Oud 03-11-2011, 17:09
Verwijderd
Hey,

Wij moeten binnenkort onze profielkeuze maken, maar ik kwam een beetje informatie te kort over aardrijkskunde.

De reden dat ik aardrijkskunde zou willen kiezen als keuzevak, bij mijn E&M-profiel, is vooral voor de cultuur, dat vind ik erg interessant. Platentektoniek, het klimaat van Köpen, het is wel grappig, maar boeiend is het niet.

Ik zou dus vragen: Krijg je bij aardrijkskunde in de bovenbouw veel cultuur, of juist meer van de aarde en hoe die in elkaar zit?

Ik moet namelijk een keuze maken tussen Aardrijkskunde, M&O of maatschappijwetenschappen. (één kan het niet worden).

Groetjes,
Wouter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2011, 17:10
Verwijderd
Toen ik moest kiezen heb ik ook Aardrijkskunde gehad, en daarbij kwamen we allebei heel veel tegen. Ik denk dat het bij ons ongeveer 50/50 was.
Maar ik heb het na een jaar laten vallen, dus ik kan je niet vertellen hoe het na de vierde is
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 17:16
Verwijderd
Waarom heb je het dan laten vallen na de 4e? Ik neig sowieso meer dat ik voor M&O (bestuur om 't globaal te zeggen), want daar heb ik misschien later veeeel meer aan. Misschien wil later wel de politiek in of juist echt een eigen bedrijfje opzetten.

Maar aardrijkskunde is ook een erg leuk vak en ik wil later ook graag veel gaan reizen ne dan vind ik het wel fijn dat je iets van de wereld afweet. Dus dat maakt 't moeilijk
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 17:23
Verwijderd
Omdat ik ziek werd, en van een N&G/N&T/E&M profiel naar E&M met 1 keuzevak ben gegaan . En aardrijkskunde had ik meer moeite mee dan biologie, en dus werd biologie mijn keuzevak.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 20:48
Camou
Camou is offline
Ik weet niet of het voor jou hetzelfde blijft, of welke boeken jouw school gebruikt. Ik deed VWO en gebruikte de Geo. Twee boeken gingen over sociale geografie en cultuur, andere twee boeken grotendeels over de aarde zelf, en een boek over globalisering. Maar elk boek had ook wel enkele paragrafen over cultuur. Ik had twee boeken van Zuidoost-Azie (Een gericht op cultuur, ander mix van geografie en systeem aarde ), Systeem Aarde, Globalisering (veel sociale geografie, cultuur, iets economisch) en Wonen in Nederland (veel sociale geografie, cultuur etc).

Hoorde trouwens dat maatschappijwetenschappen echt een horror examen heeft

Laatst gewijzigd op 03-11-2011 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 22:02
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Ik zou voor Aardrijkskunde gaan als je ook Economie hebt, Want Economie lijkt wel een klein beetje op M&O (M&O is natuurlijk wel veel gedetailleerder).
__________________
Always look on the bright side of life
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 17:39
LH
Avatar van LH
LH is offline
Ik heb C&M maar ik moest kiezen tussen aardrijkskunde of economie. Ik koos voor aardrijkskunde want in economie ben ik nog slechter. In ieder geval is aardrijkskunde vrij lastig (voor mij dan), het gaat voornamelijk over inzicht. Ik heb nu twee boeken van De Geo, over arm en rijk (een beetje cultuur, maar vooral over geld) en klimaatvraagstukken, dat is moeilijker. Mijn leraar zei dat cultuur en geografie elkaar wel afwisselt.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 21:30
Verwijderd
Ok, dankjewel voor jullie reactie's! Daar heb ik veel aan
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 00:17
miramichi
miramichi is offline
Meer cultuur dan fysische aardrijkskunde! (80%-20%)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 01:26
mariskaaaaa
mariskaaaaa is offline
ooh maatschappijwetenschappen lijkt mij leuk! als ik mijn profiel keuze over mocht doen had ik dat zeker gekozen, en biologie echt nooooit gedaan haha! dat was pas een horror eindexamen op de havo bij ons dit jaar! niet dat je hier verder ook maar iets aan hebt
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 07:43
Verwijderd
Ik heb geen aardrijskunde gekozen maar mijn leraar uit de onderbouw waarschuwde ons wel dat aardrijkskunde anders en lastiger zou worden in de bovenbouw.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 19:15
laalala
Avatar van laalala
laalala is offline
Hoi,
Ik zit in 4VWO en heb AK in mijn pakket (N&G)
Ik had de eerste drie jaar gewerkt uit De Geo.
Nu werken we in het boek BuiteNLand.
Wat ik tot nu toe heb gehad is over patronen in de wereld zoals het BNP en welzijnsindex.
AK is een van de weinige vakken die er niet moeilijker op is geworden (zeker in tegenstelling tot Bio mocht je dat kiezen)

