Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 10:40
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
voor een opdracht op school moesten we een aquarel maken. het moest een zelfportret zijn waarin verschillende persoonlijke dingen verwerkt zijn. bijvoorbeeld je hobby's of eigenschappen van jezelf.
dit is mijn eidnsresultaat.

het is gebaseerd op een spiegelfoto van mezelf. het linkse figuur is de echte ik, zo zie ik er normaal uit, de rechterfiguur is de andere kant van mezelf, heel creatief, kleurrijk en fantasievol, ik hou van exotische wezens, vandaar de slang en de salamanders. de elfenoren staan voor mijn naïviteit, ik heb een vertekent beeld van de werkelijkheid, denk graag in sprookjes... de plantjes staan voor mijn voorliefde voor de natuur en de libelle vind ik gewoon een mooi beest.
mijn opmerkingen:
vind de rechterkant nog te plat, het heeft geen diepte. ook had ik graag wat meer tijd gehad, zodat ik er meer erbij kon maken, ik vind de rechterkant nog een beetje leeg... verder zit er niet genoeg licht en donker werking in de gezichten en kheb nog nieteens dreads aan de linkerkant.

maar graag dus meer opmerkingen, onderbouwd, zodat ik dit de volgende keer zou kunnen verbeteren...
heb er trouwens wel een 10 voor gekregen...
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2004, 12:16
Verwijderd
Als ik hetzelfde moest doen, zou ik de linkerkant van je gezicht 'normaal' gedaan hebben en de rechterkant op de andere manier. Nu is het niet echt duidelijk dat ze allebei jou voorstellen.
Kvind het heel mooi trouwens.

De rechterkant is wel wat rommelig. Heb je geen grotere foto?
En verder: wat je zelf ook al zegt, al denk ik niet dat meer diepte een verbetering zou zijn.

Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 12:26
Sartre
Sartre is offline
Als je een 10 hebt gekregen valt er misschien weinig te verbeteren. Maar ik vind het erg mooi. Zeker hoe dat green lizardje er in verwerkt is :
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 13:20
EaSy-M3
Avatar van EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
link doet het niet bij mij
__________________
Wanna play..?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 13:42
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
doezel schreef op 13-12-2004 @ 13:16 :
Als ik hetzelfde moest doen, zou ik de linkerkant van je gezicht 'normaal' gedaan hebben en de rechterkant op de andere manier. Nu is het niet echt duidelijk dat ze allebei jou voorstellen.
Kvind het heel mooi trouwens.

De rechterkant is wel wat rommelig. Heb je geen grotere foto?
En verder: wat je zelf ook al zegt, al denk ik niet dat meer diepte een verbetering zou zijn.

het was idd de bedoeling dat de linkerkant realiteit zou uitbeelden, hoe ik er echt uitzie, en de rechterkant meer op gevoel etc. het is idd ook niet echt duidelijk dat het twee dezelfde personen zijn.. misschien had ik iets met de achtergrond moeten doen, een herhaling ofsow, net als in de spiegel?
ik heb wel een grotere foto, maar zit nu op school, die zal ik straks nog even uploaden.

dit is btw de foto diek gebruikt heb...
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Sartre schreef op 13-12-2004 @ 13:26 :
Als je een 10 hebt gekregen valt er misschien weinig te verbeteren.
Punten zeggen ook niet alles hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
leucomelas schreef op 13-12-2004 @ 14:42 :
het was idd de bedoeling dat de linkerkant realiteit zou uitbeelden, hoe ik er echt uitzie, en de rechterkant meer op gevoel etc. het is idd ook niet echt duidelijk dat het twee dezelfde personen zijn.. misschien had ik iets met de achtergrond moeten doen, een herhaling ofsow, net als in de spiegel?
ik heb wel een grotere foto, maar zit nu op school, die zal ik straks nog even uploaden.
[afbeelding]
dit is btw de foto diek gebruikt heb...
Nu ik de foto zie.. bij nader inzien lijk je er nog niet zoveel op Kan je er nog aan verderwerken? Het lijkt mij nl. wel iets fantastisch om in je kamer te hangen.
De achtergrond is wel goed vind ik. Het is zo al druk genoeg eigenlijk. Een soort verbinding tussen de 2 hoofden zou beter zijn. Een draadje ofzo
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 15:43
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
doezel schreef op 13-12-2004 @ 16:14 :
Nu ik de foto zie.. bij nader inzien lijk je er nog niet zoveel op Kan je er nog aan verderwerken? Het lijkt mij nl. wel iets fantastisch om in je kamer te hangen.
De achtergrond is wel goed vind ik. Het is zo al druk genoeg eigenlijk. Een soort verbinding tussen de 2 hoofden zou beter zijn. Een draadje ofzo
het was een opdracht voor school die ik binnen een bepaalde tijd moest afmaken. helaas was dit niet genoeg volgens mij idee, dus daarom dat ik er ook niet echt tevreden mee ben. heb nog wel een sheet en alle voorbereidingen, dus ga hem wel voor mezelf "in het echt" maken. dan heb ik er tenminste alle tijd voor die ik wil en hoef ik mezelf niet te gaan haasten...


hij lijkt ook niet op mij... maargoed...
en idd, die 10 had ik nooit verwacht, had zon punt er ook echt niet voor gegeven, maargoed, toch wel blij ermee natuurlijk
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 18:35
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik vind de voorstelling heel mooi, maar je had beter gebruik kunnen maken van de aquarel. Op de manier zoals jij het hebt geschilderd kon je net zo goed een andere soort verf gebruiken, maar verder vind ik em heel goed
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 08:39
Verwijderd
mooi... heb niet veel aan te merken eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:29
Misery
Avatar van Misery
Misery is offline
Die eeeeh groene is echt , en daar lijk je ook nog wel op, in tegenstelling tot je 'spiegelbeeld' zeg maar.
__________________
NEE.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:36
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
*oma* schreef op 16-12-2004 @ 19:35 :
Ik vind de voorstelling heel mooi, maar je had beter gebruik kunnen maken van de aquarel. Op de manier zoals jij het hebt geschilderd kon je net zo goed een andere soort verf gebruiken, maar verder vind ik em heel goed
klopt van die aquarel ja, ben ik echt heel slecht in ofsow
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 15:08
*Ice~Queenz*
Avatar van *Ice~Queenz*
*Ice~Queenz* is offline
Niet voor niets een tien
__________________
*Don't you see it, You Better Believe It*
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 19:14
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
ik vind wel vet..dat door dat de voorste heel veel detail heeft de achterste wat vager lijkt. Het idee van dit ben ik echt..hoe dat naar voren komt *ik blaat maar raak*

echt wauw
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.