Oud 08-03-2005, 21:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Alweer eentje vol

De vorige kan je hier vinden
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-03-2005, 21:30
sjlot
Avatar van sjlot
sjlot is offline
hej hallo ik begin over 2 weken met de pil...maar ik kan nergens in de bijsluiter vinden vanaf wanneer je dan pas beschermd bent tegen zwangerschap, is dat pas na een week of 2? of al meteen de eerste dag?
Oud 08-03-2005, 21:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sjlot schreef op 08-03-2005 @ 21:30 :
hej hallo ik begin over 2 weken met de pil...maar ik kan nergens in de bijsluiter vinden vanaf wanneer je dan pas beschermd bent tegen zwangerschap, is dat pas na een week of 2? of al meteen de eerste dag?
Je bent gelijk beschermt tegen zwangerschap als je begint op de eerste dag van je menstruatie. Als je op een andere dag begint ben je pas veilig als je begint aan je tweede strip.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-03-2005, 21:37
Verwijderd
als je op de eerste dag begint dan ben je toch na 7 dagen, dat had ik in die vorige gelezen?
Oud 08-03-2005, 21:45
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Nee, de eerste dag is gelijk beschermd, de 2e 3e 4e dag ofzo dan is het na 7 dagen, en daarna na 28 dagen (een complete strip plus stopweek dus).
__________________
Keep on rockin'
Oud 08-03-2005, 21:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 08-03-2005 @ 21:37 :
als je op de eerste dag begint dan ben je toch na 7 dagen, dat had ik in die vorige gelezen?
Als je op de eerste dag begint ben je gelijk veilig. Als je op de tweede t/m vijfde dag begint ben je na 7 dagen veilig. Als je op een andere dag begint ben je pas bij de volgende strip veilig.

Ik heb dat van de 2e t/m 5e dag echter niet in alle bijsluiters zien staan dus ik weet niet of dat wel voor alle pillen geldt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-03-2005, 11:21
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik had eerst altijd de diane 35 pil voor mijn puistjes. en die hielp goed. Maar toen ben ik ermee gestopt, en kwamen de puistjes weer terug. geen ramp ofzo. En nu heb ik sinds 3 maanden de prikpil, maar t lijkt nu of ik nog meer puistjes heb dan voorheen. ik heb er nu zelfs een paar achter in mn nek, wat ik nooit gehad heb. kan dit door de prikpil komen? en is dit dan maar tijdelijk, of blijft dat zo? want verder ben ik wel tevreden erover...
Oud 09-03-2005, 22:22
Nuck
Nuck is offline
Even een vraagje: als je in de 3e week de pil vergeet kan je 2 dingen doen, of meteen een stopweek inlassen of meteen met een nieuwe strip beginnen. Nou heb ik het tweede gedaan en ik vraag me af of het dan noodzakelijk is om de hele strip af te maken of dat 7 dagen doorslikken voldoende is?
__________________
As if!
Oud 09-03-2005, 22:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nuck schreef op 09-03-2005 @ 22:22 :
Even een vraagje: als je in de 3e week de pil vergeet kan je 2 dingen doen, of meteen een stopweek inlassen of meteen met een nieuwe strip beginnen. Nou heb ik het tweede gedaan en ik vraag me af of het dan noodzakelijk is om de hele strip af te maken of dat 7 dagen doorslikken voldoende is?
Dan moet je volgens mij die hele tweede strip afmaken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-03-2005, 17:06
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Had nog ff een vraagje, in het vorige topic had ik een vraagje over the morning after pill en de dokter zei gewoon je strip verder afmaken.

