Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2014, 16:18
Verwijderd
Mn beugel is eruit gehaald vandaag. En de ortho trok er zo hard aan dat mn tand half mee ging. En nu zit die dus serieus los. De ortho zei die groeit wel weer aan, maar mn tand zit maar aan 1 klein dingetje vast(je kunt m zelfs draaien). Ik zit er verder niet aan ofzo. Maar wat moet ik doen, ik heb absoluut geen zin in een kunsttand en kan die nog terug groeien als die zo los zit?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2014, 16:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij twijfel zou ik contact opnemen met de (weekend) tandarts.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 01:03
Verwijderd
Citaat:
Mn beugel is eruit gehaald vandaag. En de ortho trok er zo hard aan dat mn tand half mee ging. En nu zit die dus serieus los. De ortho zei die groeit wel weer aan, maar mn tand zit maar aan 1 klein dingetje vast(je kunt m zelfs draaien). Ik zit er verder niet aan ofzo. Maar wat moet ik doen, ik heb absoluut geen zin in een kunsttand en kan die nog terug groeien als die zo los zit?
Wat een lul... sorry dat ik het zo zeg. Hoort helemaal niet hard aan te trekken. Wat zeggen je ouders ervan? Ik zou hem aansprakelijk stellen. Ouders rechtsbijstandverzekering?
Verder is een kroon niet zo erg hoor, je ziet er niks van en je kan er gewoon alles mee doen als met een eigen tand. Wel kosten (nogal duur) op hem verhalen. Off topic: ortho's... geldwolven zijn het. Die van mij was er vaak niet, liet meeste door de assistentes doen en kreeg dan weer te horen, nee die is op vakantie. Ja vind je het gek met die prijzen die die gasten rekenen..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 08:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat vervelend zeg. Ik zou in elk geval proberen om er zo min mogelijk aan te zitten. En als je er ook echt last van hebt met eten en zo (maar misschien heb je dat sowieso nu je beugel eruit is...), of als je echt denkt dat je tand er elk moment uit kan vallen, dan zou ik naar de tandarts gaan.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 10:47
Verwijderd
Mn tand is er in mn slaap uitgevallen :,(. Geen idee hoe. Maandag maar afspraak maken met de tandarts ... doet zon tand erin zetten pijn? En ik heb mn ortho gister erover gebeld, en hij vond dat ik optijd had moeten zeggen dat ik pijn had.. maar hij gaf een ruk en klaar :? Dus ik had de tijd geeneens.. mja.. het is gebeurd
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 12:15
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik denk dat maandag redelijk te laat is! Zoek nu contact met een weekendtandarts of een huisartsenpost.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 13:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Inderdaad, als je tand eruit is moet je als de sodemieter contact opnemen met een tandarts, wellicht dat er dan nog iets te redden valt. Verder is het niet normaal dat een orthodontist zomaar een tand uit je mond kan trekken bij het verwijderen van een beugel, dan doet ie toch iets iets niet goed. Als je wil dat hij daar over wordt aangesproken kun je je ouders vragen om als het allemaal klaar is hem voor de tuchtrechter te dagen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 17:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En je tand bewaren in je mond (speeksel) of in melk dacht ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2014, 19:51
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat naar voor je! Sterkte!

Zou trouwens wel echt stappen ondernemen tegen die ortho. Tjee, dacht dat de mijne destijds al beulen waren...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2014, 01:16
Verwijderd
Sjonge jonge jonge... Wat een prutser die kerel..

Nouja goed.. eerst maar effe naar de tandarts het laten fixen. Je krijgt verdoving (tegenwoordig hele dunne naaldjes) en daar voel je niet zoveel van. Boven meestal iets meer dan onder. (ervaring) Vogens mij zetten ze een kroon keurig vast in je kaak. En dan is die net zo sterk als een echte tand. Je ziet er niks van want hij wordt op kleur gemaakt. Sterkte. En idd zoals ik en ook anderen zeggen, zou ik wel stappen ondernemen tegen die slager, zodat ie IETS beter uitkijkt bij andere patiënten.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2014, 08:19
Verwijderd
Zo snel mogelijk naar tandarts, niet alleen om je tand te redden, maar vooral om letselschadeclaim veilig te stellen, anders gaat de tegenpartij beweren dat het niets met de handeling van ortho te maken heeft gehad. Als je nu nog niet bij tandarts bent of bent geweest, dan zou ik zelf eerst rechtbijstandverzekering bellen om advies te vragen en vervolgens naar de tandarts gaan.

