Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2008, 08:08
Sae
Avatar van Sae
Sae is offline
Ga je graag naar een pretpark of ben je meer van de efteling? Durf je in alle achtbanen of durf je nauwelijks ergens in? Ga je vaak naar een pretpark? Welke pretparken/attracties vind je de bom?

.. of misschien ben je meer van de kermis? Touwtje trekken? Ga je graag naar de kermis of vind je het geldverspilling?
__________________
Het spel is alleen te spelen, als ik weet wat het doel is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2008, 08:41
Verwijderd
Sinds wanneer is de Efteling geen pretpark meer?

Verder vind ik ze geen van beide erg boeiend.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 09:41
Lethe
Lethe is offline
De Efteling is wel leuk, maar ik heb het daar nu voorlopig wel gezien. Kermissen vind ik over het algemeen stom.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 10:48
Verwijderd
Ik kan niet zo goed overweg met de drukte bij kermissen. Ik ben niet zo'n held wanneer het op attracties aankomt, dus pretparken zijn ook niet helemaal mijn ding. Ik ben meer van de dierentuin.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 10:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Is dit een undercover van Missy?

Ontopic: ik ben in geen jaren in een pretpark geweest, maar ik vond achtbanen wel altijd leuk, en die filmritjes in Euro Disney en het spookhuis. Euro Disney was toch wel het vetst, als je daar als kind rondliep tussen al die decors en die Disneyfiguren. In mijn herinnering was het ook een enorme plek, maar dat zal nu vast wel meevallen.

Naar de kermis ga ik nooit, alleen een paar maanden terug een keer met Stefanie, toen gingen we in zo'n ding. Dat was leuk. Maar over het algemeen is het allemaal te duur.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Is dit een undercover van Missy?
In fact, it is.

Ik koester een diepgewortelde haat jegens kermissen en alles dat er mee te maken heeft. Pretparken, meh. Zweefmolens en glijbanen kunnen mij nog wel bekoren voor een tijdje, maar al die drukte
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 11:03
Verwijderd
Soms ga ik echt overal in En soms ben ik misselijk na de eerste keer en blijf ik met mijn rugzakje met snoepjes en broodjes zitten wachten tot de rest klaar is Maar gemiddeld ga ik een keer per jaar ofzo, de laatste twee keren waren beide met school, LSD.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 11:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
LSD in een pretpark, dat zou misschien wel wat zijn inderdaad.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 11:07
Verwijderd
Citaat:
ik ben in geen jaren in een pretpark geweest, maar ik vond achtbanen wel altijd leuk, en die filmritjes in Euro Disney en het spookhuis. Euro Disney was toch wel het vetst, als je daar als kind rondliep tussen al die decors en die Disneyfiguren. In mijn herinnering was het ook een enorme plek, maar dat zal nu vast wel meevallen.
Dat, alhoewel ik denk dat Euro Disney sowieso best wel groot is. Maar de hoofdattracties zijn allemaal te doen in één dag, het is alleen het lange wachten in de rij.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 11:10
Verwijderd
Citaat:
LSD in een pretpark, dat zou misschien wel wat zijn inderdaad.
Dat zei ik niet LSD staat voor laatste schooldag, iets wat men op andere plekken blijkbaar stuntdag ofzoiets noemt, maar wij brachten die laatste schooldag dus niet door op school maar in een pretpark
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 11:13
niqui
niqui is offline
Ben de laatste tijd niet veel naar pretparken geweest maar dat komt vooral omdat ik alles wat ín de buurt' is wel gezien heb (Efteling bijv.)

Het mooiste park ooit vind ik nu Europaland in Rust, Duitsland. Dat is een park dat de showroom van een achtbaanbouwer is geweest. Daar staan dus wat meer achtbanen dan normaal die net even hoger, langer of sneller zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 11:41
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Pretparken zijn okay

Kermissen zijn paupermagneten
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 12:57
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Is dit een undercover van Missy?
Anders staan er straks alleen maar Missy topics. Voor de afwisseling.

Ontopic:
De kermis is hip. En vooral altijd erg gezellig. Ik ben alleen zo snel duizelig als de weg naar Rome. Daarom ga ik meestal op de laatste dag overal in en ben ik de volgende dag ziek.

