Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2005, 14:23
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
(Ik heb al bijna elk ander hoofdpijn topic gelezen maar heb toch maar een eigen topic gemaakt)

Ik heb nu al een jaar of 1.5 vaak, lang en heftige hoofdpijn. Met vaak bedoel ik zo'n 75% van de dagen en dan meestal tussen de 5-18 uur (soms de hele dag dus ja). Het is meestal ook behoorlijk heftig en doet serieuse pijn en zorgt dat ik me niet meer kan concentreren of (als het heel erg is) niet normaal meer kan nadenken.
Vroeger had ik bijna altijd 'gewoon' in heel m'n hoofd last maar de laaste paar maanden krijg ik veel meer andere 'soorten'. Soms heb ik nogsteeds overal 'normale' pijn, maar meestal heb ik barstende koppijn in 1 hersenhelft (dus links of rechts ^^) soms heb ik vooral veel pijn in de buurt van m'n oren of ogen en voorderest (bijna) niet. Heel erg soms ben ik er ook duizelig maar dat is zelden. Ik zie geen lichtflitsjes oid en heb ook geen nekpijn of last van mijn rug. Het zijn nooit echte aanvallen, het komt relatief langzaam op, pas na 5-10 minuten wordt het echt erg. Iedereen van ons gezin heeft een bril/lenzen maar ik heb geen last van m'n ogen, zie alles duidelijk en ik zie dingen meestal scherper dan andere mensen. Maar ik heb wel lichtgevoelige ogen, als de zon echt heel fel brand dan voel ik dat ik daar hoofdpijn van krijg maar als ik een dag binnen ben gebleven krijg ik ook hoofdpijn.

Ik heb zitten denken van wat de oorzaak zou kunnen zijn. Vroeger ben ik behoorlijk depri geweest, maar dat is nu ook bijna over. Ik slaap lang niet altijd lang genoeg en lig altijd tussen 1-2 uur wakker, maar zelfs als ik 2 weken lang echt goed heb geslapen heb ik er nogsteeds last van. Ik rook niet, drink alleen af en toe 1 of 2 biertjes, slik geen medicijnen en krijg op een dag ruim genoeg vocht binnen.
Mijn bloed is al 2x getest op pfeifer (sp??) maar dat heb ik niet. Voorderest heb ik nergens anders last van, behalve dat mijn conditie slechter is als eigenlijk zou moeten, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door m'n depresies waar ik nu al bijna geen last van heb. Ik sport erg veel, 240km per week fietsen naar school, 1 uur Jui-Jitsu, 1 uur judo, kranten lopen (is geen sport maar kost wel energie) en ga 's avonds ook nog wel is trainen met gewichten. Door veel te sporten zou ik een of andere stof extra moeten aanmaken waardoor ik pijn toleranter wordt (of hoe je dat ook zegt), dat merk ik ook wel behalve dan met m'n hoofdpijn.
Hoofdpijn kan ook worden veroorzaakt door stress, ik heb ook lang gedacht dat dat (oa.) de oorzaak was maar ik doe het de laaste tijd erg rustig aan, ga vroeg naar bed, enz. En ik vakanties heb ik er ook last van...

Ik heb aan alles gedacht, heel veel geprobeerd, behalve medicijnen. Ik vraag me af of er nog iets is waar ik niet aan heb gedacht, ik kan echt niks meer verzinnen. Ik heb eigenlijk geen zin om medicijnen te gaan slikken omdat ik niet van bijwerkingen hou (en helemaal niet als die mijn sportprestaties kunnen verminderen). Heeft iemand een idee ??

