Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 17:35
Mingster
Mingster is offline
Het was vandaag op het journaal. De politie gaat extra maatregelen nemen tegen spijbelen, waaronder op straat onder schooltijd jongeren aan te houden.

Waarom worden er zoveel en zulke stricte maatregelen tegen spijbelen genomen? Is het niet al een feit dat er weleens lessen geskipt worden sinds er notabene scholen bestaan?

Ik vind het heel vervelend, vooral omdat het vaak aantrekkelijk is in de tweede fase om een uurtje weg te blijven als je bijvoorbeeld denkt dat je (zelfs) thuis meer kan leren, of als je dan 3 uur eerder uit bent. Ook word er gestimuleerd om zelfstandig te werken.

Vinden jullie dat het ieders eigen verantwoordelijkheid moet zijn om te komen in de lessen of niet?
Het gaat toch uiteindelijk om je punten, die je zelf moet halen. Mensen zijn toch wel slim genoeg om zelf te bepalen welke lessen belangrijk zijn en welke niet?

Laatst gewijzigd op 19-04-2005 om 17:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2005, 17:41
Verwijderd
Sommige mensen kunnen dat niet.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 17:54
Experiment
Experiment is offline
Ik vind het onzin dat ze 'kleine' spibelaars aanpakken, gewoon mensen die een uurtje niet gaan omdat ze iets beters te doen hebben, ANW hebben o.i.d.
Dat ze iets aan structurele spibelaars doen: prima.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 18:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
mingster schreef op 19-04-2005 @ 18:35 :
(..) als je bijvoorbeeld denkt dat je (zelfs) thuis meer kan leren (..)

Mensen zijn toch wel slim genoeg om zelf te bepalen welke lessen belangrijk zijn en welke niet?
nee dus.

Ik denk dat er bijzonder weinig spijbelaars spijbelen omdat ze thuis gaan leren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
mingster schreef op 19-04-2005 @ 18:35 :
Mensen zijn toch wel slim genoeg om zelf te bepalen welke lessen belangrijk zijn en welke niet?
Vgl. Iederwijs.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
mingster schreef op 19-04-2005 @ 18:35 :
Vinden jullie dat het ieders eigen verantwoordelijkheid moet zijn om te komen in de lessen of niet?
Misschien alleen in de bovenbouw VWO. Mensen die HAVO of VMBO doen zijn óf te dom óf te ongemotiveerd óf hebben problemen thuis en in alle drie de gevallen is het het beste als ze op school zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:04
Auryn
Auryn is offline
Welke doelgroep spijbelaars willen ze dan eigenlijk aanpakken?
Vanaf de derde klas middelbare school vind ik eigenlijk dat iemand tot zekere mate verantwoordelijk is voor z'n eigen schoolwerk; ik geloof zelfs dat een beetje verantwoordelijkheid stimulerend werkt.
Een uurtje tussenuit is af en toe gewoon noodzakelijk en hoort bij het scholier zijn. Af en toe komt school nou eenmaal niet goed uit; zolang je maar je redelijk presteert kan het niet veel kwaad.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:54
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
Spijbelen. maar met mate.lol
__________________
niks
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 20:15
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
De leerplicht moet verlaagd worden! Geef men de eigen verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 20:17
Verwijderd
Er zijn tussenuren. Sommige beginnen laat. Anderen beginnen vroeg. Je hebt zelfs scholieren met vrije dagen. Wat willen ze nou gaan doen ?

