Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2005, 21:12
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik hou erg van fruit en eet het dan ook vrij vaak. Ook verschillende soorten fruit samen, bijvoorbeeld in een shake. Deze shakes eet ik al heel lang, en ik had nooit ergens problemen mee. Tot een tijdje terug.

Ik at een keer als ontbijt een shake van banaan, kiwi en yoghurt. Dat deed ik wel vaker, lekker. Na het ontbijt ging ik een stuk rennen, en halverwege werd ik even niet lekker en ben ik verder maar gaan lopen. Een week later (oid) maakte ik een shake van banaan, sinaasappel en kiwi. Weer als ontbijt. Toen ik deze ophad kreeg ik onwijze buikpijn, echt heel erg. Ik ben toen niet naar school gegaan. Heb alles er op een gegeven moment uitgegooid, en toen was het ook weer over. Ik dacht toen dat ik maar beter geen banaan en kiwi meer samen moest eten, omdat dat blijkbaar niet goed valt, om de één of andere reden.

Vandaag at ik in de pauze eerst een banaan en toen een appel. Omdat ik nu geen shake had gemaakt en er geen kiwi bijzat, vond ik dat dat toch moest kunnen. Maar nee dus, ik kreeg er weer buikpijn van. Niet zo erg dat ik het er weer uitgooide, maar toch.

Ik vind dit heel raar. Waarom gaat mijn buik zo raar doen als ik 2 verschillende stuks fruit samen of na elkaar eet? En waarom had ik hier eerst nooit last van, en nu ineens wel? Ik vind het echt heel erg vreemd en snap er niks van
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2005, 22:38
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Hm, ligt het misschien aan de banaan? Of heb je daar geen last van als je die los eet? Da's het enige wat ik kan bedenken eigenlijk...
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 23:00
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Hmm, sinaasappel, kiwi en appel zijn best wel hoog in zuurgraad. Ik had eens een maagslijmvliesontsteking, en toen werd me echt afgeraden om zo'n dingen als citrusfruit en appels en dergelijke te eten, omdat het nogal zuur zou zijn en de maag er gevoelig voor is.
Misschien is je maag wat gevoeliger geworden in de laatste tijd?
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 09:52
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Als ik een glas verse jus drink, of ik eet alleen een appel is er niets aan de hand. Bij de banaan heb ik daar ook geen last van, maar dat ga ik vandaag nog een keer extra na, door alleen een banaan te eten. Ik denk dat het echt aan de combinatie ligt, bij één stuk fruit heb ik dus nergens last van. Daarom vind ik het ook zo raar.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 10:53
Verwijderd
Ik weet wel dat kiwi met zuivel niet kan, want dat breekt iets af. Wanneer je 't eerst verwarmt en dan vermengt, kan het wel. (Zelfde geldt voor mango.)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 10:59
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Hoezo niet kan?

Yoghurt met mango is een redelijk geslaagde combinatie. Althans, geen klachten hier.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:02
11568
11568 is offline
Ik eet dat best vaak in combinatie [zonder yoghurt] maar ik heb nergens last van
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:08
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-10-2005 @ 11:53 :
Ik weet wel dat kiwi met zuivel niet kan, want dat breekt iets af. Wanneer je 't eerst verwarmt en dan vermengt, kan het wel. (Zelfde geldt voor mango.)
Ik heb net een pak yoghurt gekocht met kiwi smaak, gaat dat dan niet samen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 12:46
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-10-2005 @ 11:53 :
Ik weet wel dat kiwi met zuivel niet kan, want dat breekt iets af. Wanneer je 't eerst verwarmt en dan vermengt, kan het wel. (Zelfde geldt voor mango.)
Dat van die kiwi wist ik ook, dat breekt inderdaad iets af, de eiwitten in de yoghurt (of met pudding heb je ook hetzelfde probleem). Hetzelfde gebeurt ook met ananas.
Maar dat van de mango wist ik nog niet.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 27-10-2005 @ 12:08 :
Ik heb net een pak yoghurt gekocht met kiwi smaak, gaat dat dan niet samen?
dan zal de kiwi verhit zijn voordat-ie door de yoghurt ging . Hoe dan ook is vruchtenyoghurt meestal gemaakt met jam (of een coulis, zoals Jolt dat noemde ) en niet met stukjes gewoon fruit.
Kiwi, ananas en mango bevatten een eiwitafbrekend enzym, en zuivel bevat eiwit, dat dan dus afgebroken wordt. Het wordt er niet ongezond van, maar wel vies. Als je het fruit verhit gaat dat enzym kapot.

