Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2010, 20:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Volgend jaar ga ik een lang weekend naar Brussel met een vriendin en ik ben op zoek naar hotel ervaringen.

Wat we zoeken:
- Niet al te luxe hotel. We zoeken iets wat niet te duur is, dus dingen als zwembad, etc hoeft allemaal niet.
- Mooie ligging t.o.v. toeristische plekken / gezelligheid
- Goedkoop parkeren (gratis of kleine vergoeding per dag)

Wie heeft er ervaringen of tips?

En welke, niet zo voor de hand liggende plekken moeten we zeker bezoeken?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Advertentie
Oud 11-10-2010, 10:06
MarvStu
MarvStu is offline
Hotel IBIS .. Net achter de Grand Place .. Niet duur, redelijke kwaliteit. Verder vind ik Brussel niet echt een boeiende stad. Heb er zelf gewoond, maar had het na een jaartje toch echt wel gezien
Oud 15-10-2010, 14:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Volgens mij hebben zij geen eigen parkeerplaats, dus dan wordt het al gauw weer duur.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-10-2010, 23:48
Verwijderd
Ik vond Brussel persoonlijk niet je-van-het, maar ik kan me het Magrittemuseum herinneren, dat was gaaf, want dat was zijn huis, in een buitenwijk. Moet je wel voor van Magritte houden natuurlijk
Oud 17-10-2010, 15:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij zijn een paar jaar terug naar Brussel geweest en vonden het ook niet super. Ik zou iig niet langer gaan dan twee dagen want dan heb je echt alles wel gezien. Wij gingen donderdag weg en kwamen zondag terug en dat was echt te lang. Wij hadden destijds een hotel in de buurt van metrostation Louisa, zou niet meer weten hoe het heet. We hebben het geboekt via booking.com daar kan je selecteren op prijs, faciliteiten kan je kijken of er een parkeerplaats bij is of niet en je kan er recensies lezen van mensen die er geweest zijn. Je hebt alleen wel een creditcard nodig om te boeken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-10-2010, 00:44
Verwijderd
Beter ga je gewoon een dagje naar Leuven of, nog beter, Gent
Oud 18-10-2010, 12:29
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik vond brussel eigenlijk wel heel leuk (los van de vele allochtonen en de stank in de metro), lekker biertjes drinken in de vele kroegjes, leuke dingen om te bekijken en lekker winkelen!
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Oud 18-10-2010, 12:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh dat klinkt niet zo best Daantje en Absinthe
Maar dat het Brussel wordt is eigenlijk al min of meer besloten. En Leuven en Gent leek ons qua sfeer leuk, maar we zoeken wel naar flink wat invulling (met name ook gewoon de toeristische plekken) en het leek ons juist dat je dan in Leuven en Gent sneller uitgekeken bent.
Ik krijg wel door dat een parkeerplek in Brussel er gewoon nauwelijks in zit. Weet iemand een plek waar je goed (goedkoop of gratis) kan parkeren buiten het centrum en waar je makkelijk het OV kan pakken richting centrum?

Verder heb ik nu op mijn lijstje:
Koninklijk paleis
Manneke pis
Atomium
Kinepolis
Afrika museum in Tervuren
Place de luxembourg (terras?)
Heizel: mini europe
Winkelen in Nieuwstraat
Chocolademuseum
Stripmuseum
Rommel- en antiekmarkt op de Zuid op zondagmorgen
Troon park
Filmmuseum
Chinese tuinen naast paleis van laken
Huizen van Horta
Margrittemuseum

(moet nog uitzoeken wat wel en wat niet de moeite waard is)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 18-10-2010, 20:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je niet beter gewoon hier in Nederland de trein pakken naar Brussel? Vanaf Rotterdam ben je er in anderhalf uur oid. Dan koop je daar een x dagen kaart voor het OV en ben je ook klaar, misschien nog wel goedkoper ook dan benzine + parkeren + dagkaart voor OV want neem aan dat je niet met de auto daar wil rondrijden?

Leuven en Gent zijn echt voor een dagje. Brussel is groter. Als je gewoon echt de tijd neemt op te gaan winkelen, lunchen, ergens wat drinken, eventueel filmpje oid dan vermaak je je wel hoor alleen mijn vriend is daar ook niet echt een type voor. Als je je echt verveelt kan je altijd alsnog een dagje naar Leuven want daar ben je met de trein dan ook zo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-10-2010, 22:31
Verwijderd
Gent heeft veel meer te bieden dan Brussel, ook al is het kleiner, imo.
Oud 18-10-2010, 22:32
Verwijderd
Er is ook nog een Jacques Brel-museum trouwens. Daar wilde ik toen héél graag heen, maar toen was het gesloten
Oud 19-10-2010, 21:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Kan je niet beter gewoon hier in Nederland de trein pakken naar Brussel? Vanaf Rotterdam ben je er in anderhalf uur oid. Dan koop je daar een x dagen kaart voor het OV en ben je ook klaar, misschien nog wel goedkoper ook dan benzine + parkeren + dagkaart voor OV want neem aan dat je niet met de auto daar wil rondrijden?