Ze hebben het een paar jaar geleden in Amsterdam ook al geprobeerd
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 20:43
Verwijderd
Ik vind het niet zo heel vreemd dat ze het aan gaat pakken. Je kunt wel zeggen dat het je eigen verantwoordelijkheid is, en dat iedereen wel af en toe een keertje mag spijbelen, maar zó zwaar hebben de scholieren het nu ook weer niet. Die paar uurtjes les volgen is heus niet teveel gevraagd, lijkt me.
En het is ook heus niet opeens zo dat je meteen van school getrapt zult worden als je één uurtje gespijbeld hebt. Een beetje meer controle zou niet zo erg zijn.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 19:59 :
Misschien alleen in de bovenbouw VWO. Mensen die HAVO of VMBO doen zijn óf te dom óf te ongemotiveerd óf hebben problemen thuis en in alle drie de gevallen is het het beste als ze op school zijn.
Nah, waar slaat dat nu op? Te dom, als je het vwo niet aankunt? Ja hoor
De ongemotiveerden moet je inderdaad juist op school zien te krijgen, maar dat zijn natuurlijk ook juist de spijbelaars.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 20:53
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 19-04-2005 @ 21:15 :
De leerplicht moet verlaagd worden! Geef men de eigen verantwoordelijkheid.
Ben jij nooit jong geweest? Negen van die tien scholieren hebben de natuurlijke neiging om lessen te ontduiken.

Als je denkt dat pubertjes van vijftien kunnen omgaan met 'eigen verantwoordelijkheid' dan ben je inderdaad echt een krankzinnige doorgeschoten vrijdenker.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:17
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-04-2005 @ 21:53 :
Ben jij nooit jong geweest? Negen van die tien scholieren hebben de natuurlijke neiging om lessen te ontduiken.

Als je denkt dat pubertjes van vijftien kunnen omgaan met 'eigen verantwoordelijkheid' dan ben je inderdaad echt een krankzinnige doorgeschoten vrijdenker.
Uiteraard heb je ook zoiets als verantwoordelijkheid voor de ouders.

En als je het wilt weten: ik ben een gematigde klassiek-liberaal met een aantal conservatieve standpunten.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 22:05
Xymox
Avatar van Xymox
Xymox is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 19:59 :
Misschien alleen in de bovenbouw VWO. Mensen die HAVO of VMBO doen zijn óf te dom óf te ongemotiveerd óf hebben problemen thuis en in alle drie de gevallen is het het beste als ze op school zijn.
Oké...
__________________
Everything is one...worship yourself
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 22:08
SMA
Avatar van SMA
SMA is offline
belachelijk dat ze dan jongeren gaan aanhouden op welke grond willen ze dat doen ?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 23:44
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
SMA schreef op 19-04-2005 @ 23:08 :
belachelijk dat ze dan jongeren gaan aanhouden op welke grond willen ze dat doen ?
Op verzuim van verplicht onderwijs tot je 16e levensjaar.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 00:15
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik vind dat het eigen verantwoordelijkheid moet zijn ja. De mensen die alleen vanwege de straffen niet spijbelen doen in de les toch geen fuck, kunnen ze net zo goed niet komen.

Bij mijn school worden straffen zelden uitgevoerd, ik skip meer dan de helft van mijn lessen maar er zijn ook mensen die naar alle lessen gaan. Uiteindelijk zorgen vrijwel alle leerlingen ervoor dat ze de voorbereiding krijgen die zij persoonlijk nodig hebben om te slagen, ik vind het ideaal.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 06:39
Verwijderd
Het begint met spijbelcontroles, en straks zijn wij de as van het kwaad als het gaat om terroristische aanslagen etc.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-04-2005, 10:52
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 19:59 :
Misschien alleen in de bovenbouw VWO. Mensen die HAVO of VMBO doen zijn óf te dom óf te ongemotiveerd óf hebben problemen thuis en in alle drie de gevallen is het het beste als ze op school zijn.
right.........

vanaf 16 moet dat eigen verantwoordelijkheid zijn. Je komt jezelf wel tegen als je dat tevaak doet
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 10:55
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 20-04-2005 @ 01:15 :
Ik vind dat het eigen verantwoordelijkheid moet zijn ja. De mensen die alleen vanwege de straffen niet spijbelen doen in de les toch geen fuck, kunnen ze net zo goed niet komen.

