Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2006, 13:40
cam-boy18
cam-boy18 is offline
hey,

over een tijdje ga ik waarsvhijnelijk een kroeg openen in Den Haag ,
alles heb ik al voor zovere kunnen regelen alleen ben ik benieuwd wat volgens jullie goeie ideen zijn .....

ik zat zelf een beetje te denken aan een australian sportsbar met live football enzo

beetje in deze trend ''zie link''


maar wie heeft er nog meer

- tips

-ideen

-en een leuke naam liefst een beetje typisch australies .

ik ben benieuwd wat er in jullie grijzen hersen massa's rond zweeft alvast bedankt.
Kangaroos
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2006, 13:50
belli
belli is offline
ik vind thema kroegen irritant.
maarja. dat ben ik.
van mij moet een kroeg gewoon tjil zijn, beetje rustig in gericht, en niet al te duur. verder moeten de stoelen/krukken goed zitten!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 14:37
Verwijderd
ik zou mezelf eerst eens afvragen: 'past dit thuis in Den-Haag?''Wat voor soort publiek wil ik trekken?'

ik denk persoonlijk niet dat een australian sports bar zal aanslaan, maar dat ben ik.

kzou eerst een research gaan doen naar de mogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 16:10
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
er zullen niet veel jonge dames in zo'n kroeg komen, waardoor de jonge heren ook wegblijven en zo wordt het zo'n ouwelullenbar.
Indd. themabarren zijn irritant, hou dan thema-avonden ofzo. Een cafe moet niet te overdreven zijn, maar gewoon een gezellige sfeer uitstralen. Je trekt zo ook veel makkelijker mensen imo.

ow en ik zou gewoon een lekker nederlandse naam kiezen, die gezellig klinkt, we zijn ten slotte in nederland.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 16:38
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ga eens in Breda kijken bij de Walkabout, een kroeg volledig ingericht in Ozzy style. Als je dat echt als thema wilt nemen zou ik hier gewoon eens gaan kijken.

Leuke kroeg met veel jong volk en overdag kan je er ook eten geloof ik.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 17:22
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
jah eten erbij zou wel chill zijn. en geen thema voor altijd maar gewoon thema avonden houden. bijvoorbeeld mannendagen ( waar mannen korting krijgen op drank) en vrouwendagen (waar natuurlijk de vrouwen korting krijgen op drank) EK /WK thema (voor langere periode)
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 12:41
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ik zou Hip-Hop thema, je café inrichten
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 13:08
Mariekje*
Mariekje* is offline
Thema kroegen vind ik persoonlijk altijd erg irritant. Je beperkt je doelgroep erg, en zeker in Den Haag denk ik. Als je werkt met thema-avonden maak jij je doelgroep een heel stuk breder, en zullen mensen waarschijnlijk nog wel een keertje langskomen als ze het naar hun zin hebben gehad,ook op avonden die hun eigenlijk iets minder aanspreken...

Ik denk dat het wijs is om jezelf enige dingetjes af te vragen:
- In hoeverre is het haalbaar?
- Voor welke doelgroep is het bestemd?
- Is er genoeg animo voor het thema dat ik gekozen heb?
- In hoeverre presenteer ik iets nieuws, en is het interessant?
- Doe ik er niet verstandiger aan om te werken met zogenoemde thema-avondjes?

Etc.

