Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2006, 10:25
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ik vroeg mij af of hier nog meer mensen zijn die last hebben van een spastische darm. Zoja, hebben jullie dit tijdelijk gehad, of hebben jullie hier altijd last van. En doen jullie er wat aan, bijvoorbeeld een bepaald dieet, of vermijd je gewoon dingen.

Ik heb een chronisch spastische darm en bij mij is het vooral stress en als ik heel erg lang na elkaar ongezond heb gegeten. Verder heb ik geen dieet, maar ik pas wel op als ik net een aanval heb gehad.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 10:29
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb er tijdelijk erg last van gehad, en nu af en toe nog als ik erg vet of erg scherp eet. Ik doe er verder niks aan, in de periode dat ik het erg had, dronk ik een soort drankje, dat moest je maken van een poeder met sinaasappelsmaak en water. Weet niet meer wat het was.. (iets met vezels geloof ik?)
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 10:39
roosjemarijn
Avatar van roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik heb er al ongeveer 7 jaar last van. Overdag merk ik er niet zoveel van maar iedere avond en ochtend heb ik vreselijke krampen en last van winderigheid e.d.
's avonds heb ik altijd allemaal luchtbellen in mijn darmen die heel erg pijn doen als je er op drukt, klinkt een beetje raar, maar volgens mij zijn het luchtbellen.
Ik heb al vanalles geprobeerd, allerlei dieeten en ik ben bij een homeopaat geweest, maar niets helpt. Alleen toen ik op vakantie was in Italie heb ik er twee weken geen last van gehad, heel vreemd.. ik heb geen idee hoe dat komt.
Ik weet net of het door stress erger wordt, aangezien ik het altijd heb, maar misschien heb ik wel altijd stress, maar ik denk niet dat dat zo is.

Sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 16:53
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ik heb er nou ongeveer 2 jaar last van. En het ligt meestal aan stress. Das lekker want ik heb het nu dus al een lange tijd, aangezien ik niet echt super in mn vel zit. Maar igg al 2 mensen die het hebben, aangezien veel mensen reageren als: HUH? En als ze horen wat er nou precies in mn darmen afspeeld komen er nog grotere vraagtekens boven het hoofd te staan..
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 15:24
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Oh dat heb ik geloof ik ook, maar maar een beetje..

Ik probeer niet te veel kruiden te eten, niet onregelmatig, geen hele vette dingen, dingen met veel suiker, vreemde dingen.

Maar ja eigenlijk houd ik me er niet heel erg aan maar dat merk ik daarna ook wel.. een paar dagen misselijk/overgeven/buikpijn/rommelende darmen/diarree

Oh en het ligt bij mij aan stress geloof ik Maar mijn moeder had het toen ze jonger was ook, is het erfelijk?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 16:02
Verwijderd
Ik heb ook een spastische darm, denk ik. De verschijnselen lijken er in ieder geval wel op. Ik heb het sinds 1.5 jaar ongeveer, waarschijnlijk (permanente) beschadiging van mijn darmen door overmatig gebruik van laxativia?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 18:14
Verwijderd
Hoe wordt dit eigenlijk gediagnosticeerd??
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 22:39
Fruitig
Fruitig is offline
Bij mij in de familie is er iemand die hier ook last van heeft.

Het eten van producten zonder gluten lijkt goed te helpen tegen de problemen (diarree, buikpijn, misselijkheid, enz).
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 23:15
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 17-03-2006 @ 19:14 :
Hoe wordt dit eigenlijk gediagnosticeerd??

Het prikkelbare darmsyndroom is een klinische diagnose, dat betekent dat er geen tests voor zijn, maar dat de diagnose gesteld wordt aan de hand van een aantal criteria:

Het prikkelbaredarmsyndroom (= irritable bowel syndrome) kan aan de hand van de zogenaamde 'Rome-criteria' gedefinieerd worden als de aanwezigheid gedurende ten minste 12 weken (hoeft niet opeenvolgend) tijdens de voorafgaande 12 maanden van buikpijn of een onaangenaam gevoel in de buik, dat niet verklaard kan worden door biochemische of structurele afwijkingen en waarbij ten minste twee van de volgende 3 kenmerken aanwezig zijn:1

buikpijn vermindert door defecatie;
verandering van de defecatiefrequentie;
verandering van de consistentie van de feces.

