Oud 21-04-2012, 18:40
pieter10
pieter10 is offline
hallo!

ik zou graag een helix willen(piercing bovenaan in het oor door het kraakbeen)
maar ik weet niet hoe ik het moet vragen aan mijn ouders een oorbel mag ik wel die heb ik binnenkort dan ook maar een piercing(in het gezicht) das wat anders
maar in het oor weet ik het eigenlijk niet
kan iemand mij tips geven hoe ik het op een subtiele manier moet vragen


groeten pieter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2012, 19:04
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wachten tot je oud genoeg bent om het zelf te beslissen. Als je het dan nog wilt, dan kun je het gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Wachten tot je oud genoeg bent om het zelf te beslissen. Als je het dan nog wilt, dan kun je het gewoon doen.
Dat. Met het voordeel dat je tegen die tijd waarschijnlijk geeneens meer zo'n ding wil.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 19:12
pieter10
pieter10 is offline
maar ik wil het al sinds ik 6was XD
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 19:38
pieter10
pieter10 is offline
reageer nu eens op mijn vraag!!!!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 09:27
Verwijderd
Citaat:
reageer nu eens op mijn vraag!!!!
Hoe oud ben je? Want je zit nu te drammen als een kind van vijf. Als je zo ook tegen je ouders doet, gaat het zeker niet mogen.

Zoek een plaatje op op internet van iemand met een helixpiercing die er verder netjes uitziet. Zeg tegen je ouders 'ik mocht een oorbel, maar mag ik ook zo een oorbel?' En dan laat je het plaatje zien. Als je het op een rustige manier vraagt en niet weer als een kleuter gaat zitten zeuren, is het ergste dat er kan gebeuren dat het gewoon niet mag, en daar kun je toch niet veel aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 12:57
mytholon
Avatar van mytholon
mytholon is offline
In het topic staat dat je een oorbel gaat krijgen?
Misschien wacht je dat eerst af en als je dat oud genoeg bent om het zelf te beslissen en dan nog wil dan haal je dan je helix.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 13:15
Verwijderd
Citaat:
maar ik wil het al sinds ik 6was XD
Dus? Ik wilde sinds ik 6 was al een ferrari.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 17:48
pieter10
pieter10 is offline
ik ben 13
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 17:55
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Volgens mij hoef je daar geen bepaalde leeftijd voor te hebben. Ik heb het toen ik een jaar of 14 was gewoon laten schieten. Mijn ouders waren daar niet bij.
Ik zou het dus gewoon doen, en dan bij thuiskomst zeggen kijk ik heb een nieuwe oorbel. Mochten ze het dan echt niks vinden kan je het er altijd nog uithalen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 22:46
MOMENTUM
Avatar van MOMENTUM
MOMENTUM is offline
Citaat:
Dus? Ik wilde sinds ik 6 was al een ferrari.
Kids Logic.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 16:09
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Citaat:
Volgens mij hoef je daar geen bepaalde leeftijd voor te hebben. Ik heb het toen ik een jaar of 14 was gewoon laten schieten. Mijn ouders waren daar niet bij.
Ik zou het dus gewoon doen, en dan bij thuiskomst zeggen kijk ik heb een nieuwe oorbel. Mochten ze het dan echt niks vinden kan je het er altijd nog uithalen.
Tegenwoordig mogen die niet meer geschoten worden (bloemkooloor en zooi) als ik het goed heb.

En de minimale leeftijd voor een piercing zonder toestemming is 16 in Nederland. Ik zou ook nog even wachten als ik jou was. Als je het echt zo graag wil, dan wil je hem over 3 jaar ook nog wel .
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-05-2012, 22:26
chiaragroen
chiaragroen is offline
hey ik ben 14. ik heb ook een helix en die heb ik op mijn 13e laten schieten. je mag het in nederland al vanaf je 12e volgens mij maar dan wel met toestemming van je ouders. want ze moeten tekenen. tenminste bij mij moest dat wel. het moet tegenwoordig gedaan worden in een piercingshop en daar schieten ze niet. het gebeurt dus met een holle naald.(het valt best mee, klinkt erger dan het is)
Je kan naar je ouders gaan en ze uitleggen wat het is en waarom je het wil. dan kun je indd een plaatje ofseu laten zien en zeker niet doordrammen..

verder kan je niet heel veel doen. ik wilde mijne ook al een tijdje. misschien als je iemand van school ofso kent kun je diegen wat dingen vragen. moest ik ook doen voor ik de mijne mocht.

veel succes!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 07:35
pieter10
pieter10 is offline
Dank jullie wel
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 14:28
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Moet het subtiel zijn?
Een paar dagen geleden liepen mijn moeder en ik ergens en opeens, zonder rond de pot te draaien, zei ik:
Mam, ik wil een piercing. Zij vroeg natuurlijk waar ik één wilde en ik zei in mijn lip, rechts onderaan.
Ze zei dat het oké was.

Elke moeder-dochter of moeder-zoon of whatever relatie is natuurlijk anders
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 17:04
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Gewoon eerlijk zijn en zeggen wat je wilt. En dan eerst tegen de ouder van wie je denkt dat ie er het minste moeite mee heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 08:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn moeder heeft het altijd mijn eigen keus gelaten of ik piercings neem, maar als ik er een in mijn lip, tong of elders in mijn mond neem dan moet ik haar alle tandarts- en orthokosten terugbetalen die ze aan me heeft uitgegeven en als ik er een neem die mijn oren in gevaar brengt dan moet ik haar de kosten van mijn muziekscholing terugbetalen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 11:05
pieter10
pieter10 is offline
Ok danku wel allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.