Oud 14-09-2012, 18:35
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Laatst heb ik me eerste jointje gerookt en ik werd pas na anderhalve joint stoned.
Het lijkt me leuk wel eens vaker wiet te roken, gewoon weinig, 1 a 2 keer per maand, en ik vroeg me af of het nou ongezond of gezond is. Heeft het nou juist meer voordelen? Of meer nadelen?
"Waarom wil je vaker wiet gaan roken" Niet om sociale redenen, ik vind het stoned zijn leuk en de rest gaat je geen reet aan
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2012, 01:44
X0X0Chanelle
Avatar van X0X0Chanelle
X0X0Chanelle is offline
Wiet is alles behalve gezond. Zoek maar is op op internet. Mijn ervaring met wiet en hasj zijn leuk maar heb er wel spijt van, heb 4 jaar lang gerookt. En je word er dommer van (geloof t of niet) en je word vergeetachtig. En je kan problemen krijgen met je psychishe gezondheid. En natuurlijk voor je longen. De rest zou ik even googelen.

xoxo Chanelle
Met citaat reageren
Oud 15-09-2012, 12:27
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ja maar er is ook weer genoeg informatie te vinden die het tegendeel bewijst. en zoals je het al zegt het is jou ervaring en 1 iemands ervaring zegt vrij weinig over of iets schadelijk is of niet. ik gebruik het ook al iets van 4 jaar bijna dagelijks en heb zelf nergens last van teminste niets wat door wiet veroorzaakt zou kunnen worden.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 15-09-2012, 18:44
Verwijderd
Uiteraard is het ongezond. Als je 'pas' na anderhalve joint stoned raakt moet je iemand anders joints laten draaien.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2012, 23:10
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Er zitten heel veel voordelen aan cannabis. Geloof het internet niet al te gauw maar lees betrouwbare boeken over. Het is best gezond.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 03:05
Tar Anárion
Avatar van Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Wiet is alles behalve gezond. Zoek maar is op op internet. Mijn ervaring met wiet en hasj zijn leuk maar heb er wel spijt van, heb 4 jaar lang gerookt. En je word er dommer van (geloof t of niet) en je word vergeetachtig. En je kan problemen krijgen met je psychishe gezondheid. En natuurlijk voor je longen. De rest zou ik even googelen.

xoxo Chanelle
Ik zou graag een gepubliceerd onderzoek willen zien waar jij deze informatie vandaan haalt, ben er namelijk van overtuigd dat je hier gewoon massahysterie herhaald.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 12:46
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Keep it coming!
'T is echt handig om te zien hoe andere mensen erover denken en wat ze er over denken.
Ik weet uit de informatie die ik allemaal heb van wiet dat het een hoop voordelen heeft en bijna geen nadelen, daarbij wil ik ook zeggen dat "dom worden van wiet" pure onzin is. Ik ken iemand die rookt al 15 jaar wiet en leert/handelt/denkt net zo slim als een normaal persoon. Ik denk ook wel dat wiet en/of hasj bij ieder persoon een ander effect heeft. Maar ik vraag me nog wel af welke negatieve effecten het op je kan hebben (buiten dom worden).
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 18:11
Chawson
Avatar van Chawson
Chawson is offline
Ik rook elke week wel een paar joints gewoon omdat het ontspannend is. Het is sowieso al slecht voor je gezondheid want er zit 4 keer zoveel teer in dan in normale sigaretten. Maar dat is ook het enige nadeel die ik weet.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 18:13
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Ik rook elke week wel een paar joints gewoon omdat het ontspannend is. Het is sowieso al slecht voor je gezondheid want er zit 4 keer zoveel teer in dan in normale sigaretten. Maar dat is ook het enige nadeel die ik weet.
Dat is ook niet waar, dat ligt er aan hoe je hem draait of hoe je de wiet binnenkrijgt.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 20:10
Verwijderd
Want als je hem anders zou draaien zou je minder teer binnenkrijgen?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 23:09
Zuidland
Zuidland is offline
Uit onderzoek blijkt dat 5 joints per jaar goed voor je zijn, laten we het maar geloven
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Uit onderzoek blijkt dat 5 joints per jaar goed voor je zijn, laten we het maar geloven
Ik ben heel benieuwd naar dat onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 00:00
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Wiet is even ongezond voor je als een sigaret. De wiet op zich is dus niet echt schadelijk, maar het roken wel. Daarom is het dus ongezond om wiet te roken.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 00:37
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
het probleem zit vooral in de tabk inderdaad. dus als je het echt gezond wil houden. investeer in een fijne vaporizer. je hebt simpele van een 10 euro tot rond de 400 maar net wat je wilt.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 10:47
Verwijderd
Het is ongezond. Kon je dat nou echt niet zelf bedenken?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 15:19
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Het is ongezond. Kon je dat nou echt niet zelf bedenken?
en waarop basseer je dat ? mischien moet je eerst maar eens naar wat goede onderzoeken gaan kijken voor je zoiets roept.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 19:54
Verwijderd
Er is maar weinig wat je kan roken en wat niet slecht is voor je longen. Wiet is sowieso slecht, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 21:38
Verwijderd
Citaat:
en waarop basseer je dat ? mischien moet je eerst maar eens naar wat goede onderzoeken gaan kijken voor je zoiets roept.
Gast... wiet roken is niet goed voor je.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-09-2012, 23:36
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Nee. Roken is slecht voor je. Wiet roken is slecht, tabak roken is slecht en groene thee roken is slecht. Voor je longen.
Dit betekend niet dat wiet op zichzelf slecht is, bijvoorbeeld wanneer je het eet heeft het geen invloed op je longen. En er wordt nu veel onderzoek gedaan naar wiet, en naar mijn weten zijn er meer positieve feiten over gevonden dan negatieve.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 16:48
Tinu
Avatar van Tinu
Tinu is offline
Waar haal jij je informatie Sneeuwzwart???

