Oud 14-04-2002, 17:04
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
Ik ben nu over een maand 16 (10 mei) en dus moet er een scooter voor de deur komen. Ik ben afgelopen zaterdag een beetje scooters gaan bekijken, in Rotterdam. (Ik zal geen reclame maken) Mijn 1e keus was de Aprilia RS 50, je weet wel die schakelbrommer. Maar aangezien ik alleen een scooter heb en mijn vrienden alleen een fiets vindt ik het een beetje zonde om zoveel geld neer te leggen. Waar je de hele dag alleen op rijdt. Dus daarom viel die voor mij af. Daarna leek de Aprilia SR 50 Ditech me wel wat, maar zoals de dealer al zei, en ook in mijn vriendenkring is algemeen bekend dat Aprilia kwalitatief gezien niet de beste is. Ik zit nu te twijfelen tussen de Gilera Runner SP 50 en tussen de Peugeot Speedfight2 206 WRC uitvoering. Dus mijn vraag aan jullie is of jullie ervaring hebben met deze 2 scooters, en of jullie mij kunnen adviseren wat volgens jullie de beste scooter is. Ik moet er ook bij zeggen dat ik vrij lang ben (±1.90) dus ik moet ook goed mijn kniën kwijt kunnen.

Alvast bedankt Peter.
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2002, 22:54
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Zover ik weet is een Aprillia helemaal geen slechte scooter, en zeker die Ditech niet, wat techniek betreft is dat ding gewoon top, begrenst trek hij nog als een gek, en als je hem electronisch opvoert, blaas je d'r iedereen uit.

Maar waarom zo'n dure blitse scooter kopen? Als je gewoon een degelijke scooter zoekt om elke dag mee naar school te gaan, dan zou ik op zich niet zo'n flitsende nemen zeg maar. Maar dat moet je zelf weten.

Een Gilera Runner is wel een lekkere scooter, ook lekker groot, en je hebt de benzine tank tussen je benen zitten dat is ook wel fijn, dat je iets tussen je benen hebt.

Maar op een Yamaha Neo's kun je met je 1.90 ook wel goed zitten denk ik, ik heb d'r zelf ook een en kwalitatief gezien heb je bij zo'n Neo's zeker goed waar voor je geld. Alleen standaard is hij niet super snel, maar daar is op zich wel redelijk makkelijk iets aan te doen. Maar die Neo's is wel zeer praktisch met veel opberg ruimte enzo.

Zo'n Neo's kost 3500 gulden (ik weet niet hoeveel dat nu dan in Euro's is) en zo'n Runner kost al vlug 5500 gulden denk ik zo.

Maar als ik zou meoten keizen tussen de scooters die jij hier neerzet zou ik voor de Runner kiezen, omdat ik het gewoon een mooie scooter vind, zonder al die aso trekjes, hij is gewoon mooi gelijnt, en niet al te opvallend vind ik zelf.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 14:54
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
oke bedankt, jij zegt dat ik gewoon een goede degelijke scooter moet kopen, waar je op zich welk gelijk in heb, en dat wou ik ook maar aangezien ik al vanaf me 12e een scooter wil en nu eindelijk die kans krij, wil i kgraag toch een mooie scooter. Maar mijn voorkeur ging eigenlijk ook al uit naar de Runner, maar in ieder geval bedankt.
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:05
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Punt van die Runner is, is dat iedereen hem al heeft, maar het is wel een mooie scooter, dus dan zou ik ook voor die Runner gaan.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:20
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
ja das waar, en het geld is eigenlijk niet belangrijk, niet om stoer over te komen, maar mijn broer heeft toen die 16 was ook een scooter gekregen, die hij mocht uitkiezen. Dus zou het oneerlijk zijn om mij af te schepen met een scooter die ik niet wil. Niet dat ik heel veel geluk daar bij heb. Maar ik ga binnenkort naar die dealer en em bestellen, alleen ben er nog niet uit welke kleur het wordt.
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:52
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Oh, je krijgt een scooter?