Maar aangezien ik al 2/3 maanden heb doorgeslikt, mag ik dan wel stoppen met de pil wanneer ik wil en een stopweek in lassen of is het dan toch beter ivm de ma-pil om de strip af te maken?
en is na die pil je ongesteldheid heftiger en langer iig dat heb ik gehoord?
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 10-03-2005, 21:05
saturday
saturday is offline
Welke pil staat bekend om zijn bijwerkingen die er bijna niet zijn?
Oud 10-03-2005, 21:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
saturday schreef op 10-03-2005 @ 21:05 :
Welke pil staat bekend om zijn bijwerkingen die er bijna niet zijn?
Als je bedoelt of er een pil is die bijna geen bijwerkingen geeft: die is er niet. Het verschilt per persoon of je bijwerkingen ondervindt van een pil of niet. Dat zul je moeten uitproberen. Wat voor jouw de ideale pil is, is voor een ander er juist een met heel veel bijwerkingen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-03-2005, 22:14
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
heeft er niemand een antwoord op mijn vraag?
of is dit topic echt alleen maar voor de gewone pil en niet voor de prikpil?
Oud 10-03-2005, 22:16
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik zou je graag antwoord willen geven maar ik heb echt geen idee, ik slik gewoon de pil!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 10-03-2005, 22:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 10-03-2005 @ 22:14 :
heeft er niemand een antwoord op mijn vraag?
of is dit topic echt alleen maar voor de gewone pil en niet voor de prikpil?
Heb je al in de bijsluiter gekeken of heb je die daar niet van? Anders misschien eens op internet zoeken? In de bijsluiter van Yasmin staat bijvoorbeeld wel dat je er acne van kan krijgen dus ik denk dat het misschien ook wel van de prikpil kan komen. Anders eens vragen aan je huisarts als je weer een nieuwe moet halen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-03-2005, 22:43
saturday
saturday is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2005 @ 21:14 :
Als je bedoelt of er een pil is die bijna geen bijwerkingen geeft: die is er niet. Het verschilt per persoon of je bijwerkingen ondervindt van een pil of niet. Dat zul je moeten uitproberen. Wat voor jouw de ideale pil is, is voor een ander er juist een met heel veel bijwerkingen.
Daar ben ik dus mee bezig. (met het uitvinden)
Maar ik kom erg aan vande diane35 en van de micr. 30 krijg ik pukkels.
Welke pillen zijn bijvoorbeeld erg licht? Ik kan op internet alleen maar de lovette en de yasmin vinden.
Oud 11-03-2005, 11:00
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
kheb een zooitje gemaakt. maandag was m'n eerste dag na de stopweek dat ik 'm weer moest slikken en dat heb ik gedaan, maar toen heb ik hem vervolgens bij m'n ouders laten liggen en nu heb ik hem dus al drie dagen niet geslikt.
zondag heb ik voor het laatst 'gemeenschap' gehad. loop ik nu risico? (gut wat klinkt dat zielig zeg )
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Oud 11-03-2005, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Woodstock schreef op 11-03-2005 @ 11:00 :
kheb een zooitje gemaakt. maandag was m'n eerste dag na de stopweek dat ik 'm weer moest slikken en dat heb ik gedaan, maar toen heb ik hem vervolgens bij m'n ouders laten liggen en nu heb ik hem dus al drie dagen niet geslikt.
zondag heb ik voor het laatst 'gemeenschap' gehad. loop ik nu risico? (gut wat klinkt dat zielig zeg )
In de eerste week mag je hem nooit vergeten, en zowiezo mag je hem niet meerdere keren achter elkaar vergeten, dus ja.
In ieder geval is dat bij microgynon zo, maar ik denk dat geen enkele andere pil nog goed werkt op de manier waarop jij 'm ingenomen hebt
Anyway, check anders je bijsluiter even.
Oud 11-03-2005, 11:40
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-03-2005 @ 11:19 :
Anyway, check anders je bijsluiter even.
En als die ook bij je ouders ligt, staat ie ook wel op internet, als je even zoekt .
__________________
Keep on rockin'
Oud 11-03-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 11-03-2005 @ 11:40 :
En als die ook bij je ouders ligt, staat ie ook wel op internet, als je even zoekt .
Ohja, hihi
Oud 11-03-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
saturday schreef op 10-03-2005 @ 21:05 :
Welke pil staat bekend om zijn bijwerkingen die er bijna niet zijn?
yasmin.
Oud 12-03-2005, 14:39
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Wat zijn de bijwerkingen van een te -zware pil?
__________________
Oud 12-03-2005, 17:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Maija schreef op 12-03-2005 @ 14:39 :
Wat zijn de bijwerkingen van een te -zware pil?
Dan heb je niet echt speciale bijwerkingen maar als een pil te zwaar voor je is dan heb je juist last van bijwerkingen (misselijkheid, overgeven, aankomen in gewicht, puistjes, hoofdpijn, pijn in je borsten enz.)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-03-2005, 12:42
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
ik ben nu al een poosje aan de pil (half jaar ong) en ik word wel gewoon in de stopweek ongesteld, maar ik zou op maandag het dus moeten worden, maar ik word t altijd pas op de donderdag! wel heel regelmatig dus maar niet zoals ik t wou.. ik wil juist niet in het weekend ongesteld zijn..
ik dacht miss als ik nu de stopweek begin op vrijdag ofzo? dan ben ik miss niet in het weekend ongesteld? maar ik weet dus niet of dat zin zou hebben weet iemand wat ik er aan kan doen? alvast bedankt!
Oud 13-03-2005, 12:45
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Als je een paar dagen een pil van een reservestrip neemt, kan je toch zelf een beetje puzzelen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 13-03-2005, 17:52
elledc
elledc is offline
Citaat:
meisjke schreef op 13-03-2005 @ 12:42 :
ik ben nu al een poosje aan de pil (half jaar ong) en ik word wel gewoon in de stopweek ongesteld, maar ik zou op maandag het dus moeten worden, maar ik word t altijd pas op de donderdag! wel heel regelmatig dus maar niet zoals ik t wou.. ik wil juist niet in het weekend ongesteld zijn..
ik dacht miss als ik nu de stopweek begin op vrijdag ofzo? dan ben ik miss niet in het weekend ongesteld? maar ik weet dus niet of dat zin zou hebben weet iemand wat ik er aan kan doen? alvast bedankt!
als je bv. 4 pillen meer neemt dan word je waarschijnlijk pas de maandag ongesteld. Zoals kelly zegt, hou daarom een reservestrip bij die je kan gebruiken als je de juiste dagen van je menstruatie precies wil bepalen. het kan geen kwaad om er meer te nemen dan 21 hoor.
Oud 13-03-2005, 20:38
Verwijderd
als je voor het eerst de pil gebruikt, heb je hem geslikt op de 1e dag van je ongesteldheid.
dan stop je na 21 dagen.. dan word je ongesteld, maaar.. wneer meot je hem dan weer slikken?
groetjes ik.
Oud 13-03-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
saturday schreef op 10-03-2005 @ 22:43 :
Daar ben ik dus mee bezig. (met het uitvinden)
Maar ik kom erg aan vande diane35 en van de micr. 30 krijg ik pukkels.
Welke pillen zijn bijvoorbeeld erg licht? Ik kan op internet alleen maar de lovette en de yasmin vinden.
ik heb stediril 30 gekregen van mijn dokter, volgens mij is die wel goed. hetis een lichte pil.