Maar misschien ben je wel gewoon overgevoelig voor banaan? Zou kunnen.... of je maag is inderdaad te gevoelig voor zuren.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:51
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik weet wel dat ik van m'n moeder kiwi en banaan niet op één fruitschaal tegen elkaar aan mag leggen. Misschien dat dat er wat mee te maken heeft?
__________________
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 27-10-2005 @ 14:51 :
Ik weet wel dat ik van m'n moeder kiwi en banaan niet op één fruitschaal tegen elkaar aan mag leggen. Misschien dat dat er wat mee te maken heeft?
Dan wordt de kiwi sneller rijp doordat de banaan stofjes uitscheidt die daar voor zorgen, en overrijpe kiwi's zijn vies. Ander fruit wordt ook sneller rijp door bananen.
Hoe weet ik dit allemaal
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:55
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-10-2005 @ 14:54 :
Dan wordt de kiwi sneller rijp doordat de banaan stofjes uitscheidt die daar voor zorgen, en overrijpe kiwi's zijn vies. Ander fruit wordt ook sneller rijp door bananen.
Hoe weet ik dit allemaal
Bedankt voor de info.
__________________
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 14:00
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik word ook misselijk banaan. Het voelt altijd heel zwaar op mijn maag en nee het voelt gewoon niet lekker.

Banaan en kiwi shake gaat wel goed altijd bij mij, omdat het zware van de banaan er dan een beetje vanaf is.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:07
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Nou, ik ben erachter. Vanmiddag dus alleen een banaan gegeten, en dat werkt ook verkeerd op m'n maag. Buikpijn, opgezette buik en een heel erg rood hoofd & hals. Dus vooraan maar geen bananen meer eten

Ik vraag me alleen serieus af waarom ik 20 jaar lang bananen kan eten zonder negatieve gevolgen, en nu ineens niet meer.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 08:39
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
blurred schreef op 27-10-2005 @ 19:07 :
Nou, ik ben erachter. Vanmiddag dus alleen een banaan gegeten, en dat werkt ook verkeerd op m'n maag. Buikpijn, opgezette buik en een heel erg rood hoofd & hals. Dus vooraan maar geen bananen meer eten

Ik vraag me alleen serieus af waarom ik 20 jaar lang bananen kan eten zonder negatieve gevolgen, en nu ineens niet meer.
Naar de huisarts ermee zou ik zeggen. Wie weet is er een middeltje.

Mijn broer werd op een gegeven moment opeens allergisch voor appels en aardbeien, nu is ie er vanaf. Daar heeft ie wel vrij lang een speciaal dieet voor moeten volgen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 09:00
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Kiwi en yoghurt kan gewoon, maar je moet het snel eten en niet heel lang laten staan.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 10:36
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 28-10-2005 @ 10:00 :
Kiwi en yoghurt kan gewoon, maar je moet het snel eten en niet heel lang laten staan.
Bedoel je hiermee verse kiwi? Of yoghurt met kiwi die je gekocht hebt?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-10-2005, 11:25
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-10-2005 @ 11:53 :
Ik weet wel dat kiwi met zuivel niet kan, want dat breekt iets af. Wanneer je 't eerst verwarmt en dan vermengt, kan het wel. (Zelfde geldt voor mango.)

stukje kiwi op slagroom gebak???
of is dat een te kleine hoeveelheid?



ff ontopic, lijkt mij ook t zuur, ik vind fruit ook heerlijk, maar als ik bijv. een appel op een lege maag neem, (als lunch bijv.) krijg ik ook wel eens buikpijn
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 18:19
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 28-10-2005 @ 11:36 :
Bedoel je hiermee verse kiwi? Of yoghurt met kiwi die je gekocht hebt?
Verse kiwi, sorry.

Ik vind die combi sowieso niet zo lekker eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle fashion in tokio
sorry
36 19-10-2003 21:21
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.