Oud 06-11-2005, 14:11
Omi0
Avatar van Omi0
Omi0 is offline
Gister zei een vriend van me dat je als je in Nederland (bijv. Roosendaal) instapt in een trein naar bijv. Antwerpen of Brussel, je OV gewoon geldig is de gehele treinreis omdat je met je nederlandse OV in een nederlandse trein bent ingestapt.
Iemand hier ooit van gehoord? Lijkt me wel ideaal maar het klinkt een beetje te mooi om waar te zijn..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2005, 14:17
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Is zelfs te mooi om waar te zijn. Je kunt met je OV tot een station aan de grens (Roosendaal, Eijsden, Venlo enz.), en vandaar een ander kaartje kopen. In België (misschien ook wel in Duitsland) krijg je korting onder de 26 jaar he, wel even naar vragen.
Met je OV kun je trouwens voor 25 euro een railpluskaart kopen, en daar krijg je wel internationaal korting mee.
__________________
Boe.

Laatst gewijzigd op 06-11-2005 om 14:21.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 14:20
Verwijderd
Aan het loket in Nederland een kaartje kopen tot de bestemming en daarbij vermelden dat je een OV hebt, dan betaal je vanaf de grens.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 15:11
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Wanneer je bijvoorbeeld een superdagretour Roosendaal - Antwerpen koopt kan je wel aanklikken (nieuwerwetsche automaat) dat je OV Jaarkaart hebt, dan krijg je jongeren korting. En zoals al werd gezegd, je krijgt veel <26 jaar korting in het buitenland.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 15:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat is bullshit. Ook al reis je in een Nederlandse trein (wat al niet eens waar is want die trein is niet alleen van Nederland) toch reis je in Belgie en daar is je OV niet geldig. Je moet een kaartje kopen vanaf Roosendaal Grens (in het geval je via Roosenaal naar Antwerpen wilt reizen). Dit kan via de kaartautomaat als je aangeeft dat je OV hebt of bij het loket als je vermeldt dat je een OV-kaart hebt. Met OV kost een superdagretour (geldig vanaf 9.00 uur) Roosendaal grens - Antwerpen zo'n 10 euro.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 15:28
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-11-2005 @ 15:11 :
Dat is bullshit. Ook al reis je in een Nederlandse trein (wat al niet eens waar is want die trein is niet alleen van Nederland) toch reis je in Belgie en daar is je OV niet geldig. Je moet een kaartje kopen vanaf Roosendaal Grens (in het geval je via Roosenaal naar Antwerpen wilt reizen). Dit kan via de kaartautomaat als je aangeeft dat je OV hebt of bij het loket als je vermeldt dat je een OV-kaart hebt. Met OV kost een superdagretour (geldig vanaf 9.00 uur) Roosendaal grens - Antwerpen zo'n 10 euro.
€9,40.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:55
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, je kunt maar tot de grens reizen. Ik heb vaak in de internationale trein van Maastricht naar Luik gezeten en daar vroegen ze wel eens als ik mijn OV liet zien waar ik zou uitstappen. Dit met de reden dat als een Belgisch station zou zeggen dat je OV slechts tot Eijsden geldig is.
Maar goed, ik hoefde toch altijd maar tot Maastricht Randwyck te gaan dus...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 19:11
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik heb dat ooit wel s uitgezocht, omdat ik naar een vriend in België zou gaan. Via via heb ik gehoord dat je ov-kaart tot de grens geldig is. Je kunt echter wel met je ov-kaart voor 25% korting een kaart kopen die korting geeft op internationale treinreizen. Zie achter je ov-kaart, dit is bijna een letterlijke quote.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 14:42
Gumby
Avatar van Gumby
Gumby is offline
Ik ben zelf ook van plan om naar belgie te gaan. Dus was ik langsgegaan by de ns.

Antwerpen is : €9.20
Brussel is: €15.30

Je kan idd tot de grens rijden. Als je in het weekend gaat scheelt het zelfs 1.50

