Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 12:36
BlackVoid
BlackVoid is offline
Helleuw,

Ik ben nu een examenleerling, en volgend schooljaar ga ik het vwo doen bij 't Luzak College in Arnhem. Ik had dit een hele tijd geleden besloten, maar nu begin ik me toch wel dingen af te vragen. Hopelijk zijn er mensen die op 't Luzac College zitten en me kunnen helpen.

Het gaat hoofdzakelijk om m'n sociale leven
U see, je zit daar toch van 9.00 tot 17.00 fulltime op school? Dat had ik teminste begrepen. En als het nodig is ook op Zaterdag. Ook heb ik dan minder vakantie dan mensen van andere scholen. Is 't Luzac College hier echt zo streng in? Of kun je soms eerder weg als je bijvoorbeeld je werk eerder af zou hebben ofzo?

Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen, want hoe meer ik nu erover nadenk, hoe meer ik erachter kom hoe erg ik mijn vriendin zou moeten missen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2004, 12:48
Verwijderd
Je weet dat het Luzac in Arnhem een broeinest is van omhooggevallen, lui tuig dat toevallig rijke ouders heeft maar zelf te dom is om zijn eigen hol af te vegen?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-05-2004 @ 13:48 :
Je weet dat het Luzac in Arnhem een broeinest is van omhooggevallen, lui tuig dat toevallig rijke ouders heeft maar zelf te dom is om zijn eigen hol af te vegen?
Ik zou nog liever geen diploma halen dan 't bij 't Luzac te moeten halen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:57
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 12-05-2004 @ 14:29 :
Ik zou nog liever geen diploma halen dan 't bij 't Luzac te moeten halen.
O, vandáár dat je geen diploma hebt?

Ik zou het wel weten, lekker de rest van je leven wc's schoonmaken... nee dank je
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:18
BlackVoid
BlackVoid is offline
Euh... Zit ik toch even te denken wat ik hier nu mee aanmoet Wat voor een vrienden ga ik dan wel niet krijgen!?!? Maar wat ik nou eigenlijk wil vragen... Is het ECHT van 9 tot 17.00?

Hmmja... dat deel over rijke ouders moet wel kloppen hahaha, die prijzen zijn niet normaal!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-05-2004 @ 13:48 :
Je weet dat het Luzac in Arnhem een broeinest is van omhooggevallen, lui tuig dat toevallig rijke ouders heeft maar zelf te dom is om zijn eigen hol af te vegen?
Niet alleen in Arnhem.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:07
BlackVoid
BlackVoid is offline
Wahaha.. Elke Luzac trekt dus dat soort mensen aan En ik maar denken dat ik volgend schooljaar om zou moeten slaan... de school waar ik nu op zit zou bedden aan moeten schaffen.

Maar euh... Zou ik nog wat serieuze antwoorden kunnen krijgen?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zoek anders eens met de zoekfunctie hier op dit deelforum want er zijn de laatste tijd al meer topics over het Luzac college gepasseerd, misschien dat daar iets in staat waar je wat aan hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 17:10
BlackVoid
BlackVoid is offline
Goed idee. es kijken...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 19:42
BlackVoid
BlackVoid is offline
Hmmm... ik heb het gezien... Dus wel strikte tijden...

Dan maar, want ik moet gewoon een VWO diploma hebben, en mijn vriendin gaat me dan ook dwingen haha.

Maar wat ik minder vond.. ... was om te horen dat het merendeel daar arrogante, luie, verwende Chirurge/Tandarts koters zijn....

Ik ben zo'n "Tandartskoter".... maar de rest klopt niet hahaaa, als ik daar op school kom dan zeg ik gewoon dat m'n ma de loterij heeft gewonnen of zo...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 23:25
Verwijderd
Dat zou ik niet doen, dan heb je ook geen leven. Er loopt daar veel tuig rond dat eigenlijk wel een diploma moet halen, maar zelfs het Luzac nog niet kan afmaken. Maar goed, daarvoor hebben we ook nog elitairdere instituten als De Boer.

Het cokegebruik is ook om over naar huis te schrijven, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 07:07
Duifje
Duifje is offline
Heyhey!

Ik zit dit jaar op luzac college. De tijden zijn inderdaad erg strikt en je moet weten dat het allemaal ook nogal veel energie vraagt waardoor je na school het soms (of vaak, ligt aan de persoon)het gewoon niet meer kan op brengen om echt sociale dingen te gaan doen.

