Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2005, 11:22
elledc
elledc is offline
Ik heb een hond die veel beweging nodig heeft, hij is groot en nogal wild. Nu, in het park/bos bij ons mogen honden niet vrij lopen, ookal luisteren ze, al 3x ben ik de politie tegengekomen die me verwittigde dit niet meer te doen waarna een sanctie zou volgen.
Het wordt zelfs zo erg dat honden nergens nog vrij mogen lopen (ja, ik woon in Belgie). Als mijn hond zijn behoeftes doet, kuis ik het op, dus waarom klagen ze dan nog.
Een boete kost 125 euro.

Dit kan toch niet? Het is onmogelijk om mijn hond continu aan de leiband te houden, hij wordt nog gek, en ik ook als hij voortdurend naar de bosjes loopt.

Hoe doen jullie het, houden jullie jullie hond altijd vast, of heeft hij een grote tuin waar hij zot kan doen en zich kan uitleven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2005, 13:21
Verwijderd
Geen huisdieren houden. Dieren zijn er niet voor bedoeld om door mensen gehouden te worden.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 14:26
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Zijn er in belgie geen honden- uitlaat tereinen, waar dit wel mag?
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 17:12
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
gewoon zo'n lange rollijn pakken, de langste uitvoering, hebben wij ooki, gaat eigenlijk prima en hem af entoe los laten op een veld waar je zeker weet dat niemand komt, m daar goed moemaken met balletje of stokken gooien
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 01:12
Verwijderd
Grote en nogal wilde honden moeten branden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 08:50
elledc
elledc is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 26-02-2005 @ 14:21 :
Geen huisdieren houden. Dieren zijn er niet voor bedoeld om door mensen gehouden te worden.
Wat ben jij een sufferd zeg! Wat kom jij hier zoeken op flora & fauna als je nog niet eens respect hebt voor zij die een huisdier willen houden.
Jezus zo loos commentaar, moest ik nu een giraf in huis hebben zou ik je nog begrijpen, maar damn, ik heb het over een HOND, ga dus elders zeiken
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 08:55
elledc
elledc is offline
Citaat:
Fieneke schreef op 26-02-2005 @ 18:12 :
gewoon zo'n lange rollijn pakken, de langste uitvoering, hebben wij ooki, gaat eigenlijk prima en hem af entoe los laten op een veld waar je zeker weet dat niemand komt, m daar goed moemaken met balletje of stokken gooien
Zo'n rollijn heb ik ook, zo kan hij idd al een eindje verder

Citaat:
evil_angel schreef op 26-02-2005 @ 15:26 :
Zijn er in belgie geen honden- uitlaat tereinen, waar dit wel mag?
Ze zijn al 10 jaar van plan hier in het park een loopterrein te maken enkel voor honden maar daar hebben we nog niks van gezien.
Maar ach ja
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 09:03
elledc
elledc is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-02-2005 @ 02:12 :
Grote en nogal wilde honden moeten branden.
Ik vind dat jij levend verbrand mag worden. Alsof mijn hond een wolf is ofzo
Ik bedoel met mijn topic dat honden de kans moéten hebben vrij rond te lopen, al is die wild of niet. Mijn hond is een jong en speels dier en heeft beweging nodig.
Damn, jij bent waarschijnlijk zo iemand die schijt in zijn broek krijgt als een hond u achterna loopt. Niet alle hond zijn agressief hoor de mijne dan nog het minste.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 09:13
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Laat hem over de grens een rondje rennen, bij ons mag het namelijk wel.

En indien je niet dicht bij de grens woont, moet je op zoek naar alternatieven. Uitlaatplekken of stukken bos waar je hond wel vrij rond mag lopen. Je kunt ook gewoon dagelijks een paar kilometer met het beestje gaan wandelen, al dan niet aangelijnd.
__________________
free, single, sexy and sweet
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 09:19
ellaversa
ellaversa is offline
bij de gemeente kan je meestal uitzoeken waar de hond los mag lopen of waar speciale uitlaat plekken zijn. ( zolang die er niet zijn zou ik ook geen hondenbelasting betalen).

anders zou ik een Flexilijn nemen ( wel van het merk Flexi, anders is ie zo kapot) van het allergrootste formaat, deze zijn sterk genoeg voor Amerikaanse Staffords dus ik denk dat ze voor jouw hond ook wel sterk genoeg zijn.

