Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2003, 17:58
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Iiyama HM704UTC 17" 0,25d
Lite On 16x 48x ide retail + software
Samsung 3,5 drive 1,44Mb zwart
Kingston Rambus 256MB kit 2x 128Mb module
Western Digital WD 80Gb 8Mb 7200rpm
Logitech Internet Navigator Special Edition
Asus P4T 533-C I850E S478
Logitech MX500 Optical Mouse
Creative Labs Audigy player oem
Logitech Z-540
Lite On 48X12X48X ide retail
Enermax Voeding 431W EG465AX-VE
Hercules 3D Prophet 9700 PRO 128Mb
Intel PIV 2.667A/FSB533/S478/512kb/Box
Coolermaster Case Fan Daf-B82 Dual Ball/temp. Sense

Dit allemaal voor € 2145 + Thermaltake Xaser 5000+ kastje.
Dit wordt het systeem die ik wellicht eind februari in huis hebt. En werd dus tijd om een topic te openen. Wat vinden jullie ervan?

Bvd,
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2003, 18:01
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Beetje jammer van het Ram-geheugen, had er toch wel 512 ingestoken...

3Dkaart = kwijl

Meer kan ik er niet echt over zeggen, behalve dat ik 't nut van dees topic niet goed snap, alleen stoefen
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:02
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Vergeten, wat is eingelijk 't verschil tussen Hercules 3D Prophet 9700 PRO 128Mb & 'n Club 3D Prophet 9700 PRO 128Mb want ik zie echter 40 euro verschil tussen die 2 kaarten. Heeft dat met 'fabrikant' te maken? Of heeft dat Hercules iets speciaals?
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:03
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Beetje jammer van het Ram-geheugen, had er toch wel 512 ingestoken...
NP with the Ram. Zeer dure Ram idd, maar heb liever een goeie Ram dan een brakke.

BTW: Na een maand sparen zet ik er wel 256 erbij= 512

Update: Nut van deze topic? ik wil na-voordelen van dit systeem. Oftewel zo kan ik NOG iets aan wijzigen indien dat nodig is.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef:
Meer kan ik er niet echt over zeggen, behalve dat ik 't nut van dees topic niet goed snap, alleen stoefen
Hoezo niet? Hij vraagt op- & aanmerkingen over zijn aan te schaffen systeem .



On-topic: Nice! Maar vanwaar 2 x 128 MB en niet eenmaal 256 MB (of zelfs 512 MB?) Als je het geheugen ook in één bankje kan kopen, altijd doen! Als je later eens wilt uitbreiden weet je weer waarom je dat toen hebt gedaan .

Verder leuke kast! Ik zag overigens net op www.alternate.nl dat ze gemodde Thermaltake panelen verkopen, misschien voor later een idee .
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:07
Verwijderd
Oeps... je was me voor... vergeef mij .
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:19
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
henri schreef:
Maar vanwaar 2 x 128 MB en niet eenmaal 256 MB (of zelfs 512 MB?) Als je het geheugen ook in één bankje kan kopen, altijd doen!
Liever 2 repen van 128 module. Stel 1 128MB reep module is kapot, je heb dan de andere 128MB nog inzitten zodat je PC nog gelukkig kan opstarten. En stel je neemt 1 Reep 256MB ( lijkt me niet zo handig ) Reep is kapot en dan? Ik heb liever 2 128MB.

512MB zal na een maand van me PC-aanschaffing komen. ( Nu geen geld ) dan is er wel een kans voor 1 reep 256MB. Als dat kan met de RAMBUS banken.

Die Thermaltake kastjes zijn idd Bruutstoer. Mischien later idd.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Courage schreef:
Liever 2 repen van 128 module. Stel 1 128MB reep module is kapot, je heb dan de andere 128MB nog inzitten zodat je PC nog gelukkig kan opstarten. En stel je neemt 1 Reep 256MB ( lijkt me niet zo handig ) Reep is kapot en dan? Ik heb liever 2 128MB.

512MB zal na een maand van me PC-aanschaffing komen. ( Nu geen geld ) dan is er wel een kans voor 1 reep 256MB. Als dat kan met de RAMBUS banken.

Die Thermaltake kastjes zijn idd Bruutstoer. Mischien later idd.
Hoe groot is die kans dat er een reep kapot gaat? En mocht er één kapot gaan; dan ruil je die toch gewoon om? Zelf weten, maar ik vind dat je echt jezelf in je vingers snijdt...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:31
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
RAMBUS modules MOETEN per 2 geplaatst worden.
niet zo ijlen dus.

je zult 2x128 nodig hebben voor 256 mb
en 2x256 voor 512 mb

ik weet niet hoeveel sloten je mobo heeft maar als dat er 2 zijn kan je niet uitbreiden
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:34
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
en over de vga

Hercules en Club3d kaarten zijn even snel (buiten de overclockmogelijkheden om). De Hercules heeft een ander kleurtje, andere koeler, ramsinks.. andere software en een ander merk. Club3d is minder uitgebreid geleverd.. wat naar mijn mening ook overbodig is
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:55
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
]{ing schreef:
RAMBUS modules MOETEN per 2 geplaatst worden.
niet zo ijlen dus.

je zult 2x128 nodig hebben voor 256 mb
en 2x256 voor 512 mb

ik weet niet hoeveel sloten je mobo heeft maar als dat er 2 zijn kan je niet uitbreiden
Bedankt, gesnopen. Wat het vergeten.

