Oud 06-10-2004, 13:25
Verwijderd
Ik heb in de VS iets besteld (een elektronisch zakwoordenboek) ter waarde van $385,- met daarbij $35,- verzendkosten. Nu kreeg ik vandaag een brief van GLS (General Logistics Systems) waarin stond dat ik over mij bestelling invoerrechten, BTW en inklaringskosten moet betalen.
Weet iemand wat voor een bedrag ik kan verwachten?
Ik neem aan dat de BTW 19% bedraagd over de totale waarde (dus $420,- ). Maar hoe zit het met invoerrechten en inklaringskosten? Kan iemand misschien een schatting maken?

Super bedankt alvast

Laatst gewijzigd op 06-10-2004 om 13:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2004, 17:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Invoerrechten heeft te maken met het feit dat de consument niet goedkoper af is in het buitenland.
Dat zou dus betekenen dat de invoerrechten precies de aanvulling is die je bespaard door in the US te kopen.

Maar dat is in theorie dacht ik (zo heb ik dat bij economie geleerd). Geen idee of het in de praktijk ook zo is.
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 17:49
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 06-10-2004 @ 18:37 :
Invoerrechten heeft te maken met het feit dat de consument niet goedkoper af is in het buitenland.
Dat zou dus betekenen dat de invoerrechten precies de aanvulling is die je bespaard door in the US te kopen.

Maar dat is in theorie dacht ik (zo heb ik dat bij economie geleerd). Geen idee of het in de praktijk ook zo is.
Ah ja, dat is inderdaad wel heel logisch, ik heb ergens wel een tabel gevonden met percentages bij verschillende waren-groepen voor artikelen uit de VS naar hier. Voor computer-dingen (zoals een elektronisch zakwoordenboek dus) betaal je alleen 19% BTW. Dat zou wel fijn zijn.

Is het ook zo dat ze steekproefsgewijs pakjes eruit pikken? Of betaalt iedereen die iets in de VS koopt (en dat dan dus naar NL laat sturen) die invoerrechten? (Ik hoorde vandaag namelijk een verhaal van iemand die vaak cd's in de VS koopt die hier niet te krijgen zijn, hij zegt dat hij gemiddeld 1 op de 5 keer 'gepakt' wordt.)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 18:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-10-2004 @ 18:49 :
Is het ook zo dat ze steekproefsgewijs pakjes eruit pikken? Of betaalt iedereen die iets in de VS koopt (en dat dan dus naar NL laat sturen) die invoerrechten? (Ik hoorde vandaag namelijk een verhaal van iemand die vaak cd's in de VS koopt die hier niet te krijgen zijn, hij zegt dat hij gemiddeld 1 op de 5 keer 'gepakt' wordt.)
Ik heb een keer een cd besteld in Duitsland en daar hoefde ik weliswaar geen invoerrechten over te betalen maar er zaten wel allemaal van die vakjes op het pakje waar je dat soort dingen op in kan vullen dus ik denk dat ze wel alles controleren of mijn pakketje was er net uitgepikt maar het was zo'n heel etiket met allemaal vakjes waar het op stond.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 19:28
Verwijderd
Het zal 19% en een klein bedrag (7 euro ofzo) meestal pakken ze steeksproefgewijs een pakketje.

Wat in ieder geval helpt is niet met UPS laten versturen, dan betaal je het altijd. Meestal pakketjes ersturen door usps, de gewone post brengt het dan in Nederland. (en nog nooit invoerrechten/btw enzovoort)

Wat goed helpt is een lagere waarde op het pakketje laten zetten, en dingen als 'verjaardagscadeau' maar een lagere waarde heeft geen zin als ze het open maken.


Volgens mij betaal je uit pakketjes uit de EU nooit btw.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 20:13
Verwijderd
Ah goed, ik moet die kosten aan de bezorger betalen, dus wel handig als ik weet hoeveel ik ongeveer thuis moet hebben. Als ik €100,- thuis heb, is het dus zeker wel genoeg (20% + €10,- ruim genomen )

Bedankt iedereen
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 21:09
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-10-2004 @ 21:13 :
Ah goed, ik moet die kosten aan de bezorger betalen, dus wel handig als ik weet hoeveel ik ongeveer thuis moet hebben. Als ik ?100,- thuis heb, is het dus zeker wel genoeg (20% + ?10,- ruim genomen )

Bedankt iedereen
Ehm...en de "normale" kosten? Of betaal je die al anders?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 06-10-2004 @ 22:09 :
Ehm...en de "normale" kosten? Of betaal je die al anders?
Ja, via credit card

(En net omgerekend kwam ik er ineens achter dat het toch wel fijn is wanneer je aanhoudt dat 1 dollar = 1 euro Nu blijkt alles ineens een stuk goedkoper )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Invoerrecht SIDEKICK? Ebay.com
Fashion Icone
2 01-11-2010 22:53
Werk, Geld & Recht Producten uit Amerika meenemen tijdens je vakantie
Chloe Siere
23 12-07-2005 16:42
Werk, Geld & Recht Invoerrechten
Bluesman
13 16-05-2005 05:37
Software & Hardware [Algemeen] Mac Mini
Verwijderd
31 18-01-2005 21:20
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie kan iemand mij vertellen van economische belang van het een worden van Europa
internet1
6 22-03-2002 13:16
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wie kan me vertellen waar ik informatie kan vinden over :
Verwijderd
3 26-03-2001 19:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.