Verder is het idd waar van dat tandartskoters gehalte en het idee 'rijkeluis kinderen die zijn ontspoort' klopt ook wel redelijk.

De school zelf en de mensen over het algemeen zijn verschrikkelijk, maar het is maar voor een jaartje dan heb je je vwo diploma en ben je blij!

voor meer vragen pm maar.

succes, groetjes!
__________________
Roekoe!!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:19
Verwijderd
Wat ik me altijd afvraag, is hoe die mensen het verder redden. Op het Luzac loopt er van 9 tot 5 een docent achter je ass aan, om te zien of jij je werk wel goed doet. Je wordt superintensief begeleid en als je even een steekje laat vallen, moet je meteen op zaterdag terugkomen.

Maar hoe vergaat het die mensen op de uni? Met een VWO-diploma alleen red je studeren niet, je moet ook een beetje 'academische' instelling hebben. Dus zelfstandigheid, discipline, een onderzoeksmentaliteit. Het lijkt me dat veel van die mensen in een diep gat vallen na het Luzac, omdat je nergens zulke strenge begeleiding meer krijgt - op de uni word je dus echt gewoon aan jelot over gelaten.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 13:10
BlackVoid
BlackVoid is offline
Ja, sommigen die zullen er niks meer van bakken. En ik denk dat dat de luie koters zijn waar jullie zo hoog over spreken... Maar je hebt ook mensen die ernaartoe gaan en zich beseffen wat ze daar doen. Ik ben van plan om te kijken waar ik toe in staat ben als ik bij 't Luzac College begin, en mijn houding zal als ik daarna naar een Uni ga niet zakken. Ik weet dat ik dan zelfstandig moet zijn.. maar dat zal me ook wel lukken. Er van uit gaande dat ik een leuke studie zal vinden...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 20:51
kamiquani
kamiquani is offline
Je leert door dat ritme dat studeren/leren best leuk en ook nuttig kan zijn omdat je voor het eerst in je hele schooltijd hoge cijfers gaat halen en er eindelijk resultaat geboekt wordt. Althans dat zag ik bij een jongen die ik ken, hij was in de derde blijven zitten, heeft toen derde nog een keer gedaan en kwam met een jaar achterstand bij mij in de klas. In de vijfde bleef hij nog een keer zitten en ging toen naar het luzac, daar deed hij het vijfde en zesde jaar in een jaar en zijn hele mentaliteit etc veranderde, het kan dus wel werken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 23:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2004 @ 00:25 :[...] Het cokegebruik is ook om over naar huis te schrijven, trouwens.
Ervaring?

Citaat:
nare man schreef op 13-05-2004 @ 12:19 :Wat ik me altijd afvraag, is hoe die mensen het verder redden. [...]
Van het overgrote deel dat ik tegenkom, halen de meesten hun bul niet. Let wel: dat geldt voor studenten in het algemeen net zo. Bij veel (zo niet de meeste) studies behaalt uiteindelijk ongeveer 1 op de 5 van zijn bul - de rest wisselt studies, maar de meesten vallen af... en de nieuwe bachelorregeling snoept nog een extra deel weg.

@TS: Anyway, zoals met alles in de wereld zijn er uitzonderingen op de regel. Er zitten altijd een paar mensen met wie je kunt opschieten. En wat die 9 tot 5 betreft: dat ligt helemaal aan je zelf. Als jij je verantwoordelijk gedraagt, dan krijg je veel meer vrijheden, dan als je het complete jaar op het schoolplein blowt en iedereen een grote bek geeft. Logisch, lijkt me.
Daarnaast verschillen de VWO scholieren wezenlijk van de rest - om de bekende redenen.
Ten slotte is de eerste helft van het jaar (wat zeg ik: acht maanden) wat uren betreft zwaarder, dan de tweede helft.