Mobo heeft 4 sloten. Maar raden jullie me een andere mobo aan?
Ik twijfelde al tussen die en EPoX 4PEA+ die schijnt een hele goeie stabiliteit te hebben? raden jullie mij deze mobo aan of de EPoX. Die heeft nl features.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:47
de postbode
Avatar van de postbode
de postbode is offline
hmm, tsja, k zou persoonlijk echt niet meer voor rdram gaan op het moment de snelle ddr ram reepjes van tegenwoordig (cosair/ocz) zijn in vergelijking met rdram prima te betalen en preseteren ook gelijk, zo niet beter. ddr ram dus
piv of athlon is op het moment ook weer spannend. piv's zijn leuk, maar blijven duur. de hogere xp's daarentegen worden beter betaalbaar ( 2600+@ 350 euro). dat is dus ook zeker het over wegen waard.
als die keuze is gemaakt kan je over het mobo gaan na denken. voor de piv is dat op het moment toch wel de 845pe. dual channel ddr is nog te duur en kwa prestaties staat de pe redelijk boven aan. lees wat review en neem het bordje dat jou het meest aan spreekt kwa feats en prestatie.
bij een px zou ik voor een nforce2 bordje gaan. niet te duur en goede prestaties.

-de postbode-
__________________
ik ben een konijn
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:51
de postbode
Avatar van de postbode
de postbode is offline
Citaat:
]{ing schreef:
RAMBUS modules MOETEN per 2 geplaatst worden.
niet zo ijlen dus.

je zult 2x128 nodig hebben voor 256 mb
en 2x256 voor 512 mb

ik weet niet hoeveel sloten je mobo heeft maar als dat er 2 zijn kan je niet uitbreiden

bij de meesten borden wel idd.. echeter kan 32bit rdram ook met een los reepje werken. maar het enige bord wat daar mee over weg kan is de Asus P4T 533 (dus zonder de c )

-de postbode-
__________________
ik ben een konijn
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 20:22
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
RAMBUS modules MOETEN per 2 geplaatst worden.
niet zo ijlen dus.
Sorry hoor
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 21:30
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik kan je sterk aan te raden om voor DDR SDRAM te gaan en dus niet voor RDRAM (Rambus).

Intel heeft zelf ook aangegeven dat dit een verkeerde beslissing was om toendertijd voor RDRAM te gaan en RDRAM zal waarschijnlijk zijn waterloo vinden na DDR-II. Bovendien heeft RDRAM nog last van hoge latencies en niet te vergeten een veel hogere prijs. 512MB DDR PC2100 modules heb je al voor €90, terwijl je voor Rambus een factor 3 mag vermenigvuldigen.

Kies dus voor een moederbord gebaseerd op de i845-chipset (ipv i850 chipset), zoals de populaire Asus P4PE deluxe.

Mijn voorkeur gaat uit naar een AMD-processor i.c.m. een moederbord met nForce2-chipset, maar dit een afweging die je zelf moet maken.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 21:33
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
de postbode schreef:
de hogere xp's daarentegen worden beter betaalbaar ( 2600+@ 350 euro).
Athlon XP 2600+ Thoroughbred-B €289
+ €7 verzendkosten per collo.

bron: http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=02759
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 22:06
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Athlon XP 2600+ Thoroughbred-B €289
+ €7 verzendkosten per collo.

bron: http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=02759
Niet overal is "even"duur. Waar ik gaat halen kost AMD Athlon XP 2600+ 389,- euro's, en PIV Intel PIV 2.667 399,-euro. Verschillend dus.

Citaat:
hmm, tsja, k zou persoonlijk echt niet meer voor rdram gaan op het moment de snelle ddr ram reepjes van tegenwoordig (cosair/ocz) zijn in vergelijking met rdram prima te betalen en preseteren ook gelijk, zo niet beter. ddr ram dus
Welke Ram raad jij mij aan? Ik neem aan dat jij ervaren bent in zo'n gebied. Liefst een goeie, prijs maak niks uit. Welke presteert evenals Rambus.?

Citaat:
piv of athlon is op het moment ook weer spannend. piv's zijn leuk, maar blijven duur. de hogere xp's daarentegen worden beter betaalbaar ( 2600+@ 350 euro). dat is dus ook zeker het over wegen waard.
T's idd spannend. Ik neem PIV omdat ik geen hitte/cooler problemen wilt krijgen met athlon's en zo'n tweaker ben ik ( Nog ) ook weer niet. Ik twijfelde eerst tussen die 2, maar na een goeie tip van de GoT-mod was PIV toch de beste keus. Althans beste keus voor minder ervaren. Keuze is dus gemaakt.

Maar nu nog Moederbord. Wat weet jij/jullie over de EPoX 4PEA+ presteert ie goed? Op tweakers High-end staat hij als beste stabielste mobo voor gamers onder ons. Is het goed/ver overclockbaar? etc.


