die drie jaar af. Je mag drie jaar lenen, of je nul euro leent of maximaal of iets daar tussen maakt niet uit. Lenen is lenen en mag maximaal drie jaar buiten de jaren dat je ook recht hebt op een basis en/of aanvullende beurs.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-04-2010, 12:42
wup
wup is offline
Ow bummer. Maar dank je!
Oud 03-04-2010, 16:43
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
aansluitend op wup's vraag:

4 jaar stufi is op, studie nog niet helemaal klaar.
wil/hoef niet te lenen, dus ik neem nul-lening zodat ik ov jaarkaart kan gebruiken.
Moet ik later het gebruik van die ov-jaarkaart nog afbetalen?
Op de site van duo wordt dit mij niet duidelijk.
Op mijn studieschuld overzicht staat wel een kopje voorlopig lening ov studentenkaart a plusminus 3000 euri........Het leek me dus logisch dat het gebruik van OV met nullening ook geld kost, maar dit staat niet op de site vermeldt. Iemand een idee?

wup; misschien is er wel een beurs, althans, ik zie vaak "reclame" over beurzen voor leerkrachten (in spe). de site van beursopener.nl is echt een aanrader.
__________________
never get old
Oud 04-04-2010, 01:59
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
aansluitend op wup's vraag:

4 jaar stufi is op, studie nog niet helemaal klaar.
wil/hoef niet te lenen, dus ik neem nul-lening zodat ik ov jaarkaart kan gebruiken.
Moet ik later het gebruik van die ov-jaarkaart nog afbetalen?
Op de site van duo wordt dit mij niet duidelijk.
Op mijn studieschuld overzicht staat wel een kopje voorlopig lening ov studentenkaart a plusminus 3000 euri........Het leek me dus logisch dat het gebruik van OV met nullening ook geld kost, maar dit staat niet op de site vermeldt. Iemand een idee?

wup; misschien is er wel een beurs, althans, ik zie vaak "reclame" over beurzen voor leerkrachten (in spe). de site van beursopener.nl is echt een aanrader.
Volgens mij wordt alles behalve een definitieve lening een gift als je binnen 10 jaar je diploma haalt. Maar ik kan het mis hebben.
Oud 05-04-2010, 01:16
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Vallen vooropleidingen onder Stufi? Dan heb ik het over opleidingen als deze.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 05-04-2010, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Vallen vooropleidingen onder Stufi? Dan heb ik het over opleidingen als deze.
Voor zover ik kan vinden niet nee, je hoeft je er niet voor in te schrijven via DUO (IB-Groep) en je krijgt er geen studiefinanciering voor.
Oud 05-04-2010, 19:35
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Shit, dat word een jaar werken
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 23-04-2010, 17:10
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ik was laatst m'n OV studentenkaart vergeten, en nu probeer ik dat geld terug te krijgen met een formuliertje. Er wordt gevraagd om je "kaartnummer". Op de website van de OV chipkaart vragen ze daar ook ergens om (vond ik via Google) en toen moest je een 16 cijferig nummer invoeren. Op Wiki staat echter dat het kaartnummer getallen zijn die moeten beginnen met een 1 of 2 (week of weekend), en het tweede nummer een 0 omdat hij in 2010 geldig is (laatste nummer van het jaar waarin hij geldt)...

Dat is inderdaad ook een nummer dat ik heb, er staat IBG en dan 10 blablabla. Die 16 cijferige heb ik ook. Welke moet ik nou invullen?! De 16 cijferige past niet eens in die hokjes van het formulier, bij die met IBG ervoor hou ik vakjes over.

Pfff.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Oud 24-04-2010, 17:40
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
De informatie over het kaartnummer op deze pagina op Wikipedia heeft betrekking op het nummer dat op papieren OV-studentenkaarten rechtsonder bij kaartnummer stond. Het nummer dat op je OV-chipkaart achter IBG staat, komt overeen met het nummer dat op je papieren OV-studentenkaart bij OV-studentennummer stond (dat dit nummer bij jou met 10 begint is toeval; het mijne begint met 52). Het 16-cijferige nummer op je OV-chipkaart beginnend met 3528 is het unieke nummer voor jouw OV-chipkaart; alle OV-chipkaarten (dus niet alleen studenten-OV-chipkaarten) hebben zo'n 16-cijferig nummer.

Voorheen moest je op dat soort formulieren het kaartnummer schrijven dat rechtsonder op de papieren OV-studentenkaart stond. Dat nummer staat niet op de OV-chipkaart. Je kunt even aan een loket vragen of ze een nieuw formulier hebben waar het 16-cijferige nummer van je OV-chipkaart wel op past. Zo zijn er wel nieuwe Geld terug bij Vertragingsformulieren; vroeger vulde je daar ook het kaartnummer in, nu kun je er je 16-cijferige nummer op kwijt. Zijn er geen nieuwere formulieren, dan zou ik het 16-cijferige nummer zo leesbaar mogelijk op het formulier schrijven, een kopie van je OV-chipkaart bijsluiten en een klein briefje met wat uitleg bijvoegen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.