Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2004, 10:48
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Ik heb sinds een week geen internet meer thuis. Erg vervelend natuurlijk.

Mijn pc draait op Xp, en gaf een error ‘een van de netwerkkabels is niet aangesloten’. Ik alles gecontroleerd, maar de kabels zaten er goed in. Bij chello zeiden ze dat mijn modem gewoon contact heeft met chello, dus dat het daar niet aan ligt. De modem zelf heeft inderdaad gewoon nog alle lichtjes branden, die er normaal ook branden.

Toen dacht ik dat het aan de netwerkkabel zou liggen. Twee andere netwerkkabels geprobeerd, maar dit was niet het probleem.

Dan zou het probleem wel bij mn netwerkkaart liggen, dacht ik. Ik had twee andere van een vriend geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Ze vroegen allemaal om software (die ik er dus niet bij had).

Gisteren heb ik een nieuwe netwerkkaart gekocht. Ook deze doet het niet. Als ik de installatiesoftware wil installeren, dan krijg ik een error ‘no lan board found’. Het gekke was trouwens ook dat de computer helemaal niet aangaf dat er nieuwe hardware was gedetecteerd, terwijl er toch echt een andere netwerkkaart in zat (in een ander PCI slot dan waar de originele in zat)
Heb de pc overnieuw gestart zonder netwerkkaart, en de oude uit apparaatbeheer verwijderd. De pc weer opnieuw gestart, nieuwe netwerkkaart erin, en proberen te installeren.
Weer geen melding van ‘nieuwe hardware gevonden’. Weer dezelfde error ‘no lan board found’.

Nu komt het allergekste. Ik liet mn pc zoeken naar nieuwe netwerkkaarten. Toen vond hij mijn oude netwerkkaart, die volgens mijn pc correct werkte en zich in PCI slot 2 bevond. Dat is erg raar, aangezien mijn oude netwerkkaart toen niet in mijn pc zat, en al helemaal niet in PCI slot 2. Mijn nieuwe netwerkkaart zat toen ook niet in slot 2 –slot 2 was leeg.

Wat is hier aan de hand? Waarom onthoudt mijn pc mijn oude netwerkkaart, en vindt hij mijn nieuwe niet?
Iemand enig idee? Kan iemand mij hiermee helpen?
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2004, 05:25
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm, post je computerconfiguratie eens en de chipsets van beide netwerkkaarten. Bijvoorbeeld Realtek: RL8139C.

En zie je nou nog netwerkkaarten in je device manager? (Windowskey+Pause/Break, 3e tabblad en daar Device Manager of Apparaatbeheer).
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 10:23
Verwijderd
Als je dat soort vage problemen hebt kun je het beste beginnen met het helemaal uithalen van de ouwe configuratie. Dus alle netwerkkaarten eruit, alles uninstallen en eventueel met een regcleaner alle meuk uit de registry halen. Dan PC uitzetten, stroom eraf, kaartje erin, evt. vantevoren PnP-bios data resetten. Als het dan nóg niet wil is je PCI-slot brak.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 10:32
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
bekend probleem bij chello, veel kaarten werken niet.. 3com kaart werkt hoogst waarschijnlijk wel. die gaven ze d'r vroeger ook bij..

hoe ik er achter kwam? ex medewerker vertelde het mij
waarom ze het niet meteen vertellen? dunno..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:36
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Ik heb nog niet zoveel te maken met chello als mijn pc de nieuwe netwerkkaart niet herkend, lijkt mij.
Ik zit aan formateren te denken..
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.