ps: bedankt voor het lezen van mijn te lange post ^^
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:31
Verwijderd
Het is denk ik heel verstandig om hier mee naar de dokter te gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 16:05
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Chandis schreef op 03-03-2005 @ 15:26 :
Ik heb niet je hele post gelezen, maar met lang en vaak hoofdpijn denk ik aan migraine en een huisarts... dit verhaal kan je denk ik beter aan hem/haar vertellen.
Migraine is het dus niet want het zijn geen aanvallen, licht doet niet opeens pijn, enz.
En een huisarts... tja kan ik wel doen, maar ik heb een hele tijd geleden ook al een keer gezegd toen ik voor iets anders kwam en toen moest ik 'gewoon even rustig aan doen' .
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
motormuis schreef op 03-03-2005 @ 15:31 :
Het is denk ik heel verstandig om hier mee naar de dokter te gaan.
En dan heel duidelijk te maken hoe erg het is en dat je er al zolang last van hebt ed.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 18:42
Kramus
Kramus is offline
Ik heb wel een keer iets gehoord dat daar op leek en dat heette volgens mij clusterhoofdpijn. Ik weet het niet meer zeker maar misschien moet je daar even naar kijken en jah ook even naar de dokter toe gaan
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 19:45
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Kramus schreef op 03-03-2005 @ 19:42 :
Ik heb wel een keer iets gehoord dat daar op leek en dat heette volgens mij clusterhoofdpijn. Ik weet het niet meer zeker maar misschien moet je daar even naar kijken en jah ook even naar de dokter toe gaan
Ik heb daar al wat van gelezen en heb nu gelijk ff wat meer opgezocht. De symptonen zijn: (volgens http://www.clusterhoofdpijn.nl )
  • Een scherpe, stekende pijn aan één zijde van het hoofd, meestal rond de slaap.
    Klopt, maar tis niet special bij m'n slaap, tis gewoon heel m'n linker of rechter hersenhelft.
  • Uitstraling van de pijn naar het oog, boven het oor, bovenkaak en nek.
    Soms wel naar oog, de rest niet.
  • Verstopte neus aan de pijn-zijde.
    Ik ben bijna letterlijk het grootste gedeelte van het jaar verkouden, en vaak aan de ene kant verstopt, maar of dat dezelfde kant is als waar ik last van heb is volgens mij niet zo.
  • Tranend oog, ook aan de pijn-zijde.
    Nope.
  • Verkleining van de pupil aan de pijn-zijde.
    Niet dat ik weet.
  • Verhoging van lichaamstemperatuur.
    Zou kunnen, ben soms wel erg warm volgens een goede bron, maar dat ligt denk meer aan die goede bron ^^ (ben vaag, kweet het)
  • Verhoogde bewegingsdrang.
    Niet echt last van eigenlijk.
  • Verhoogde spierspanning, wat leidt tot extreme vermoeidheid na de aanval.
    extreme vermoeidheid is wel erg overdreven en echte aanvallen heb ik eigenlijk ook niet, maar ben soms wel moe terwijl dat niet zou horen.
Op de site staat ook:
"De gevolgen van clusterhoofdpijn zijn vaak zeer ernstig: geheugen- en concentratiestoornissen, onbegrip van de omgeving, sociaal isolement, arbeidsongeschiktheid."
Ik merk dat ik een slecht geheugen heb en zelfs van de leukste dingen maar een paar beelden kan onthouden, ookal is het 3 dagen geleden . Concentratiestoornissen heb ik eigenlijk ook, ik kan soms gewoon niet opletten, gaan leren, luisteren, enz. Onbegrip van omgeving... tja, dat komt bekend voor maar dat is niet om de hoofdpijn. Sociaal isoleren heb ik ook last van (gehad), maar dat was ook niet om de hoofdpijn, maar als ik hoofdpijn heb ben ik meestal ook niet zo open. Van arbeidsongeschikheid heb ik weinig gemerkt eigenlijk ^^.

Heb ik het nou of niet... Veel dingen herken ik er echt in maar zoals het op de site wordt beschreven is clusterhoofdpijn heeel erg pijnlijk en dat valt opzich ook nog wel mee (vergeleken met de verhalen die daar staan).
Ik weet het echt niet meer hor .
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 17:11
Psychotic89
Avatar van Psychotic89
Psychotic89 is offline
Citaat:
Chandis schreef op 03-03-2005 @ 15:26 :
Ik heb niet je hele post gelezen, maar met lang en vaak hoofdpijn denk ik aan migraine en een huisarts... dit verhaal kan je denk ik beter aan hem/haar vertellen.
Jup, d8 ik ook aan
__________________
-- Psychotic
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 17:24
Verwijderd
Verkoudheid kan ook voor hoofdpijn zorgen, overbelasting ook, voedselallergie ook, ..., enz. Oftewel: heel veel dingen kunnen de oorzaak van hoofdpijn zijn. Ik zou terug gaan naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 17:31
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
>_<
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2005 @ 18:31 :
>_<
En dat betekend?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 18:18
loik
loik is offline
ik herken jou verhaal een beetje,
heb zelf niet al jaren last van hoofdpijn maar vanaf september vorig jaar. Vele malen naar de dokter geweest, die zei eerst dat het voorhoofdholt onsteking was en gaf me antibiotica, dit hielp niet dus ging ik terug en kreeg ik een sterkere antibiotica (heette anders, maar kan niet op de naam komen). Hielp ook niet en daarom werd mijn bloed onderzocht, ook op pfeiffer. Ook allemaal goed. Nou dan zegt de dokter, ik kan niks meer voor je doen. Daar sta je dan, blij dat het niks 'ernstigs' is, maar nog steeds met hoofdpijn. Ik voelde me nogal afgescheept, en dat zal jij je ook wel voelen nadat hij je teste op pfeifer en zei dat je 'maar rustig aan moet doen'.
Ik merk bij mezelf wel dat het aan de stress ligt want als ik emotioneel ben is het erger en als ik het drukker heb is het erger.