Dat is dan wel ook meteen mijn volgende punt: het is natuurlijk erg vervelend dat dit gebeurt, maar een orthodontist moet wel bizar hard trekken om een volledig gezonde tand zo maar uit het niets uit je mond te trekken. Waarschijnlijk was er al iets niet goed bij die tand. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die tand niet te redden was, en de ortho had - waarschijnlijk, we waren er niet bij - beter moeten opletten.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2014, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Off topic: ortho's... geldwolven zijn het. Die van mij was er vaak niet, liet meeste door de assistentes doen en kreeg dan weer te horen, nee die is op vakantie.
Waarom is het een probleem dat hij het meeste door assistentes laat doen? Als de orthodontist alles zelf zou moeten doen, dan zouden ze maar een fractie van het aantal mensen dat ze nu behandelen, kunnen helpen. Ook zijn die assistenten gewoon opgeleid voor dit werk en deskundig en bekwaam.

Citaat:
Ja vind je het gek met die prijzen die die gasten rekenen..
Het tarief dat een orthodontist moet vragen wordt bepaald door de Nederlandse Zorgautoriteit. De orthodontist heeft daar zelf geen invloed op.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2014, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Waarom is het een probleem dat hij het meeste door assistentes laat doen? Als de orthodontist alles zelf zou moeten doen, dan zouden ze maar een fractie van het aantal mensen dat ze nu behandelen, kunnen helpen. Ook zijn die assistenten gewoon opgeleid voor dit werk en deskundig en bekwaam.

Nou ik neem aan dat hij toch wel beetje toezicht moet houden als hij de baas is daar. Hij was in de ogen van meerdere patiënten (klasgenoten destijds) echt te weinig aanwezig.

Het tarief dat een orthodontist moet vragen wordt bepaald door de Nederlandse Zorgautoriteit. De orthodontist heeft daar zelf geen invloed op.
Is dat van de laatste jaren? Want mij staat er zoiets van bij dat er vroeger excessen waren. Heeft ook in de krant gestaan meen ik.

Nelho, hoe is het afgelopen/verder gegaan?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2014, 18:35
Verwijderd
Ik heb mn nieuwe kroon, man wat deed die prik ff pijn... vandaag naar een advocaat gestapt. Hij zegt dat de assistente aansprakelijk is en niet de ortho. Dus er wordt niets gedaan. De assistente mag ontslagen worden, maar dat vind ik ook zo wat na 1 fout. Wel een behoorlijke mja.. om iemand z'n baan dan af te nemen.. de kroon is idd prachtig en je ziet er niks van.

Xxx
Met citaat reageren
Oud 02-09-2014, 18:44
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Want de assistent was degene die je tand eruit heeft getrokken? In de beginpost staat namelijk dat dat de ortho was.

Ik snap wel dat je niet wil dat diegene heel zijn baan verliest, maar een schadevergoeding voor de kosten van de tandarts is ook geen optie...? Jammer. In elk geval fijn dat je nu een kroon gekregen hebt, kun je eindelijk van een mooi beugelloos gebit gaan genieten...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2014, 19:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
De orhtodontist is aansprakelijk voor het handelen van zijn assistente, in ieder geval wat het medisch tuchtrecht betreft. En je kunt op z'n minst de kosten van je kroon verhalen op de praktijk. Zij hebben ook gewoon een aansprakelijkheidsverzekering.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-09-2014, 20:18
Verwijderd
Een kroon op een tand die eruit is gevallen?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2014, 20:52
Verwijderd
Ik vind dit een raar verhaal. Eerst een paar dagen wachten, dan die kroon en het feit dat een advocaat zegt dat de assistente aansprakelijk is en niet de ortho.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2014, 21:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En een kroon heb je toch ook niet in twee dagen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2014, 05:26
Verwijderd
Ongeloofwaardig inderdaad
Met citaat reageren
Oud 03-09-2014, 07:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En een kroon heb je toch ook niet in twee dagen?
Vaak krijg je dan een tijdelijke noodkroon en later een echte toch.

Ik zou wel schadevergoeding willen als ik jou was.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-09-2014, 10:59
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Een kroon op een tand die eruit is gevallen?
Dit, ja. Een kroon krijg je alleen als je huidige tandkroon dusdanig is aangetast dat hij op een andere manier niet meer te repareren valt. Je wortel en een klein stukje van de tand blijven dan nog gewoon zitten.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid tanden-topic
Verwijderd
51 19-11-2007 15:14
Verhalen & Gedichten Tussen Licht en Donker
Reynaert
40 07-01-2004 21:12
Lichaam & Gezondheid verstandskiezen
crazy_ ella
20 18-02-2002 16:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.