De volgende symptomen ondersteunen (cumulatief) de diagnose: abnormale defecatiefrequentie (> 3x per dag of < 3x per week), abnormale vorm van de feces (harde keutels, zacht of waterig), abnormale fecespassage (abnormaal persen, loze aandrang, gevoel van onvolledige ontlediging), slijm bij de feces, opgeblazen gevoel of een gevoel dat de buik opgezet is.


(defaecatie = ontlasting hebben, feces = ontlasting). Als je verder dingen niet begrijpt, moet je het maar zeggen, dan 'vertaal' ik het even
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 18-03-2006 @ 00:15 :
knip
Dan heb ik geen spastische darm. Ik heb wel een soort van "biochemische" verklaring, maar de symptomen komen wel precies overheen met die van een spastische darm.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 16:54
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ja, hier heb ik last van. Ik heb het bijna elke avond (en ochtend), wat ik ook eet. Wel wordt het erger bij scherp of vet eten (pizza met knoflook is zo'n beetje het ergste wat ik mijn buik kan aandoen). Verder probeer ik m'n eten langzaam te eten en goed te kauwen, wat ook wel enigzins helpt, volgens mij.
In tijden van stress zijn mijn klachten heviger, maar ik weet niet of dit misschien komt omdat ik dan minder rustig eet.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 19:30
Verwijderd
Elke ochtend volkoren brood eten. En vifit drinken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 21:59
*amélie*
*amélie* is offline
Ik heb er al een aantal jaar last van en er is niet echt een regelmaat in te ontdekken. Niet echt het idee dat het door een bepaald soort eten komt. Behalve erg vet eten dan. Ik volg dus ook geen dieet. Wel eet ik heel langzaam en heb ik tabletjes van de huisarts die ik gebruik in periodes dat heel erg is. Verder veel water of kruidenthee drinken

En ik snap niet zo goed dat mensen om je heen niet weten wat het is, want het komt volgens mij echt vaak voor.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 07:54
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
*amélie* schreef op 18-03-2006 @ 22:59 :

En ik snap niet zo goed dat mensen om je heen niet weten wat het is, want het komt volgens mij echt vaak voor.
Nou, het is niet iets waar je erg mee te koop gaat lopen. Helemaal dingen als 'winderigheid' 'diarree' etc....
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 10:11
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
snoopy schreef op 19-03-2006 @ 08:54 :
Nou, het is niet iets waar je erg mee te koop gaat lopen. Helemaal dingen als 'winderigheid' 'diarree' etc....
Nee haha, dat snap ik. Maar TS zegt dat als het anderen vertelt dat die niet weten wat het is. Dat snap ik niet zo goed.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 11:57
Verwijderd
Ik heb het vanaf m'n 15de zo ongeveer, daarvoor altijd wel last van m'n darmen gehad zonder reden, maar toen is het nooit IBS genoemd. Eigenlijk heb ik dus al m'n hele leven darm-gedoe. Regelmatig buikpijn, onregelmatige stoelgang etc etc. Ik vermijd melkproducten, en dat lijkt wel te werken, maar zo af en toe moet ik er aan geloven, dat schijnt mijn lichaam zo te willen ofzo Stress wakkert het ook aan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 14:45
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
*amélie* schreef op 19-03-2006 @ 11:11 :
Nee haha, dat snap ik. Maar TS zegt dat als het anderen vertelt dat die niet weten wat het is. Dat snap ik niet zo goed.
Nou ja, de meeste mensen vertellen het niét aan anderen (ik ben er zo één)
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 17:28
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Inderdaad.. tis niet dat ik mij voorstel, en gelijk daarna zeg dat ik een spastische darm heb. Het bepaald mijn leven niet.. dus waarom zou ik. maar inderdaad.. als mensen vragen van; waarom heb je ineens zo'n buikpijn en lig je bekant te creperen hier op de bank, tja dan kan ik ook net zo goed smoesjes op gaan hangen, maar dat veranderd niets.. dus waarom zou ik het dan niet zeggen. En DAN reageren mensen van HUH..
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 18-03-2006 @ 00:15 :
(defaecatie = ontlasting hebben, feces = ontlasting). Als je verder dingen niet begrijpt, moet je het maar zeggen, dan 'vertaal' ik het even
Offtopic: Ik doe hbo-v; het zou wel raar zijn als ik woorden hieruit echt niet zou kennen, maar iig bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 14:23
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
Konijn schreef op 16-03-2006 @ 11:29 :
Ik doe er verder niks aan, in de periode dat ik het erg had, dronk ik een soort drankje, dat moest je maken van een poeder met sinaasappelsmaak en water. Weet niet meer wat het was.. (iets met vezels geloof ik?)
Dat zijn Psylliumvezels Dat neemt zo veel vocht op dat het al na een halve minuut in het glas water gezeten te hebben een soort drab wordt. Gebruik ik ook, maar alleen nog wanneer ik langere tijd weer last heb. Bij mij is in januari 2003 de diagnose chronische Spastische Darm vastgesteld. Koolzuur, melk, frituur en scherp eten zijn funest voor mij. Evenals stress, onregelmatig eten en te weinig slaap. Maar er valt mee te leven
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 15:39
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Buffy schreef op 21-03-2006 @ 15:23 :
Koolzuur, melk, frituur en scherp eten zijn funest voor mij. Evenals stress, onregelmatig eten en te weinig slaap. Maar er valt mee te leven
wil 'melk' ook melkproducten zeggen? Ik ben namelijk aan het uitvinden wat ik kan hebben en wat niet (eigen dieet samenstellen, zeg maar) en ik zoek dingen die het zouden kunnen zijn (vet en scherp eten had ik al op m'n lijstje staan).
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 15:50
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 21-03-2006 @ 16:39 :
wil 'melk' ook melkproducten zeggen? Ik ben namelijk aan het uitvinden wat ik kan hebben en wat niet (eigen dieet samenstellen, zeg maar) en ik zoek dingen die het zouden kunnen zijn (vet en scherp eten had ik al op m'n lijstje staan).
Ik reageer zelf véél erger op melk dan op andere melkproducten, maar die laatste zijn ook niet altijd goed. Dus dingen als kaas en yoghurt.