Ik denk dat jij best gevoelig aangelegd bent omdat je ook schrijft dat je depri geweest bent, misschien is jou hoofd door die depressiviteit 'moe geworden' en dat is niet op te lossen met een vakantie of even uitrusten. Daar kan best een hele tijd over heen gaan. En misschien leef jij nu wel rustig, maar is het voor jou hoofd na die depressiviteit nog niet rustig genoeg. Daarmee wil ik niet zeggen dat je nu NOG rustiger zou moeten leven, want dan ben je binnen de kortste keren weer depri
Misschien kan je bij jezelf nagaan of de hoofdpijn al wel minder is geworden als toen je depri was.
Of dat je hoofdpijn misschien net als bij mij erger wordt als je het weer wat drukker hebt (bijvoorbeeld op school met een tentamenweek) of als je emotioneel bent.
En misschien is het toch ook niet verkeerd nog een keer naar de dokter te gaan want het zou maar eens iets verkeerds zijn, dan zit je mooi met de gebakken peren!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:33
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Ik heb het de laaste tijd ff bij gehouden en ben erachter gekomen dat ik eigenlijk alleen maar op/na school hoofdpijn heb. Het begint ongeveer na m'n 2 of 3e les uur en blijft dan gewoon de hele dag. Het zal dus waarschijnlijk wel te maken hebben met teveel indrukken, te druk, stress, gevolgen van depri, teveel nadenken, enz. Kut zooi. Maarja, dat zijn we ondertussen ook al wel gewend.
Dan toch maar naar de dokter.

EDIT: Is trouwens wel vaag; soms helpt het om hele zachte muziek op te zetten zoals Enya en soms helpt het om keiharde heavy metal op te zetten. Hoe kan dat eigenlijk ?
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:44
Verwijderd
Als je hoofdpijn idd van teveel indrukken, stress en soortgelijke dingen komt, denk is het denk ik wel logisch dat soms juist bepaalde muziek helpt...zie het als een soort "opheffen" van hetgeen waar de hoofdpijn door komt (dat is niet iets wetenschappelijks oid, dat is gewoon zoals ik het zie ).
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:50
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-03-2005 @ 18:34 :
En dat betekend?
Life sucks
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2005 @ 20:50 :
Life sucks
Van dergelijke gedachten word je ook niet vrolijk... Ik weet niet of je hulp hebt, maar misschien is dat iets om over na te denken? Omdat je het ook over depressies ed hebt...? Misschien dat dat ook helpt tegen de hoofdpijn (iig op langere termijn).
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 20:29
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-03-2005 @ 20:51 :
Van dergelijke gedachten word je ook niet vrolijk... Ik weet niet of je hulp hebt, maar misschien is dat iets om over na te denken? Omdat je het ook over depressies ed hebt...? Misschien dat dat ook helpt tegen de hoofdpijn (iig op langere termijn).
Ik heb geen hulp, ik red het al een tijdje in m'n eentje, ben op een gegeven moment zelfs begonnen met socialegram (oid) te maken en dat soort dingen... Maar is mss toch maar verstandig om is ff hulp te gaan zoeken... Maar dat wil ik eigenlijk niet oa. niet voor m'n ouders omdat die al een kind eraan verloren hebben. En dan krijg ik allemaal gezeik en moet ik ook met hun gaan praten enzo, bah.

Kweenie
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 20:52
Verwijderd
Je ouders zullen vast begrijpen dat je het moeilijk hebt, helemaal nu...ik denk dat ze liever hebben dat je hulp zoekt en er boven op komt dan dat je er in je eentje tegen moet vechten ed... Dat hulp zoeken doe je toch juist omdat je je weer beter/goed wilt voelen, dat lijkt mij positief.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 13:51
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Kom op, niet zo zeuren. Hup, naar de huisarts.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Verhalen & Gedichten Verhaal (toch nog verder gegaan)
vleermuismaatje
2 28-09-2005 18:35
Lichaam & Gezondheid Epilepsie
Verwijderd
17 11-01-2005 20:34
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39
Lichaam & Gezondheid Slaapziekte
Verwijderd
5 29-01-2002 16:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.