Verder vind ik zelf een rustig interieur belangrijk, zonder al teveel poespas. Relaxte banken en/of krukken, goede geluidsinstallatie - ben de laatste tijd heel wat geruis, gepiep en schelheid tegengekomen - reeële prijzen, gezelligheid - iets gangbaars wat veel mensen aanspreekt om naar binnen te lopen - en oh, Nederlandse kroeg-namen de gekste!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 13:53
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik denk dat een thema kroeg niks afdoet aan het publiek wat je trekt... lijkt me niet dat een australische sportsbar je doelgroep sterk beperkt... er zijn toch bijna geen mensen die ergens niet naar binnen willen omdat het een australische uitstraling heeft ofzo.. of je moet het té overdreven doen.
in doetinchem is een 'cubaanse' kroeg/eetcafé en die loopt supergoed. (www.havana-doetinchem.nl). er is trouwens ook een australisch restaurant en die heet 'down-under'.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 15:39
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Een vriendin van mij en ikzelf hebben al best een lange tijd de gedachte om een ierse pub te openen.. maar natuurlijk is het alleen maar een gedachte, en we weten niet eens of we daar een bepaalde studie of iets voor moeten doen..? Weet iemand dat?
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 23:34
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
een studie om een kroeg te openen hoeft niet gelukkig ... alleen moet je er geld voor hebben, en een bank komt niet zomaar met geld als je geen goed plan hebt.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 09:09
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Dat wordt dus veel werken en sparen Bedankt!
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 09:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Hulk schreef op 03-04-2006 @ 00:34 :
een studie om een kroeg te openen hoeft niet gelukkig ... alleen moet je er geld voor hebben, en een bank komt niet zomaar met geld als je geen goed plan hebt.
En horeca en hygiene diploma's hebben, het is niet zo dat je zomaar wat kunt openen ofzo
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 09:58
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Kun je van die horeca en hygiene diploma's zonder hotelschool of horeca-ding krijgen?
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 10:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-04-2006 @ 10:52 :
En horeca en hygiene diploma's hebben, het is niet zo dat je zomaar wat kunt openen ofzo
Niet verplicht
Je kunt in feite zo voor jezelf beginnen zonder enige opleiding, als je maar een goed plan hebt (wat erg moeilijk is zonder opleiding). Zolang je maar iemand in dienst neemt die wel de benodigde diploma's heeft.
Ok, het is natuurlijk wel makkelijk als je zelf ook in je eigen kroeg zou mogen werken, maar niet verplicht
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 10:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Antubis schreef op 03-04-2006 @ 10:58 :
Kun je van die horeca en hygiene diploma's zonder hotelschool of horeca-ding krijgen?
Tja.. het zou handig zijn als je iets van HOV (horeca ondernemings vaardigheden) zou hebben.
Dat is een cursusje van een maand ofzo.
Verder kun je je sociale hygiene hier in een week tijd halen.
Zoals ik eerder al zei, het is niet verplicht, maar wel verdomde handig
Als je echt serieus iets voor jezelf wilt beginnen zou ik toch aanraden er een echte opleiding voor te doen.
Daar zit dan meteen alles bij, marketing, management, een beetje recht, hygiene, stage waar je wat ervaring op kunt doen etc.
En je leert een ondernemingsplan te schrijven, wat erg belangrijk is wil je een lening krijgen van de bank, die zul je er echt van moeten overtuigen dat jouw bedrijf een goede kans van slagen heeft.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 14:16
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Oke.. Nou dan denken we er nog ff over na. Het was eigenlijk gewoon een brainstorm met een vriendin van me. En ik was eigenlijk niet van plan om zo'n opleiding te doen. Dus.. we zien het wel..
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 23:32
cam-boy18
cam-boy18 is offline
[QUOTE]Antubis schreef op 02-04-2006 @ 16:39 :
Een vriendin van mij en ikzelf hebben al best een lange tijd de gedachte om een ierse pub te openen.. maar natuurlijk is het alleen maar een gedachte, en we weten niet eens of we daar een bepaalde studie of iets voor moeten doen..? Weet iemand dat? [/QUOTE

Ligt eraan hoe oud je vriendin is , je moet namelijk 23 jaar zijn om een cursus/vergunning te krijgen in mij geval staat het op mijn vaders naam.