( zie nu dus dat je die al hebt)

Misschien kan je anders 6 dagen per week een flink stuk aangelijnd met de hond gaan en dat je op zondag ofzo ff de grens overkomt om bij ons een heel stuk te gaan lopen.
maar waar in België woon je? ik ken namelijk een paar fokkers in België die de honden gewoon altijd los laten lopen...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 10:46
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-02-2005 @ 02:12 :
Grote en nogal wilde honden moeten branden.
Lelijke ongeschoren asociale kakkers zoals jij ook
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 10:47
elledc
elledc is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 27-02-2005 @ 10:19 :
bij de gemeente kan je meestal uitzoeken waar de hond los mag lopen of waar speciale uitlaat plekken zijn. ( zolang die er niet zijn zou ik ook geen hondenbelasting betalen).

anders zou ik een Flexilijn nemen ( wel van het merk Flexi, anders is ie zo kapot) van het allergrootste formaat, deze zijn sterk genoeg voor Amerikaanse Staffords dus ik denk dat ze voor jouw hond ook wel sterk genoeg zijn.

( zie nu dus dat je die al hebt)

Misschien kan je anders 6 dagen per week een flink stuk aangelijnd met de hond gaan en dat je op zondag ofzo ff de grens overkomt om bij ons een heel stuk te gaan lopen.
maar waar in België woon je? ik ken namelijk een paar fokkers in België die de honden gewoon altijd los laten lopen...
Ik woon in een vrij grote stad, we hebben een groot stadspark/bos en uiteraard is er hier meer controle dan bv. op het platteland.
In de week heb ik niet veel tijd, dan moet hij jammergenoeg altijd vastlopen maar in het weekend ga ik naar de Vlaamse Ardennen of het platteland of bossen, daar heb ik inderdaad nog nooit problemen gehad maar het is hier in de stad dat ze zo verdomd moeilijk doen. Ach ja
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:55
ellaversa
ellaversa is offline
wat heb je eigenlijk voor een hond?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 13:57
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Je kunt natuurlijk ook gewoon iedere dag wat langer met m lopen. En als je daar geen tijd voor hebt, had je geen hond moeten nemen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:01
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 26-02-2005 @ 12:22 :
Als mijn hond zijn behoeftes doet, kuis ik het op
Ook als niemand in de buurt is ?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:13
elledc
elledc is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 27-02-2005 @ 13:55 :
wat heb je eigenlijk voor een hond?
kruising labrador - herder
in Griekenland als puppy gevonden (op straat achtergelaten) en meegenomen op het vliegtuig.
Citaat:
Eend schreef op 27-02-2005 @ 14:57 :
Je kunt natuurlijk ook gewoon iedere dag wat langer met m lopen. En als je daar geen tijd voor hebt, had je geen hond moeten nemen.
Ik ga 2 x 3 of 4 x per dag gaan wandelen (al is het 10 min.) + we hebben een vrij grote tuin + 1 à 2 x in de week gaan we wandelen waar hij alle ruimte heeft om te lopen.
Overigens, ik kies er zelf voor of ik een hond wil of niet.
Citaat:
Gambokkur schreef op 27-02-2005 @ 18:01 :
Ook als niemand in de buurt is ?
Als hij op het gazon/gras zijn behoefte doet dan kuis ik het steeds op maar ik heb hem wel geleerd om dat in de bosjes te doen, dus tussen de blaren, dan laat ik het wel liggen, daar heeft niemand last van.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 08:26
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
ik woon dan wel in nederland, maar wij laten de hond altijd los. het mocht eigenlijk hier oko niet maar niemand controleerd het en iedereen laat zijn hond los. dus echt serieus nemen we die waarschguwing niet.
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaié Kaketoes #1829
Verwijderd
500 23-05-2013 09:50
Flora & Fauna Mijn hond bijt andere mensen
Chloe Siere
48 21-01-2008 20:40
Levensbeschouwing & Filosofie De sleur
Verwijderd
14 18-03-2003 15:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.