Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2004, 17:35
meisje17jaar
meisje17jaar is offline
Lieve mensen,

Ik heb een soort van probleem en ik hoop dat jullie me advies kunnen geven. Het zusje van mijn vriendje is meerdere malen verkracht en hoewel zij het al grotendeels verwerkt heeft, heeft mijn vriendje hier nogal moeite mee. Hij loopt met een zeer groot probleem op zn hart en hij heeft dus nog nooit iemand verteld over zijn probleem. Ik dnek dat het met die verkrachting te maken heeft, maar dat weet ik dus niet zeker. Oftewel ik sta dus voor een groot raadsel. Ik zie hem pijn lijden maar ik kan helemaal niks doen, omdat hij er niks over kwijt wil. Weet iemand hoe ik hem het kan laten vertellen zonder hem dus te dwingen, want dat is het laatste wat ik wil. Maar ik wil gewoon graag weten wat er met hem aan de hand is zodat ik hem kan helpen, want ik trek dit egt nie langer. Ik heb hem al verteld dat hij alles aan me kwijt kan, maar hij zegt niks..... helemaal niks. Alsjeblieft help me met jullie advies!!! want ik wil dit egt niet langer zo!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2004, 17:48
Verwijderd
Als hij het niet wil vertellen, maar je laat het hem toch vertellen, dan dwing je hem toch...? Ik zou het hem 'gewoon' vragen, hem zeggen en laten merken dat je er voor hem bent, praat er met hem over, zeg hoe jij je er bij voelt. Het is dan aan hem of hij het je wel of niet verteld.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 18:03
meisje17jaar
meisje17jaar is offline
Ja maar kijk dat is het juist... steeds als ik erover begin wordtie boos of gaat hij over iets anders beginnen. Hij zegt ook dat ik maar moet w88 maar ik kan dit gewoon niet meer. Soms lijkt hij net een vreemde voor me. Normaal is hij heel lief en zorgzaam maar als ik daarover begin wordt hij boos en hard en koud. Maar hoe kan ik hem aan zn verstand brengen dat hij mij hier zoveel pijn mee doet. En ik wil hem egt niet dwingen om te vertellen wat er aan de hand is maar ik wil het wel weten. K zit een beetje in een dillemma dus. Maar je hebt wel gelijk ja, alleen moet ik hem zover zien te krijgen hem te laten luisteren....
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 18:09
Verwijderd
Als hij steeds boos wordt en/of over iets anders begint, dan is dat een teken dat hij er niet over wil praten. En dan kan (en mag) je hem niet verplichten...

Idd wachten en het niet opdringen, dat laatste lijkt me nog het belangrijkst... Eventueel hem een keer een brief schrijven om jouw gevoelens ed uit te leggen, als hij niet wil luisteren. Maar als hij er niet over wil praten, dan is dat zijn beslissing en hoe moeilijk dat ook is, daar heb jij je dan bij neer te leggen...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 18:12
meisje17jaar
meisje17jaar is offline
ja idd... k denk dak dat maar moet doen...

even een oproepje: heeft iemand dit misschien ook ooit gehad of meegemaakt? please vertel me wat jij toen gedaan hebt...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 19:41
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
mannen staan er om bekend dat ze liever niet praten en lekker in hun holletje hun probleem op lossen. Wanneer hij snapt dat hij het niet alleen op kan lossen, dan komt ie toch wel naar buiten.

Gewoon met rust laten Af en toe naar vragen, laten weten dat ie met je kan praten, maar niet op doorvragen wanneer hij het niet aangeeft.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 20:26
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Vooral niet zeuren, hij komt er vanzelf wel mee.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 23:07
Verwijderd
Tsja, als ie een man is het laatste wat ie wil over gevoelens praten.

Tenzij hij denkt dat hij je daarmee in bed krijgt.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 08:38
Spirelly
Avatar van Spirelly
Spirelly is offline
Dát is het: je lokt hem gewoon het bed in en je zegt dat hij alles met je mag doen, en net als hij uitgekleed is stap je uit bed en zeg je dat hij alles moet eerst moet vertellen.

Nog mooier, als hij bijna klaar komt.... dan stoppen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 10:07
Redhair
Redhair is offline
ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand anders zo erg met iets zit, maar wel dat ik diegene ben. en dan is het bloed irritant, als mensen steeds doorvragen, en er over beginnen. hij heeft aangegeven dat hij er nu niet over wil praten, begin er dan ook niet over, dan stopt hij het alleen maar meer weg. praat er niet over, maar als hij iets verteld, wees er dan voor hem.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 10:40
xoxsweetyxox
Avatar van xoxsweetyxox
xoxsweetyxox is offline
hij heeft je al meerdere keren duidelijk gemaakt.. dat hij er NIET over wil praten... ik vind dat jij dat moet accepteren.. en hem er nog een x naar vragen zal niet echt veel zin hebben... misschien heb je het een week geleden gevraagt ofzo.. nou dan wil ie het heus niet nou zomaar ff gaan vertellen... wacht nou gewoon rustig en begin er mooi niet meer over.. je kan wel veel tijd met hem door brengen.. en geeft hij aanleiding dat hij erover wil praten.. dan moet je vooral laten merken dat je altijd klaar voor hem staat..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De kwestie "Taïda"
Maurice
415 05-05-2006 20:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.