Verder vallen pasta's ook vaak verkeerd, maar als ik maar een klein beetje pasta met veel saus eet, heb ik nergens last van.
Ik heb geen last van koolzuur (maar ik haal dat er ook uit voor ik het doorslik, door het langzaam te drinken en telkens zo lang in m'n mond te houden tot er geen prik meer inzit). Vet is echt 't ergste wat ik mijn buik aan kan doen, ik eet héél zelden frituur-spul, zo een keer in de drie maanden ofzo, en dan kan ik het wel verdragen. Maar vaker echt niet. (Ik at vroeger met mijn zus wel vaak bij de McDonalds, altijd een heel menu, en daar kreeg ik altijd enorme buikpijn van, en diarree.) Scherp eten levert voor mij geen problemen op. Wit brood is echt enorm slecht voor me, ik hoef er maar een snee van te eten, en 'k raad opgeblazen enzo.

Wat mij vooral helpt; regelmatig maar gevarieerd eten, vruchtensappen drinken en me vooral niet druk maken.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 15:55
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-03-2006 @ 16:50 :
Ik reageer zelf véél erger op melk dan op andere melkproducten, maar die laatste zijn ook niet altijd goed. Dus dingen als kaas en yoghurt.

Verder vallen pasta's ook vaak verkeerd, maar als ik maar een klein beetje pasta met veel saus eet, heb ik nergens last van.
Ik heb geen last van koolzuur (maar ik haal dat er ook uit voor ik het doorslik, door het langzaam te drinken en telkens zo lang in m'n mond te houden tot er geen prik meer inzit). Vet is echt 't ergste wat ik mijn buik aan kan doen, ik eet héél zelden frituur-spul, zo een keer in de drie maanden ofzo, en dan kan ik het wel verdragen. Maar vaker echt niet. (Ik at vroeger met mijn zus wel vaak bij de McDonalds, altijd een heel menu, en daar kreeg ik altijd enorme buikpijn van, en diarree.) Scherp eten levert voor mij geen problemen op. Wit brood is echt enorm slecht voor me, ik hoef er maar een snee van te eten, en 'k raad opgeblazen enzo.