De efteling vind ik nog altijd spannend en leuk. Opzich durf ik ook wel overal in.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 13:10
Verwijderd
Kermis vond ik vroeger leuk, nu niet meer. Mja, een suikerspin en een zuurstok gaan er wel in, maar verder vind ik 't niets, keiharde rotmuziek, irritant geschreeuw, no thanks Pretparken vind ik wel leuk, maar ik ben al lang niet meer in een pretpark geweest. Met kinderen lijkt me dat leuker, dus misschien moet ik maar eens met m'n nichtje naar een pretpark als ze wat ouder is.

Edit; oh en wij gingen vroeger altijd op hele rustige dagen naar pretparken, dus niet met Hemelvaart ofzo, dat is echt fijn
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 13:10
Verwijderd
De Efteling is tof en achtbanen ook, maar drukte en grote hordes hyperactieve kinderen trek ik slecht.

Op de kermis ben ik sinds mijn dertiende (oid) niet geweest. Daarvoor vond ik het wel leuk, want zomg kleurtjes en muziek en veel bewegende dingen. Volgens mij ben ik in de laatste zeven jaar maar één keer op de kermis geweest, toen we dronken waren en het regende en er niks te doen was behalve rondhangen bij een halfverlaten kermis waar we tegenaan waren gelopen. Toen ging ik voor het eerst schieten in een schiettent en tot mijn verbazing wist ik zo'n beetje alles te raken, waarmee ik een nep-Zippo won.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 13:23
Verwijderd
Thanks, but no thanks. Aan kermissen heb ik een grafhekel en aan pretparken eigenlijk ook. Als kind vond ik kermissen nog wel tof, vooral door de suikerspinnen vermoed ik. Tegenwoordig ga ik niet vrijwillig een avond tussen de zwetende mensen lopen, met niks dan rotherrie en epileptisch-makend licht om me heen. Pretparken heb ik altijd zonde van tijd en geld gevonden want ik wil toch nergens in. Ik vind heel vervelend om in een achtbaan of iets dergelijks te zitten, soms kwam ik er zelfs huilend uit, dus dat doe ik niet weer.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 13:28
Verwijderd
ik ga altijd voor oliebollen, suikerpinda's en suikerspinnen naar de kermis, en voor de beertjes, maar verder vind ik t niet zoveel aan, en pretparken hoeven van mij helemaal niet want ik ga toch nergens in.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 13:29
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Citaat:
LSD in een pretpark, dat zou misschien wel wat zijn inderdaad.
Ik ken wat knapen die de Droomvlucht onder acid een hel vonden

Kermissen zijn idd paupermagneten. Pretparken zitten vol met vervelende dagjesmensen en dito kinderen. Achtbanen vind ik dan wel weer tof, vooral een mooie krakende houten achtbaan. Mar over het algemeen is al die ongein te duur, en eentje in de achtertuin bouwen is ook geen optie.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2008, 13:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ga niet vaak naar pretparken, één keer per drie jaar ofzo.

Op zich zijn pretparken best aardig, maar de laatste 7 jaren kan ik een stuk minder goed tegen achtbanen en misselijk makende attracties. Vroeger had ik er geen moeite mee, maar ik denk dat mijn evenwichtsorgaan inmiddels wat meer bezwaren maakt tegen alle op-z'n-kop acties. En dan blijft er helemaal zo weinig over van een pretpark, want achtbanen waren juist wat ik zo leuk vond.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 14:09
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Kermissen zijn leuk en gezellig, maar aan de andere kant is 't inderdaad ook geldverspilling. Pretparken zijn nóg leuker en nóg gezellig, alleen jammer van de lange wachtrijen. Ik ben best 'n schijtluis en ik heb 'n beetje hoogtevrees, dus ik ga niet overal in .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 22:00
Verwijderd
vermaakmachines, geen reet aan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 10:08
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Kermissen heb ik een hekel aan, ik vind het wel gezellig om er dan met een paar mensen doorheen te lopen, maar ik ga bijna nooit in attracties omdat ik ze vaak te duur, schreeuwlelijk vind, niet van heen-en-weer geslinger houd, en soms ook twijfels heb bij de veiligheid. Daarbij stoor ik me dan constant aan het harde lawaai, die irritante gokkasten en het soort mensen dat er soms rondloopt. Ik koop wel altijd trouw een blokje noga of een suikerspin als ik er ben, want dat hoort zo.

