Oud 15-01-2013, 21:16
Records070
Avatar van Records070
Records070 is offline
Hallo mensen, ik heb sinds kort een auto en rijbewijs, maar nu in deze winters periode en de kou.. Elke ochtend als ik in de auto stap, echt een dikke laag condens op alle ramen binnen in de auto. Ik weet dat er een 'lekkage' is, en word binnekort verholpen maar hoe kan ik zorgen dat de condens minder word en/of sneller verdwijnt? Ik heb al gehoord dat als je de kachel aanzet en hem op de ruit laat blazen, dat dat werkt? En op ze heetst zetten of?

Nog andere tips?

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2013, 21:19
Verwijderd
Ik verplaats je even naar Verkeer&Vervoer, daar kunnen ze je waarschijnlijk beter helpen
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 21:26
Verwijderd
Ruiten schoonmaken werkt ook. Niet met glassex ofzo, maar een ruitenreiniger voor in de auto. Glassex laat een vettig laagje achter en dat wil je juist niet in de auto
Verder nog als je de auto geparkeerd hebt alle ventilatieroosters op dicht zetten en de verwarming etc ook op uit. Op die manier komt er ook minder lucht van buiten naar binnen. Werkt wel ietsjes. Bij het starten van de auto zet je dan weer alle op de ruiten gerichte ventilatieroosters open en de ventilatie op de raam-stand en op maximaal blazen. Hou er wel rekening mee dat condens deels uit water bestaat en als dat verdampt moet dat ergens heen kunnen, dus een raampje op een heel klein kiertje zetten is verstandig
En als laatste natuurlijk de protip om zo snel mogelijk die lekkage te verhelpen, want dat is je grootste probleem
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 22:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Wat voor auto is het en wat voor lekkage?

Verder wat Dittrich zegt.

Het komt wel eens voor dat je interieurfilter aan vervanging toe is, bij een slecht functionerend filter kan er ook vocht de auto inkomen (veel voorkomend probleem bij oudere Opels).

Als de lekkage verholpen is kun je (bij droog weer) de raampjes op een kier zetten en terwijl de motor loopt de verwarming op standje crematorium laten draaien om het vocht weer uit de auto te krijgen.
Een vochtvreter helpt ook goed, maar denk er wel om dat als je er eentje met een lekbak hebt dat je die leegt alvorens te gaan rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 22:18
Verwijderd
Standje crematorium?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 22:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Standje crematorium?
Geen goede uitdrukking?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 10:28
Verwijderd
Ik had er nog nooit van gehoord
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 10:30
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hmm, onze hutsibutsi is denk ik ook wel hard toe aan een interieurfilter. Al zo'n 10 jaar ofzo
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 15:05
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Airco aanzetten
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 16:50
Verwijderd
Airco werkt niet bij temperaturen lager dan 4*C.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 19:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hmm, onze hutsibutsi is denk ik ook wel hard toe aan een interieurfilter. Al zo'n 10 jaar ofzo
Veel mensen die ik wijs op het interieurfilter hadden er nog nooit van gehoord
Als het nodig is gewoon eentje halen en er in steken, klusje van niks
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 20:30
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
is dat duur? ik heb geen idee waar ik dat ding in zou moeten stoppen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 20:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
is dat duur? ik heb geen idee waar ik dat ding in zou moeten stoppen
Ligt aan het type auto. Heb er gehad variërend van 6 tot 21 euro, volgens mij loopt het op tot om en nabij de 80 euro voor hele chique auto's.
Normaal gesproken zit het filter onder de parafaan.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 21:58
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
wtf is de parafaan? daar gaat mijn autokennis ik heb een mitsubishi colt uit 93. dus dat is meer richting de 6 euro denk ik
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 11:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wtf is de parafaan? daar gaat mijn autokennis ik heb een mitsubishi colt uit 93. dus dat is meer richting de 6 euro denk ik
Dat is een rooster die zit tussen de voorruit en de motorkap. Daar onder vind je o.a. het interieurfilter (meestal).