groetjes, ikke.
Oud 13-03-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
soulflytribe schreef op 13-03-2005 @ 20:38 :
als je voor het eerst de pil gebruikt, heb je hem geslikt op de 1e dag van je ongesteldheid.
dan stop je na 21 dagen.. dan word je ongesteld, maaar.. wneer meot je hem dan weer slikken?
groetjes ik.
na 7 dagen níet slikken. Als je bijvoorbeeld op een vrijdag de laatste pil van de strip heb geslikt, dan begin je de zaterdag van een week later met een nieuwe strip.
Oud 13-03-2005, 21:14
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 13-03-2005 @ 20:38 :
als je voor het eerst de pil gebruikt, heb je hem geslikt op de 1e dag van je ongesteldheid.
dan stop je na 21 dagen.. dan word je ongesteld, maaar.. wneer meot je hem dan weer slikken?
groetjes ik.
Als je je laatste pil bijvoorbeeld op vrijdag hebt geslikt, moet je de laatste van de volgende strip weer op vrijdag slikken.
Dus begin je op zaterdag dan weer met je nieuwe strip. En zo met alle dagen dus.
__________________
Keep on rockin'
Oud 13-03-2005, 21:17
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Tegelijk geantwoord én zelfde dag als voorbeeld gebruikt .
__________________
Keep on rockin'
Oud 14-03-2005, 22:49
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik weet dat wanneer je de pil een keer vergeet, dat er pas risico's optreden wanneer je hem langer dan 12 uur te laat inneemt, na 36 uur dus. Maar wat nou als je precies op die 36 uur, precies 12 uur te laat zit? Of 11? Want dat had ik dus, in de derde week. En ik wil eigenlijk gewoon ongesteld worden, of moet ik hem toch maar doorslikken?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 15-03-2005, 11:33
elledc
elledc is offline
Citaat:
blurred schreef op 14-03-2005 @ 22:49 :
Ik weet dat wanneer je de pil een keer vergeet, dat er pas risico's optreden wanneer je hem langer dan 12 uur te laat inneemt, na 36 uur dus. Maar wat nou als je precies op die 36 uur, precies 12 uur te laat zit? Of 11? Want dat had ik dus, in de derde week. En ik wil eigenlijk gewoon ongesteld worden, of moet ik hem toch maar doorslikken?
probeer eens deze test, als ik jou was ik zou gewoon de pil innemen en de strip afmaken, aangezien je rond de 12 uur te laat zit en niet hoger.
http://www.pilvergeten.nl