Wat mij vooral helpt; regelmatig maar gevarieerd eten, vruchtensappen drinken en me vooral niet druk maken.
Hmmm... misschien dan maar s ochtends geen yoghurt met cruesli meer eten... Hoewel ik het idee heb dat ik meer last van het avondeten krijg dan van m'n ontbijt. Vet heb ik idd ook heel veel last van, en suiker (chocola is erg).
Nou ja, bedankt iig. Ik blijf zoeken
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 15:58
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
tip: je moet opschrijven wat je hebt gegeten.. hoe laat dat was. En wanneer je buikpijn kreeg. Misschien helpt dat. Ik heb het niet opgeschreven maar wel bijgehouden.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 15:58
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Ik dacht altijd dat je met een spastische darm soms gewoon spontaan in je broek schijt

Maargoed dat blijkt dus niet waar te zijn
__________________
Bruut for president (y)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 14:52
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Bruut schreef op 21-03-2006 @ 16:58 :
Ik dacht altijd dat je met een spastische darm soms gewoon spontaan in je broek schijt

Maargoed dat blijkt dus niet waar te zijn
nope, gelukkig niet!

Oh ja, voor de mensen die het ook hebben:
hebben jullie ook met gesmolten kaas meer last van met 'gewone' kaas?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 16:15
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb er ook last van, alleen heb ik nog geen idee waardoor het komt (bijv iets eten). Ik heb het de ene keer wel als ik melk heb gedronken, de andere totaal geen last. Soms heb ik het zelfs als ik helemaal niets heb gegeten. Heel wisselvallig dus.

Toen ik een kuurtje had gehad voor blaasontsteking was het ineens een paar dagen helemaal weg, daarna begon het weer...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 18:25
reno
reno is offline
Volgens mij heb ik de benaming van mijn problemen gevonden . Heel soms extreme buikkramp/pijn, vrij regelmatige diarree, en winderigheid onder andere.
Misschien dat ik eens moet opletten op mijn voedsel, alhoewel ik nog best verantwoord omga met eten. En ik drink heel veel water/thee.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."

Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 18:28.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 18:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb geen 'officiele' diagnose, maar mijn klachten zijn hetzelfde. Sinds ik geen vlees meer eet is het véél minder, voorheen had ik zeker 3 keer in de week erg diarree, nu praktisch nooit meer. Ik merk dat ik nog wel gevoelig reageer op bepaald eten (vet bijvoorbeeld, of krijg juist verstopping als ik te weinig brood en fruit eet) maar zo erg als het was is het gelukkig niet meer.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 21:18
Verwijderd
Ik heb trouwens ook perioden waarin ik meer last heb. Soms kan ik gewoon een glas melk drinken zonder iets te merken, maar soms valt het helemaal verkeerd. En dan valt alles verkeerd Dus er echt enorm rekening mee houden gaat niet, soms moet ik er gewoon even aan geloven. Dat is meestal een of twee dagen, dus dat valt nog wel mee. Pijnstillers maken het overigens alleen maar erger, mijn darmen willen geen pijnstillers
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 21:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook geen officiele diagnose maar de kenmerken lijken verdacht veel op mijn klachten. Sinds ik elke ochtend Actimel drink (echt waar) is het een heel stuk minder en heb ik eigenlijk alleen nog last als ik echt iets gegeten heb wat niet goed gaar was ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 22:32
reno
reno is offline
Waarom posten verder eigenlijk alleen maar vrouwen in dit topic?
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 00:55
terror koekjes
Avatar van terror koekjes
terror koekjes is offline
ik las hier ergens boven "ik heb er schijt aan" maar het ging over scherp eten.
__________________
ein weihnachtsmann kommt in die disko
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 02:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 20-03-2006 @ 15:37 :
Offtopic: Ik doe hbo-v; het zou wel raar zijn als ik woorden hieruit echt niet zou kennen, maar iig bedankt
Hehe oh ja, dat was ik even vergeten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 10:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zijn er hier ook mensen die misselijk worden door dit probleem? Ik wel namelijk. Ik kan dan echt helemaal niets meer en moet dan maar gewoon gaan slapen in de hoop dat het weg is als ik weer wakker word.

