Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2005, 16:33
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Het is algemeen bekend dat als je je oren een tijdje niet schoonmaakt je dan last hebt van oorsmeer. Van veel mensen hoor ik dat het heel slecht is als je je oren schoonmaakt met een wattenstaafje, omdat je dan het vuil er weer in duwt. Mijn moeder zei altijd dat het wel kon als je het maar voorzichtig doet.

Hoe maken jullie je oren schoon? En is het waar dat wattenstaafjes slecht zijn om je oor mee schoon te maken?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 16:51
ninie
Avatar van ninie
ninie is offline
ik gebruik gewoon wattenstaafje...
ik heb ook wel een aantal keren gehoord dat je dat oorsmeer er dan verder induwt, maja... ik luister er niet echt naar ofzo haha
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 17:00
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 05-07-2005 @ 17:33 :
Het is algemeen bekend dat als je je oren een tijdje niet schoonmaakt je dan last hebt van oorsmeer.
Ben ik een uitzondering denk ik. Of .. ja ik maak mijn oren wel schoon, maar ik doe dat gewoon in de douche .. ik penetreer mijn oren nooit met wattenstaafjes oid. en heb ook geen last van overtollig oorsmeer oid. Oorsmeer, zoals vele andere zaken in je lichaam, word normaliter gewoon geregeld .. lijkt me ..

Heb alleen onlangs ff met wattenstaafjes mijn rechteroor schoongemaakt omdat die dichtzat na 't zwemmen .. maar na een paar dagen ging die vanzelf weer open. denk dat er rotzooi van 't zwembad in is gekomen oid. Mijn andere oor was gewoon schoon toen ik er met een wattenstaafje in ging

T'is wel idd. zo dat als je wattenstaafjes gebruikt, je kans hebt oorsmeer verder 't oor in te duwen tegen je trommelvlies aan. Als je daar echt dan last van krijgt, kan je je oor laten uitspuiten.

..

Vraag ik me alsnog wel af, heb jij ooit last gehad van overtollig oorsmeer?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 17:07
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 05-07-2005 @ 17:33 :
Het is algemeen bekend dat als je je oren een tijdje niet schoonmaakt je dan last hebt van oorsmeer. Van veel mensen hoor ik dat het heel slecht is als je je oren schoonmaakt met een wattenstaafje, omdat je dan het vuil er weer in duwt. Mijn moeder zei altijd dat het wel kon als je het maar voorzichtig doet.

Hoe maken jullie je oren schoon? En is het waar dat wattenstaafjes slecht zijn om je oor mee schoon te maken?
ja grote kans dat je oren verstopt raken met smeer..

wat je wel kan doen is onder de douche water erin laten lopen en flink met je pink erin rammelen ..
je kan wel daarna een wattenstaafje gebruiken om het water uit je oor "op te zuigen " water in je oor is nl ook niet lekker
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 18:45
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 05-07-2005 @ 18:00 :
Vraag ik me alsnog wel af, heb jij ooit last gehad van overtollig oorsmeer?
Niet overtollig nee. Wel dat het vies was na een tijdje niet schoonmaken.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 19:41
Verwijderd
Ik doe dat ook gewoon met een wattenstaafje hoor. En dan meestal na het douchen (haar wassen); mijn oren zijn dan wat natter, en dan lijkt het toch wat makkelijker schoon te worden.
Als mijn oren droog zijn en ik doe er een wattenstaafje in, dan kan dit nogal eens erg irritant voelen bij mij.

Als ik een wattenstaafje gebruik, doe ik wel erg voorzichtig.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 20:10
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 05-07-2005 @ 20:41 :


Als ik een wattenstaafje gebruik, doe ik wel erg voorzichtig.
Ik heb het weleens (perongeluk welliswaar) heel ruig gedaan en dan hoor je meteen niets meer Het is zo gevoelig in je oor.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 20:48
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
1 a 2x per maand maak ik mijn oren schoon met een wattenstaafje maar eigenlijk is het niet nodig want ik heb eigenlijk altijd schone oren.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 20:50
Whateverrr
Avatar van Whateverrr
Whateverrr is offline
Wattenstaafje, maar ik krijg altijd overal kippenvel als ik mn oren schoonmaak daarmee Iig wel voorzichtig doen, dan kan het niet veel kwaad, neem ik aan..
__________________
Juist, en wie ben jij.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:04
jet
Avatar van jet
jet is offline
iets van azijn met een watje toch