Citaat:
Intel heeft zelf ook aangegeven dat dit een verkeerde beslissing was om toendertijd voor RDRAM te gaan en RDRAM zal waarschijnlijk zijn waterloo vinden na DDR-II. Bovendien heeft RDRAM nog last van hoge latencies en niet te vergeten een veel hogere prijs. 512MB DDR PC2100 modules heb je al voor €90, terwijl je voor Rambus een factor 3 mag vermenigvuldigen.
OK, get it. Ik heb toch besloten om NIET voor de RDram te gaan. Dank jullie allemaal. Bedrag maakt voor mij niks uit. Ik wil een 512 MB ram die goed features heeft, en snel en goed met games kan opschieten.

Ik hoop dat jullie me daarbij kan helpen.

me volgende vragen zijn?

1, Hebben jullie ervaring met de Logitech Z-540 speakers? Want ik wel wat goed/normaal geluid kunnen horen. Tevens de Creative Labs Audigy player oem.

2, Monitor 17"goed/niet goed?Iiyama HM704UTC 17" 0,25d, een vriend van mij heeft die moni. En hij ziet streepjes in dat scherm. Ligt dat aan Iiyama?

Dat waren ze!
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 22:18
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Heb te zitten zoeken en vond ( waar ik me systeem zal kopen ) deze Mobo's:

1 Asus P4PE+Lan+Firewire/Gold
2 Asus P4PE+Lan Gold
3 Asus P4PE+GigabitLan+Firewire GD

Wat is 't verschil ?
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2003, 00:08
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik heb zelf die monitor en ben erg tevreden. Gewoon je aantal hertz hoog genoeg zetten.

Tis een mooie beeldscherm en ik vind em erg fijn kijken.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 03:32
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Courage schreef:
Niet overal is "even"duur. Waar ik gaat halen kost AMD Athlon XP 2600+ 389,- euro's, en PIV Intel PIV 2.667 399,-euro. Verschillend dus.
Als ie bij die shop €100 duurder is, misschien loont het dan wel em bij een andere shop te kopen.
Citaat:
Welke Ram raad jij mij aan? Ik neem aan dat jij ervaren bent in zo'n gebied. Liefst een goeie, prijs maak niks uit. Welke presteert evenals Rambus.?
DDR SDRAM is qua bandbreedte nog veel minder snel dan RDRAM, maar qua latencies is DDR weer veel sneller. Er zijn een aantal geheugentypes: PC2100 (DDR/266), PC2700 (DDR/333) en PC3200 (DDR/400). Ik denk dat je het beste voor PC2700 kunt gaan en dan een merk nemen zoals Infineon, Samsung of Crucial. Een 512MB PC2700 module kost zo'n €150 bij de juiste shop.
Citaat:
T's idd spannend. Ik neem PIV omdat ik geen hitte/cooler problemen wilt krijgen met athlon's en zo'n tweaker ben ik ( Nog ) ook weer niet. Ik twijfelde eerst tussen die 2, maar na een goeie tip van de GoT-mod was PIV toch de beste keus. Althans beste keus voor minder ervaren. Keuze is dus gemaakt.
Voor AMD-processors geldt dat je de juiste koeler moet nemen, net zoals met Intel processors, want dat een Pentium 4 processor minder warm wordt is zwaar overdreven. Een P4 verbruikt tegen de 60W, afhankelijk van clocksnelheid. Tegen 55-65W bij de Thoroughbred van AMD. Palomino processors van AMD verbruiken wel meer warmte, sommige mensen kopen een 2000+ of 2100+ palomino, dat is dus het slechtste wat je kunt kopen, qua warmteontwikkeling.
Citaat:
Maar nu nog Moederbord. Wat weet jij/jullie over de EPoX 4PEA+ presteert ie goed? Op tweakers High-end staat hij als beste stabielste mobo voor gamers onder ons. Is het goed/ver overclockbaar? etc.
Ik vind de Asus P4PE Deluxe wel een mooi mobo, ook met Serial ATA en SPDIF en Optische uitgang, RAID en verder een mooie layout en voldoende overclock opties om je processor flink hoger te clocken.

Stabiliteit is weer zo'n fabeltje, alle moderne mobo's en processor combo's zijn gewoon stabiel, punt. Alleen zorgen conflicten met andere hardware, zoals vaak TV-kaarten, videobewerkingskaarten en andere 'vreemde dingen' ervoor dat een systeem instabiel wordt. Sommige foute moederborden hebben inderdaad ook wel stability issues, maar dan heb je of een verkeerde keus gemaakt, of het moederbord is stuk (productiefout) of je moet een nieuwe BIOS flashen (firmware).
Citaat:
OK, get it. Ik heb toch besloten om NIET voor de RDram te gaan. Dank jullie allemaal. Bedrag maakt voor mij niks uit. Ik wil een 512 MB ram die goed features heeft, en snel en goed met games kan opschieten.
Wijs besluit.
Citaat:
me volgende vragen zijn?

1, Hebben jullie ervaring met de Logitech Z-540 speakers? Want ik wel wat goed/normaal geluid kunnen horen. Tevens de Creative Labs Audigy player oem.

