Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2003, 21:23
Commondude
Avatar van Commondude
Commondude is offline
Ik heb ruim een half jaar geleden een meid (vrouw) leren kennen, waar ik in het begin wat mee "aanmodderde". Om haar niet af te schrikken heb ik nooit gezegd dat haar echt leuk vond toen.

Maar we kwamen vaak bij elkaar op bezoek en we kwam in veel dingen overeen, het botste helemaal niet. We hebben dan ook een relatie met elkaar gekregen, wat zo'n 5 maand geduurd heeft.

We lieten elkaar wel vrij, en we zagen elkaar maar 2 of 3x per week, soms minder. Ik had niet meer behoefte aan meer contact en zij ook niet, het ging prima zo.

We hebben nooit onenigheid gehad of wat dan ook, maar op een gegeven moment zei ze dat ze geen gevoelens meer voor me had. We zijn toch aan blijven modderen in de hoop dat het terug zou komen voor haar. Ik dacht namelijk dat het normaal is dat de verliefdheid wegzakt.

Omdat ik doorhad dat zij haar liefde soms moest faken, en ik dat naar vond voor haar heb ik eens goed met haar gepraat. We zijn tot de beslissing gekomen een punt achter de relatie te zetten en gewoon vrienden te blijven.

We gaan ook nog wel met elkaar om, maar ze staat het niet meer toe haar te zoenen. Terwijl we in het begin (toen we elkaar net kenden) dat wel deden, terwijl ze ook niet verliefd op me was.

Ik heb nog wel steeds gevoelens voor haar, waarom mag ik haar dan niet meer zoenen, en hoe krijg ik haar zo ver om duidelijk te maken dat ze me heus geen valse hoop geeft als ze me wel zoent met me?

Want ik weet gewoon rationeel gezien dat het niks tussen ons kan worden als zij niet van me houdt.

Maar ze kán wál zoenen met iemand zonder dat ze van iemand houdt, want dat deed ze in het begin ook, en ze heeft ook heel vaak gezoend in het centrum met jongens die ze niet eens kent, dus ik vind het flauw dat ik haar niet mag zoenen.

Ik heb gewoon een te erge drang als ik bij haar ben of naast haar zit, ik kan er niet meer tegen. Dus hoe kan ik haar duidelijk maken dat ze "zonder consequenties met me kan zoenen".

Ik weet dat ze dat kan (zoenen zonder gevoel) zoals ik al zei, omdat ze dat zovaak gedaan heeft. Ik kan gewoon niet tegen het gevoel, mijn hormonen bij haar.

Andere meiden doen me echt helemaal niks, ik vind het zo vervelend, maar ik vind het contact met haar verbreken ook zo drastisch!

Laatst gewijzigd op 26-08-2003 om 21:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 22:34
de abt van sion
de abt van sion is offline
Voor iemand van jouw leeftijd vind ik dit een dommig verhaal. Je beklaagt je volkomen ten onrechte over het gedrag van een meisje dat uit jouw gedrag hetzelfde heeft geconcludeerd als ik hier uit je betoog. Als ik dat meisje was, zou ik je ook uit de weg gaan.

Verbeter de wereld, maar begin bij jezelf.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 23:33
zozze
Avatar van zozze
zozze is offline
Het is misschien wel beter dat je haar niet zoent. Je moet eerst over de liefde geraken. Het enige wat je wilt op dit moment is affectie van haar, omdat je nog steeds verliefd bent. Je kan zeggen van niet maar in werkelijkheid is het wel zo. Laat je gevoelens eerst overwaaien, en ga dan kussen.

Als ze gewoon een vriend geweest was zou je geen punt gemaakt hebben van dat zoenen.

Als je het echt wilt, ga dan eens met haar praten, ze is immers je ex.
__________________
Massive
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 06:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
En dat is 23...

Kerel, ze wil niet met je zoenen omdat ze dat gewoon niet WIL. Punt uit. Waarom zou ze iets tegen d'r zin moeten doen om jou te behagen? Ik zou, als je haar als vriendin wil houden, ophouden met zeuren en het gewoon accepteren.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 07:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-08-2003 @ 07:46:
En dat is 23...

Kerel, ze wil niet met je zoenen omdat ze dat gewoon niet WIL. Punt uit. Waarom zou ze iets tegen d'r zin moeten doen om jou te behagen? Ik zou, als je haar als vriendin wil houden, ophouden met zeuren en het gewoon accepteren.
Juist.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 08:37
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 27-08-2003 @ 08:50:
Juist.
Juh!
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 12:41
Commondude
Avatar van Commondude
Commondude is offline
Niet iedereen is even ervaren met relaties als de gemiddelde persoon hoor! Ik heb nog nooit eerder een vriendin gehad.

Ze wil het wel, maar ze doet het niet omdat ze dan denkt dat ze me valse hoop geeft (wat dus niet zo is omdat ik weet dat het niks meer wordt). Overigens zijn we wel gewoon vrienden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Omgaan met ex in een depressie
Verwijderd
9 22-03-2016 10:54
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 11:27
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-topic #160
JustADreamer
480 18-01-2011 12:21
Liefde & Relatie Gemengede gevoelens over relatie
Qeurkajo
14 02-02-2010 18:59
Liefde & Relatie Vervelende ex
Loezzel
35 28-05-2005 16:40
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.