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 11:35.
Oud 15-03-2005, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 13-03-2005 @ 21:14 :
Als je je laatste pil bijvoorbeeld op vrijdag hebt geslikt, moet je de laatste van de volgende strip weer op vrijdag slikken.
Dus begin je op zaterdag dan weer met je nieuwe strip. En zo met alle dagen dus.
dus als je bijv . zondag stopt met de pil, dan word je ongesteld en moet je hem dan weer die volgende zondag inneme?
Oud 15-03-2005, 14:47
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 15-03-2005 @ 14:36 :
dus als je bijv . zondag stopt met de pil, dan word je ongesteld en moet je hem dan weer die volgende zondag inneme?
Nee dus, dan moet je hem die maandag daarna innemen. Want dan is de laatste van je nieuwe strip weer zondag.
__________________
Keep on rockin'
Oud 15-03-2005, 16:02
Verwijderd
dus zeg maar de achste dag van de ongesteldheid.
Oud 15-03-2005, 16:56
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ja. Nou ja van de stopweek dan, want je wordt niet gelijk de eerste dag van je stopweek ongesteld. Maar dat bedoelde je neem ik aan wel.
__________________
Keep on rockin'
Oud 15-03-2005, 17:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien een handige tip: als ik een nieuw doosje pillen krijg dan kleur ik het vakje met de pil van de dag waarop ik altijd begin (in mijn geval maandag) in met zo'n zwarte stift zodat ik nooit onduidelijkheid heb wanneer ik nou moet beginnen. Dit is ook handig als je de neiging hebt om de verkeerde kant op te slikken (dat deed ik wel eens, per ongeluk de laatste pil uit je strip pakken ipv de volgende die je moest nemen en dan lijkt het dus alsof je er een vergeten bent maar het is niet zo), je kan dan zien dat je de verkeerde kant op gegaan bent doordat te zien is wanneer je begonnen bent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-03-2005, 17:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit nu een beetje in twijfel:

Afgelopen maand de hele strip netjes geslikt. Ik heb (volgens mij, heb niets raars gemerkt) alle pillen netjes en op tijd ingenomen, ben niet aan de diarree geweest, niet overgegeven. Alleen nu was ik echt maar minimaal ongesteld. Normaal ben ik altijd een a twee dagen best wel heel heftig maar nu was het echt maar een halve dag ofzo en verder stelde het nauwelijks wat voor. Ik vind dat een beetje eng maar ik heb voor zover ik weet al mijn pillen netjes ingenomen en we hebben ook seks gehad met condoom (alleen niet altijd opgelet of onze handen schoon waren, want ik slikte toch de pil).