maar uh, bij mijn apotheek hadden ze iets om je oren schoon t emaken wat niet schadelijk was. het zag e uit als een ijzeren heel klein ringetje waarmee je het er uit kon halen zeg maar
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:06
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
jet schreef op 05-07-2005 @ 23:04 :
maar uh, bij mijn apotheek hadden ze iets om je oren schoon t emaken wat niet schadelijk was. het zag e uit als een ijzeren heel klein ringetje waarmee je het er uit kon halen zeg maar
Of een beetje audiospray
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 09:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Door regelmatig met een wattenstaafje in je oor te peuteren, stimuleer je de aanmaak van oorsmeer. Oorsmeer heeft nl wel een functie; het soepel houden van je trommelvlies e.d.
Ikzelf gebruik heimelijk toegegeven toch wattenstaafjes en tamelijk frequent..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:11
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ik moet altijd hoesten als ik met wattenstaafje erin gaat
echt irri..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 06-07-2005 @ 13:11 :
Ik moet altijd hoesten als ik met wattenstaafje erin gaat
echt irri..
Ik ook, en ik vind het een rotgevoel.

De douchekop van mijn vader spoot hard, daar spoot ik dan af en toe mijn oren mee schoon. Maar die van mij, daar komt amper water uit (keukengeisertje, de kleinste ). Dus dat schiet niet op. Daarom doe ik het soms met wattenstaafjes, maar ik vind het dus een rotgevoel.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:05
LittleLucille
LittleLucille is offline
met een wattenstaafje ga je het alleen maar lopen aanstampen in het oor.. zou gewoon wat sla olie in het oor doen.. weekt het los.. en komt het er vanzelf uit (als je bijvoorbeeld kauwt..)
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:41
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
LittleLucille schreef op 06-07-2005 @ 14:05 :
met een wattenstaafje ga je het alleen maar lopen aanstampen in het oor.. zou gewoon wat sla olie in het oor doen.. weekt het los.. en komt het er vanzelf uit (als je bijvoorbeeld kauwt..)
Sla olie in je oor gieten? Nog nooit van gehoord! Klinkt wel apart
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:27
Estar
Estar is offline
Citaat:
ninie schreef op 05-07-2005 @ 17:51 :
ik gebruik gewoon wattenstaafje...
ik heb ook wel een aantal keren gehoord dat je dat oorsmeer er dan verder induwt, maja... ik luister er niet echt naar ofzo haha
Volgens mij kan dit ook niet, je hebt een trommelvlies dus he kan niet dieper je oor in dan dat, en daarbij heb je kliertjes die oorsmeer produceren en het lijkt me niet dat je die dan extra kan verstoppen.

coopergirl: dat is heel normaal hoor sla olie, dat moet je ook doen als je je oren laat uitspuiten bij de dokter
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 19:40
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Ik maak ze niet zo supervaak schoon 1x per maand , maar ik heb ook geen last van overtollig oorsmeer

Ik heb ooit ergens opgevangen dat je juist meer oorsmeer gaat aanmaken van wattenstaafjes omdat je oor dan geprikkeld zou worden om meer smeer aan te maken, ik weet eigenlijk neit of 't waar is maar dat vang je op en dat spookt zegmaar beetje in je achterhoofd..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:00
Verwijderd
Ik was m'n oren onder de douche met wat zeep, als ik echt last heb van vieze oren, dan maak ik m'n oorschelpen schoon met een wattenstaafje. In mijn gehoorgang ga ik nooit, daar zit wel oorsmeer, maar 't is niet vies ofzo. Dat spul houdt je trommelvlies soepel en 't wordt gewoon afgevoerd, dus zelf je gehoorgang schoonmaken is niet eens nodig.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:07
phink
Avatar van phink
phink is offline
Met zeep? Dat is toch juist helemaal niet goed?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:12
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Als ik mijn oren niet af en toe schoon maak met een wattestokje krijg ik last van vervelende kriebels in mijn oor.
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Vaginisme
Monica_88
61 21-04-2007 16:40
Lichaam & Gezondheid Oren schoonmaken
Konijn
27 15-02-2007 22:11
Lichaam & Gezondheid Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? deel 2
Miracle
499 21-08-2006 11:07
Lichaam & Gezondheid Hoe krijg je je vriend zover om...
9lovely9
69 21-06-2005 09:46
Seksualiteit als je een nieuw vriendje hebt en hij is al
nivava
49 12-03-2004 22:43
Lichaam & Gezondheid oren schoonmaken
Verwijderd
52 13-03-2003 22:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.