Dan zou ik voor de Aprillia SR DiTech gaan... Tenmisnte dat zou mijn keus dan zijn. Gewoon omdat er super techniek onderzit, en dat trekt mij wel, ik hoef zo'n scooter toch niet perse op te voeren, maar bij zo'n DiTech is dat extreem makkelijk, en zelfs standaard rijd hij al bruut hard. En het model vind ik ook gewoon mooi.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 21:30
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
ja om eerlijk te zijn vindt ik dat ook, maar kijk ik ben bij die dealer geweest en voor die ditech gevraagt, hij zei dat je daarvoor een computertje nodig hebt, van een 3000 euro, om dat ding op te voeren, en ik geloof dat ook omdat het een goede dealer is en nooitg een problemen mee zijn geweest, dus i khou me keuze wel bij de Runner haha.
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 23:12
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Computer van 3000 euro? Die vent is gek!

Je kunt er zelfs je PC-tje op aan sluiten, kost niks, je moet alleen even een kabeltje hebben dat je PC met je scoot verbind (je kunt dan beter een laptop gebruiken). Want uiteindelijk werkt die DiTech gewoon met een computersysteem.

En je kunt ook een Gameboy gebruiken om die scoot te flashen, maar ik weet niet hoe dat moet. Maar met een PC kan het ook wel, kun je ook gewoon zelf doen, als je even op internet zoekt hoe dat moet.

Maar een Runner is ook een mooie scooter, maar een DiTech koop je meer voor de techniek vind ik. Die Digital Fuel Injection vind ik wel stoer eigenlijk...
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 23:32
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Forza_Vak X schreef:
hij zei dat je daarvoor een computertje nodig hebt, van een 3000 euro, om dat ding op te voeren
bullshit inderdaad
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 07:28
NeuroticA_NL
Avatar van NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
koop gewoon die RS...kep er ook 1.....beter dan zo`n scootertje........maar moet er natuurlijk wel een watergekoelde 70/80cc met een 6 bak onder.....
__________________
Links...Rechts...Links...Oversteken.....
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 11:51
Steefjuh!!
Avatar van Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
Ik zou voor SR DiTech gaan, supermooie scooter (troi corser dan) dat ding rijdt standaard al superlekker, en zoals CW al zei trekt dat ding als een beest op...

En voor begrenzers eruit (dwz: variobegrenzer, proppen eruit en chiptuning) ben je hooguit 100 piek kwijt
__________________
Hallo
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:00
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
oke, ik ben er uit welke het wordt, en het blijft toch de Gilera Runner. In de Pioggiali-uitvoering.
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:22
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Mooie scooter
Maar wat is je budget eigenlijk als ik vragen mag?

Want ik vraag me af waarom je voor de runner hebt gekozen en niet voor de DiTech. Want met die DiTech heb je een technisch wonder in handen eigenlijk, top prestaties icm. zuinigheid, beter kan niet. Alleen het is zo'n pats scooter.

Jah ik wil je niet in twijfel brengen, want die Runner is ook een zeer mooie scooter natuurlijk.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 14:15
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
haha nou der is eigenlijk geen budget, ik mag kiezen welke ik wil... best wel verwend dat weet ik.. maar ik denk toch dat ik bij de runner blijf omdat mijn broer ook al een Aprilia had, en hier ni Zwijndrecht(waar ik woon) zie je al ontzettend veel aprilia´s rijden. Dus mede daarom neem ik een runner en ook omdat ik em gewoon super vindt.
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 23:45
louis84
Avatar van louis84
louis84 is offline
Ik rij toch al een tijdje scooter, en tja...........in mijn plaats Dordrecht, moet je zker geen runner kopen, anders word je er afgekickt, vooral door antilianen. En speedfight is wel leuke scooter, weet er zelf niet veel van af, mijn keuze zal vast wel op de runner liggen. Ik heb zelf een Malaguti Firefox, en ik vin het een hele mooie scooter. Kijk maar een keer naar http://www.50cc.nl kijk daar maar ff naar de firefox, die zijn best wel mooi.
of op www.scooter.boogolinks.nl en zoek daar op de scooter eigenaar malaguti firefox met de naam chris, die scooter is van mij.

