Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2007, 13:37
lynnduetz
lynnduetz is offline
Oja en ik vind trouwens niet dat als je niks kan dat je dan naar het luzac gaat, ik heb veel problemen gehad om de Havo te halen maar mijn cito score was Vwo er zit dus veel meer in mij alleen moet het er uitkomen en daarom ga ik naar luzac en niet omdat ik dom ben maar omdat ik gewoon wat meer steun nodig heb,en meer begeleiding.
Groetjes Lynn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2007, 19:45
Princesslover
Princesslover is offline
Hey,

Ik ga volgend jaar ook naar het luzac in Rotterdam 4/5 havo..Ik heb er echt veel zin in.. Over het geld.. mijn vader kan het betalen maar ik krijg geen prada of gucci of zulk soort dingen. Ja ik heb mn vorige school verknalt maar dat kwam omdat het onderwijs daar gewoon bar slecht was. Ik wil het nu gewoon proberen af te maken met een nieuwe start en toen ik hoorde dat het in 1x kon op een manier die mij aanstaat ga ik er nu gewoon voor.. nog meer mensen naar luzac rotterdam dit jaar?? laat me weten
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 14:31
Cathelijn54
Cathelijn54 is offline
Ik vond het erg jammer om bepaalde reacties te lezen van bevooroordeelde mensen!
wat nou een afvalput van het onderwijs!
Ik was vorig jaar gewoon goed over, ik voel me niet meer thuis op mijn oude school omdat je daar in feite gewoon als een kind wordt behandeld en ik ben nu over die periode... ook wil ik graag geneeskunde doen, en wil ik daar zo hoog mogelijk voor scoren.....dus daarom kies ik voor het luzac... en kennelijk ben ik volgens velen dus ook zo'n hulpeloos geval??.........whatever
zijn er trouwens nog meer mensen die volgend jaar 5,6 vwo in eindhoven gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 18:57
floor-em
floor-em is offline
Ik kan er wel om lachen hoe sommige van jullie over het luzac praten...Wat boeit het jullie eigenlijk op welke manier sommige hun diploma halen..?

Volgend jaar ga ik ook naar het luzac. Dit jaar ben ik geslaagd (op een reguliere school) voor mijn havo diploma met een 8.4 gemiddeld, maar ik wil graag geneeskunde doen, die 8 is dan wel leuk maarrr je hebt daar vwo voor nodig..

Ik zag het niet zitten om nog een 2 jaar langer op mijn oude school te moeten blijven, en het roc, ik denk niet dat ik ook daar een 8 gemiddeld kan halen..dus heb ik gekoze voor het luzac!

Ik wil jullie dus duidelijk maken dat op het luzac heus niet alleen luiwammesen zitten, maar ook mensen die voor goede lessen, juiste begeleiding en mooie cijfers komen..

Luilakken heb je overal..ook op een reguliere school..op het luzac worden ze meer gemotiveerd..maar een diploma halen, dat moeten ze alsnog zelf doen!

Kon ik maar een diploma kopen..Iemand een adresje?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 20:43
Princesslover
Princesslover is offline
Ja inderdaad! Welk luzac ga je naar toe? Heel veel succes en als je naar rotterdam gaat zie ik je nog wel!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 12:17
Maxvk
Maxvk is offline
Okay even to get thing straight!

Het luzac is een onderwijsvorm voor individueel onderwijs, met daarbij verbeterde begeleiding. Dit zijn dus GEEN gekochte diploma's er wordt gewoon meer betaald voor kwaliteit.

Het is ook geen school voor maatschappelijk uitschot, daarvoor zijn er al scholen voor ZMOK (Zeer Moeilijk Opvoedbare Kinderen), buitenprojecten, en scholen in jeugdinrichtingen.

Sorry maar ga aub niet bashen omdat je ouders het niet kunnen betalen, dat vind ik echt zo kansloos..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 14:39
fromBALKAN :D
Citaat:
Sorry maar ga aub niet bashen omdat je ouders het niet kunnen betalen, dat vind ik echt zo kansloos..
Ik denk dat een aantal mensen (waaronder mijn ouders) het wel kunnen betalen.
Maar vertel me eens dan wat er zo bijzonder is aan het Luzac (behalve dat je 2 jaar in één jaar kunt doen want dat kan bij de meeste scholen ook)?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 16:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sorry maar ga aub niet bashen omdat je ouders het niet kunnen betalen, dat vind ik echt zo kansloos..
Na een expliciete waarschuwing ontopic te blijven zo beledigend posten over criticasters getuigd anders wel van het feit dat men op het Luzac duidelijk geen manier aan kan leren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 12:03
Verwijderd
Een deel van de middelbare school is toch ook discipline. En je kunt zeggen wat je wilt van het Luzac, maar discipline krijg je daar niet in hoge mate aangeleerd omdat je toch heel goed in de gaten wordt gehouden. En je zult heus wel wat discipline aangeleerd krijgen, daar twijfel ik niet aan, maar omdat de begeleiding zo individueel is en je zo'n stok achter de deur hebt, halen mensen hun diploma die het op een reguliere school niet gered zouden hebben. Of dat erg is? Als je er het geld voor uit wilt geven, maakt het mij verder niet uit.
Wel ben ik erg benieuwd naar wat er gebeurt ná het Luzac. Wat zijn de cijfers van mensen die naar het MBO/HBO/WO gaan? Zijn daar gemiddeld meer dropouts, hoe lang doen zij over hun studie, etcetera. Daar komt pas het eventuele gebrek aan discipline om de hoek kijken, lijkt me.