*Gumby*
__________________
If you leave me, can i come with you?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Naar Antwerpen is het 8,60 voor een retour met jongerenkorting en OV dus het kan nog goedkoper dan 9,40 of 9,20
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:47
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Roosendaal Grens - (zone) Antwerpen kost € 4.30. (zone) Antwerpen - Roosendaal Grens kost ook € 4.30 en een retourtje kost € 8.60.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 00:51
pillbox tales
Avatar van pillbox tales
pillbox tales is offline
kun je ergens op inet die prijzen vinden?
__________________
I'm Jesus Christ on Ecstasy
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 07:11
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 19-11-2005 @ 00:51 :
kun je ergens op inet die prijzen vinden?
Misschien bij de NMBS of de DB?
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 12:06
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
In België is het reizen met de tein echt veel goedkoper dan hier.
Wat je hier betaald voor Maastricht-Sittard kun je in België het hele land door.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 12:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 19-11-2005 @ 00:51 :
kun je ergens op inet die prijzen vinden?
Nee, daarvoor moet je langs het loket of langs de automaat
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 14:04
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 19-11-2005 @ 00:51 :
kun je ergens op inet die prijzen vinden?
Nee, volgens mij is dat moeilijk terug te vinden. Maar neem het wat Antwerpen betreft maar van mij aan, ik doe dit een paar keer per maand.

En je kunt ze niet uit het automaat halen, je moet langs het loket. Daar hebben ze geen recht je lokettoeslag te vragen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 16:24
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Boogie schreef op 19-11-2005 @ 14:04 :
Nee, volgens mij is dat moeilijk terug te vinden. Maar neem het wat Antwerpen betreft maar van mij aan, ik doe dit een paar keer per maand.

En je kunt ze niet uit het automaat halen, je moet langs het loket. Daar hebben ze geen recht je lokettoeslag te vragen.
Oew, ik mag een FB corrigeren

Je kunt ze wel uit de automaat trekken, in iededr geval uit die moderne met touch-screen.

En die prijs van Rsd-Antw mag je wel van ons aannemen, als iedereen hetzelfde zegt . Doe het vaak genoeg...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
pillbox tales schreef op 19-11-2005 @ 00:51 :
kun je ergens op inet die prijzen vinden?
Gewoon www.nmbs.be toch? Volgens mij zocht ik dat daar ook altijd op.
Maar als je vaak grotere afstanden in België reist, raad ik je aan een Go Pass te nemen, kost iets van 45 euro en je kunt er 10 enkele ritten mee maken. Dus elke enkele rit die je normaal boven de 4.5 euro kost, kom je goedkoper uit. Maar je kunt er door de week niet voor 9u mee reizen dacht ik. Je zou eens op de site moeten kijken, België heeft een aantal simpele aanbiedingen enzo. Buiten dat is België sowieso goedkoop qua treinverkeer, toch zeker tov Nederland.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2005, 21:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 19-11-2005 @ 16:29 :
Gewoon www.nmbs.be toch? Volgens mij zocht ik dat daar ook altijd op.
Maar als je vaak grotere afstanden in België reist, raad ik je aan een Go Pass te nemen, kost iets van 45 euro en je kunt er 10 enkele ritten mee maken. Dus elke enkele rit die je normaal boven de 4.5 euro kost, kom je goedkoper uit. Maar je kunt er door de week niet voor 9u mee reizen dacht ik. Je zou eens op de site moeten kijken, België heeft een aantal simpele aanbiedingen enzo. Buiten dat is België sowieso goedkoop qua treinverkeer, toch zeker tov Nederland.
Op de site van de NMBS kan je geen tarieven op zoeken naar grenspunten. Ook mag je met een Go-pass niet naar een grensstation reizen. Als je bijvoorbeeld van Antwerpen naar Roosendaal wilt mag je met je Go-Pass maar tot Essen reizen. Dat maakt het niet echt aantrekkelijk om daarmee te reizen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-11-2005 @ 21:27 :
Op de site van de NMBS kan je geen tarieven op zoeken naar grenspunten. Ook mag je met een Go-pass niet naar een grensstation reizen. Als je bijvoorbeeld van Antwerpen naar Roosendaal wilt mag je met je Go-Pass maar tot Essen reizen. Dat maakt het niet echt aantrekkelijk om daarmee te reizen.
Jawel,

Je kan dan in je Go Pass invullen dat je naar Essen gaat of Vise en dan een kaartje kopen van Essen naar Essen Gr. of Vise naar Vise Gr.

Vanaf Vise Gr./Essen Gr. gaat het dan op de OV verder.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 21:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
deadlock schreef op 21-11-2005 @ 14:27 :
Jawel,

Je kan dan in je Go Pass invullen dat je naar Essen gaat of Vise en dan een kaartje kopen van Essen naar Essen Gr. of Vise naar Vise Gr.

Vanaf Vise Gr./Essen Gr. gaat het dan op de OV verder.
Dat kan wel ja. Neemt niet weg dat ik het onhandig vind om met drie losse kaartjes te moeten reizen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.