zeg ff wat je d'r van vind, alvast bedankt
__________________
Shoutless, perform, like water. You put water into a cup,it becomes the cup. Water can crash or can flow, Be water my Friend :)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 00:02
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
louis84 schreef:

zeg ff wat je d'r van vind, alvast bedankt
ik vond mijn firefox mooier..

en als je een mhr 70 hebt, koop dan ook een uitlaat die daarbij past, als een mhr team 2000 uitlaat. die zijn mooi, mooi geluid, en prima prestaties, zeker op een mhr cilinder.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 09:29
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
zozo hele mooie scooter hoor, een vriend van mij heeft ook een firefox en ze rijden inderdaad heel lekker, maar toch hou ik me bij me runner, heb em al besteld bij fred(je ken fred motoren wel he) mzzzzl
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 10:53
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Runner is een heel goede keus hoor, veel plezier d'r mee, ik wilde dat ik zo'n mooie scooter had, maar jah ik moet het me een Yamaha Neo's doen...

Maar ik heb ook een auto, Volkswagen Golf Cabrio om ff te patsen, en daar heb ik meer plezier van...
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2002, 20:16
SuperS
SuperS is offline
gillera dna das nou zo'n bietje de kruising tussen 'n scooter en 'n rs... weet niet wat 't moet koste..... maar 'k ken iemand die heeft zo'n vette pijp met 2 dempers... met dat dingetje moet je langzaam optrekke anders gaat 't voorwiel vet de lucht in strak he....
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:15
DanTheMan
DanTheMan is offline
Aloha! runner is idd de beste keuze. heeft nl ideale wegligging en bochtenwerk is ook top vanwege tank in het midden. en grote tank dus is ook handig. je heb ook beenverwarmers en piaggio blijft natuurlijk kwalitatief rulen boven aprilia. jammer dat ze niet die ouwe 50 cc tjes van piaggio derin trappen zoals ze eerst in die runners deden die waren nl origineel al snel. 1 pk meer. en voor een scooter is dat vrij pittig. maat van me toen had yasuni deronder geknalt en ander sproeiertje en hoppa 105. sjah kijk dat red je niet meer met dit blok. maar ja regels regels regels :-(. maar goed verneuk der niet teveel geld aan denk aan je auto. goed later en veel plezier dermee
__________________
2 meter bier en gillen van plezier!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 08:26
ick
ick is offline
Citaat:
DanTheMan schreef:
Aloha! runner is idd de beste keuze. heeft nl ideale wegligging en bochtenwerk is ook top vanwege tank in het midden. en grote tank dus is ook handig. je heb ook beenverwarmers en piaggio blijft natuurlijk kwalitatief rulen boven aprilia. jammer dat ze niet die ouwe 50 cc tjes van piaggio derin trappen zoals ze eerst in die runners deden die waren nl origineel al snel. 1 pk meer. en voor een scooter is dat vrij pittig. maat van me toen had yasuni deronder geknalt en ander sproeiertje en hoppa 105. sjah kijk dat red je niet meer met dit blok. maar ja regels regels regels :-(. maar goed verneuk der niet teveel geld aan denk aan je auto. goed later en veel plezier dermee
TIP voor nieuwe runner, cylinder = begrenst... 2 opties de snelle (kop 2 mm afdraaien en opvullen met 2 mm voetpakkingen) en de betere (LATEN TUNEN (poorten 2 mm omhoog met z'n allen, uitlaatpoort liever nog iets meer)

suc6
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 11:05
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:

kop 2 mm afdraaien en opvullen met 2 mm voetpakkingen
*is niet zo'n fan van dit soort beunhaas oplossingen*

Koop liever meteen een goede cilinder..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 11:27
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik dacht dat die nieuwe runners geen cilinder begrenzing meer hadden...
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:37
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
sjonge sjonge als ik dit zo allemaal lees, dan kan ik echt haast niet meer wachten, maar moet nog tot 13 mei wachten, maar dan moet ik wel me certificaat in 1x halen.. 10 mei wordt ik 16. Ik heb gisteren nog ff op een runner gereden van een vriend van mij, en die had een yasuni uitlaat maar voor de rest weet ik niet wattie er aan gedaan had, maar dat ding trok op als een gek, echt machtig zo´n runner.
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:52
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Jah zolang je maar normaal rijd, dan houd je hem ook langer heel...
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2002, 18:17
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
heej jongens,
bedankt voor al jullie opmerkingen en ervaringen. Ik ben vanmiddag teruggegaan naar fred motoren(Rotterdam) en heb daar nog ff op die runner gezeten, en hij was gewoon perfect. Dus hebben we em eigenlijk gelijk besteld. 10 mei ben ik jarig en 13 mei voor me certificaat. Maar gelukkig krijg ik em precies op me verjaardag . mzzzzl allemaal!!
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 06:07
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:


