Oud 05-07-2011, 14:52
KillZeMall
KillZeMall is offline
Hey!

Ik ben druk bezig met mijn studieboeken via bol.com te kopen. Ik heb nog niet alle boeken gekocht, maar van de boeken die ik heb gekocht heb ik al zo'n 237,13 euro bespaard door ze tweede hands te kopen. Nu heb ik alleen een probleemje, de druk.

Vaak, maar dus niet altijd, staat op bol.com welke druk het boek is...ik begin me nu alleen af te vragen of dat ook geldt voor de tweede hands boeken in het lijstje.

Daarnaast vraag ik me af of het eigenlijk wel zo'n probleem is? Als er op mijn boeklijst staat dat een boek de derde druk moet hebben, en ik de eerste druk voor een koopje kan krijgen, moet ik dat dan wel doen? Inmiddels heb ik al iets meer dan de helft van mijn boeken besteld (nog niet binnen, maar gewoon besteld)...dus de vraag komt misschien iets te laat...,maar maakt dit veel uit?

Als het boek gewoon de zelfde ISBN-nummer heeft is er niet veel aan de hand, toch?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2011, 14:59
Kesa
Kesa is offline
In de tweede had ik een andere druk boek van geschiedenis van de rest van de klas. De boeken verschilden toen zó van elkaar dat ik uiteindelijk het boek dat de klas had gekopieerd kreeg. Het kan dus wel degelijk verschil uitmaken, maar zal wel weer per vak en methode verschillen.

Het beste is om dit na te vragen op school. Meestal wordt er al meerdere jaren met dezelfde methode gewerkt en hebben docenten al verschillende drukken langs zien komen, die kunnen je het beste vertellen of het veel uitmaakt dat je een oudere druk hebt dan wat op de boekenlijst staat.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 23:39
KillZeMall
KillZeMall is offline
Had ik inderdaad moeten doen...nu heb ik meer dan de helft al bestelt via bol.com en hoop ik maar dat ze de goede druk hebben of niet zo heel erg gaan verschillen... ><
Dus het is niet zo van...''Oh het isbn-nummer klopt met het isbn-nummer van het boek op mijn boekenlijst wat dus betekent dat het hetzelfde boek is en niet veel verschilt x;?''
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 10:30
brands
Avatar van brands
brands is offline
KillZeMall: Ik heb hier thuis even 2 dezelfde boeken, maar verschillende drukken even bekeken op ISBN-nummer.

Voorbeeld:
Ik heb de boeken van belastingrecht voor Bachelors en Masters bekeken. De ene is van 2007-2008 en de andere van 2010-2011. Dit zijn boeken waar ongeveer hetzelfde in staat geschreven, alleen in de ene is stuk ouder en verschilt nog al. De 2 boeken hebben verschillende ISBN-nummers, die totaal niet op elkaar lijken. Heb ook even gekeken met een ander boek, maar die ISBN lijken ook niet op elkaar

Dus als jij een boek via bol.com hebt gekocht met hetzelfde ISBN nummer, is dat het goeie boek en zit je niet met verschillen. Dit heb je alleen als je een druk eerder zou kopen.

Gr. Brands
__________________
Gr. Brands

Laatst gewijzigd op 06-07-2011 om 10:32. Reden: Wijziging.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 17:32
Verwijderd
Citaat:
KillZeMall: Ik heb hier thuis even 2 dezelfde boeken, maar verschillende drukken even bekeken op ISBN-nummer.

Voorbeeld:
Ik heb de boeken van belastingrecht voor Bachelors en Masters bekeken. De ene is van 2007-2008 en de andere van 2010-2011. Dit zijn boeken waar ongeveer hetzelfde in staat geschreven, alleen in de ene is stuk ouder en verschilt nog al. De 2 boeken hebben verschillende ISBN-nummers, die totaal niet op elkaar lijken. Heb ook even gekeken met een ander boek, maar die ISBN lijken ook niet op elkaar

Dus als jij een boek via bol.com hebt gekocht met hetzelfde ISBN nummer, is dat het goeie boek en zit je niet met verschillen. Dit heb je alleen als je een druk eerder zou kopen.

Gr. Brands
Klopt exact. Zelfde ISBN-nummer = Zelfde boek.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 18:49
KillZeMall
KillZeMall is offline
Mijn dag kan niet meer stuk
Heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Iemand Aub???
Samar
6 19-10-2008 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.