Bij mijn school worden straffen zelden uitgevoerd, ik skip meer dan de helft van mijn lessen maar er zijn ook mensen die naar alle lessen gaan. Uiteindelijk zorgen vrijwel alle leerlingen ervoor dat ze de voorbereiding krijgen die zij persoonlijk nodig hebben om te slagen, ik vind het ideaal.
Inderdaad. Liever een select groepje mensen die hun werk doen en daarmee goede lessen, i.p.v. een groot groepje leerlingen waarvan de meesten niets doen en daarmee de les naar een lager niveau brengen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 12:13
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 19:59 :
Misschien alleen in de bovenbouw VWO. Mensen die HAVO of VMBO doen zijn óf te dom óf te ongemotiveerd óf hebben problemen thuis en in alle drie de gevallen is het het beste als ze op school zijn.
@Mephostophilis: Sorry om te zeggen maar ehmz, ik ben niet dom, ongemotiveerd en heb geen problemen thuis.


OT: Als ik spijbel tijdens gym omdat ik genoeg punten heb om er 2 maanden weg te kunnen blijven, who gives a fuck?!?
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 12:51
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 19:59 :
Misschien alleen in de bovenbouw VWO. Mensen die HAVO of VMBO doen zijn óf te dom óf te ongemotiveerd óf hebben problemen thuis en in alle drie de gevallen is het het beste als ze op school zijn.
dit soort opmerkingen getuigen niet van een zeer hoge intelligentie bij jezelf.

en wat dat spijbelen betreft, kijk eerst naar de reden waarom deze mensen spijbelen, aan de hand daarvan moet je ze aanpakken.
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 12:56
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
enige keren wanneer ik spijbel zijn de komende weken omdat ik op school toch niks meer doe, behalve elk uur zitten en ouwehoeren, ken ik ook thuis doen
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 13:10
Verwijderd
Op het vwo misschien, op de havo en het vmbo zitten te veel ongemotiveerde mensen om dat systeem goed te laten werken.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 13:24
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 19:59 :
Misschien alleen in de bovenbouw VWO. Mensen die HAVO of VMBO doen zijn óf te dom óf te ongemotiveerd óf hebben problemen thuis en in alle drie de gevallen is het het beste als ze op school zijn.
hahaha
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2005, 13:26
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 19:59 :
Misschien alleen in de bovenbouw VWO. Mensen die HAVO of VMBO doen zijn óf te dom óf te ongemotiveerd óf hebben problemen thuis en in alle drie de gevallen is het het beste als ze op school zijn.
jah en allochtonen zijn altijd crimineel, omdat ze dom zijn, of ze hebben het niet goed thuis, of het is normaal bij hen.

Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 13:54
Verwijderd
Nou nou, er vallen wel veel mensen over die opmerking. Jammer dat het politiek correctisme nog zo'n krachtige stroming is in Nederland. Ik vergelijk mensen gewoon met mijzelf en aangezien ik zelf met veel gemak voor het vwo gekomen ben en het vwo als veel te makkelijk beschouw, vind het niet onredelijk om te veronderstellen dat mensen die iets lagers doen dom zijn, ongemotiveerd zijn of problemen thuis hebben. Immers, zelfs mensen die veel dommer zijn dan ikzelf kunnen het vwo nog aan als ze er een beetje voor werken.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 13:57
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Natuurlijk moet de school de leerlingen op school houden. Maar om de politie daarvoor te gebruiken, lijkt me een beetje ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 14:12
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-04-2005 @ 14:54 :
Nou nou, er vallen wel veel mensen over die opmerking. Jammer dat het politiek correctisme nog zo'n krachtige stroming is in Nederland. Ik vergelijk mensen gewoon met mijzelf en aangezien ik zelf met veel gemak voor het vwo gekomen ben en het vwo als veel te makkelijk beschouw, vind het niet onredelijk om te veronderstellen dat mensen die iets lagers doen dom zijn, ongemotiveerd zijn of problemen thuis hebben. Immers, zelfs mensen die veel dommer zijn dan ikzelf kunnen het vwo nog aan als ze er een beetje voor werken.
Ik hoop serieus voor je dat je hier sarcastisch was, zo niet:

ah juist.. dus iedereen die een lager niveau van opleiding heeft gedaan is dom. . Kerel wat moet jij jezelf goed voelen.