*is niet zo'n fan van dit soort beunhaas oplossingen*

Koop liever meteen een goede cilinder..

Genesis
da's idd. beter, maja, niet iedereen is zo rijk
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 06:08
ick
ick is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ik dacht dat die nieuwe runners geen cilinder begrenzing meer hadden...
de nieuwe runners hebben dat juist WEL.... tegen opvoeren.... scoots worden steeds ernstriger begrenst
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 06:10
ick
ick is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Jah zolang je maar normaal rijd, dan houd je hem ook langer heel...
*AGREE*

liever wat minder stoer als 't ziekenhuis in!

ik beken... ik rijd de hard, misschien wel veel te hard ook, maar ik rijd naar mijn ideej stukke veiliger als die yuppen van 16 die hun scoot hebben om snel overal te komen...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 09:48
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
wat heb je voor scooter dan ? en hoe oud ben je dan.
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 11:29
ick
ick is offline
Citaat:
Forza_Vak X schreef:
wat heb je voor scooter dan ? en hoe oud ben je dan.
ikke? ik heb 'n *binnekort bloedjesnelle* Zip SP, ben net 17... maar geen Yup... en als ik al yup ben ben ik 'n nadenkende yup....

ik kan misschien wel 73, maar ik rijd gewoon tussen de auto's mee waar dat nodig is... natuurlijk ros ik 'm ook wel'ns op top binne de bebouwde kom, maar enkel als ik zie dat 't kan (rustig en ver genoeg vooruit kijken)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 11:52
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik krijg met mijn scoot niet de tijd om hem naar z'n top te trekken, zijn top is met wind mee 70 km/h, en dat duurt wel een minuut of 2/3 ofzo...

Yamaha heeft trouwens ook een nieuwe scoot nu, de Jog.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 02:49
ick
ick is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ik krijg met mijn scoot niet de tijd om hem naar z'n top te trekken, zijn top is met wind mee 70 km/h, en dat duurt wel een minuut of 2/3 ofzo...

Yamaha heeft trouwens ook een nieuwe scoot nu, de Jog.
Jog = 'n rox-neos

echt kruising van die 2, neos, met beetje de looks van de rox, 't rijgedrag van 'n rox, 't sloom trekken van 'n neos (standaard) en de vrouwelijke uitstraling van 't dinv gan de neos....

ziet der wel cool uit, maar ik zou liever 'n meid derop zien rijden als mezelf
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 02:51
ick
ick is offline
enne niet naar z'n top kunnen trekken? leen 'm aan mij uit ipv. aan je fietsenmaker.... fietsemakers kunne niet afstellen

mijn ouwwe scoot ging met NEXT van technigass "maar" 60 - 65 (digitaal gemeten zoals gewoonlijk) maar 8 seconden en hij zat op top (dit is dus vanaf dattie gaat rijden (koppeling aangrijpt) 't stukkie stationair -> rijden doorde wel fftjes, koppeling greep zoo laat aan, wel cool
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hulp bij keuze nieuwe studie!?! (Huidige HBO opleiding Werktuigbouwkunde voltooid)
sayang1991
4 29-01-2013 08:40
Werk, Geld & Recht Mijn moeder maakt me gek
melodie23
31 30-08-2010 10:12
Software & Hardware [Digicam] Goede keuze voor beginner?
Doodle!
8 08-06-2004 16:54
Werk, Geld & Recht Scooter Or NoScooter
Rhaa.N'eeH
71 15-07-2003 21:02
Liefde & Relatie ik mis hem zo..
devilcat
74 23-10-2002 21:27
ARTistiek Waan Zin
drama
2 29-09-2001 20:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.