Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2014, 15:24
laurien14
laurien14 is offline
hallo,
ik ben zeer geinteresseerd in talen en ik vroeg me af welke taal wel een beetje pit heeft en dat iets moeilijker is om te studeren( niet super moeilijk).
Ik kan Nederlands, Engels , Frans en een beetje Spaans.
laat maar weten :-) !!
groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2014, 16:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom ga je niet verder met Spaans? Beter een paar talen goed spreken dan een heleboel half denk ik. En anders Italiaans?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 16:35
Verwijderd
Moeilijk is een beetje relatief, zeker als het op talen aankomt. Als je zo graag meer talen wilt leren kan je het best zelf een beetje rondkijken wat bij je past of wat je interessant vindt. Je zou bijvoorbeeld eens uit de comfort-zone kunnen stappen en chinees gaan leren.

Verder betwijfel ik dat je al die talen al echt vloeiend kan, dus is het misschien handiger om eerst die basiskennis uit te breiden.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 20:48
laurien14
laurien14 is offline
Citaat:
Moeilijk is een beetje relatief, zeker als het op talen aankomt. Als je zo graag meer talen wilt leren kan je het best zelf een beetje rondkijken wat bij je past of wat je interessant vindt. Je zou bijvoorbeeld eens uit de comfort-zone kunnen stappen en chinees gaan leren.

Verder betwijfel ik dat je al die talen al echt vloeiend kan, dus is het misschien handiger om eerst die basiskennis uit te breiden.
ik kan de talen wel maar niet als echt iemand van daar... das wel normaal denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2014, 14:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Tja, chinees schijnt een van de moeilijkste talen te zijn. Japans is dan weer een stuk makkelijker. Arabisch is ook weer een taal apart. Wil je die taal er gewoon bij leren voor de leuk (dus met een cursus) of wil je er echt je beroep van maken (tolk, iets in de internationale handel, zoiets)?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-08-2014, 16:53
laurien14
laurien14 is offline
nee gewoon voor de fun
Met citaat reageren
Oud 16-08-2014, 22:00
Verwijderd
Ik zou voor Italiaans gaan... Zelf kan ik het redelijk lezen en verstaan, en vind het één van de mooiste talen die er is. Verder vind ik Zweeds ook een leuke taal...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2014, 21:13
laurien14
laurien14 is offline
Citaat:
Ik zou voor Italiaans gaan... Zelf kan ik het redelijk lezen en verstaan, en vind het één van de mooiste talen die er is. Verder vind ik Zweeds ook een leuke taal...
oke dank je wel
Met citaat reageren
Oud 27-08-2014, 21:06
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik spreek zelf een woordje Fins. Dat is sowieso een nuttige taal om te leren, want je kan er werkelijk overal mee terecht.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 20:32
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
duits, is nog redelijk goed te doen en kun je ook in veel west-europese landen gebruiken.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2014, 12:31
Heer Wil
Heer Wil is offline
Als je het echt alleen maar voor de lol doet kun je eigenlijk alles wel gaan leren.

Friesch wordt dichtbij huis gesproken en is dus makkelijk voor het vinden van een leraar of om een keer te gaan praten met een gebruiker om je taalvaardigheid te testen.

Chinees, arabisch of Japans is in andere tekens, ik weet niet hoeveel tijd je hebt voor deze hobby?

Anders zou ik voor Russisch of Pools gaan, is weer echt anders dan Spaans en Frans, dus valt er veel aan te leren.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2014, 15:31
Verwijderd
Japans is nutteloos en Italiaans is supermakkelijk. Maar inderdaad wat Daantje zegt; beter een paar goed dan veel nauwelijks.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2014, 14:29
bartje01
Avatar van bartje01
bartje01 is offline
ik heb vandaag voor het eerst duits gehad
Met citaat reageren
Oud 08-09-2014, 22:44
Verwijderd
Citaat:
ik heb vandaag voor het eerst duits gehad
Leuke taal he? Dat is wel een mooie uitdaging voor de TS ook!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Msn-taal, Slechte invloed op de Nederlandse taal?
xLesleyy.
34 23-10-2007 17:33
Algemene schoolzaken [Profielwerkstuk] Msn-taal
BartNL
29 06-10-2007 18:31
Levensbeschouwing & Filosofie Het nut van Esperanto als tweede taal binnen de EU
0fd1ba6bef258b3
57 24-08-2005 11:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Word je ook gek van die talen?
Mister Frodo
31 19-01-2004 19:50
ARTistiek verhaaltje; dankje wel in 7 talen
sunflouwer
0 04-06-2002 08:29
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Taal studeren?
morgantcm
18 31-03-2001 22:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.