De kans dat ik zwanger ben is nu toch eigenlijk verwaarloosbaar? Wat is nu het slimste? Afwachten hoe mijn volgende menstruatie is of iets anders?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-03-2005, 17:35
Charly Brown
Avatar van Charly Brown
Charly Brown is offline
Ok, ik slik al 2 weken braaf achter elkaar de pil. Die week daarvoor was ik ongesteld. Maar ik ben nu gewoon nog steeds heel erg ongesteld terwijl ik gewoon de pil slik en geen enkele keer ben vergeten! Dus ik ben nu al 3 weken ongesteld terwijl ik al 2 weken de pil slik. Ik begrijp er niks van!
Oud 15-03-2005, 17:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Charly Brown schreef op 15-03-2005 @ 17:35 :
Ok, ik slik al 2 weken braaf achter elkaar de pil. Die week daarvoor was ik ongesteld. Maar ik ben nu gewoon nog steeds heel erg ongesteld terwijl ik gewoon de pil slik en geen enkele keer ben vergeten! Dus ik ben nu al 3 weken ongesteld terwijl ik al 2 weken de pil slik. Ik begrijp er niks van!
Ben je pas begonnen met de pil slikken of slik je de pil al langer? Als je de pil nog maar net slikt is het normaal dat je lichaam eraan moet wennen en dan kan je ook ongesteld zijn terwijl je de pil slikt. Je moet je lichaam dan een paar maanden (maand of 3) de tijd geven om eraan te wennen, als je het dan nog hebt moet je even terug naar je huisarts. Als je de pil al langer slikt zou ik ook even langs de huisarts gaan want dan is deze pil waarschijnlijk te licht voor je.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-03-2005, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 15-03-2005 @ 16:56 :
Ja. Nou ja van de stopweek dan, want je wordt niet gelijk de eerste dag van je stopweek ongesteld. Maar dat bedoelde je neem ik aan wel.
ja de achste dag dat je de pil niet geslikt hebt.
Oud 15-03-2005, 19:22
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-03-2005 @ 17:28 :
Ik zit nu een beetje in twijfel:

Afgelopen maand de hele strip netjes geslikt. Ik heb (volgens mij, heb niets raars gemerkt) alle pillen netjes en op tijd ingenomen, ben niet aan de diarree geweest, niet overgegeven. Alleen nu was ik echt maar minimaal ongesteld. Normaal ben ik altijd een a twee dagen best wel heel heftig maar nu was het echt maar een halve dag ofzo en verder stelde het nauwelijks wat voor. Ik vind dat een beetje eng maar ik heb voor zover ik weet al mijn pillen netjes ingenomen en we hebben ook seks gehad met condoom (alleen niet altijd opgelet of onze handen schoon waren, want ik slikte toch de pil).

De kans dat ik zwanger ben is nu toch eigenlijk verwaarloosbaar? Wat is nu het slimste? Afwachten hoe mijn volgende menstruatie is of iets anders?
ik snap precies hoe jij nu denkt. ik heb hetzelfde "geintje" gehad met een pil, de stediril 30. ik werd eerst altijd keurig ongesteld, een dag of 4 met redelijk wat bloed. de laatste maanden dat ik die pil gebruikte wisselde dat erg. ene maand heel erg ongesteld, volgende maand amper ongesteld. ik werd er wat gek van en ben naar de huisarts gegaan, die mij de trigynon heeft voorgeschreven vanwege het 3-fasen concept: die volgt je natuurlijk menstruatiecyclus beter dan een eenfasepil. ik zou me eerst geen zorgen maken als ik jou was, gewoon de menstruaties van de komende maanden in de gaten houden en eventueel naar de huisarts gaan als het blijft afwijken van je normale menstruatie.

xxx buffy
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 15-03-2005, 19:51
Buffy
Buffy is offline
ben ik zelf ook nog even met een vraagje:

ik heb geregeld last van verstopping in mn darmen *vooral als ik me zorgen maak om dingen*, zo ook sinds eind vorige week. gister naar huisarts geweest en laxeertabletjes gekregen. sinds vanochtend waterige diarree *ben nu 2 keer naar de wc geweest daarvoor*. heb vanochtend na de 1e keer een reservepil genomen *ik neem em normaal 's avonds voor slapen gaan*. nu weet ik niet wat ik moet doen, aangezien ik in de 3e week zit.

