Oud 25-05-2012, 13:25
Verwijderd
Vanaf welke temperatuur in het school-lokaal mag je naar huis?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2012, 13:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Er is niet een bepaalde temperatuur aan te wijzen. Maar de Arbeidsinspectie vindt dat er bij temperaturen boven de 28 tot 30 graden Celcius maatregelen moeten worden genomen. Dat is niet per se naar huis sturen. Denk ook aan het invoeren van een tropenrooster met kortere lesuren of lesdagen, zo kort mogelijk aaneengesloten werken, pauzeren in koele ruimtes, extra ventilatie en veel drinken.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2012, 15:26
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik denk dat het beste antwoord is: de temperatuur die de docent niet meer kan verdragen. Maar docenten zijn van die fanatieke types die liever omvallen van de hitte
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 14:50
Verwijderd
Wij zijn al enkele keren eerder opgehouden vanwege de temperatuur. Onze school is hypermodern zeggen ze: Nergens radiatoren / ventilatie. Echter één probleem: Ze hebben er geen rekening meegehouden dat als een lokaal aan de zon kant ligt, dat de zon naar binnen schijnt en dus het lokaal veel verder opwarmt dan dat de bedoeling is.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 09:51
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Dat is bij alle scholen verschillend. Ik weet van mij school dat het niet snel voor zal komen dat wij naar huis worden gestuurd vanwege een ondragelijk temperatuur. Dan wordt er waarschijnlijk wel voor meer verkoeling d.m.v. water gezorgd, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 18:13
Verwijderd
Mijn school heeft bij hoge temperaturen een keer een tropenrooster ingesteld (= vroeg beginnen, ik geloof dat we om 7.45 uur begonnen, en korte lesuren (normaal was 50 minuten, nu was het 40), om 12.15 uur waren we weer vrij, dus 6 lesuurtjes en een half uurtje pauze tussendoor). Verder werden lokalen in de volle zon zoveel mogelijk vermeden, maar er waren zonneschermen, dus de warmte was redelijk buiten te houden.
Ik kan me niet herinneren dat we ooit echt in een belachelijk warm lokaal hebben gezeten, wel dat leraren er soms geen zin in hadden en dan kregen we buiten 'les'
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 22:02
bob20
bob20 is offline
Onze school stellen we in de pauze een potje watergevecht in om af te koelen. Voor de rest is het gewoon doorgaan. Wel mogen we drinken op de tavel neerzetten om ook op deze manier af te koelen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 08:07
Verwijderd
Oh ja, heeft onze school ook een keer toegestaan ja. Watergevechten mochten normaal gesproken echt niet, tot het een keer ontiegelijk warm was, toen begon dat en stonden de meeste docenten ernaast met zo'n blik van 'Tsja. Laat maar gaan he? Eigenlijk zou ik mee willen doen'

Verder hebben wij het op school volgens mij nooit maatregelen gehad. Wel dat docenten het ook gewoon warm vonden en daarom niet echt les gaven, maar gewoon mensen een beetje lieten werken en kletsen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 08:53
Verwijderd
Onze school doet er meestal alles aan om ons les te geven, dus als het warm wordt dan worden flesjes koel water uitgedeeld of iets dergelijks. Ik kan me maar één keer herinneren, dat was in de brugklas, dat we naar huis mochten. Dat was omdat de temperatuur in een nieuw gedeelte van de school veel te hoog opliep in de klaslokalen. Het was rond de dertig graden, geloof ik. In dat gedeelte van de school werden toen geen lessen meer gegeven, dus werd de rest van de school volgepland, maar dat waren iets te weinig lokalen, waardoor wij toen een aantal middagen naar huis mochten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 14:50
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 23:12
Levensbeschouwing & Filosofie Het volmaakte systeem...
"Tito"
16 28-03-2003 16:14
Levensbeschouwing & Filosofie Je ideale samenleving
Rerisen Phoenix
35 16-02-2003 14:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.