2, Monitor 17"goed/niet goed?Iiyama HM704UTC 17" 0,25d, een vriend van mij heeft die moni. En hij ziet streepjes in dat scherm. Ligt dat aan Iiyama?

Dat waren ze! [/B]
Logitech speakers zijn wel oke, alhoewel de Z-560 veel meer RMS vermogen hebben en zijn ook THX-certified. Alleen wel duurder, dus je moet een afweging maken. Maar zijn geen slechte speakers hoor.

Voor zo'n systeem vind ik het bijna verplicht om voor een 19" CRT monitor te gaan, of 17" TFT.

Goede 19" CRT monitor vind ik de IIYAMA HM903DT(A), een gleuvenmasker CRT monitor. Kan resolutie van 1280 x 1024 @ 121Hz aan, en dat is heel mooi.

Succes!
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 23-01-2003 om 03:36.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:28
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Courage schreef:
Heb te zitten zoeken en vond ( waar ik me systeem zal kopen ) deze Mobo's:

1 Asus P4PE+Lan+Firewire/Gold
2 Asus P4PE+Lan Gold
3 Asus P4PE+GigabitLan+Firewire GD

Wat is 't verschil ?
1 met netwerkinterface en firewire controller
2 met netwerkinterface
3 met netwerkinterface en firewire controller

:\

ik dacht dat bij de p4pe gigabitlan standaard was dus dat moeten of 2 dezelfde mobo's zijn of een van beiden heeft ook nog raid controller en/of s-ata controller erop zitten
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 15:54
Atje85
Atje85 is offline
Heb ff een vraagje aan jou
Welke site heb je deze PC samengesteld???



Verder heb ik dr niet veel verstand van, kan alleen wél zeggen dat de prijs goed is (niet te duur voor wat je krijgt..)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 16:25
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je goedkope inet shop wilt:
www.funcomputer.de
www.gistron.com

Fun Computer Centre is duitse shop, site ook in het Duits, maar ze leveren gewoon naar Nederland. Verzendkosten €7, je moet wel geld van tevoren overmaken. Bij Gistron kun je ook gewoon onder rembours doen. FCC is algemeen genomen de goedkoopste inet shop die ik ken voor particulieren.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 16:33
de postbode
Avatar van de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Courage schreef:
Welke Ram raad jij mij aan? Ik neem aan dat jij ervaren bent in zo'n gebied. Liefst een goeie, prijs maak niks uit. Welke presteert evenals Rambus.?

hmm, tsja, het ligt er aan wat je er mee wil gaan doen? wil je gaan overklokken of is 'gewoon' snel goed genoeg iig. er zijn een aantal merken die goed zijn over te klokken. ik heb zelf een reepje corsair pc 3200. (512mb) dat reepje komt erg hoog (432mhz @ cas2 hoger kom ik denk ik ook nog wel, maar voor nu is het mooi.) mja, het nadeel is dat zo'n reepje toch nog redelijk wat euro's kost. (225 euro + voor 512mb). voor normaal gebruik heb je iegenlijk geen slecht ram geheugen. zeker tegenwoordig hoor je heel weinig over brak geheugen. maar een merk is altijd wel prettig toch. samsung is heel betaalbaar en redelijk betrouwbaar.

verder ben ik de eigennaar van zo'n mooi asus P4PE moederbord ik heb de 'alles er op en eraan versie'' (P4PE/GBL/SATA/1394/GD) hij bevalt echt prima. heerlijk stabiel. veel oc mogelijk heden. wat opvalt is dat het onboard geluid voor een keertje best ok is. tot nu toe vond ik dat altijd bagger maar het valt best mee. dus als je niet heel erg audio freak bent hoef je niet echt een nieuwe geluidskaart te kopen. de sata controller heb ik nog niet gebruikt bij gebrek aan sata schijven. de raid functie vind ik wel minder. deze werkt namenlijk alleen met sata schijven of met één pata aan een sata controller (met omzet blokje) en eentje aan de raid controller... (overigens gebruik ik geen raid)

-de postbode-
__________________
ik ben een konijn
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 22:40
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Als je goedkope inet shop wilt:
www.funcomputer.de
www.gistron.com

Fun Computer Centre is duitse shop, site ook in het Duits, maar ze leveren gewoon naar Nederland. Verzendkosten €7, je moet wel geld van tevoren overmaken. Bij Gistron kun je ook gewoon onder rembours doen. FCC is algemeen genomen de goedkoopste inet shop die ik ken voor particulieren.
Nope, toch bedankt. Ik koop liever van een dichtbijzijnde shop. www.pclcomputers.nl dus. Maar iig bedankt.

Citaat:
hmm, tsja, het ligt er aan wat je er mee wil gaan doen? wil je gaan overklokken of is 'gewoon' snel goed genoeg iig. er zijn een aantal merken die goed zijn over te klokken. ik heb zelf een reepje corsair pc 3200. (512mb) dat reepje komt erg hoog (432mhz @ cas2 hoger kom ik denk ik ook nog wel, maar voor nu is het mooi.) mja, het nadeel is dat zo'n reepje toch nog redelijk wat euro's kost. (225 euro + voor 512mb). voor normaal gebruik heb je iegenlijk geen slecht ram geheugen. zeker tegenwoordig hoor je heel weinig over brak geheugen. maar een merk is altijd wel prettig toch. samsung is heel betaalbaar en redelijk betrouwbaar.
Hmm, lijkt me wel cool. hm nog ff nadenken. heb een maand te tijd.

