Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2015, 06:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Volgens sommigen is scrubben (één of twee maal per week) echt onmisbaar in je huisverzorging, terwijl anderen het juist enorm afraden. Zo heeft een merk als Dr Hauschka, wat heel erg gelooft in de natuurlijke balans, ook geen scrub-producten in hun assortiment, puur omdat ze van mening zijn dat je huid dit niet nodig heeft.

Wat denken jullie? Is scrubben goed voor de huid, of absoluut niet nodig omdat je dagelijkse bezigheden al voldoende oude huidcellen verwijderen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 08:28
Verwijderd
Absolute nonsens natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 13:01
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het ligt er maar net aan waar je waarde aan hecht, denk ik. Echt nodig is het natuurlijk niet en in plaats van te scrubben, kun je ook een zachte borstel op een droge huid gebruiken. Als je een (heel) gevoelige huid hebt, is scrubben sowieso niet fijn.

Sowieso is scrubben op zich best wel een aanslag op je beschermende huidflora, want je schuurt zo hop wel even alle goede dingen weg. Dat je die dode huidcellen weghaalt zal je huid een worst wezen, maar vaak wordt de laag daaronder ook beschadigd en dat wil je juist niet.

Milde scrubs kunnen best helpen om de teint van je huid mooier te maken (dode huidcellen zorgen nu eenmaal voor 'hobbeltjes' op je huid en als je die eraf schuurt, heb je daar geen last meer van). Maar ik geloof dat er niet voor niets een laag dode huidcellen aan je huid blijft plakken, dus ik vind het wel best.

Verder scrub ik alleen na de sauna, want dat vind ik gewoon lekker op dat moment
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 13:25
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Af en toe scrubben zal geen kwaad kunnen maar zeker geen 1á 2 keer per week. (net zoals trouwens elke keer dat je doucht je haar wassen of zeep gebruiken)
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 14:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Sowieso is producten behalve water gebruiken niet echt noodzakelijk voor je huid. Ik scrub eigenlijk maar heel zelden. Ik merk dat ik vaker body lotion nodig heb als ik vaker scrub.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 21:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik scrub eigenlijk zelden. Alleen als ik scrubspul krijg van mijn verjaardag ofzo. Zelf koop ik het niet. Ik denk niet dat het goed is om het elke week te doen, laat staan meerdere keren per week maar eens in de zoveel tijd kan volgens mij geen kwaad. Heb wel gehoord dat je mooier, egaler bruin wordt als je het wel doet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoe zit 't met jouw hygiëne?
AzN
74 23-07-2007 15:36
Lichaam & Gezondheid Droge voorhoofdhuid (schilfers) na het douchen.
Verwijderd
7 17-04-2007 17:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.