Mensen hebben nu eenmaal sterke en zwakke punten.
Ik sta voor Maatschappijleer op het moment een 8.5 terwijl ik de helft van de lessen maar kom en amper leer voor de toetsen. Voor Aardrijkskunde (leer ik niet voor) en Geschiedenis (alleen kleine details leer ik, de grote lijnen ken ik) sta ik ook rond de 8.

Voor Nederlands moet ik echt ploegen om een goed punt te halen. Bij dat vak maak ik dan ook bijna al het huiswerk en leer ik meerdere uren (4 a 5 ) voor een toets. Zo ook voor Management en Organisatie en wiskunde.

Ik doe trouwens HAVO (5). Ik spijbel wekelijks wel een paar uurtjes maar mijn opleiding leidt daar absoluut niet onder.
ik heb geen problemen thuis, en ben gemotiveerd als het moet. Of ik slim of dom ben moeten andere mensen maar voor mij uitmaken..
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 16:06
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik vind het nogal onzin, die leerling zit straks zelf met een probleem dus waarom zou je er op gaan controleren etc?
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 16:09
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-04-2005 @ 14:54 :
Nou nou, er vallen wel veel mensen over die opmerking. Jammer dat het politiek correctisme nog zo'n krachtige stroming is in Nederland. Ik vergelijk mensen gewoon met mijzelf en aangezien ik zelf met veel gemak voor het vwo gekomen ben en het vwo als veel te makkelijk beschouw, vind het niet onredelijk om te veronderstellen dat mensen die iets lagers doen dom zijn, ongemotiveerd zijn of problemen thuis hebben. Immers, zelfs mensen die veel dommer zijn dan ikzelf kunnen het vwo nog aan als ze er een beetje voor werken.
je lijkt louis van gaal wel man
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 16:15
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-04-2005 @ 14:54 :
Nou nou, er vallen wel veel mensen over die opmerking. Jammer dat het politiek correctisme nog zo'n krachtige stroming is in Nederland. Ik vergelijk mensen gewoon met mijzelf en aangezien ik zelf met veel gemak voor het vwo gekomen ben en het vwo als veel te makkelijk beschouw, vind het niet onredelijk om te veronderstellen dat mensen die iets lagers doen dom zijn, ongemotiveerd zijn of problemen thuis hebben. Immers, zelfs mensen die veel dommer zijn dan ikzelf kunnen het vwo nog aan als ze er een beetje voor werken.
Dat jij het vwo makkelijk bent doorgekomen, kan ook door je school komen. Mijn havo stond qua zwaarte gelijk aan het vwo van een aantal andere scholen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 16:20
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ik spijbel alleen saaie, nutteloze kutlessen waar ik überhaupt niets leer.