Pretparken vind ik een stuk leuker. Voor mij maakt het wel uit of het een verzameling attracties is, of een themapark waar echt aandacht is besteed aan de sfeer (aankleding, muziek, etc.) van het park en de attracties, zoals bijvoorbeeld de Efteling of Disneyland. Daar kan ik me echt wel een behoorlijke tijd vermaken, de sfeer van de attracties is voor mij eigenlijk belangrijker dan de eventuele thrill.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Sinds wanneer is de Efteling geen pretpark meer?
Ik dacht exact hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 10:46
Verwijderd
Maar goed, ontopic, omdat het moet:

Ik kom uit Tilburg, ieder jaar Tilburgse kermis dus. Het schijnt zo te zijn dat de echte Tilburger twee keer in een jaar spaart. De ene helft van het jaar voor carnaval en de tweede helft van het jaar voor de kermis. Ik vlucht tijdens beide periodes liever de stad uit. De kermis is grappig om eens overheen te lopen (aapjes kijken), om een biertje te drinken, om misschien één attractie in te gaan... maar daar is dan toch ook wel alles mee gezegd. Het volk dat daar rondloopt is echt niet om over naar huis te schrijven.

De Efteling vind ik wel leuk. Ik ga er eens in de twee/drie jaar heen ofzo, omdat mijn moeder dan weer airmiles heeft gespaard. En dan ga ik met m'n zusjes. Dat vind ik genoeg. Ben wel ook ooit in Duinrell, Bobbejaanland, Six Flags en Euro Disney (reisje met de AH, toen hadden we een prijs gewonnen) geweest, maar ik vond het allemaal weinig aan, zeker vergeleken bij de Efteling.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 11:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Efteling vind ik persoonlijk meer een themapark dan een pretpark. "Pretpark" is voor mij zo'n park dat eigenlijk meer een permanente kermis is.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2008, 12:01
Lethe
Lethe is offline
De efteling is echt wel een pretpark.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 12:03
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik bedoelde dat ik dat onderscheid voor mezelf gebruik.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 12:03
Lethe
Lethe is offline
Maar er is geen onderscheid.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 12:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Voor mij wel. Ik bedoel er mee aan te geven dat ik in de categorie pretparken twee soorten pretpark onderscheid: een themapark en permanente kermis.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 12:10
Lethe
Lethe is offline
Dat kan. Maar wat is precies een permanente kermis? Volgens mij heb ik dat nog nooit gezien.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 12:15
Verwijderd
Ja, maar dan is Bobbejaanland ook geen pretpark, en Euro Disney ook niet... En eigenlijk ken ik niet zoveel pretparken, maar die hebben ook allemaal een thema.
In elk geval is de Efteling gewoon een pretpark hoor, met achtbanen en draaimolens en alles wat erbij hoort.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Voor mij wel. Ik bedoel er mee aan te geven dat ik in de categorie pretparken twee soorten pretpark onderscheid: een themapark en permanente kermis.
Ach zo.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 16:28
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Maar een kermis is uberhaupt geen pretpark.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 22:27
RodeKrab
Avatar van RodeKrab
RodeKrab is offline
Ik vind kermissen vreselijk!
De sfeer op een kermis is best leuk, alleen die attracties zijn saai en kosten teveel geld! Maar gezellig rondhangen of een biertje drinken vind ik wel tof
__________________
Dus..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat is jouw ideale man/vrouw?
Optima
116 11-08-2006 10:48
Lifestyle Pretparken, kermissen, festivals, cinema's, musea,...
Apomes
34 14-06-2005 10:41
Lifestyle Camp plaatjes topic
Verwijderd
466 17-11-2004 17:54
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie enquête
.Pure
16 08-12-2003 18:35
De Kantine Maak een opmerking over de forummer boven je
Dminor
499 25-05-2003 10:21
De Kantine Kermis!
maantje tuurt
46 16-04-2003 18:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.