Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2003, 09:10
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Okay,

Ik maak dus geen grapje, maar heb hier ff een vraag over.

Mijn moeder heeft een versleten heup, en nu hoorden we van een kennis van me moeder dat er dus iemand naar engeland is geweest, om het kraakbeen tussen het heupgewricht (wat er bij mn moeder dus niet meer zit) te vervangen door siliconenimplantaten.

Nu heb ik al op internet gezocht, maar kan niks vinden over deze methode, en welke dokter hier mee bezig is, en waar het bijv. is in engeland.

Nu is dus de vraag:

Weet iemand hier wat van?
Weet je misschien een naam van een dokter die zich hiermee bezig houd, of in welke plaats in Engeland ze dit doen?

De enige aanwijzing die wij hebben is dus dat het in engeland was, en dat het een indische dokter was die Boelyerath o.i.d. heet.
Ik weet dus niet zeker of de naam goed is geschreven.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 09:26
@pie
@pie is offline
Citaat:
gothicassie schreef op 23-09-2003 @ 10:10:
Nu is dus de vraag:

Weet iemand hier wat van?
Weet je misschien een naam van een dokter die zich hiermee bezig houd, of in welke plaats in Engeland ze dit doen?

De enige aanwijzing die wij hebben is dus dat het in engeland was, en dat het een indische dokter was die Boelyerath o.i.d. heet.
Ik weet dus niet zeker of de naam goed is geschreven.
bedoel je niet de vervanging van het gewricht door een kunstmatig gewricht)?



'gewoon' siliconen tussen een gewricht doen lijkt me niet echt realistisch, zou net zoals olie in een motor werken denk ik (en dus regelmatig bijgevuld moeten worden..)

zou goed kunnen dat ik echt kant noch wal raak hoor!
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 09:35
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Nee, mn moeder wil dus dr heup niet laten vervangen.

Je weet niet of het helemaal goed komt, de een zie je met een stok lopen en de ander flierefluit weer door het leven.

Verder wordt een kunstheup nooit iets van je eigen lichaam, en hou je moeite met trap lopen.

Mn moeder wilde eerst wel, maar nu heeft ze hiervan gehoord, en wil ze dat doen.
Kweet ook nie precies hoe het allemaal in zn werk gaat, maar kheb geprobeerd globaal te beschrijven.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 09:37
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Ik denk dat je meer bereikt door een arts oid te bellen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 09:40
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Das juist het probleem, hier in Nl. weten ze er nog nie veel over en onze huisarts staat er totaal niet voor open (tis toch een soort van alternatieve geneeswijze).

En in t ziekenhuis is het precies hetzelfde liedje.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 20:44
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
gothicassie schreef op 26-09-2003 @ 10:35:
Nee, mn moeder wil dus dr heup niet laten vervangen.

Je weet niet of het helemaal goed komt, de een zie je met een stok lopen en de ander flierefluit weer door het leven.

Verder wordt een kunstheup nooit iets van je eigen lichaam, en hou je moeite met trap lopen.

Mn moeder wilde eerst wel, maar nu heeft ze hiervan gehoord, en wil ze dat doen.
Kweet ook nie precies hoe het allemaal in zn werk gaat, maar kheb geprobeerd globaal te beschrijven.
.


Mijn groetmoeder heeft 2 valse heupen, ze loopt perfect trap, heeft nerges last van, en het enige dat ze niet meer kan is van een springplank het water induiken , en ze is 71 jaar...
Heb nog ni veel gevallen gehoord waar het misloopt hoor, ik denk dat je VEEL meer risico loopt door die siliconen
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 08:27
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Nou, veel kennissen van mn moeder hebben ook 1 of 2 nieuwe heupen en die lopen juist met stokken en moeten hun been bijtrekken bij traplopen.

Ik denk zelf dat je juist minder risico loopt met siliconen in je heup, een andere kennis van ons (die werkt in de horeca) heft dit gedaan en kan gewoon weer werken.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.