Maar me andere vraag was eingelijk. hebben jullie ervaring met de mobo: EP-4PEA+ P4/ S478/ DDR. Heb veel nieuws over dat mobo gelezen enn het schijnt heel goeie stabiliteit te hebben ook qua games. Wat zijn jullie ervaring van deze mobo? Hij staat nl wel in de High-end van t.net. Hier nog ff specs van dat mobo:

Specifications
Intel® Pentium® 4 Processor
Intel® 845PE Chipset + Intel® ICH4 Core Logic
Award/Phoenix BIOS v6.0
533MHz Max. FSB
3 x DDR SDRAM PC2700, 2GB max. Memory
ATX, 305mm x 245mm x 40mm Form Factor

Expansion Slots
1, 4x (1.5v) AGP
5, 32-bit PCI
1, CNR MR

Ports
1 mouse, 1 keyboard. PS/2
2 Serial
1 Parallel
4 onboard, 2 optional. USB 2.0
1 x Realtek RTL8100B(L) Fast Ethernet Network
2 drives max. Floppy
2 x E/IDE Ultra DMA/100, 4 drives max.
2 x Highpoint HPT372 UDMA/ATA 133 RAID, 4 drives max.

Controllers
Realtek ALC650 6-channel full-duplex integrated sound
IEEE1394 Firewire interface & Silicon Image Sil3112a SerialATA Option

Special Features
Hardware Monitoring Function provided by Winbond
Keyboard Power On (KBPO)
Suspend To RAM (STR)
CPU clock settings are adjustable by BIOS
CPU V-core settings are adjustable by BIOS
AGP voltage settings are adjustable by BIOS
Memory voltage settings are adjustable by switch
EZ Boot™
Magic Health™
Asynchronous transfer between the PCI and FSB
Wake On Lan (WOL)
P80P Diagnostic LED

__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 23:23
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Als je goedkope inet shop wilt:
www.funcomputer.de
www.gistron.com

Fun Computer Centre is duitse shop, site ook in het Duits, maar ze leveren gewoon naar Nederland. Verzendkosten €7, je moet wel geld van tevoren overmaken. Bij Gistron kun je ook gewoon onder rembours doen. FCC is algemeen genomen de goedkoopste inet shop die ik ken voor particulieren.
Hey, ik heb de gistron-site beken. en vond toch wat lekker goedkoop spul die eingelijk wel duur zijn. Ik bedoel goedkoper dan vanwaar ik het haalt. Hoeveel kosten de Verzendkosten etc.? wordt het thuis afgeleverd? ( kosten ) ?
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 23:53
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Courage schreef:
Hey, ik heb de gistron-site beken. en vond toch wat lekker goedkoop spul die eingelijk wel duur zijn. Ik bedoel goedkoper dan vanwaar ik het haalt. Hoeveel kosten de Verzendkosten etc.? wordt het thuis afgeleverd? ( kosten ) ?
Kun je ook op gistron site lezen he. Verzendkosten zijn vanaf €8, afhankelijk van gewicht en aantal collo. Klik op Informatie button op Gistron page, daar staat alles.

Als je via internet bestelt, gaat het meestal via Rembours. Dan betaal je dus (kontant) aan de postbode (TNT).

Bij FCC is het nóg goedkoper, €111 voor 512MB PC2700 Infineon CL2,5 geheugen, tegenover €130 bij Gistron.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 23-01-2003 om 23:55.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 13:01
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Heeft iemand ervaring met de EP-4PEA+ P4/ S478/ DDR moederbord? ( EpoX ) Ik wil alleen weten of het goed en hoog oc is.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:45
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Nope,

Maar je kunt op EpoX website kijken:
http://www.epox.nl/english/products/...rd/4pea%2B.htm

Of zoeken naar reviews.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:51
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Gistron heeft btw een service van niets..
Dat is bij wel meer inet shops, maar met Gistron heb ik echt slechte ervaring (levertijden, retourzending, garantie..)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 20:15
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Tja ervaringen verschillen heel erg, ik heb weer wel goede ervaringen met Gistron, snelle levering, goede RMA service en lage prijzen. Maar natuurlijk zijn er mensen die niet goed geholpen worden, en met garantie zijn veel internet shops inderdaad minder zorgvuldig. Maar ik probeer het meestal direkt met de fabrikant zelf, gaat sneller en werkt beter.