Plaatje ter verduidelijking:
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 12:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ah daarzo! Nou ik zal binnenkort de auto eens gaan inspecteren
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 13:06
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Oudere auto's hoeven niet per se zo'n filter te hebben trouwens Een snelle google-speurtocht lijkt aan te duiden dat Colts die dingen pas kregen als ze airco hadden, zoals bij een boel auto's 'op leeftijd'. En interieurfilters kunnen ook ergens onder het dashboard - meestal aan de passagierszijde ergens van onderaf, maar in sommige gevallen op een bijna onmogelijke plek - zitten.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 13:31
Verwijderd
Ik zou haast denken dat de Colt wel een interieurfilter heeft, want dat is bij aanschaf vervangen door Pluis' oom
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-01-2013, 13:53
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Is die vervangen? dan weet jij meer dan ik
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 13:58
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dan moet je dat bij hem navragen, of en waar die zit Ik neem tegenwoordig niet zo snel aan dat mensen ook daadwerkelijk vervangen hebben wat ze zeggen dat ze vervangen hebben Ik kom het alleen tegen op en als onderdeel voor het latere model (met airco); daarin zit hij kennelijk aan de binnenzijde en moet het klepje van het dashboardkastje en mogelijk een ijzeren balkje aan de kant, en zou hij achter een klep met '>pp<' erop moeten zitten.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 14:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Oudere auto's hoeven niet per se zo'n filter te hebben trouwens Een snelle google-speurtocht lijkt aan te duiden dat Colts die dingen pas kregen als ze airco hadden, zoals bij een boel auto's 'op leeftijd'. En interieurfilters kunnen ook ergens onder het dashboard - meestal aan de passagierszijde ergens van onderaf, maar in sommige gevallen op een bijna onmogelijke plek - zitten.
Klopt helemaal. Soms weten ze dat ding inderdaad op onmogelijke plaatsen neer te plumpen. Gelukkig zit hij vaak onder de parafaan
Ik zie ze inderdaad ook niet staan voor Colt's van dat bouwjaar.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2013, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Is die vervangen? dan weet jij meer dan ik
Dat is wat ik me herinner ja Maar goed, zelfs al zou dat niet zo zijn is het nog geen probleem
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 16:18
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb ook heel veel last van condens en heb gewoon zo'n zeemsponsje in de auto liggen waarmee ik mn voorruit schoon 'zeem'. Ik heb namelijk 's ochtends geen zin/tijd om eerst 10 minuten te moeten wachten tot ik kan gaan rijden. Het komt ook wel voor dat mijn ruit van binnen bevriest. Dan gebruik ik hetzelfde sponsje met een beetje de-ice-ruitensproeier (waarmee je normaal de buitenkant van je ramen ontdooit als je net als ik geen zin hebt om te krabben ). Na een tijdje zie je wel van die kringen/vegen maar dan maak ik de ruit schoon met glassex of met van die speciale autoruitdoekjes die ze verkopen bij wasstraten (Anac heeft van die automaten waar ze in zitten iig).
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 16:49
Verwijderd
Glassex moet je nu juist NIET gebruiken. Dat laat een vettige laag achter waardoor je juist eerder last krijgt van beslagen ruiten. Haal een fatsoenlijke ruitenreiniger voor in de auto, en dat is zelfs al Halfords' eigen merk reiniger. Scheelt je een hoop gedoe in de ochtend.
Dat de-icer spul is een goede tip, maar zorg er wel even voor dat je het in die spons sprayt BUITEN de auto. Dat spul is niet lief voor je lijf namelijk

Beste tip is natuurlijk voorruitverwarming
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 17:14
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Standkachel
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2013, 17:18
Verwijderd
Of een standkachel inderdaad, maar dat is vaak duurder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Een auto kopen
Undit
6 01-02-2014 09:51
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, deel 6
Verwijderd
500 29-03-2013 10:57
Verkeer & Vervoer Autorijden
elske007
16 12-09-2008 11:51
Verkeer & Vervoer Rijles- en rijbewijstopic #13
TopDrop
500 28-02-2008 12:17
Verkeer & Vervoer Lege accu
Verwijderd
29 28-07-2006 13:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.