Ik denk dat een deel van de mensen hier reageert uit pure frustratie omdat ze zelf niet het niveau hebben gehaald dat ze zouden hadden willen halen, en ervan balen dat mensen die dat normaal gesproken niet zouden kunnen zoals zij het met het Luzac wel kunnen.
Een ander deel zal wel reageren omdat het imago van het Luzac toch is dat het een rijkeluisschool is... mede vanwege het geld dat het kost.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 23:34
Lethe
Lethe is offline
Ik denk dat er best mensen zijn die naar het Luzac gaan omdat ze op 'gewoon' onderwijs niet het niveau halen dat ze op het Luzac willen gaan volgen. En wat is daar mis mee? Ik denk niet dat op het Luzac diploma's gekocht worden; wel denk ik dat voor de mensen die op gewoon onderwijs geen vwo diploma kunnen halen en dat wel op het Luzac redden, de universiteit te hoog gegrepen is.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 18:59
loesjeee
loesjeee is offline
Ik zit nu op het luzac lyceum, en niet omdat ik niet kan leren hoor maar omdat ik moeite heb met taalvakken. het is wel hard werken maar ik sta nu wel gemiddeld hoger dan mijn vorige school omdat ik meer hulp krijg. het is echt niet je diploma kopen want uiteindelijk doen we de zelfde exames als een gewone school. maar heb ervoor extra hulp gekregen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 19:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
maar heb ervoor extra hulp gekregen.
Dat bedoelde men dus met je diploma kopen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 21:39
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Hulp in welke vorm. :')
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Dan ben je inderdaad het verkeerde Luzac te pakken gehad. Rotterdam is best heel relaxt en de mensen op geiten wollen sokken (en sandalen) worden echt niet gelijk buiten de groep gegooit. Sommige zijn bekrompen, dat klopt. Zo heeft er bij mij een meisje in de klas gezeten die het niet uit kon staan dat ik meerdere paarden op stal heb staan 'Dat verdien ik alleen'. Wat jij wil, ik ga naar school om mijn papiertjes te halen, en mijn vrienden zoek ik wel elders.
Inderdaad. Mijn broertje doet nu voor het tweede jaar Luzac in Groningen en als ik zijn verhalen hoor worden jongetjes die denken dat ze heel wat zijn, alleen omdat hun pa geld heeft, maar zelf nog geen flikker uitgevoerd hebben heel hard uit die droom geholpen.

Citaat:
Trouwens: Het luzac college is eigenlijk een beetje een school waar ze je 100% garanderen dat je een diploma krijgt, ook al ben je lui ;x
Nee, dat klopt niet. Je moet de stof toch echt zelf opnemen.

Het klopt naar mijn mening wel dat de Luzac een school voor rijkeluiskinderen is. Jan Modaal kan simpelweg niet meer dan tienduizend euro ophoesten voor een jaar Luzac.

Overigens zijn er voor niet-rijkeluiskinderen ook mogelijkheden om op een goede manier hun laatste twee jaar VWO in één jaar te doen. Zelf heb ik SprintVWO gedaan op een openbare ROC. Er was gewoon op reguliere tijden les en de begeleiding was uitstekend. Dat was op de school waar ik eerst zat wel anders. Ook mensen met een disciplineprobleem werden er aan een diploma geholpen. Bovendien was de afdeling van dat ROC die sprintvmbo, sprinthavo en sprintvwo aanbood erg kleinschalig, waardoor er korte banden tussen de leraren en de leerlingen en tussen de leerlingen onderling waren. Dat alles kostte niets meer dan een normaal VWO.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 09:56
DVDB90
DVDB90 is offline
luzac is kut !

zit nu in een typisch studieuur van het luzac college in hilversum
met een kut surveillant
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 15:16
swen
swen is offline
om even een oude topic omhoog te helpen
ik zelf heb ook enkel positieve ervaringen met het luzac college.
ik heb havo 1 t/m 3 gedaan op een reguliere middelbare school.
echter vond ik het niveau van de leerlingen bijzonder laag en waren het over het algemeen mensen wiens ouders uit de arbeiders klasse komen. vandaar dat ik naar het luzac college ben gegaan om de laatste 2 jaar van de havo in 1 jaar te kunnen doen.
hier kwam ik gelukkig meer mensen tegen die ongeveer van de zelfde komaf zijn.
de extra begeleiding was geweldig, in principe zijn de argumenten als "je koopt je examen" wel waar. maar zo werkt onze maatschapij. iemand die geld heeft kan alles kopen, iemand die geen geld heeft niet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 18:53
Verwijderd
Deze up lijkt mij op dit moment overbodig. Indien iemand de discussie graag geopend wil zien, dan kan dit topic open door een pm naar mij te versturen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Luzac College
Verwijderd
1 09-04-2014 20:10
Algemene schoolzaken Luzac College
Robin93
34 08-07-2011 14:19
Algemene schoolzaken Luzac College
xFre
24 29-01-2009 16:39
Algemene schoolzaken Luzac College ...?
mizy
10 31-10-2005 15:05
Algemene schoolzaken Vragen over Luzac College
BlackVoid
41 13-03-2005 15:06
Algemene schoolzaken Luzac College
Jolla
44 14-06-2004 23:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.