Daar ligt de fout, in de saaie lessen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 16:24
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-04-2005 @ 14:54 :
Nou nou, er vallen wel veel mensen over die opmerking. Jammer dat het politiek correctisme nog zo'n krachtige stroming is in Nederland. Ik vergelijk mensen gewoon met mijzelf en aangezien ik zelf met veel gemak voor het vwo gekomen ben en het vwo als veel te makkelijk beschouw, vind het niet onredelijk om te veronderstellen dat mensen die iets lagers doen dom zijn, ongemotiveerd zijn of problemen thuis hebben. Immers, zelfs mensen die veel dommer zijn dan ikzelf kunnen het vwo nog aan als ze er een beetje voor werken.
wat jij bedoelt met politiek correctisme zie ik als het kiezen van een geschikte woordkeuze. Je beledigt veel mensen door te zeggen dat ze dom zijn. En als jij je zelf zo intelligent vindt... waarom ben je dan niet slim genoeg om met anderen reking te houden??
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 16:38
SMA
Avatar van SMA
SMA is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 20-04-2005 @ 00:44 :
Op verzuim van verplicht onderwijs tot je 16e levensjaar.
ehm als je gewoon door de stad loopt wil dat neit zeggen dat je spijbelt
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 16:46
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 20-04-2005 @ 17:06 :
Ik vind het nogal onzin, die leerling zit straks zelf met een probleem dus waarom zou je er op gaan controleren etc?
Omdat veel jongeren die overmatig spijbelen ook aan de drugs zitten, de criminaliteit in gaan en bovendien zullen de leerlingen die de middelbare school verpesten ook waarschijnlijk later er niet veel van bakken, waardoor de maatschappij er weer mee opgescheept zit.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-04-2005, 17:19
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
PGWR schreef op 20-04-2005 @ 17:15 :
Dat jij het vwo makkelijk bent doorgekomen, kan ook door je school komen. Mijn havo stond qua zwaarte gelijk aan het vwo van een aantal andere scholen.
Iedereen krijgt hetzelfde eindexamen en de stof voor de schoolexamens staat ook vast dus waarom zou een school nuttige tijd opofferen om de leerlingen stof te leren die niet in de examens voorkomt? Daarnaast vraag ik me ook af waarom jij op die school bent gebleven als je dit echt denkt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 17:43
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 20-04-2005 @ 17:15 :
Dat jij het vwo makkelijk bent doorgekomen, kan ook door je school komen. Mijn havo stond qua zwaarte gelijk aan het vwo van een aantal andere scholen.
Wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 17:59
one.
one. is offline
Ik denk dat Meph probeert te zeggen dat de leerlingen op de HAVO en het VMBO vaak onverantwoordelijker bezig zijn dan de leerlingen op het VWO en daarom minder op eigen verantwoordelijkheid toegwezen dienen te zijn.

Als je ziet waar hij op reageerde in de eerste post.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Gecombineerd met de identificatieplicht viel dit te verwachten.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:43
waaromniet?
waaromniet? is offline
Geen zaak voor de politie maar voor de school of leerling in kwestie. Verantwoordelijkheid van de school in de lagere klassen, hogere klassen middelbare school van de leerling
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Hoeveel mensen gaan er wel niet in een tussenuur even naar de AH of naar de snackbar.
gaan ze die ook allemaal aanspreken?
en dan echt bij de school controleren
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:54
juno
Avatar van juno
juno is offline
Jeugdwerkers kennen hun vaste klantjes. Dat zijn de kinderen die meer spijbelen dan op school zitten en op straat een beetje rondhangen, sigaretjes roken, wat winkeldiefstalletjes plegen.

Die gaan ze aanpakken, niet de keurige 5 VWO er die wat lekkers haalt bij de Appie.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:57
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
juno schreef op 20-04-2005 @ 19:54 :
Jeugdwerkers kennen hun vaste klantjes. Dat zijn de kinderen die meer spijbelen dan op school zitten en op straat een beetje rondhangen, sigaretjes roken, wat winkeldiefstalletjes plegen.

Die gaan ze aanpakken, niet de keurige 5 VWO er die wat lekkers haalt bij de Appie.
waarom moet je een keurige 5 vwo-er zijn om wat lekkers te halen? waarom zet je dat erbij?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:59
one.
one. is offline
It's A Conspiracy, Pinkie!
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 19:55
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik vind het maar onzin, dat ze iets aan spijbelen willen doen, okee. Maar dan moeten ze niet jongeren op straat gaan aanhouden, omdat ze denken dat die misschien wel aan het spijbelen zijn. Dat lijkt me zeer irritant, want de enigste manier om te controleren of je aan het spijbelen bent of niet, is de school opbellen en dan ben je daar weer een hele hoop tijd mee kwijt.