Lees dit eens: http://www.watwiljijmetwiet.nl/Infor...Fabeltjes.aspx

De essentie:

Citaat:
Een joint is zelfs schadelijker dan één sigaret. Cannabisrook bevat meer kankerverwekkende stoffen dan gewone sigarettenrook. De hoeveelheid van die stoffen die in je longen neerslaat is ongeveer vier keer zoveel als in gewone sigaretten.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 18:45
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Het is ook niet gezond om een leeg plastic flesje opnieuw met drinken te vullen. Je krijgt overal kanker van tegenwoordig. Dan maakt een jointje ook niks uit.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 19:14
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Waar haal jij je informatie Sneeuwzwart???

Lees dit eens: http://www.watwiljijmetwiet.nl/Infor...Fabeltjes.aspx

De essentie:
of mischien moet je eens kijken waar jij je informatie vandaan haalt
http://jama.jamanetwork.com/article....icleid=1104848

uit een recent onderzoek is gebleken dat recreationeel gebruik van cannabis (dus geen dagelijks gebruik) zelf bevorderend is voor je longinhoud. het gaat dan om 2-3 keer per maand. bij meer gebruik stopt deze verbetering en langzaam aan gaat hij dalen. pas ongeveer bij 20 keer per maand wordt het net zo schadelijk als het roken van sigaretten zoals de meeste dat doen. en als ik me niet vergis is cannabis niet kankerverwekkender dan gewone sigaretten rook omdat er een aantal stoffen zijn die dit effect tegen gaan.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Het is ook niet gezond om een leeg plastic flesje opnieuw met drinken te vullen. Je krijgt overal kanker van tegenwoordig. Dan maakt een jointje ook niks uit.
Niet te weerleggen logica.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 16:55
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Ik ga het elke maand 1 tot 4 keer roken, ik heb hier nu 1 jointje liggen die ik als ik vrolijk ben op ga roken en verder weet ik niet eens of ik binnen een week of 2 weken weer een jointje wil roken dus 1-4 in een maand lukt me makkelijk
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 17:08
imosed
imosed is offline
Citaat:
Er zitten heel veel voordelen aan cannabis. Geloof het internet niet al te gauw maar lees betrouwbare boeken over. Het is best gezond.
100% waar, zou je wiet roken door alleen maar bong-hits te nemen, zou het:
1. Niet schadelijk zijn voor je longen, recent onderzoek wijst uit dat pure wiet-rook, dus uit een bong, niet schadelijk zijn voor je longen en je longcapaciteit met 0% verlaagt!
2. Goed zijn tegen stress
3. Goed zijn tegen anorexia
4. Goed zijn voor de concentratie
5. Goed zijn voor de nachtrust
6. Het zou het ontwikkelen van kankercellen stoppen of in ieder geval verlangzamen

Je wordt er inderdaad vergeetachtig van, maar op korte termijn (dus als je stoned bent). Ook de volgende dag kan je vermoeid zijn en geen zin hebben om dingen te doen, dit zit allemaal in je hoofd. Gewoon een goede kop koffie drinken en aan 't werk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2012, 17:10
imosed
imosed is offline
Citaat:
Er is maar weinig wat je kan roken en wat niet slecht is voor je longen. Wiet is sowieso slecht, natuurlijk.
http://well.blogs.nytimes.com/2012/0...s-study-finds/
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 17:32
Verwijderd
Dat weerlegt helaas weinig. Ook leuk detail dat je onderin de pagina al meteen weer doorgestuurd wordt naar een onderzoek dat beschrijft hoe slecht de invloed van wietgebruik op jonge leeftijd al is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid gezond of ongezond leven?
ExpoRules
23 11-04-2013 15:17
Lichaam & Gezondheid Sporten is gezond!
Verwijderd
38 15-10-2012 21:51
Drugs & Alcohol Waarom?
-robbbberto-
252 24-10-2004 21:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Uitstel Rookverbod Horeca.... JAMMER
hhendrikxx
283 19-09-2004 21:08
Drugs & Alcohol Irritant zijn die mensen die zo fel anti-drugs zijn...
Isa
145 01-05-2003 12:39
Drugs & Alcohol joint
axel tha best
49 20-03-2003 20:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.