Bedenk overigens ook dat je na 17:00-en geen huiswerk of iets dergelijks te doen hebt. Normaal zou je als je thuiskomt van een reguliere school dat nog moeten doen en dan ben je ook tot 17:00 uur bezig - wat tijd betreft is er weinig verschil heb ik gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 23:39
BlackVoid
BlackVoid is offline
Citaat:
alluman schreef op 14-05-2004 @ 00:25 :
Nuttige info...
Jaahaaa! Thanks! Dit antwoord had ik dus nodig. Dan zal ik wel zien hoe het gaat.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:38
Verwijderd
Citaat:
BlackVoid schreef op 14-05-2004 @ 00:39 :
Jaahaaa! Thanks! Dit antwoord had ik dus nodig. Dan zal ik wel zien hoe het gaat.
Wat ik heb gedaan is het eerste trimester hard werken en hele goede cijfers halen, zodat ik later wat rustiger aan kon doen - werkte als een trein.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-05-2004, 12:42
BlackVoid
BlackVoid is offline
Dat wat je net hebt beschreven is over het algemeen mijn werkhouding. Dus dat moet allemaal wel goedkomen. 't Enige dat ik dan nog wel moet veranderen, is mijn houding daarna... die is dan zeg maar minder.. maar wel HEEL erg minder. Maar dat komt allemaal wel goed!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
BlackVoid schreef op 14-05-2004 @ 13:42 :
Dat wat je net hebt beschreven is over het algemeen mijn werkhouding. Dus dat moet allemaal wel goedkomen. 't Enige dat ik dan nog wel moet veranderen, is mijn houding daarna... die is dan zeg maar minder.. maar wel HEEL erg minder. Maar dat komt allemaal wel goed!
... in dat geval kun je een regeling met je ouders treffen, dat je het schoolgeld (voor een deel) terug betaalt als je niet slaagt ... een aantal mensen heeft dat gedaan en dat werkte prima. Maar goed, je moet het aandurven
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 14-05-2004 @ 00:25 :
Ervaring?
Tuurlijk, als ik een tussenuur had ging ik altijd even naar het Luzac om lekker in de plee te chinezen Nee seriously though, een gedeelte van mijn vriendenkring heeft op het Luzac zijn diploma gehaald (of geprobeerd dat te doen). Dus dan hoor je wel eens verhalen.

Citaat:
Van het overgrote deel dat ik tegenkom, halen de meesten hun bul niet. Let wel: dat geldt voor studenten in het algemeen net zo. Bij veel (zo niet de meeste) studies behaalt uiteindelijk ongeveer 1 op de 5 van zijn bul - de rest wisselt studies, maar de meesten vallen af... en de nieuwe bachelorregeling snoept nog een extra deel weg.
Ja, dat is waar. Bij rechten heeft de in- en uitstroom zich gestabiliseerd op zo rond de 25.000 studenten die zich elk jaar inschrijven, tegen rond de 3.000 die elk jaar afstuderen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:07
HeartandSoul
Avatar van HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Jeetje wat een overdreven reacties van iedereen hier,
als je niet op zo'n school hebt gezeten of zit moet je er ook niet zo over praten.

Ik zit dit jaar zelf op het Luzac College Arnhem (vandaag laatste dagje les gehad),
je ziet niet elke dag van 9 tot 17uur op school,
alleen in het begin van het jaar tot eind oktober ofzo.
Strengheid valt ook wel mee, maar je word gewoon wel goed in de gaten gehouden. Maar dat is ook wel fijn, vind ik.

Qua mensen zitten er iig in Arnhem helemaal niet van die kinderen waarvan de ouders allemaal veels teveel geld hebben. Tuurlijk hebben ze wel rijke ouders, maar het zijn geen arrogante balletjes. Je hebt die er ook wel tussen zitten, maarja het ligt er maar net aan wat je zelf opzoekt. Dit jaar zaten er denk ik 8 van die balletjes en verder allemaal leuke gekke lui.

Vakanties: je hebt iig de kerstvakantie sowieso, verder kan je de herst- en krokusvakantie "verdienen", als je er goed voorstaat en je ouders gaan ermee akkoord dat je niet naar school hoeft, heb je gewoon vakantie. En anders moet je 2dagen in die week naar school.