Als ze spijbelen tegen willen gaan, dan moeten ze zwaardere sraffen ervoor gaan geven op school, nu hoef je (bij ons althans) het uur dat je gespijbelt hebt alleen dubbel in te halen in de stilteruimte, dus dat interesseert ook niemand, of je nou je huiswerk thuis na schooltijd maakt of een keertje in de stilteruimte. Ze kunnen spijbelaars beter een hele week laten corveeën ofzo of ze al vrij snel schorsen.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 19:57
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 20-04-2005 @ 20:55 :
Ik vind het maar onzin, dat ze iets aan spijbelen willen doen, okee. Maar dan moeten ze niet jongeren op straat gaan aanhouden, omdat ze denken dat die misschien wel aan het spijbelen zijn. Dat lijkt me zeer irritant, want de enigste manier om te controleren of je aan het spijbelen bent of niet, is de school opbellen en dan ben jedaar weer een hele hoop tijd mee kwijt.

Als ze spijbelen tegen willen gaan, dan moeten ze zwaardere sraffen ervoor gaan geven op school, nu hoef je het uur dat je gespijbelt hebt alleen dubbel in te halen in de stilteruimte, dus dat interesseert ook neimand, of je nou je huiswerk thuis na schooltijd maakt of een keertje in de stilteruimte. Ze kunnen spijbelaars beter een hele week laten corveën ofzo.
ligt eraan hoelang je hebt gespijbeld. Nu heb je het over 1 uurtje, als je een hele dag hebt gespijbeld en je had die dag tot het 7de uur, is dat toch weer 14 lesuren inhalen, en dat ziet niemand zitten...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 19:57
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 20-04-2005 @ 20:55 :
Ik vind het maar onzin, dat ze iets aan spijbelen willen doen, okee. Maar dan moeten ze niet jongeren op straat gaan aanhouden, omdat ze denken dat die misschien wel aan het spijbelen zijn. Dat lijkt me zeer irritant, want de enigste manier om te controleren of je aan het spijbelen bent of niet, is de school opbellen en dan ben je daar weer een hele hoop tijd mee kwijt.

Als ze spijbelen tegen willen gaan, dan moeten ze zwaardere sraffen ervoor gaan geven op school, nu hoef je (bij ons althans) het uur dat je gespijbelt hebt alleen dubbel in te halen in de stilteruimte, dus dat interesseert ook niemand, of je nou je huiswerk thuis na schooltijd maakt of een keertje in de stilteruimte. Ze kunnen spijbelaars beter een hele week laten corveeën ofzo of ze al vrij snel schorsen.
officieel staan er al hoge boetes op spijbelen, alleen scholen regelen het vaak intern en sturen alleen de echte structurele spijbelaars door naar andere instanties.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 20:04
MB
Avatar van MB
MB is offline
Maar spijbelen is, tot op zekere hoogte, helemaal niet erg. Als ik de 1e 4 uur les heb en dan het 10e uur weer, dan ga ik vanzelfsprekend niet naar dat uur.

maar de vraag is: Ondervinden de 'brave' scholieren hier niet teveel overlast van. Het zou toch wat zijn als je inderdaad in tussenuur even snel iets gaat halen of gezellig in het centrum loopt dat je aangehouden wordt. En dat ze je dan helemaal gaan natrekken, of je er wel hoort te zijn op dit moment en of je niet op school hoort te zitten. Lijkt mij de bestaande politiehaat op de scholen ook nog eens aan te wakkeren.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 20:11
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 20-04-2005 @ 21:04 :
Maar spijbelen is, tot op zekere hoogte, helemaal niet erg. Als ik de 1e 4 uur les heb en dan het 10e uur weer, dan ga ik vanzelfsprekend niet naar dat uur.

maar de vraag is: Ondervinden de 'brave' scholieren hier niet teveel overlast van. Het zou toch wat zijn als je inderdaad in tussenuur even snel iets gaat halen of gezellig in het centrum loopt dat je aangehouden wordt. En dat ze je dan helemaal gaan natrekken, of je er wel hoort te zijn op dit moment en of je niet op school hoort te zitten. Lijkt mij de bestaande politiehaat op de scholen ook nog eens aan te wakkeren.
dat is precies mijn probleem. stel, je haald een patatje, en je word aangehouden, helemaal gezeik school gebeld etc. is je tussenuur weer voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.