Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2006, 13:30
Kurk
Morgen heb ik een franse mondeling, en die leraar heeft de toets alvast gestuurd via e-mail om ons te helpen.
Nu heb ik een aantal zinnen die goed 'vertaald' moeten worden naar het Frans.

Wie helpt mij?

'Ik kom uit Nederland en spreek nog niet zo goed Frans.'
'Ik bel naar aanleiding van een advertentie in de Courrier Picard.'

- Vraag of je met mevrouw kunt spreken.

- Je groet en je vraagt of de kamer die in de advertentie wordt aangeboden nog vrij is.

- Zeg waarom je een kamer zoekt: je gaat een jaar studeren aan de Ecole Supérieure Art et Design. Vraag of dat ver is.

- Je wilt graag weten hoe groot de kamer is en hoe de kamer is gesitueerd.

- Vraag of er een eigen douche en wc bij de kamer zijn.

- Omdat de studie pas in september begint, vraag je of het mogelijk is de kamer te huren vanaf 1 september.

- Zeg dat het jammer is maar dat je de kamer toch graag wilt bekijken. Vraag of dat over twee weken kan, dan ben je in Amiens.

- Noem een datum en een tijdstip en vraag of dat uitkomt.

===========================================

Je hebt de volgende advertentie gelezen in de Courrier Picard:
RECHERCHE JF (sérieuses références) pr garde 2 enfants + ménage, Paris 17, logée, chambre indépendante. Tél. 06.07.19.84.65
Omdat je een jaartje in Parijs wilt werken en wonen, bel je het nummer. Jij hebt rol B, je gesprekspartner rol A.

B1 Je hoort ‘Allô’ en je vraagt of je het telefoonnummer dat in de advertentie genoemd wordt, aan de lijn hebt.

B2 Zeg wie je bent en dat je belt naar aanleiding van de advertentie in de Courrier Picard.

B3 Vraag of het een probleem zou zijn een buitenlandse in dienst te nemen.

B4 Zeg dat je sinds vijf jaar op school Frans hebt en dat Frans je beste vak is.

B5 Vermeld dat je twee middagen per week past op de kinderen van de lerares Frans. Dat zijn kinderen van 3 en 5 jaar.

B6 Zeg dat je lerares vast wel referenties wil geven. Zij heeft je gestimuleerd een jaar naar Frankrijk te gaan.

B7 Ook dat is geen probleem. Je bent gewend thuis te helpen. Vraag om informatie over de kamer.

B8 Een ‘chambre de bonne’. Je kent het woord niet en je vraagt wat het betekent.

B9 Informeer naar de beloning voor het werk.

B10 Vertel dat je het wel aanstaat en dat je graag een afspraak wilt maken om de kinderen te ontmoeten en de kamer te zien. Zeg dat je deze week nog in Frankrijk bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2006, 15:24
Verwijderd
Probeer het eerst eens zelf, dan zijn er vast mensen die ze voor je na willen kijken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 15:45
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Kurk schreef op 06-06-2006 @ 14:30 :

B4 Zeg dat je sinds vijf jaar op school Frans hebt en dat Frans je beste vak is.
roflol

Depuis cinq ans, j'entends des cours de Francais a mon école. Le Francais est mon meilleur sujet.

Over de tweede zin ben ik niet helemaal zeker. Succes!
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 20:07
Kurk
Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Is mijn Franse mondeling zo correct?
Saraap
3 10-04-2013 10:41
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Mondeling Frans!
German001
0 05-06-2010 17:42
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans mondeling
IrmZjeuh
15 12-07-2005 12:02
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen mondeling grondwet
Man16
1 01-06-2005 20:27
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie mondeling grondwet
Man16
4 01-06-2005 19:43
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans mondeling
1 06-06-2001 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.