Maar het gaat inderdaad over cultuur, landschappen etc. Wat zeker belangrijk is in de bovenbouw vind ik, is dat je de verschillen tussen twee landschappen, landen, culturen en gegevens kunt zien.
Maar ik vind AK in iedergeval leuker dan ooit
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 16:22
Verwijderd
Dikke twijfel dus. Voor mij is de keuze niet zo makkelijk, want ik weet vrijwel zeker dat ik M&O en Maatschappijwetenschappen wil kiezen, maar dan moet ik mijn keuze dus laten afhangen tussen Latijn en Aardrijkskunde. Terwijl ik Latijn écht wel leuk vind om te doen en ik vind het vooral zonde om dat in dit stadium nog te laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 06:59
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Dikke twijfel dus. Voor mij is de keuze niet zo makkelijk, want ik weet vrijwel zeker dat ik M&O en Maatschappijwetenschappen wil kiezen, maar dan moet ik mijn keuze dus laten afhangen tussen Latijn en Aardrijkskunde. Terwijl ik Latijn écht wel leuk vind om te doen en ik vind het vooral zonde om dat in dit stadium nog te laten vallen.
Op zich is het niet zo heel erg om Latijn in 'jouw' stadium te laten vallen, er is een jongen bij mij in de Latijn klas, die het vanaf januari laat vallen; en ik zit in 5 gymnasium. 5 jaar Latijn voor niets dus...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Dikke twijfel dus. Voor mij is de keuze niet zo makkelijk, want ik weet vrijwel zeker dat ik M&O en Maatschappijwetenschappen wil kiezen, maar dan moet ik mijn keuze dus laten afhangen tussen Latijn en Aardrijkskunde. Terwijl ik Latijn écht wel leuk vind om te doen en ik vind het vooral zonde om dat in dit stadium nog te laten vallen.
Kan je niet een extra vak bij je profiel doen? Dan hou je toch Latijn en aardrijkskunde en dan kan je één van de twee (wat buiten je profiel is) altijd nog laten vallen als het te druk wordt. Een taal oid leer je toch niet voor niks, je kennis kan altijd nog handig zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 20:21
Verwijderd
Ik ga er nog niet vanuit dat ik drie keuzevakken kan krijgen, maar ik kan misschien wat regelen. Maar daar ga ik aanstaande donderdag even een babbeltje over doen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 09:08
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik ga er nog niet vanuit dat ik drie keuzevakken kan krijgen, maar ik kan misschien wat regelen. Maar daar ga ik aanstaande donderdag even een babbeltje over doen.
Als je denk dat je er te capaciteiten toe hebt, zou ik er zeker voor gaan. Verbreedt ook je horizon en studiekeuze-veld .
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 16:55
Willieee00
Willieee00 is offline
Ik heb aardrijkskunde en zoals iemand anders ook al zei:
het is niet moeilijker geworden en in de onderbouw vond ik het echt niet leuk,
maar het is veel boeiender geworden!
M&O heb ik ook; echt een leuk vak, maar wel moeilijk.
En als je niet heel sterk bent in wiskunde is het niet een erge aanrader!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-11-2011, 19:31
Verwijderd
Ik ben niet heel zwak in wiskunde Maar Wi-B ligt mij wel volgens mijn leraar. Maar dat komt omdat we nog niks moeilijks doen (haha, we herhalen nu kwadratische verbanden)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 22:04
Verwijderd
Ik heb de keuze gemaakt. Ik ga voor aardrijkskunde en eventueel als DERDE keuzevak Latijn. Maar dat is nog twijfel of dat mag, daar ga ik dus morgen even over babbelen.

Heel erg bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 15:32
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Mooi dat we je hebben kunne helpen bij het kiezen van de juiste keuzevakken .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 08:12
Algemene schoolzaken Lijkt dit jullie een verstandige profielkeuze?
Ritual
27 17-07-2011 20:54
Studeren Profielkeuze
burnedgamer
11 05-04-2011 19:46
Studeren profielkeuze ng/em
satan2
7 12-12-2009 22:04
Studeren Profielkeuze: C&M of N&G?
Emma2812
9 08-11-2008 12:54
Algemene schoolzaken Profielkeuze-crisis
Summerlover
36 05-07-2005 20:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.