en ja ik heb mijzelf ook al een beetje bedacht mischien is het beter als ik gewoon een sfeervolle zuid amerikaanse bar van maak 4 min er vandaan zit een club/bar/restaurant de havana en kan ik daar mischien ook wat mensen van mee pikken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-04-2006, 08:22
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
We zijn beide 17.. Dus dat duurt nog wel even.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 10:57
Verwijderd
Citaat:
cam-boy18 schreef op 28-03-2006 @ 14:40 :
hey,

over een tijdje ga ik waarsvhijnelijk een kroeg openen in Den Haag ,
alles heb ik al voor zovere kunnen regelen alleen ben ik benieuwd wat volgens jullie goeie ideen zijn .....

ik zat zelf een beetje te denken aan een australian sportsbar met live football enzo

beetje in deze trend ''zie link''


maar wie heeft er nog meer

- tips

-ideen




Heinenken schenken GEEN Oranjeboom of Amstel

-en een leuke naam liefst een beetje typisch australies .

ik ben benieuwd wat er in jullie grijzen hersen massa's rond zweeft alvast bedankt.
Kangaroos
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 12:58
MB
Avatar van MB
MB is offline
Als hij een lekker bier wilt schenken moet hij Brand schenken. Maar volgens mij zijn dat dingen waar hij zich later zorgen over moet gaan maken

Weet je wat je ook kan doen? Ik kwam pas op mijn huizenjacht een hele grote discotheek met 3 zalen erbij tegen ergens in Duitsland (ik geloof 400 km ten oosten van Arnhem ofzo) met een mooi huis erachter om in te wonen voor maar 175.000 euro. Geen geld
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 14:40
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MicheltjeAjax schreef op 10-04-2006 @ 11:57 :
Heinenken schenken GEEN Oranjeboom of Amstel
Wat die schenkt is van latere zorg je kan ook proberen om niet an die wurgcontracten met brouwers aan te gaan en verschillende merken te schenken.
Sommige mensen blijven weg omdat er b.v. Grolsch geschonken word in een cafe/kroeg. Grolsch is kopppijn bier namelijk .
En amstel en heineken zit echt weinig verschil in zeker uit de tap ik drink het zelf beide.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 10-04-2006 om 14:42.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 18:35
Verwijderd
Amstel is eigendom van Heineken.
Grolsch dat is pas smerig..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 21:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-04-2006 @ 15:40 :
je kan ook proberen om niet an die wurgcontracten met brouwers aan te gaan en verschillende merken te schenken.
Dat is erg lastig om te doen
Vooral duur, en dus niet aantrekkelijk voor een ondernemer.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 21:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-04-2006 @ 22:39 :
Dat is erg lastig om te doen
Vooral duur, en dus niet aantrekkelijk voor een ondernemer.
Als je daardoor meer klanten trekt kan het opzich aantrekkelijk zijn. Je zou er resource voor moeten doen.

Misschien in de kroeg flesje schenken (minder lekker en minder handig) maar het schijnt dat kroegen (incl statiegeld) meer moeten betalen dan 12 euro voor 7 liter bier. Maar ben het met je eens (voordat iemand het zegt) flesjes in een kroeg.......
Nee is ook niet echt een succes
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2006, 10:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Het is inderdaad bepaalde zaken tegen elkaar afwegen.
Maar als het echt zo'n succesformule zou zijn zou het al lang bestaan denk ik
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 11:55
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-04-2006 @ 22:42 :
maar het schijnt dat kroegen (incl statiegeld) meer moeten betalen dan 12 euro voor 7 liter bier.
Een fust van 50 liter kost ongeveer 90 euro inkoop
Hoe kom je aan eenheden (en prijzen) van 7 liter?

De meeste kroegen hebben een grote biertank, dat scheelt ook weer aantapverlies.

Laatst gewijzigd op 11-04-2006 om 11:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wat wil jij 'later' worden?
YelloW
159 13-02-2014 19:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De strijd tegen roken (II)
hhendrikxx
450 11-06-2007 16:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De strijd tegen roken
perfectme
500 25-04-2007 14:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: roken in restaurants enz. moet verboden worden
ninie
462 28-06-2004 23:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Roken verbieden!
Python
65 18-02-2002 10:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.