in extra infofolder van apotheek staat dat als je langer dan 12 uur last hebt van diarree je moet doen alsof je een pil bent vergeten. op internet www.apotheek.nl staat dat je pas zo hoeft te handelen nadat je langer dan 36 uur diarree hebt na de laatste pil. wat moet ik nu doen?


ik ben vanmiddag voor het laatst naar de wc gweest, ongeveer 8 uur na de laatste pil.
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 16-03-2005, 19:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Buffy schreef op 15-03-2005 @ 19:51 :
ben ik zelf ook nog even met een vraagje:

ik heb geregeld last van verstopping in mn darmen *vooral als ik me zorgen maak om dingen*, zo ook sinds eind vorige week. gister naar huisarts geweest en laxeertabletjes gekregen. sinds vanochtend waterige diarree *ben nu 2 keer naar de wc geweest daarvoor*. heb vanochtend na de 1e keer een reservepil genomen *ik neem em normaal 's avonds voor slapen gaan*. nu weet ik niet wat ik moet doen, aangezien ik in de 3e week zit.

in extra infofolder van apotheek staat dat als je langer dan 12 uur last hebt van diarree je moet doen alsof je een pil bent vergeten. op internet www.apotheek.nl staat dat je pas zo hoeft te handelen nadat je langer dan 36 uur diarree hebt na de laatste pil. wat moet ik nu doen?


ik ben vanmiddag voor het laatst naar de wc gweest, ongeveer 8 uur na de laatste pil.
Ze zeggen hetzelfde, maar op een andere manier. De één zegt '36 uur na je laatste pil' en de ander zegt 'meer dan 12 uur te laat'.

Je neemt een pil altijd 24 uur na je laatste pil in. Dat is normaal. Als jij je pil dan vergeet loopt het aantal uren op. Als je meer dan 12 uur te laat bent, dan heb je je laatste pil dus 12 + 24 = 36 uur geleden ingenomen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 18-03-2005, 19:42
Verwijderd
Even een vraagje: ik weet dat het niet erg is om een pil een keer minder dan twaalf uur te laat te nemen maar als je dit meerdere keren in de week doet kan dat erg zijn?????
Oud 18-03-2005, 20:28
Mindfields
Mindfields is offline
Vraag; omdat mijn moeder zei dat het zo moet - ik kwam er later achter dat het anders moet - stopte ik als de strip op was, werd na 3/4 daagjes ongesteld en begon op de eerste dag van de ongesteldheid weer met slikken. Hierdoor ben ik maar 3/4 dagen ongesteld, terwijl het vroeger er 5 waren. Is dit heel erg of kan het gewoon?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 18-03-2005, 23:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
renee182 schreef op 18-03-2005 @ 19:42 :
Even een vraagje: ik weet dat het niet erg is om een pil een keer minder dan twaalf uur te laat te nemen maar als je dit meerdere keren in de week doet kan dat erg zijn?????
Dan neemt de betrouwbaarheid wel af, volgens mij.

@ Mindfields: een stopweek korter dan 7 dagen mag. Langer niet. Dus wat jij doet is niet erg.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 19-03-2005, 06:16
blueeyes_jochie
Avatar van blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
mmm heb het ook al gevraagd bij seksualiteit maar daar is ìe gesloten en wil wat meer zekerheid, maar ik en mijn vriendin hebben het gedaan.. ze is nu 8 á 9 dagen aan de pil, begonnen op de eerste dag van dr menstruatie, we hebben geen condoom gebruikt, maar ik ben zover ik weet ook niet in haar klaargekomen.. is de pil al veilig na 9 dagen? ik hoop het?
__________________
denken met je hart, niet met je verstand ,,mooi
Oud 19-03-2005, 12:15
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Als ze op de eerste dag van haar menstruatie is begonnen en hem daarna netjes op tijd heeft geslikt en niet vergeten is, is het helemaal veilig!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 22:30
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 18:47
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 11:14
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 13:41
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 13:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.