Soms gaat het tijden goed en dan komt het opeens weer heel erg opzetten. Zoals nu dus
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 12:07
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Jups.. Ik heb het ook met pieken en dalen. nu gelukkig wat minder.. maar het is een tijd heel erg geweest. En dan heb ik op het gegeven moment ook zo'n buikpijn dat ik kotsmisselijk word, en moet gaan liggen. En dan het liefst blijven bewegen.. dan merk ik de pijn niet zo.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 12:16
Kira20
Kira20 is offline
Ik heb er ook al een paar jaar erg veel last van.
Ik ben al bij de huisarts geweest en na een paar keer flink op mijn buik te hebben gedrukt kwam hij tot de conclusie dat ik een spastische darm had en dat er eigenlijk vrij weinig aan te doen is.

Ik merk nu (zoals sommige anderen) dat ik het erger krijg bij melk en eigenlijk alle zuivelproducten. Ik drink nu geen melk meer en eet geen kaas, vla enz.
Ook ben ik vegatarier ik weet niet of dat er misschien iets mee te maken heeft, maar je zou het kunnen proberen (niet dat je vegatarier moet worden maar gewoon misschien wat minder vlees eten ofzo)
Verder gebruik ik nu Juso vezels. (Dat wordt ook gebruikt om af te vallen omdat je er voller van gaat zitten maar daar heb ik nog niks van gemertk)

Ik heb er nu al 1,5 maand geen last meer van gehad!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 12:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-03-2006 @ 11:15 :
Zijn er hier ook mensen die misselijk worden door dit probleem? Ik wel namelijk. Ik kan dan echt helemaal niets meer en moet dan maar gewoon gaan slapen in de hoop dat het weg is als ik weer wakker word.

Soms gaat het tijden goed en dan komt het opeens weer heel erg opzetten. Zoals nu dus
Ik heb dat ook met vlagen gehad. Vooral van melkproducten maar ook na het avondeten, als ik soms nog niet eens veel gegeten had werd ik heel erg misselijk.

Ik mag het afkloppen maar de laatste tijd gaat het bij mij heel erg goed
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-03-2006 @ 11:15 :
Zijn er hier ook mensen die misselijk worden door dit probleem? Ik wel namelijk. Ik kan dan echt helemaal niets meer en moet dan maar gewoon gaan slapen in de hoop dat het weg is als ik weer wakker word.

Soms gaat het tijden goed en dan komt het opeens weer heel erg opzetten. Zoals nu dus
Ja, ik kan ook heel misselijk worden. Vaak in combinatie; buikpijn en misselijk. Als ik een beetje nerveus ben, word ik ook direct misselijk, echt vervelend. Ik merk nu wel dat het helpt wanneer ik dan iets simpels eet, bijvoorbeeld een liga of sultana's.

Ik heb ook echt vlagen. Soms gaat het prima, nergens last van, ik kan alles eten en ook spanning maakt niet uit. Maar op andere tijden lijkt het wel of zelfs een glaasje water teveel is. Heel irritant
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 07:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Oh ja, ik kan vooral van thee of water heel erg misselijk worden Mijn moeder heeft ook op school geleerd dat water misselijkheid juist bevordert oid.

Gisteravond tijdens mijn werk weer zo ongelofelijk misselijk geworden. Ik wist echt niet waar ik het moest zoeken. Heb echt met moeite de avond kunnen volmaken... Ik begin het nu echt zat te worden. Volgens mij zit er te veel spanning in mn lijf ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:07
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-03-2006 @ 08:22 :
Oh ja, ik kan vooral van thee of water heel erg misselijk worden Mijn moeder heeft ook op school geleerd dat water misselijkheid juist bevordert oid.

Gisteravond tijdens mijn werk weer zo ongelofelijk misselijk geworden. Ik wist echt niet waar ik het moest zoeken. Heb echt met moeite de avond kunnen volmaken... Ik begin het nu echt zat te worden. Volgens mij zit er te veel spanning in mn lijf ofzo
Daar heb ik ook erg last van, de enige oplossing die ik heb is een beetje cru maar hij werkt wel goed, gewoon zorge dat je ''helemaal'' leeg bent, dus veel schijten ;P
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:16
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Zovaak mogelijk naar de wc gaan.. klopt.. En proberen zo veel mogelijk te gaan liggen, werkt bij mij ook. Maar goed.. op het werk is dat nog wel moeilijk.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 16:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja ik krijg juist alleen vrijwel nooit diarree of wat dan ook... Dat is juist weer het stomme... Dat heb ik alleen als ik bijzonder slecht heb gegeten of veel alcohol heb gedronken. Dus dat werkt ook niet tegen mn misselijkheid helaas...

