Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2004, 11:34
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd vaak dat ik 's nachts ontzettende oorpijn heb. Overdag heb ik wel een beetje last, maar niet zo erg. Volgens mij komt het door dat ik op een bepaalde manier lig oid, maar hoe kan dat er dan voor zorgen dat ik pijn IN m'n oor krijg? (Wanneer het pijn aan m'n oor zou zijn, dan zou ik dat verkeerd liggen zelf logischer vinden (bv. je oor 'dubbel gevouwen' oid)).

Iemand die het herkend en/of weet waardoor het kan komen en/of weet hoe ik het kan voorkomen?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 11:47
Verwijderd
Ik weet wel dat mijn zusje dit vroeger ook had en dat die nu buisjes heeft. Maar ik weet niet of dat bij jou ook zou moeten.
Heb je pijn aan allebei je oren of aan eentje? En heb je het dan speciaal als je op dat oor hebt gelegen?
Als je het gewoon zonder echt een aanwijsbare oorzaak hebt, zou ik gewoon een keer langs de KNO-arts gaan. Ik denk dat het toch iets met je oor zelf is als ik het zo lees, maar dat zal hij best kunnen beoordelen.
Ik weet niet meer of je daar gelijk heen kunt of dat je doorverwezen moet worden door de huisarts Maar omdat je klacht echt specifiek je oren is, zal het waarschijnlijk geen probleem zijn. Succes
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 11:53
Verwijderd
Eén oor. Ik weet niet wat ik 's nachts doe, maar volgens mij lig ik wel vaak op dat oor. (iig vaak op m'n rechterzij, zo val ik iig meestal in slaap)

Om naar een KNO-arts te gaan, moet je volgens mij idd door verwezen worden...ik kijk het nog wel even aan, want zwemmen 'mag' niet met buisjes (of met van die 'stop'-dingen in je oren, maar je mag niet onder water en weet ik het, geloof ik).

Als het niet ophoudt, dan ga ik sowieso wel ff langs de huisarts idd.

Dank je wel voor je reply.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2004 @ 12:53:
Eén oor. Ik weet niet wat ik 's nachts doe, maar volgens mij lig ik wel vaak op dat oor. (iig vaak op m'n rechterzij, zo val ik iig meestal in slaap)

Om naar een KNO-arts te gaan, moet je volgens mij idd door verwezen worden...ik kijk het nog wel even aan, want zwemmen 'mag' niet met buisjes (of met van die 'stop'-dingen in je oren, maar je mag niet onder water en weet ik het, geloof ik).

Als het niet ophoudt, dan ga ik sowieso wel ff langs de huisarts idd.

Dank je wel voor je reply.
Ik heb het even gevraagd aan m'n moeder en je moet inderdaad doorverwezen worden. Maar nogmaals: met jouw klachten moet dat niet moeilijk zijn.

Je mag trouwens gewoon zwemmen en zelfs onderwater zwemmen, als je niet 'alleen maar' onder water bent. Je mag dus best kopje onder ofzo of met je oren in het water komen. Tenminste: m'n zusje mag het gewoon. Zij heeft nog nooit van die rare dopjes in moeten doen. Ze heeft haar 3 zwemdiploma's met buisjes gehaald, en daar moest ze ook onderwater voor zwemmen

En asjeblieft
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:07
Verwijderd
Ik waterpolo en dan wil je wel eens lang onder water zitten ed en ik wil ook nog een keer gaan duiken. Maar misschien is dat met die dopjes enz. al achterhaald oid. En misschien is het iets anders, kan ook nog. Wanneer het niet ophoudt, zal ik idd een keer langs de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:10
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2004 @ 13:07:
Ik waterpolo en dan wil je wel eens lang onder water zitten ed en ik wil ook nog een keer gaan duiken. Maar misschien is dat met die dopjes enz. al achterhaald oid. En misschien is het iets anders, kan ook nog. Wanneer het niet ophoudt, zal ik idd een keer langs de huisarts gaan.
Leonie ,
als je je oren dicht drukt met je vingers wordt de pijn dan erger of minder erg ??

en .. als je duikt/onder water zwemt NOOIT oordopjes gebruiken .. is echt gevaarlijk !!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Zweepje schreef op 16-01-2004 @ 13:10:
Leonie ,
als je je oren dicht drukt met je vingers wordt de pijn dan erger of minder erg ??
Ligt er aan hoe hard ik druk.

Ik voel het meer, maar het wordt niet veel erger. Als ik dat 's nachts doe, als ik zoveel pijn hebt, dan wordt het wel veel erger (volgens mij), ik kan er dan ook niet op liggen.