Ik zelf heb nou 2jaar op het luzac gezeten en vond het echt goed, ben goed begeleid en heb een prima tijd gehad!
__________________
(( G* HVJ ))
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:51
Verwijderd
Citaat:
HeartandSoul schreef op 14-05-2004 @ 18:07 :
Jeetje wat een overdreven reacties van iedereen hier,
als je niet op zo'n school hebt gezeten of zit moet je er ook niet zo over praten.
Ik kan er zeer zeker wel een gegrond oordeel over vellen op grond van wat ik hierboven al heb vermeld, en verder ben ik blij dat ik slim genoeg ben om zonder enige moeite alles zelf te doen in plaats van met een kunstgreep van tienduizenden euro's toch maar dat papiertje halen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:56
HeartandSoul
Avatar van HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-05-2004 @ 18:51 :
Ik kan er zeer zeker wel een gegrond oordeel over vellen op grond van wat ik hierboven al heb vermeld, en verder ben ik blij dat ik slim genoeg ben om zonder enige moeite alles zelf te doen in plaats van met een kunstgreep van tienduizenden euro's toch maar dat papiertje halen.
pfff wie zegt dat ik niet slim genoeg ben?
Ik wou gewoon graag snel mijn havo halen,
dus ben ik van 3 havo in 1 x 4&5 gaan doen,
en zonder enige moeite zelf slaat werkelijk nergens op.
__________________
(( G* HVJ ))
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 18:10
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
HeartandSoul schreef op 14-05-2004 @ 18:56 :
pfff wie zegt dat ik niet slim genoeg ben?
Ik wou gewoon graag snel mijn havo halen,
dus ben ik van 3 havo in 1 x 4&5 gaan doen,
en zonder enige moeite zelf slaat werkelijk nergens op.
Dan had je ook kunnen denken: dit gaat niet over mij dus ik hoef me niet aangesproken te voelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2004, 18:17
HeartandSoul
Avatar van HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
grl schreef op 14-05-2004 @ 19:10 :
Dan had je ook kunnen denken: dit gaat niet over mij dus ik hoef me niet aangesproken te voelen.
Had gekund, maar ik word er zo gek van..
veel mensen doen zo negatief over het luzac,
alsof daar alleen maar mensen zitten die niks kunnen en hun diploma kopen terwijl dit echt helemaal niet waar is.
__________________
(( G* HVJ ))
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 23:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-05-2004 @ 18:51 :
Ik kan er zeer zeker wel een gegrond oordeel over vellen op grond van wat ik hierboven al heb vermeld, en verder ben ik blij dat ik slim genoeg ben om zonder enige moeite alles zelf te doen in plaats van met een kunstgreep van tienduizenden euro's toch maar dat papiertje halen.
Ja, dat hoor je vaak ja. Ik denk dat we dat oordeel moeten nuanceren. Een gedeelte bestaat uit mensen die meer inhoudelijke begeleiding nodig hebben, maar ik durf te beweren dat een merendeel deelneemt, niet omdat zij het niet kunnen, maar omdat ze het gewoon niet doen. Dus dom geldt niet voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 06:57
Duifje
Duifje is offline
disipline is volgens mij bij het grootste gedeelte het probleem. Ik ben nog maar weinig mensen tegen gekomen onder het motto 'met-geld-proberen-een-papiertje-hoger-te-halen'.

Verder zijn er uitzonderingen, op de eene vestiging misschien meer dan de ander, dat weet ik niet. Maar netzo als heartandsoul zit ik op het luzac na mn havo 3. Het plan was wel naar havo 4 gewoon te gaan, maar door een administratieve fout van mijn middelbare school werd ik perongeluk in een ander profiel gezet, door te veel leerlingen in die klas kon dit niet terug gedraaid worden. En door de mazzel dat mijn ouders dit kunnen betalen kon ik nu toch nog doen wat ik wou. En nu ga ik (waarschijnlijk) slagen, 2 in 1 jaar, met niets onder de 8.

Eerst kijken naar het individu voor dat er dingen worden geroepen als 'dom' of 'lui' lijkt me dus.
__________________
Roekoe!!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 11:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-05-2004 @ 17:57 :
Ja, dat is waar. Bij rechten heeft de in- en uitstroom zich gestabiliseerd op zo rond de 25.000 studenten die zich elk jaar inschrijven, tegen rond de 3.000 die elk jaar afstuderen.
Jamaar nu ben jij bijna weg, dus dan zullen wel wat meer mensen het gaan volhouden

j/k
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 13:33
BlackVoid
BlackVoid is offline
Citaat:
HeartandSoul schreef op 14-05-2004 @ 18:07 :
Bericht
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 10:15
soofjuh
Avatar van soofjuh
soofjuh is offline
heeey,