Ik voel dan gewoon dat het daar boven mn darmen compleet vast zit. Dat het eten niet wordt verteerd zeg maar.... Het blijft gewoon hangen En dat maakt me zo misselijk. Heel soms komt het eten er weer uit, maar meestal kots ik alleen mijn slijm/water. Dus dan moet ik braaf wachten totdat mn spijsvertering weer gaat lopen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 16:59
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-03-2006 @ 17:13 :
Ja ik krijg juist alleen vrijwel nooit diarree of wat dan ook... Dat is juist weer het stomme... Dat heb ik alleen als ik bijzonder slecht heb gegeten of veel alcohol heb gedronken. Dus dat werkt ook niet tegen mn misselijkheid helaas...

Ik voel dan gewoon dat het daar boven mn darmen compleet vast zit. Dat het eten niet wordt verteerd zeg maar.... Het blijft gewoon hangen En dat maakt me zo misselijk. Heel soms komt het eten er weer uit, maar meestal kots ik alleen mijn slijm/water. Dus dan moet ik braaf wachten totdat mn spijsvertering weer gaat lopen.
Dan moet je bij de apotheek van die vezels zakjes kopen, en daarna veel water drinken, dan ben je zo leeg ;D
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 19:24
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Ja ik heb hier last van sinds een maand of 3.
ik bewoog altijd al veel, at veel extra vezels en fruit. dus wist niet meer wat ik er tegen kan doen.
En zit nu indd ook aan die poederzakjes met sinaasappelsmaak. Even kijken of dat werkt Want word echt doodmoe van die PDS
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 19:25
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ja dat poeder heb ik ook gehad.. heb ik nog steeds, maar dat werkte bij mij niet, ik had alleen maar meer last van een opgeblazen buik.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 22:16
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Antubis schreef op 25-03-2006 @ 20:25 :
Ja dat poeder heb ik ook gehad.. heb ik nog steeds, maar dat werkte bij mij niet, ik had alleen maar meer last van een opgeblazen buik.
Je moet gewoon alles eruit schijten met behulp van die vezels en veel en snel water drinken, let er wel op dat je dan 2 of 3 keer moet schijten in de eerste 2 uur nadat je die vezels hebt genomen maar dan ben je wel die druk kwijt.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 14:04
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ik gebruik dat poeder niet meer. Het gaat nu wel goed, beter dan met dat poeder. Ik zorg gewoon dat ik niet teveel ongezonde dingen eet.. en als ik buikpijn heb of misselijk ben dan vooral niet nog iets gaan eten.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 17:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 25-03-2006 @ 23:16 :
Je moet gewoon alles eruit schijten met behulp van die vezels en veel en snel water drinken, let er wel op dat je dan 2 of 3 keer moet schijten in de eerste 2 uur nadat je die vezels hebt genomen maar dan ben je wel die druk kwijt.
Schijten is echt iets voor mannen volgens mij. En zo effectief is het niet echt hoor...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 18:26
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-03-2006 @ 18:02 :
Schijten is echt iets voor mannen volgens mij. En zo effectief is het niet echt hoor...
Je hebt helemaal gelijk, vrouwen hoeven nooit te schijten
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoe je darmen weer op orde krijgen na een antibiotica kuur?
Daantje_0705
11 22-03-2014 23:43
Lichaam & Gezondheid Prikkelbare Darm/ Spastische Darm
jvb
8 09-11-2013 09:27
Lichaam & Gezondheid spastische darm
Angeleyes16
55 19-11-2005 08:27
Lichaam & Gezondheid Buikpijn
miekmuis
8 25-03-2003 12:10
Lichaam & Gezondheid spastische darm
nogwatjuh
47 14-01-2003 14:26
Lichaam & Gezondheid PDS/ spastische darm
Eleanor Rigby
14 05-01-2003 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.