Maar Gistron zet wel heel veel om, is grote (grootste?) hardware internetshop van NL.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 18:31
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Ok, nu ben ik erweer. Maar dit keer met de monitor. Ik zit hier te twijfelen tussen 2 Lama monitors waarvan ik 1 ding niet weet. Nou, 1 van die monitor heeft een Signaalingangen: 2x 15pin D-sub "directe selectie" , de andere Signaalingangen: 15 pin D-sub kabel (vast) Wie kan me uitleggen wat de verschil van deze 2 zijn. Of het bv last kan bezorgen of iets dergelijks. Welke is aan te raden.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Courage schreef:
Ok, nu ben ik erweer. Maar dit keer met de monitor. Ik zit hier te twijfelen tussen 2 Lama monitors waarvan ik 1 ding niet weet. Nou, 1 van die monitor heeft een Signaalingangen: 2x 15pin D-sub "directe selectie" , de andere Signaalingangen: 15 pin D-sub kabel (vast) Wie kan me uitleggen wat de verschil van deze 2 zijn. Of het bv last kan bezorgen of iets dergelijks. Welke is aan te raden.
Ik denk dat bij de eerste monitor, de kabel er helemaal af te halen is (wat bij nog niet veel monitoren is), en bij de tweede dus niet. Verschil in kwaliteit kan ik me niet voorstellen, mocht de kabel kapot gaan is het echter *veel* makkelijker deze te vervangen.

Het is trouwns Iiyama (dubbel i aan het begin), en niet Lama.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 19:09
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Courage schreef:
Lite On 48X12X48X ide retail
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:32
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
henri schreef:
Ik denk dat bij de eerste monitor, de kabel er helemaal af te halen is (wat bij nog niet veel monitoren is), en bij de tweede dus niet. Verschil in kwaliteit kan ik me niet voorstellen, mocht de kabel kapot gaan is het echter *veel* makkelijker deze te vervangen.

Het is trouwns Iiyama (dubbel i aan het begin), en niet Lama.
Lama als afkorting. Iig bedankt voor je post, ik zal denk ik voor de 1e gaan.
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:42
Verwijderd
Je weet trouwens wel dat een 48x brander ruwweg 30 seconden sneller is dan een 24x?

Ik heb geen idee van de prijzen, maar ik zou liever een Plextor 24x hebben dan een Lite-On 48x
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-01-2003, 21:07
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Lite-on branders fikken prima. Plextor branders zijn vanzelfsprekend beter, maar imho té duur voor wat ze bieden. Een normale consument kan prima uit de voeten met een Lite-on.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Lite-on branders fikken prima. Plextor branders zijn vanzelfsprekend beter, maar imho té duur voor wat ze bieden. Een normale consument kan prima uit de voeten met een Lite-on.
Te duur? Mwach. Zie 't als een investering; geen uitgave
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 21:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Te duur? Mwach. Zie 't als een investering; geen uitgave
Die Lite-on is dan ook een investering

Trouwens, t is wel een uitgave eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 22:35
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Tja ervaringen verschillen heel erg, ik heb weer wel goede ervaringen met Gistron, snelle levering, goede RMA service en lage prijzen. Maar natuurlijk zijn er mensen die niet goed geholpen worden, en met garantie zijn veel internet shops inderdaad minder zorgvuldig. Maar ik probeer het meestal direkt met de fabrikant zelf, gaat sneller en werkt beter.

Maar Gistron zet wel heel veel om, is grote (grootste?) hardware internetshop van NL.
Mja ik vertrouw meestal op de ShopSurvey van tweakers.net en lees de site door. Ik koop liever bij een webshop met vestiging dan zo'n eenmansbedrijfje. Aan de hand daarvan koop ik waar het op dat moment het meest gunstig is.

Maar met Gistron heb ik meerdere malen problemen gehad, dus die shop is buitengesloten, ik zal er iig niets meer bestellen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
Die Lite-on is dan ook een investering

Trouwens, t is wel een uitgave eigenlijk
Dat weet ik niet. Die opmerking doelde op de service van Plextor. Als d'r wat mis mee is, heb je 't binnen een dag of 2 geregeld.

Dus wat dat betreft is de meerprijs t.o.v. een Lite-On wel een investering en geen uitgave als 't apparaat er ooit eens de geest aan geeft binnen garantietermijn.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 17:49
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:

Ik vind de Asus P4PE Deluxe wel een mooi mobo, ook met Serial ATA en SPDIF en Optische uitgang, RAID en verder een mooie layout en voldoende overclock opties om je processor flink hoger te clocken.
Doordat er technische problemen met dit moederbord zijn is het moederbord niet stabiel te krijgen. Asus heeft het tijdelijk uit productie genomen. Het is niet bekend wanneer het weer leverbaar is.

Citaat:
verder ben ik de eigennaar van zo'n mooi asus P4PE moederbord ik heb de 'alles er op en eraan versie'' (P4PE/GBL/SATA/1394/GD) hij bevalt echt prima. heerlijk stabiel. veel oc mogelijk heden. wat opvalt is dat het onboard geluid voor een keertje best ok is. tot nu toe vond ik dat altijd bagger maar het valt best mee. dus als je niet heel erg audio freak bent hoef je niet echt een nieuwe geluidskaart te kopen. de sata controller heb ik nog niet gebruikt bij gebrek aan sata schijven. de raid functie vind ik wel minder. deze werkt namenlijk alleen met sata schijven of met één pata aan een sata controller (met omzet blokje) en eentje aan de raid controller... (overigens gebruik ik geen raid)
Ik ben dus wel een Audio-Freak. Ik ben nog vandaag naar de pclcomputers geweest ( waar ik me systeem zal kopen). Ik heb gevraagt of ze de EpoX moederbord leveren maar nee, ze leveren het niet dus ze kunnen het niet bestellen. Dus ik zal maar een mobo van pcl-zelf moeten kopen. Nu ben ik dus niet ervaren in dat mobo-gebied drm schakel ik jullie hulp in! Alleen moederbord is een probleem. De mobo moet de volgende eisen voldoen.
- DDR 256MB 400 PC3200 ondersteunen ( dus DDR )
- Voldoende OC-opties
- Features, ik wil het later upgraden. Dus meer RAM etc.
Oja, het MOET dus van de http://www.pclcomputers.nl/ .

