Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2001, 18:39
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
hallo allemaal. heeft er iemand (bruikbare!) tips voor me om mijn frans te verbeteren. heb verplicht frans 1 en 2 (rara welk profiel doe ik en heb in principe geen frans gehad tot aan dit jaar (de 5de) mijn school is namelijk gevuld met slechte leraren (frans ea) dus...
nu moet ik dus zien dat ik na een 1 voor een rep. gehaald te hebben mijn cijfer tot een voldoende weet te brengen en het examen volgend jaar overleef (mondeling !!!)

ik heb al bijles, maar ik wil echt heel erg veel er aan doen zeg maar, dus alle tips zijn welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2001, 18:47
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Ik wil je best helpen..maar wat snap je niet? Ik kan wel in het wilde weg tips geven...maar dat heeft minder effect, dan als jij ff specifiek aangeeft waar je problemen mee hebt.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 20:41
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
nou het is dus vooral mn woordenschat, ga al via de comp woordjes leren enzo, maar ook zinsopbouw snap ik echt heeeeeeelemaal nix van.... >zucht< net een brief moeten schrijven > dat gaat dus ook niet echt....

eigenlijk zijn vooral tips voor het leren erg welkom... de grammatica enzo hoop is dus bij bijles te leren... maar vooral tips voor t voorbereiden op toetsen is erg handig..

Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 18:51
lotje!!
lotje!! is offline
Ik weet niet wat voor leermethode je gebruikt, maar bij ons op school gebruiken ze Rue de Bac en Finale. Ik bereid me meestal voor op toetsen door eerst de woordjes uit mijn hoofd te leren, en erna de grammatica door te nemen, erna oefenzinnen maken om te kijken of ik het allemaal kan toepassen. En erna nog een keer de woordjes herhalen.. En als we ook nog zinnen hebben, die ook nog een keer herhalen..
En sowieso voor elke toets herhaal ik alle tijden even snel met de uitzonderingen..
ik weet niet of je ook VWO doet, maar ik zit in 5 VWO nu, en bij ons is het ook heel belangrijk dat je vooral de tijden goed kent..
ik hoop dat je er wat aan hebt..
veel suc6!!!!
__________________
eindelijk een sig! Maar nu weet ik niet wat ik erin moet schrijven!!hihihihihihihihi!!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 19:09
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
heej! bedankt voor de tips. ik zit nu ook in v5, maar wij gebruiken libre service. bij ons zijn de tijden ook heel belangrijk, alleen is het probleem dus dat ik dat nooit goed geleerd heb. daarom ga ik nu waarschijnlijk met bijles helemaal de eerste klas grammatica herhalen. ik hoop echt dat ik het voor elkaar ga krijgen

maar iig bedankt voor de leertips!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 14:19
maseru
maseru is offline
Hoi,

Misschien helpt het je om in het Frans te corresponderen. Als je wil kan ik je proefpersoon zijn (ik zit in 6V en kan redelijk frans). Ik ken ook wel wat mensen in Frankrijk die ik eventueel kan vragen.
Verder hebben wij op school ook een heel goed grammaticaboekje. Het heet grammatica in het kort en het is geschreven door een leraar van ons men Maertens. Als het goed is is het gewoon in de boekhandel verkrijgbaar.

Christie
maseru@dolfijn.nl

[Dit bericht is aangepast door maseru (09-12-2001).]
__________________
groets Christie
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 19:20
Frits123
Frits123 is offline
Volgens mijn lerares, en die heeft er verstand van(!), is vooral de passé simple enorm belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 22:11
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
heej! bedankt voor de tips. ik zit nu ook in v5, maar wij gebruiken libre service. bij ons zijn de tijden ook heel belangrijk, alleen is het probleem dus dat ik dat nooit goed geleerd heb. daarom ga ik nu waarschijnlijk met bijles helemaal de eerste klas grammatica herhalen. ik hoop echt dat ik het voor elkaar ga krijgen

maar iig bedankt voor de leertips!

Wij hebben ook Libre Service, en ik zit nu in VWO6.. kweenie of dat hetzelfde boek is, maar achterin staat de grammatica best wel duidelijk uitgelegd.. als ik het rustig doorlees snap ik het meestal wel.. misschien kun je vragen of je boeken uit de brugklas mag lenen? Dan kun je rustig beginnen met het allersimpelste begin en dan verder opbouwen ofzo..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen HELP! Frans vertalen
Amos1500
1 17-09-2009 18:00
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans tekst
jobb
5 31-05-2007 19:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen HELP Frans O_o
Aswin
10 10-11-2006 21:40
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help frans!!!
kate_temp
1 11-09-2003 13:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen HELP - Frans Huiswerk - ik waardeer elke hulp
Voodoo-child
3 16-02-2002 10:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help Frans!
superman
13 04-04-2001 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.