Ik doe dit jaar eindexamen Havo op het luzac college in Arnhem, Heel veel mensen hebben een verkeerd beeld van het Luzac. Bij ons op school zitten echt geen mensen die allemaal uit de hoogte zijn en allemaal kakkers ofso. misschien een paar, daar houdt het mee op.. Kay de mensen die er zitten kunne het natuurlijk wel betalen maar het is niet zo dat er gepronkt wordt met het geld ofso.. echt niet. Er heerst een hele leuke sfeer bij ons op school. Juist omdat het een kleinere school is, kent iedereen elkaar en gaat iedereen leuk met elkaar om. Natuurlijk is het zo dat een strenge school is. Als je bijvoorbeeld te laat bent moet je altijd nog de zelde dag na blijven. en echt spijbelen is er niet meer bij naja soms dan .. maarja tis gewoon strenger dan andere scholen. Als je ergens problemen mee hebt kun je voor dat vak steunles krijgen, dat is altijd wel heel relext, verder tussenuren kennen ze niet dat zijn studie uren. Maar verder is het niet zo dat je met alles wordt begeleid ofso net als op een andere school zul je zlef moeten werken voor je eindexamen. Door het kleine aantal leerlingen, kan er wel beter les worden gegeven. Sinds ik op luzac zit let ik ook echt op in de lessen voor heen niet echt, maarja soms is er ook wel gewoon tijd voor ff lkkr ouwehoeren hoor. Aan het begin van het jaar. zit je wel van 9 tot 5 altijd je alle kleinen vakken zoals ANW maatschappijleer 1 frans of duits 1 enz moet af sluiten.. Na die tijd gaan er uren van af.. ik ben soms zlefs om 13.15 uit dus das wel lkkr.. nouj ik heb je een btje info gegeven te kunnen hebben, en suc6 met de examen en next year at luzac
Ciao.. greetz Sophie
__________________
Ciao xxx Soof
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 21:58
BlackVoid
BlackVoid is offline
Thanks Sophie!

Ik ga volgend schooljaar dus naar het Luzac in Arnhem Dan ga ik dus 't vwo doen en dan heb je vrijstelling voor vakken zoals Geschiedenis enzo. Maar Frans en Duits heb ik dan dus wel nog. Ik weet echt niet hoe dat zal zijn met die tijden, maar de lange tijd die ik dan op 'n dag op school zit zal voor mij 't grootste probleem zijn denk ik.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 08:44
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik ben het eens met Soofjuh. Mijn stiefbroer heeft z'n havo gehaald op het Luzac in Hilversum en de meeste vooroordelen die hier worden genoemd zijn niet waar. Ja, natuurlijk zitten er mensen met geld, die school is nu eenmaal niet goedkoop. Maar er zitten echt niet maar alleen maar arrogante kakkers. Ze zitten er wel, maar waar zitten ze niet?? De schooldagen zijn vooral in het begin van het jaar lang, maar naarmate je meer vakken afsluit wordt dat minder. Spijbelen kost je een zaterdagochtend, maar dat moet je dan maar niet doen
En de mensen die denken dat Luzac-scholieren het daarna helemaal niet redden: mijn stiefbroer is nu succesvol fysiotherapie student.
En daarbij: er zitten echt niet maar alleen mensen voor wie dat de laatste redding is. Mijn stiefbroer had een half jaar MBO gaan, totaal verkeerde keuze en had daarna geen zin om 2 jaar bij mensen in de klas te zitten die 2 jaar jonger zijn. Het Luzac was de meest handige oplossing.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 14:35
Adrenaline
Adrenaline is offline
Ik ga volgend jaar dus naar het Luzac College (als alles me meezit), maar ik had een vraag:

Wat wordt er bedoelt met "Vaklessen: minimaal 2 blokken per week"?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 16:21
Jades
Jades is offline
(Adrenaline) - Wat wordt er bedoelt met "Vaklessen: minimaal 2 blokken per week"?

-Bij het Luzac zijn er 3 soorten lessen:

1. Vaklessen (Wiskunde, Economie, Nederlands etc.)
2. Steunlessen (Extra les in de vakken waar je moeite mee hebt.)
3. Hulplessen (Deze worden gegeven naar aanleiding van testen en/of gesprekken.)

Daarnaast zijn er nog studie-uren die 40-50% van je week vullen afhankelijk van je pakket.

Met minimaal 2 blokken per week wordt dus bedoeld dat je per week voor elk vak minimaal 120 minuten les volgt onder begeleiding van een docent.

Ik volg dit jaar een deeltijd opleiding VWO op het Luzac in Arnhem en heb niets dan lof over de docenten, begeleiding en medescholieren. Natuurlijk is het veel geld, duur is het echter niet. Je moet onderwijs zien als een investering in je toekomst.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 08:17
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Ik wou het eerst ook (VWO in 1 jaar) maar mijn decaan zei dat er een sfeertje hing..Nou Nou gewoon niet leuk meer!