Bvd,
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:49
de postbode
Avatar van de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Courage schreef:
Doordat er technische problemen met dit moederbord zijn is het moederbord niet stabiel te krijgen. Asus heeft het tijdelijk uit productie genomen. Het is niet bekend wanneer het weer leverbaar is.

Bvd,
ehh, sinds waarneer dat? hij draait hier prima hoor.

-de postbode-
__________________
ik ben een konijn
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:05
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
de postbode schreef:
ehh, sinds waarneer dat? hij draait hier prima hoor.

-de postbode-
Hmm, kijk ff hier http://www.perfect-systems.nl/ ==> Moederborden ==> zoek naar deze: ASUS P4G8X DeLuxe (533 MHz i7205 - ATX - SOCK 478)

Maare kan je me vorige vraag beantwoorden? Ik ben dus wel een Audio-Freak. Ik ben........ blabla
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Courage schreef:

Nu ben ik dus niet ervaren in dat mobo-gebied drm schakel ik jullie hulp in! Alleen moederbord is een probleem. De mobo moet de volgende eisen voldoen.
- DDR 256MB 400 PC3200 ondersteunen ( dus DDR )
- Voldoende OC-opties
- Features, ik wil het later upgraden. Dus meer RAM etc.
Oja, het MOET dus van de http://www.pclcomputers.nl/ .

Bvd,

Oke, tis allemaal heel simpel: Als je dus een stabiel systeem wil, met de nieuwste features, snel en goed te oc'en dan is het allemaal duidelijk:

Mobo: Gigabyte GA-7vaxp kt-400 rev. 1.2

(support AMD 333 FSB, AGP 8x (niet echt belangrijk) alle overklokt opties die te bedienen zijn als een simpele rekenmachine en veel extra's zoals raid (die je ook als ATA 133 ide poorten kan gebruiken, dus maak je van de gebruikelijke 2, 4 IDE poorten, of je gaat in raid werken), 6 kanaals audio, SP-dif (digitale) uitgang, lan, etc etc etc. Je kan ook nog de Ultra nemen, en dan heb je ook SATA poorten voor de harde schijven (toekomst)! Moederbord heeft dacht ik 4 banken voor geheugen!

CPU: AMD --> Kijk maar is op een GoT draadje welke AMD core je moet hebben van welke datum en welk soort voor de beste oc pogingen. Liefste de nieuwe met een FSB van 333!!

Mem: LET OP, neem GEEN pc-3200 ook al supporten veel mobo's dit wel! Het is zo goed als niet sneller, je hebt minder keus, instabiel goed mogelijk d.m.v. de chipset en oc'en wil ook niet echt. Ga voor goede pc-2700 ddr 333 geheugen en een 333 FSb AMD core, want je haalt de meeste winst als je mem en je core op gelijke snelheid lopen!

Kortom, als je stabiel, snel, goed en goed te oc'en wil moet je daarvoor in de buidel tasten en niet genoegen nemen met wat de computerboer op de hoek heeft! Zijn maar tips, maar ze kloppen wel

Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 23:27
Phreak
Avatar van Phreak
Phreak is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Oke, tis allemaal heel simpel: Als je dus een stabiel systeem wil, met de nieuwste features, snel en goed te oc'en dan is het allemaal duidelijk:

Mobo: Gigabyte GA-7vaxp kt-400 rev. 1.2

(support AMD 333 FSB, AGP 8x (niet echt belangrijk) alle overklokt opties die te bedienen zijn als een simpele rekenmachine en veel extra's zoals raid (die je ook als ATA 133 ide poorten kan gebruiken, dus maak je van de gebruikelijke 2, 4 IDE poorten, of je gaat in raid werken), 6 kanaals audio, SP-dif (digitale) uitgang, lan, etc etc etc. Je kan ook nog de Ultra nemen, en dan heb je ook SATA poorten voor de harde schijven (toekomst)! Moederbord heeft dacht ik 4 banken voor geheugen!

CPU: AMD --> Kijk maar is op een GoT draadje welke AMD core je moet hebben van welke datum en welk soort voor de beste oc pogingen. Liefste de nieuwe met een FSB van 333!!

Mem: LET OP, neem GEEN pc-3200 ook al supporten veel mobo's dit wel! Het is zo goed als niet sneller, je hebt minder keus, instabiel goed mogelijk d.m.v. de chipset en oc'en wil ook niet echt. Ga voor goede pc-2700 ddr 333 geheugen en een 333 FSb AMD core, want je haalt de meeste winst als je mem en je core op gelijke snelheid lopen!