Citaat:
en .. als je duikt/onder water zwemt NOOIT oordopjes gebruiken .. is echt gevaarlijk !!!
Ik heb geen oordopjes, lieve schat. En als ik ze ooit zal krijgen, dan zullen ze me dat ook vast wel vertellen, denk je niet?


De pijn is btw niet constant aanwezig (dus bv. de ene dag wel en de andere niet en ook niet elke nacht en overdag de ene keer erger dan de andere keer)...dat maakt ook dat ik zo iets heb van 'is het nou wel of niet iets?'.

Laatst gewijzigd op 16-01-2004 om 12:18.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:18
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2004 @ 13:12:
Ligt er aan hoe hard ik druk.

Ik voel het meer, maar het wordt niet veel erger. Als ik dat 's nachts doe, als ik zoveel pijn hebt, dan wordt het wel veel erger (volgens mij), ik kan er dan ook niet op liggen.
zou ik eens laten kijken of je geen oor ontsteking hebt..


Citaat:

Ik heb geen oordopjes, lieve schat. En als ik ze ooit zal krijgen, dan zullen ze me dat ook vast wel vertellen, denk je niet?
hmmja .... goed bedoelde waarschuwing
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Zweepje schreef op 16-01-2004 @ 13:18:
zou ik eens laten kijken of je geen oor ontsteking hebt..
Dan heb je toch constant pijn? ('k heb er nog iets aan toegevoegd )

Citaat:
hmmja .... goed bedoelde waarschuwing
Dank u.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:25
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2004 @ 13:19:
Dan heb je toch constant pijn? ('k heb er nog iets aan toegevoegd )


Dank u.
hmmja .. als je oorpijn hebt van iets anders ( meestal overdruk )
dan wordt de pijn veel minder als je je oren dicht drukt.. en vaak voel je dan even iets steken als je ze weer los laat ..

anders moet je eens proberen te gapen of te slikken als je oorpijn hebt.. glaasje water drinken ofzo .. als dat niet helpt .. ff naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:57
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het lijkt mij alsof er wat 'rotzooi' in je oor zit, wat als je gaat liggen een bepaalde kant op zakt en daardoor dan de pijn veroorzaakt. Inderdaad eventjes naar de huisarts gaan, misschien dat het zo opgelost is met druppels o.i.d.

En om even mijn kennis wat betreft buisjes en zwemmen te delen (wat dus niet wil zeggen dat het altijd zo moet zijn, maar zo was het bij mij, ik heb 2x buisjes gehad):
De ene keer had ik zoveel risico op oorontstekingen dat ik een hele tijd niet heb mogen zwemmen, douchen en dergelijke mocht natuurlijk wel , maar dan wel zorgen dat er niet teveel water in mijn oren kwam.
De andere keer mocht ik wel zwemmen, maar dan met 'oordopjes' in. Dat zijn speciaal aangemeten dingetjes van een soort rubberachtige klei, die precies passen bij de vorm van je oor. Ze zijn speciaal gemaakt voor mensen met buisjes om mee te kunnen zwemmen, zodat je dan wel een tijdje onder water mag zijn. Je moet dan natuurlijk niet té diep onder water gaan (tot een meter of 2,5 mag, geloof ik), maar verder is het echt niet gevaarlijk, anders zouden ze dat vast niet aanmeten bij zo ontzettend veel kinderen.
Het ligt aan je vatbaarheid voor oorontstekingen of je KNO-arts zegt dat je ook wel zonder mag zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:25
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2004 @ 13:19:
Dan heb je toch constant pijn? ('k heb er nog iets aan toegevoegd )


Dank u.
Bij oorontsteking hopef je niet constant pijn te hebben. Zeker in het begin niet.
Wat ik wel weet met mijn veel te grote ervaring aan oorontstekingen, is dat het 's nachts altijd 10 keer zo erg is.

Ga is langs je huisarts.. aan oorontsteking kan ie weinig doen eventueel druppeltjes geven ofzo, maar als er vuil in zit is het handig om dat weg te laten spuiten oid...
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Op je tongbijten en daardoor oorpijn krijgen?
I love stars
12 26-07-2005 20:51
Lichaam & Gezondheid begin van oorpijn, mag ik nu al oordruppelsnemen?
QueenOfTheBongo
4 14-09-2004 17:00
Lichaam & Gezondheid Oorpijn..
Ingetjuhh
6 26-01-2004 19:03
Lichaam & Gezondheid oorpijn
ssjpan
2 02-06-2003 18:33
Lichaam & Gezondheid Oorpijn [2]
Diovai
4 14-03-2003 17:36
Lichaam & Gezondheid Oorpijn..
Deliveran©e
5 14-03-2003 12:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.