En ja van 9.00 tot 17.00 dat klopt, en weekenden en vakantie onder voorbehoud..Gewoon lekker in 2 jaar doen joh! Beter 2 relaxte jaren dan eentje waar je totaal van baalt
__________________
Bouwen begint aan de top!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-03-2005, 11:55
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
BlackVoid schreef op 12-05-2004 @ 13:36 :
Helleuw,

Ik ben nu een examenleerling, en volgend schooljaar ga ik het vwo doen bij 't Luzak College in Arnhem. Ik had dit een hele tijd geleden besloten, maar nu begin ik me toch wel dingen af te vragen. Hopelijk zijn er mensen die op 't Luzac College zitten en me kunnen helpen.

Het gaat hoofdzakelijk om m'n sociale leven
U see, je zit daar toch van 9.00 tot 17.00 fulltime op school? Dat had ik teminste begrepen. En als het nodig is ook op Zaterdag. Ook heb ik dan minder vakantie dan mensen van andere scholen. Is 't Luzac College hier echt zo streng in? Of kun je soms eerder weg als je bijvoorbeeld je werk eerder af zou hebben ofzo?

Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen, want hoe meer ik nu erover nadenk, hoe meer ik erachter kom hoe erg ik mijn vriendin zou moeten missen
Sja. Mijn vader wou me daar dus ook heen sturen. Mocht ik eventueel het vwo op eigen houtje niet kunnen halen. En dan naar het Luzac in Den Bosch. Maar ja, ik had zo'n boekje gelezen en dat van 9 tot 5 op school zitten klopt idd. Alleen les op zaterdag heb ik nog nooit van gehoord. Je kan daar toch ook alleen bepaalde vakken volgen? Ik denk dat dat dan op zaterdag gebeurt? Ik weet het niet. Maar goed, op zich kleine klassen en intensiever en effectiever les. (hoor ik dan) Wel handig.
Maar je hoe jij het vertelt heeft het meer weg van een hellhole dan wat anders.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 14:15
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik zit op het Luzac College in Sittard, maar ik doe maar één vak (Wiskunde A1), omdat ik daar het certificaat voor moet hebben om een compleet VWO-diploma te hebben. Vorig jaar zat ik op een 5&6 VWO in 1 jaar opleiding op het Gilde in Roermond.

De andere mensen die bij me in de klas zitten, zitten echt wel full-time op school en maken ook huiswerk in de verplichte studieuren. Het lijkt me persoonlijk zwaar als je echt alle vakken moet hebben, dan moet je superveel studeren (ik zou dus echt eens drie keer goed nadenken voor ik er aan zou beginnen, als ik jou was). Maar als je zoals ik maar 1 vak hoeft te doen, is het Luzac erg prettig, want je krijgt er wel veel begeleiding en de regelgeving is er lekker strak.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 00:35
Adrenaline
Adrenaline is offline
@ Jades: thnx voor de toelichting.

Nog NG'ers / NT'ers die op het Luzac zitten hier? Ik heb namelijk nog een vraag wat de boeken betreft. Het Luzac College zal nu mijn 4e school worden en ik vind het vervelend steeds te moeten wennen aan nieuwe boeken. Dus zou iemand mij kunnen vertellen wat voor boeken er gebruikt worden voor o.a wis-/schei-/natuurkunde en bio?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 09:45
Jades
Jades is offline
(Adrenaline) - Dus zou iemand mij kunnen vertellen wat voor boeken er gebruikt worden voor o.a wis-/schei-/natuurkunde en bio?

Ik heb het even voor je opgezocht:

Biologie1,2:
-Biologie voor jou

Natuurkunde1,2:
-Systematische natuurkunde

Scheikunde1,2:
-Chemie

Wiskunde b1,2:
-Getal en ruimte

Dit zijn in ieder geval de boeken die gebruikt worden in Arnhem. Ik geloof niet dat de methoden verschillen per vestiging omdat de tentamens voor alle Luzac’s centraal samengesteld worden.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:53
Adrenaline
Adrenaline is offline
@ Jades: Heel erg bedankt.

Wederom nieuwe boeken...ik ben alleen bekend met Biologie voor jou en Getal en ruimte.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:06
Jades
Jades is offline
Ik heb dit jaar ook nieuwe boeken voor 2 vakken en het bevalt me prima. Maak je geen zorgen, komt allemaal goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Luzac College
Verwijderd
1 09-04-2014 20:10
Algemene schoolzaken Luzac College
Robin93
34 08-07-2011 14:19
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 12:16
Algemene schoolzaken Is de universiteit zwaarder dan (6)VWO?
Yab-Yum
103 02-04-2007 09:11
Algemene schoolzaken Een aantal vragen over het Luzac.
Verwijderd
46 15-03-2006 17:13
Algemene schoolzaken Luzac College
Jolla
44 14-06-2004 23:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.