Leuven en Gent zijn echt voor een dagje. Brussel is groter. Als je gewoon echt de tijd neemt op te gaan winkelen, lunchen, ergens wat drinken, eventueel filmpje oid dan vermaak je je wel hoor alleen mijn vriend is daar ook niet echt een type voor. Als je je echt verveelt kan je altijd alsnog een dagje naar Leuven want daar ben je met de trein dan ook zo.
Een retourtje kost 60 euro p.p. (aangezien we op maandag terug gaan geen weekendretour) dus daar zijn we dan 120 euro aan kwijt samen.
Heen-en-weer met de auto kost 40 euro aan benzine. En allebei is even snel. Makkelijke keuze
Gecombineerd met het gemak van een auto (vertrekken wanneer je wil, eventueel naar een naastgelegen stad kunnen rijden) vinden we dat fijner.
Maar ik overweeg nu dus wel op de auto net buiten de stad te zetten en dan een weekendkaart te kopen voor het OV, mits dat 'buiten de stad parkeren' een beetje mogelijk is in Brussel. En anders dus een hotel waar je voor max. 10 euro per dag kan parkeren. Daar zijn er volgens mij wel een paar van.

Dat tweede gaat zeker lukken
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-10-2010, 15:46
Verwijderd
Ik zat afgelopen weekend in dit hotel: http://www.zoweg.nl/hotels/be/hotel-...en_in_brussel/
Oud 20-10-2010, 17:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
En hoe beviel dat?
+ nog aanraders die niet in mijn lijstje staan?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 23-10-2010, 09:37
Verwijderd
Citaat:
En hoe beviel dat?
+ nog aanraders die niet in mijn lijstje staan?
Het hotel is best luxe. Het ligt bij de Europese comissie/zakendistrict dus het zijn vooral zakenmannetjes. Die gingen wel allemaal op vrijdag al weg dus daar had je verder niet echt 'last' van. Grappig was dat er veel 'flair meiden/gezinnen' waren. De kamers waren fijn, het was echt heel schoon en de bedden lagen heerlijk . Het ontbijt was ook prima, genoeg keuze iig. Gratis gebruik van Spa (verschillende douches, turks stoombad, sauna, infraroodkabine, whirlpool) was super! Het is klein maar echt heerlijk na een dag schoppen en veel lopen dus wij hebben daar genoeg gebruik van gemaakt. Er is een tramhalte in de buurt, binnen een paar minuten waren we in het centrum van de stad. Ook kun je dus gratis parkeren in de parkeergarage (dan moet je wel een kleine auto hebben, super krap!) en schijnt het parkeren in het weekend voor het hotel sowieso gratis te zijn.
Verder moet ik zeggen dat wij niet veel hebben bekeken, het was echt koud en de dagen waren zo voorbij. Wel vertelde iemand mij dat het chocolademuseum een tegenvaller is en mannetje pis klein. Wij zijn naar beide dan ook bewust niet toegegaan.

edit: Wij vonden Brussel een erg leuke stad! Erg mooi in het centrum en leuke restaurantjes. Ik zou zelf ook nog een keer terug willen want ik heb nu nog maar weinig gezien.
Oud 10-11-2010, 22:46
Daniel Parker
Avatar van Daniel Parker
Daniel Parker is offline
voor slapen ga ik in brussel altijd naar jeugdherberg Brueghel
prima te doen, voor prima prijs.
Oud 01-12-2010, 14:41
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Drink je bier Balance?

Zo ja, dan moet je café Delerium absoluut bezoeken. Geweldige inrichting, gezellig, 1000+ verschillende soorten bier. Goed zoeken, want het ligt in een steegje.
http://www.deliriumcafe.be/

Verder leek mij het oorlogsmuseum (Musée Royal de l'Armée) mooi, dit was helaas gesloten, maar het hele stuk waar het ligt is de moeite waard door de architectuur. Buiten het centrum, maar met de metro ben je er binnen een paar minuten.
Oud 03-12-2010, 20:20
Verwijderd
Ik heb ooit gelogeerd in het Silken Berlaymont hotel, geboekt via weekendjeweg, was een heel mooi hotel. Prijs weet ik zo niet meer. Er is wel een treinstation vlakbij.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken uit eten in brussel?
dennis018
12 10-09-2010 21:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Protest tegen Bush, in brussel
Metallic
3 07-02-2005 19:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Videoband aanslagen in Amsterdam of Brussel gemaakt'
Plusmarktboy
78 30-03-2004 20:46
De Kantine Brussel
SuperS
28 20-12-2002 15:35
Muziek !!The Cure in Brussel!!
~Sjeherazade~
25 22-10-2002 22:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.