Kortom, als je stabiel, snel, goed en goed te oc'en wil moet je daarvoor in de buidel tasten en niet genoegen nemen met wat de computerboer op de hoek heeft! Zijn maar tips, maar ze kloppen wel

Heel erg bedankt. Maar het was mijn fout, het moet wel een Intel mobo zijn geen AMD. Niet bijgezet sorry, Het word geen AMD nogmaals. ME CPU word een P2.66Ghz
__________________
Enlightenment is LIEV!! :P
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 23:34
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Oke, tis allemaal heel simpel: Als je dus een stabiel systeem wil, met de nieuwste features, snel en goed te oc'en dan is het allemaal duidelijk:

Mobo: Gigabyte GA-7vaxp kt-400 rev. 1.2

(support AMD 333 FSB, AGP 8x (niet echt belangrijk) alle overklokt opties die te bedienen zijn als een simpele rekenmachine en veel extra's zoals raid (die je ook als ATA 133 ide poorten kan gebruiken, dus maak je van de gebruikelijke 2, 4 IDE poorten, of je gaat in raid werken), 6 kanaals audio, SP-dif (digitale) uitgang, lan, etc etc etc. Je kan ook nog de Ultra nemen, en dan heb je ook SATA poorten voor de harde schijven (toekomst)! Moederbord heeft dacht ik 4 banken voor geheugen!

CPU: AMD --> Kijk maar is op een GoT draadje welke AMD core je moet hebben van welke datum en welk soort voor de beste oc pogingen. Liefste de nieuwe met een FSB van 333!!

Mem: LET OP, neem GEEN pc-3200 ook al supporten veel mobo's dit wel! Het is zo goed als niet sneller, je hebt minder keus, instabiel goed mogelijk d.m.v. de chipset en oc'en wil ook niet echt. Ga voor goede pc-2700 ddr 333 geheugen en een 333 FSb AMD core, want je haalt de meeste winst als je mem en je core op gelijke snelheid lopen!

Kortom, als je stabiel, snel, goed en goed te oc'en wil moet je daarvoor in de buidel tasten en niet genoegen nemen met wat de computerboer op de hoek heeft! Zijn maar tips, maar ze kloppen wel
De eerste afweging die je maakt bij het kopen van een nieuw systeem is voor welk platform je gaat: AMD of Intel.

Hij heeft aangegeven voor Intel te willen gaan, dus SocketA moederborden aandragen lijkt me niet zo handig dan. Ik vind AMD ook beter, maar als hij een keuze heeft gemaakt ga ik niet doodleuk AMD-systeempjes voorstellen.

En als hij toch voor AMD gaat, kan hij véél en véél beter voor een nForce 2-systeem gaan, zoals de populaire Asus A7N8X, de Deluxe versie heeft nog meer extra's, zoals Serial ATA, Firewire, dual LAN (3COM&nVidia) en S/PDIF.

nForce 2 heeft dual channel DDR geheugen, wat veel sneller is dan single channel, en dus veel sneller dan de VIA KT400 moederborden.

En PC3200 geheugen kan wel veel snelheidswinst boeken, met name als je wilt gaan overclocken. PC3200 is 200MHz en 400MHz effectief (DDR). Dit betekent dat je met dit geheugen tot ver in de 190MHz FSB zou kunnen overclocken, mits je een default 166MHz FSB hebt (zoals de AMD 2700+ en 2800+). Hiervoor moet je echter wel een processor mod doen, namelijk de 166MHz FSB unlucken naar 133MHz default. Hierdoor kun je je FSB veel hoger clocken.

Ga je voor een Athlon XP 2400+, dan zou ik gewoon PC2700 geheugen nemen, daar kun je ook lekker mee overclocken hoor, en is qua prijs/prestatie veel beter.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 07:31
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Idd, mócht Courage gegaan zijn voor een AMD (wat hij niet doet, dom dom dom ), dan was een bord met nForce2 chipset echt wel beter geweest dan een KT400. De nForce2 is simpelweg op alle manieren superieur aan de KT400, dus zo'n bord lijkt me al geen optie meer
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 12:15
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
ik zou voor de Logitech Z-560 speakerset gaan met zo'n systeem en geluidskaart
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 12:27
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
WelcomeHome schreef:
ik zou voor de Logitech Z-560 speakerset gaan met zo'n systeem en geluidskaart
Die zijn wel lekker ja, veel vermogen en THX-certified.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Bouw of verbouw je eigen pc.
AgenaX
18 05-01-2009 14:35
Software & Hardware [PC] nieuwe pc, advies gevraagd
Guinevere03
3 07-04-2006 00:04
Software & Hardware [Algemeen] nieuwe PC
D@mien
199 02-04-2005 19:31
Software & Hardware [Algemeen] PC langzaam?
Chilli Dude
44 15-01-2005 00:51
Software & Hardware [Pc] Nieuwe pc..
GuanoApes
24 10-10-2003 02:13
Software & Hardware [Nieuwe Pc] welk systeem
Verwijderd
57 30-06-2003 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.